14:09:38
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kultúra
Téma: Duna @ Kultúra
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:37 | Sorszám: 106
1ébként az úszó daru is így (ferdén fölfelé) fogja húzni, mert nem tudja másképpen: a víz
sodra mindenképpen lefelé akarja vinni a medertől elemelt hajót.
malom
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:35 | Sorszám: 105
A'szem, van még egy fontos szempont amely 'lehetetlenné' teszi a csörlős megoldást:
a négy átbujtatott heveder közül az elől levő szinte biztosan lecsusszanna a hajó elejéről 'vontatás' közben.... (Talán még akkor is, hogyha a hajó pont a híddal párhuzamos helyzetben lenne a fenéken...)
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 09. 08:32 | Sorszám: 104
Van önjáró csörlő, úgy hívják, hogy autódaru ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 09. 08:31 | Sorszám: 103
Nem vízszintesen kell húzni, hanem ferdén fölfelé, akkor a víz sodra is segít az emelésben.
A víz nyomása egyenletesen oszlik el a hajó alján, és nem akarja eltörni a hajót.
malom
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 09. 08:27 | Sorszám: 102
Én általában, ha válaszolok egy hsz.-re akkor arra válaszolok ami benne van. Jelen esetben a villamosos súly hasonlatodra... ami nagyon nem stimmel a jelen esetre. Írtam is néhány szempontot is, hogy miért nem.

( Amúgy, tökmindegy hogy hogyan rögzíted, mert a 'nagyon' nem függőleges emelés miatt, valahol mindenképpen keletkeznek majd az erős nem 'szerencsés' terhelések.
Na meg, egyébként, csörlőkből nemigen vannak olyanok amelyek ilyen nagy súlyra vannak kiképezve,
pláne nem az odaszállítható mobil verziókból ...

A híd szélén járás terhelését sem a csörlőre vonatkoztatva írtam, egyébként,
hanem arra hogy a 69 tonnás villamos nem a járdán jár, hanem középen.
Na de, ez már csak hab a csúcccson.... )
malom
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 09. 08:03 | Sorszám: 101
:-D Háppersze, nem felfelé kell emelni, de nem ám, hanem előbb húzni egy kicsit a folyófenekén... ;-) Ha esetleg nem akarna magától széttörni...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:57 | Sorszám: 100
Nem is 1 csörlő kellene, hanem 2, a 2 szomszédos hídpillér közelében.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:32 | Sorszám: 99
Nem mérnöki módon gondolkodsz.
A csörlőt perszehogy nem a híd szélén, 1 ponton kell rögzíteni: kell alátenni teherelosztó
szerkezetet.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:30 | Sorszám: 98
Nyilvánvaló, hogy teljesen más a két eset.
Az, hogy folyóból kell kiemelni a roncsot, arrafelé tereli a mernökember gondolatait, hogy
nem fölfelé, hanem oldalvást, a folyásiránnyal szembe kell húzni, akkor a víz áramlása is
segíti az emelést.
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 02:07 | Sorszám: 97
Idézet:
A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány – mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.

Jasenszky Nándor, a TEK osztályvezetője elmondta: a Hableány a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll. Hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék. Ez folyamatos munka – jegyezte meg. Közölte: jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva.

Felidézte, a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt – mondta.

Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.

Hozzáfűzte: arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.

pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 01:38 | Sorszám: 96
'Hosszában'. És nem a híd szélén jár... És, nem igazán csavaró-nyírőerővel terheli a hídat, és nincs is rögzítve sem hozzá, lógva ....
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 01:31 | Sorszám: 95
ez csak 110000 tonna, és nem merült el teljesen
szóba sem kerülhetett semmiféle csörlős vagy darus megoldás ....
és, vagy fél évig tervezték a kiemelési-folyamatát ..
és, nem folyóban süllyedt el ..
egyáltalán nem lehet összehasonlítani a két esetet
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:56 | Sorszám: 94
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:48 | Sorszám: 93
Az Új téma nekem sem működik, kézzel tudok új témát nyitni.
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:47 | Sorszám: 92
Nekem működik a keresés, pl. "tengerjáró hajó"-ra keresve kiadja ezt:
... http://forum.vectrix.hu/?f=4&t=785&m=814
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 07. 16:45 | Sorszám: 91
1 Combino villamos 69 tonna.
tiszavirág
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 15:23 | Sorszám: 90
András! Nem működik a Keresés és az Új téma.
tiszavirág
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 15:13 | Sorszám: 89
40 tonna a hajó + kezdeti megemeléskor még annyi, vagy jóval több, mi van, ha a híd az egyoldalú nagy terhelés miatt kiszakad? Hova erősítenék fel a csörlőt és hova tennék a kiemelt hajót?
Miközben a hajó szét is törhet a művelet alatt....
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 07. 14:56 | Sorszám: 88
Nem azért mondom, ha a roncs ott van a híd alatt, miért görcsölnek az úszódaruval, miért nem
tesznek a hídra 1 csörlőt ??
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 05. 17:41 | Sorszám: 87
Jön a nagy daru !
Ma is nagy erőkkel dolgoztak a búvárok, kialakították az emelőpontokat a hajóroncson. Ha sikerül sok ponton rögzíteni,
20-30 perc alatt is ki lehet emelni a hajót, ha minden optimális lesz hozzá. Azonban a hajótest ketté is törhet a mentés
közben, mivel a Hableány 70 éves, a katasztrófa okozta károsodása pedig nem ismert. A mentési munkálatokat ma már
nem kezdik el.
... https://gondola.hu/hirek/239339-Megerkezett_a_Clark_Adam_uszodaru_Budapestre. ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 03. 14:31 | Sorszám: 86
A parancsnok egyébként ezekben a percekben a Dél-Koreából érkezett mintegy száz újságírót
tájékoztatja a margitszigeti operatív irányítási ponton a jelenlegi helyzetről és a
tervezett lépésekről. A dél-koreai újságírók feszült kérdéseiből is látszik, hogy mekkora
nyomás helyeződik a honfitársaik tragédiája nyomán Budapestre érkezett katonai mentőkre.
... https://gondola.hu/cikkek/113299-Negynel_tobb_holtestet_talaltak_a_Duna_also_ ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 03. 14:27 | Sorszám: 85
Nagyszabású nemzetközi sajtótájékoztatót tartott hétfő délelőtt a Terrorelhárítási Központ a múlt szerdai dunai hajókatasztrófáról és a mentési munkálatokról. Hajdu János főigazgató tájékoztatóján elhangzott, eddig 621 fő vett részt a mentésben múlt szerda óta, intézményesen a Belügyminisztérium, az ORFK, a BRFK, a katasztrófavédelem, a mentőszolgálat, a vízügy, a TEK, a Műegyetem és az MTA szakemberei.

A mentésről szólva elmondta, az első bejelentés más helyszínt jelölt meg, mint ahol valóban a Viking alá került a Hableány, A TEK főigazgatója megerősítette a hivatalos számokat: 7 főt mentettek ki, 7 koreai halottat megtaláltak és azonosítottak, további 21 főről nem tudni semmit, köztük van a hajó kétfős magyar személyzete. Gál Kristóf rendőrségi szóvivő elmondta, a szállodahajó kapitányát, a 64 éves C. Jurijt kihallgatták, őrizetbe vették, és ügyészségi indítványra elrendelték előzetes letartóztatását is. A Hableány kiemelésére a belügyi tárca a TEK-et jelölte ki, a főigazgató Hajdu János felidézte a baleset ismert és hivatalosan tudható körülményeit. Hosszabban beszélt arról, hogy a Duna a baleset idején 501 centiméteren állt, most 517 centi a vízállás, a (nem a vízmércénél lévő) hajó viszont nem 7,5, hanem 9 méter mélyen van a Dunában.

A hajóval kapcsolatban elmondta, hogy 27,2 méter hosszú és 50 tonna tömegű, ami azért fontos, mert jelenleg ezt egyetlen daru tudja kiemelni, a Clark Ádám-daru (emelési teherbírása: 200 tonna), a berendezést viszont a jelenlegi vízállás mellett nem tudják a helyszínre juttatni a hidak alatt, várni kell, hogy apadjon a folyó. A jelenleg a helyszínen tartózkodó Táncsics-daru épp 50 tonnát bír. Hajdu János hosszabban is beszélt a sodrásról, amely 4 méter másodpercenként, ez erősen befolyásolta a búvárok munkájának sikerességét. Mint mondta, két irányban gondolkodnak most: csak a holttesteket felszínre hozni, illetve a hajóval együtt mindent és mindenkit kiemelni, a kegyeleti szempontok figyelembe vételével. Minden reggel és este összeül a válságstáb, hogy az aktuális helyzetet elemezzék. Szót ejtett arról az eseményről is, amikor egy tájékozódási munkát végző búvár beakadt egy kábelével a létrába, amin lement, őt egy mentőbúvárnak kellett felhozni.
... https://gondola.hu/hirek/239230-TEK__a_holttesteket_biztosan_felhozzuk__a_haj ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 01. 11:09 | Sorszám: 84

Az előkészületeket végző katonák és katasztrófavédők egyelőre
csak annyit tudnak tenni, hogy a Hableány elsüllyedt roncsait teljesen
körbehatárolták, felvonultatták az összes műszaki eszközt, darukat,
pontonhidakat, amelyek majd a roncs kiemeléséhez szükségesek lesznek.
Mivel az árvíz sodrása továbbra is életveszélyes, így napközben többször
is próbamerüléseket hajtottak végre.

Az egyik búvár a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy leereszkedve
a meder aljára, még a speciális létrát sem tudta elengedni, olyan nagy
a víz sodrása. A tegnap délutáni próbamerülések során az egyik búvár
csak nagy nehézségek árán tudott a felszínre jönni, munkatársai azonban
a felszínre húzták a férfit.
Az áradó Duna miatt egyelőre megközelíthetetlen a hajóroncs
A Magyar Nemzet úgy tudja, a szállodahajó kapitánya elleni gyanúsítás
arra épül, hogy a Viking Sigyn hajózószemélyzetének a vízi KRESZ
értelmében fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány
hajózószemélyzetével. Az áldozatul esett hajó hegymenetben, a parthoz
közelebb, de a fősodorban szintén hegymenetben közlekedő Viking Sigyn
előtt hajózott. A vízi KRESZ szerint a hátsó hajónak közölnie kell az
előtte/mellette haladóval, hogy előzésére készül, és hogy melyik oldalon
halad el mellette. A szállodahajó elektronikai navigációs rendszereinek
adatai, a kormányállásban rögzített hangfelvétel azonban azt bizonyítja,
hogy még csak kísérletet sem tettek a kapcsolatfelvételre, sőt a Viking
Sigyn hangjelzést sem adott, amivel figyelmeztethette volna a környezetében
hajózókat.

A gyanúsítást az a tény is megalapozza, hogy a Viking Sigyn az ütközés
után még vagy fél kilométert haladt felfelé, majd félreállt, ám a fedélzetéről
senki sem értesítette a hatóságokat arról, hogy mi történt. Emlékezetes,
hogy a tragédiáról annak bekövetkezte után tíz perccel egy, a térségben
hajózó turistahajó egyik utasa értesítette a hatóságokat, a mentést pedig
civil hajók személyzete és utasai kezdték meg.
... https://gondola.hu/cikkek/113282-Eletveszelyes_akciora_keszul_a_nemzetkozi_bu ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. május 30. 07:44 | Sorszám: 83
Többen meghaltak a dunai vízi balesetben
Több ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt
a Dunán a Parlamentnél szerda este - jelentette be Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat
szóvivője a helyszínen.
... https://gondola.hu/cikkek/113262-Tobben_meghaltak_a_dunai_vizi_balesetben.html
mackó
Olvasta: 11 | Válasz | 2018. június 04. 07:43 | Sorszám: 82
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...