|
Téma: Quasi (hit vs. rítus) |
|
Zsíros B. Ödön |
|
"...Aki perbe fog, hogy elvegye a ruhádat,
Két ezer éve hangzottak e szavak. Semmi (sémi?) nem változott. No koment. |
|
keresztkem |
|
Nagy a keresztényellenesség divatja...De a katolikusellenességé még nagyobb.Sajnos. k.k. |
|
|
panda |
|
kriptokommunista, hamis vagy, mint az baba! ...
|
|
keresztkem |
|
"...Aki perbe fog, hogy elvegye a ruhádat, annak add oda a köntösödet is." Miért küldjem el, hisz Ön nem fogott engem perbe? Arról nem is beszélve, hogy "arcul sem ütött" az "orcám jobb felén"--Ön olyannyira rest. Akkó'meg miafrancnak tarcsam oda a "balfelit"? Ejnye-bejnye! k.k. |
|
mpd |
|
Ha akarja, még arcon is ütöm, csak hogy gyakorolhassa a keresztyén erényeit. |
|
mpd |
|
Isti bátyám, legyen szíves küldje el nekem a köntösét meg némi készpénzt is adhatna, kölcsön persze. |
|
keresztkem |
|
"..Én pedig azt mondom nektek: Ne szálljatok szembe a gonosszal, hanem ha valaki arcul üt téged jobb felől, tartsd oda neki a bal arcodat. Aki perbe fog, hogy elvegye a ruhádat, annak add oda a köntösödet is. És ha valaki egy mérföldnyire kényszerít, menj vele kétannyira. Adj annak, aki kér, és aki kölcsönt akar, el ne fordulj tőle.” Mt 5,38-42 k.k. |
|
|
keresztkem |
|
ÖN PEDIG AZ "ÉLŐ BÁNTÁS", A ROMLOTTSÁG ÉS A RONTÁS-SÉRTEGETÉS CSÚCSA.BOLDOG AKI NEM TUDJA HOGY ÖN EZEN A VILÁGON VAN. k.k. |
|
panda |
|
" "szófosásaim" döntően nagyobbik részében TARTALOM VAN "
Te vagy a kreténség maga. És az esszenciája.
|
|
Rendes Kis |
|
Sajnálom, hogy nem tudtam hozzátenni a belső várkastélyához legalább egy saroktornyocskát. Béke Önnel ! |
|
keresztkem |
|
Nem "lenyűgöző", hanem ZSENIÁLIS.De mindezt Ön nélkül is tudom, úgyhogy kérném mostmár: tessék nekem békét hagyni. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Drága keresztkem bácsi, az Ön érvrendszere egyszerűen lenyűgöző. |
|
keresztkem |
|
Minek szedjek bármit is elő? Önnek úgyis csak egy célja van mindezzel és mindennel. És már megmondtam: EBBEN ÉN NEM ÓHAJTOK RÉSZTVENNI. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Ej-ej, keresztkem bácsi, ennyire nehezére esik elővenni egy történelematlaszt ? Tessék:
|
|
keresztkem |
|
Tessék ELÉLVEZNI! De mostmár engem kihagyva a hülyeségeiből. k.k. |
|
keresztkem |
|
Itt--rajtam kivül--mindenki JELENKORI BUTASÁGOKKAL FOGLALKOZIK és ilyesmikről beszél, melyeknek lényege a KÖTEKEDÉS, a saját vélt igazának-jobb eseteben általa a MÁBAN fontosnak vélt témákkal való győzködés--keresztülverése és ilyesmi. Ha én azt mondom: SZENTHÁROMSÁGTANI VITÁK a korabeli kereszténység idejéből, akkor mindenki elhallgat, mert ezen nem lehet senkit besározni, lebaszni, megalázni megsérteni. Úgyhogy ITT EZ VAN, lés EZÉRT VAN TELE A TÖKÖM AZ EGÉSSZEL. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Drága keresztkem bácsi, tessen szíves elővenni 1 térképet: Konstantinápoly Rómából nézve Kelet, viszont a pártusok, médek, elamiták földjéről és Mezopotámiából, Júdeából, Kappadóciából, Pontuszból, Ázsiából, Frigiából, Pamfiliából nézve Nyugat. Az 1054-es már a második egyházszakadás. Akkor a nyugati félegyház hasadt tovább. A Kelet már a IV. század végén lehasadt. A IV. század végén még NEM Róma, hanem Konstantinápoly volt az első a püspökségek rangsorában. Úgyhogy, tessék erős lenni: akkoriban Konstantinápoly volt a nyugati kereszténység központja. Az, hogy a császár hívta össze a zsinatot, nem bizonyít semmit. Pontosabban épp azt bizonyítja, hogy állam és egyház fonódik szépen összefele. Ami pedig a teológiailag cizellált és szofisztikált, kőtáblára véshető hitvallást illeti: ez az a pont, ahol az élő hit helyét átveszi a pallosjogú dogmatika, ez a farizeusok diadalmaskodása a krisztus-hívők feleltt. |
|
keresztkem |
|
Tisztázzunk valamit. A 381-es II. egyetemes Zsinatot Nagy Theodossziosz CSÁSZÁR(!) hívta össze.Ezen a Zsinaton Rómát NEM KÉPVISELTE SENKI--márcsak ezért is nehezen állitható hogy ott szakadt volna le "nyugatról" "kelet".Viszont.Ez a zsinat megerősítette a niceai hitvallást abban az értelemben, hogy HITET TETT a NICEAI KULCSKIFEJEZÉS: az EGYLÉNYEGŰSÉG mellett.A zsinat által szerkesztett hitvallás ( a nicea-konstantinápolyi hivallás) kibővitette a megtestesülésre vonatkozó, és a Szentlélekről szóló cikkelyt, kimondva: Viszont. : "Hiszünk a Szentlélekben, aki Úr és Elevenítő, aki az Atyától származik, akit az Atyával és a Fiúval aaazonos imádás és dicsőítés illet, aki a próféták által szólott..." E zsinati tanitás LÉNYEGE: A Szentlélek Isten aki személyében különbözik az Atyától és a fiútól, mivel megvan a saját ismertetőjegye..A Fiú "születik" az Atyától, a Szentlélek "származik" tőle. A Szentháromsággal kapcsolatos fogalmak tisztázásában és a tanítás továbbfejlesztésében nagy szerepet játszott a három nak KAPPADÓKIAI EGYHÁZATYA: Nagy Szent Bazileosz (Vazul), Nazianszi Szent Gergely és Nüsszai Szent Gergely. A három isteni személyben egy és ugyanaz az isteni lényeg.(!!!).Közös az isteni természet, melynek kifelé közös a tevékenysége.Az egy Istenben három személy (proszopón), ill. három hüposztaszisz van. A hüposztaszisz a Szentháromségon belül az Atyát a Fiút és a Szentlelket egymástól megkülönböztető és egymással közölhetetlen tulajdonságok hordozója, azaz személyi valóságot jelölölő szó: vagyis a hüposztaszisz azon tulajdonságok kifejezője, amely egyedi, a másik proszopónra át nem vihető jegy.A személyek közti különbség a vonatkozásokban és az eredés módjában gyökerezik. Az Atya abban abban az értelemben nagyobb a másik két személynél, hogy a Fiú és a Szentlélek tőle származik, Ő az eredet és a személyek létének és egyenlőségének viszonyítási alapja. Ezt a tanitást kitűnően egészítette ki és építete tovább a nyugati egyházatyák legjelentősebb képviselője Szt.Ágoston (druszám) De Trinitate c. művében. Ez a 381-es Konstantinápolyi Egyetemes Zsinat zsinati tanitásának lényege mindenekelőtt és elsődlegesen a SZENTHÁROMSÁG-ban való elmélyülésünkről.Ugyanis e Zsinat elsődleges célja a Szentháromsággal kapcsolatos viták tisztázása volt, s e küldetésének eleget is tett. Nem tudom, az elmondottakat hogy a túróba lehet összekötni a "keleti egyházszakadással", ami jóval később 1054-ben volt. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Drága keresztkem bácsi, a kommunisták valóban eltúlozták az Inkvizíció borzalmait, de azért, tegyük a szívünket a kezünkre, kisebbfajta máglyák azért mégiscsak gyulladtak, és néhány rabhajtású gálya kievezett Rotterdamból ... |
|
Rendes Kis |
|
Keresztkem bácsi ilyetén hozzáállása teljesen adekvát lett volna azokban az időkben, amikor a püspök atyáknak még szokásuk volt máglyára vagy gályarabságba küldeni a nem, vagy nem eléggé katolikus delikvenseket. Jelentem: az Egyház világi hatalmának lehanyatlásával nettó egyházi adó befizetők lettünk, a pofabe korszaknak vége. |
|
Rendes Kis |
|
Bocsánat: 1054-ben már a nyugati egyház szakadt ketté. Kelet 381-ben szakadt le. Nyugat: az egykori Római Birodalom és az attól északra fekvő területek. Kelet: Asszíria, a Kaukázus, Szibéria, Perzsia, India, Kína. A keleti kereszténység az iszlám hódítás előtt nagyobb volt, mint a nyugati. Hiba volna vállat vonni a 381-ben történtek felett. Ugyanis azidőben zajlott le az Egyházban a pilátusi fordulat. Jézus a templompárkányon állva eljátszott a világi hatalom gondolatával és elvetette azt. Később, Pilátus előtt is szilárd eltökéltséggel jelentette ki, hogy az ő királysága nem e világból való. A zsinati püspökatyák ugyanennek a kísértésnek nem tudtak ellenállni és bevállalták az evilági hatalmat. Ez végülis nem olyan nagy baj. Csak Krisztus arculköpése. |
|
|
|
|
Tovább ... |
|