14:02:32
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kultúra
Téma: Duna @ Kultúra
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:32 | Sorszám: 99
Nem mérnöki módon gondolkodsz.
A csörlőt perszehogy nem a híd szélén, 1 ponton kell rögzíteni: kell alátenni teherelosztó
szerkezetet.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:30 | Sorszám: 98
Nyilvánvaló, hogy teljesen más a két eset.
Az, hogy folyóból kell kiemelni a roncsot, arrafelé tereli a mernökember gondolatait, hogy
nem fölfelé, hanem oldalvást, a folyásiránnyal szembe kell húzni, akkor a víz áramlása is
segíti az emelést.
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 02:07 | Sorszám: 97
Idézet:
A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány – mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.

Jasenszky Nándor, a TEK osztályvezetője elmondta: a Hableány a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll. Hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék. Ez folyamatos munka – jegyezte meg. Közölte: jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva.

Felidézte, a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt – mondta.

Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.

Hozzáfűzte: arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.

pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 01:38 | Sorszám: 96
'Hosszában'. És nem a híd szélén jár... És, nem igazán csavaró-nyírőerővel terheli a hídat, és nincs is rögzítve sem hozzá, lógva ....
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 01:31 | Sorszám: 95
ez csak 110000 tonna, és nem merült el teljesen
szóba sem kerülhetett semmiféle csörlős vagy darus megoldás ....
és, vagy fél évig tervezték a kiemelési-folyamatát ..
és, nem folyóban süllyedt el ..
egyáltalán nem lehet összehasonlítani a két esetet
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:56 | Sorszám: 94
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:48 | Sorszám: 93
Az Új téma nekem sem működik, kézzel tudok új témát nyitni.
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:47 | Sorszám: 92
Nekem működik a keresés, pl. "tengerjáró hajó"-ra keresve kiadja ezt:
... http://forum.vectrix.hu/?f=4&t=785&m=814
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:45 | Sorszám: 91
1 Combino villamos 69 tonna.
tiszavirág
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 15:23 | Sorszám: 90
András! Nem működik a Keresés és az Új téma.
tiszavirág
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 15:13 | Sorszám: 89
40 tonna a hajó + kezdeti megemeléskor még annyi, vagy jóval több, mi van, ha a híd az egyoldalú nagy terhelés miatt kiszakad? Hova erősítenék fel a csörlőt és hova tennék a kiemelt hajót?
Miközben a hajó szét is törhet a művelet alatt....
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 14:56 | Sorszám: 88
Nem azért mondom, ha a roncs ott van a híd alatt, miért görcsölnek az úszódaruval, miért nem
tesznek a hídra 1 csörlőt ??
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 05. 17:41 | Sorszám: 87
Jön a nagy daru !
Ma is nagy erőkkel dolgoztak a búvárok, kialakították az emelőpontokat a hajóroncson. Ha sikerül sok ponton rögzíteni,
20-30 perc alatt is ki lehet emelni a hajót, ha minden optimális lesz hozzá. Azonban a hajótest ketté is törhet a mentés
közben, mivel a Hableány 70 éves, a katasztrófa okozta károsodása pedig nem ismert. A mentési munkálatokat ma már
nem kezdik el.
... https://gondola.hu/hirek/239339-Megerkezett_a_Clark_Adam_uszodaru_Budapestre. ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 03. 14:31 | Sorszám: 86
A parancsnok egyébként ezekben a percekben a Dél-Koreából érkezett mintegy száz újságírót
tájékoztatja a margitszigeti operatív irányítási ponton a jelenlegi helyzetről és a
tervezett lépésekről. A dél-koreai újságírók feszült kérdéseiből is látszik, hogy mekkora
nyomás helyeződik a honfitársaik tragédiája nyomán Budapestre érkezett katonai mentőkre.
... https://gondola.hu/cikkek/113299-Negynel_tobb_holtestet_talaltak_a_Duna_also_ ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 03. 14:27 | Sorszám: 85
Nagyszabású nemzetközi sajtótájékoztatót tartott hétfő délelőtt a Terrorelhárítási Központ a múlt szerdai dunai hajókatasztrófáról és a mentési munkálatokról. Hajdu János főigazgató tájékoztatóján elhangzott, eddig 621 fő vett részt a mentésben múlt szerda óta, intézményesen a Belügyminisztérium, az ORFK, a BRFK, a katasztrófavédelem, a mentőszolgálat, a vízügy, a TEK, a Műegyetem és az MTA szakemberei.

A mentésről szólva elmondta, az első bejelentés más helyszínt jelölt meg, mint ahol valóban a Viking alá került a Hableány, A TEK főigazgatója megerősítette a hivatalos számokat: 7 főt mentettek ki, 7 koreai halottat megtaláltak és azonosítottak, további 21 főről nem tudni semmit, köztük van a hajó kétfős magyar személyzete. Gál Kristóf rendőrségi szóvivő elmondta, a szállodahajó kapitányát, a 64 éves C. Jurijt kihallgatták, őrizetbe vették, és ügyészségi indítványra elrendelték előzetes letartóztatását is. A Hableány kiemelésére a belügyi tárca a TEK-et jelölte ki, a főigazgató Hajdu János felidézte a baleset ismert és hivatalosan tudható körülményeit. Hosszabban beszélt arról, hogy a Duna a baleset idején 501 centiméteren állt, most 517 centi a vízállás, a (nem a vízmércénél lévő) hajó viszont nem 7,5, hanem 9 méter mélyen van a Dunában.

A hajóval kapcsolatban elmondta, hogy 27,2 méter hosszú és 50 tonna tömegű, ami azért fontos, mert jelenleg ezt egyetlen daru tudja kiemelni, a Clark Ádám-daru (emelési teherbírása: 200 tonna), a berendezést viszont a jelenlegi vízállás mellett nem tudják a helyszínre juttatni a hidak alatt, várni kell, hogy apadjon a folyó. A jelenleg a helyszínen tartózkodó Táncsics-daru épp 50 tonnát bír. Hajdu János hosszabban is beszélt a sodrásról, amely 4 méter másodpercenként, ez erősen befolyásolta a búvárok munkájának sikerességét. Mint mondta, két irányban gondolkodnak most: csak a holttesteket felszínre hozni, illetve a hajóval együtt mindent és mindenkit kiemelni, a kegyeleti szempontok figyelembe vételével. Minden reggel és este összeül a válságstáb, hogy az aktuális helyzetet elemezzék. Szót ejtett arról az eseményről is, amikor egy tájékozódási munkát végző búvár beakadt egy kábelével a létrába, amin lement, őt egy mentőbúvárnak kellett felhozni.
... https://gondola.hu/hirek/239230-TEK__a_holttesteket_biztosan_felhozzuk__a_haj ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 01. 11:09 | Sorszám: 84

Az előkészületeket végző katonák és katasztrófavédők egyelőre
csak annyit tudnak tenni, hogy a Hableány elsüllyedt roncsait teljesen
körbehatárolták, felvonultatták az összes műszaki eszközt, darukat,
pontonhidakat, amelyek majd a roncs kiemeléséhez szükségesek lesznek.
Mivel az árvíz sodrása továbbra is életveszélyes, így napközben többször
is próbamerüléseket hajtottak végre.

Az egyik búvár a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy leereszkedve
a meder aljára, még a speciális létrát sem tudta elengedni, olyan nagy
a víz sodrása. A tegnap délutáni próbamerülések során az egyik búvár
csak nagy nehézségek árán tudott a felszínre jönni, munkatársai azonban
a felszínre húzták a férfit.
Az áradó Duna miatt egyelőre megközelíthetetlen a hajóroncs
A Magyar Nemzet úgy tudja, a szállodahajó kapitánya elleni gyanúsítás
arra épül, hogy a Viking Sigyn hajózószemélyzetének a vízi KRESZ
értelmében fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány
hajózószemélyzetével. Az áldozatul esett hajó hegymenetben, a parthoz
közelebb, de a fősodorban szintén hegymenetben közlekedő Viking Sigyn
előtt hajózott. A vízi KRESZ szerint a hátsó hajónak közölnie kell az
előtte/mellette haladóval, hogy előzésére készül, és hogy melyik oldalon
halad el mellette. A szállodahajó elektronikai navigációs rendszereinek
adatai, a kormányállásban rögzített hangfelvétel azonban azt bizonyítja,
hogy még csak kísérletet sem tettek a kapcsolatfelvételre, sőt a Viking
Sigyn hangjelzést sem adott, amivel figyelmeztethette volna a környezetében
hajózókat.

A gyanúsítást az a tény is megalapozza, hogy a Viking Sigyn az ütközés
után még vagy fél kilométert haladt felfelé, majd félreállt, ám a fedélzetéről
senki sem értesítette a hatóságokat arról, hogy mi történt. Emlékezetes,
hogy a tragédiáról annak bekövetkezte után tíz perccel egy, a térségben
hajózó turistahajó egyik utasa értesítette a hatóságokat, a mentést pedig
civil hajók személyzete és utasai kezdték meg.
... https://gondola.hu/cikkek/113282-Eletveszelyes_akciora_keszul_a_nemzetkozi_bu ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. május 30. 07:44 | Sorszám: 83
Többen meghaltak a dunai vízi balesetben
Több ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt
a Dunán a Parlamentnél szerda este - jelentette be Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat
szóvivője a helyszínen.
... https://gondola.hu/cikkek/113262-Tobben_meghaltak_a_dunai_vizi_balesetben.html
mackó
Olvasta: 11 | Válasz | 2018. június 04. 07:43 | Sorszám: 82
R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2018. június 03. 14:01 | Sorszám: 81
Ma teljesítettük a Dr. Rácz György emléktúrát a húgommal és 2 klubtaggal
az Esztergom nevű 4párevezős hajóban, Szentendréről a Rómaiig !

dejszen
Olvasta: 13 | Válasz | 2016. március 11. 18:05 | Sorszám: 80

Eszement ötletek! Csupa sík, téglalap, kocka, szöglet... A koszos, csapzott várost kellene előbb helyrepofozni. Az árvízre, jégzajlásra már nem is gondolnak?
Rendes Kis
Olvasta: 12 | Válasz | 2016. március 11. 14:24 | Sorszám: 79

... http://varosban.blog.hu/2016/03/10/te_is_megnezheted_mennyire_meno_lesz_budap ...

Szerintem az összes pályamű elhibázott koncepcióból indult ki: a vízre nem mezőt kell telepíteni, hanem
uszályokat: www.mconettravel.hu/thaifold-hirek/uszo-piac-thaifoldon
mpd
Olvasta: 12 | Válasz | 2015. augusztus 26. 09:52 | Sorszám: 78
Egyáltalán, a dinnyehéj úszik-e a vízen? kipróbálta már valaki?
Rendes Kis
Olvasta: 12 | Válasz | 2015. augusztus 26. 09:50 | Sorszám: 77
Itt kötöttünk ki a "Vizi d'Or"-ral ...
... www.facebook.com/242189855872035/photos/o.368638212490/869733599784321/?type= ...
rafiki
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. augusztus 26. 09:20 | Sorszám: 76
** STOP **

Két "Duna" nevű topik van, az egyiket át kéne nevezni!
menta
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. augusztus 26. 09:15 | Sorszám: 75
Az nem jó. Dunai konföderáció. Jó lett volna?
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...