Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
|
Omniscient |
|
Áder János húga lesz a Klik új vezetője 2016.02.25. 19:41
Március elsejétől Pölöskei Gábornét nevezik ki a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) vezetőjének, közölte az emberi erőforrások minisztériumának sajtóosztálya csütörtök este. Pölöskeiné miniszteri biztosként az intézményrendszer szakmai átalakításában is részt vesz majd, tették hozzá.
Az intézményfenntartó gazdálkodási és szervezeti problémáinak megoldása, valamint az új fenntartói struktúra kialakításának feladata miniszteri biztosként Jenei Zoltáné lesz, aki a Pécsi Tudományegyetem kancellárja. http://index.hu/belfold/2016/02/25/ader_janos_huga_lesz_a_klik_uj_vezetoje/
|
|
tiszavirág |
|
Na, mi van a kockásingesekkel? Jutottak valamire az alternatív kerekasztalon? |
|
|
|
Omniscient |
|
http://eduline.hu/kozoktatas/2016/2/22/Klik_Csak_a_berek_fizetesere_van_penz_ ...
Idézet:
Hónapok óta nem fizeti közműszámláit a Klik, csak a bérek kifizetésére áll rendelkezésre elegendő keret - mondta a központ vezetője.
Múlt hét csütörtökön már elérte a 17 milliárdot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felhalmozódott adóssága - ezt Lázár János ismertette a legutóbbi Kormányinfón. Az adósságok miatt az is előfordult, hogy a tanítás került veszélybe, ugyanis több iskolánál is kikapcsoltak egyes közműszolgáltatásokat - ezeket rendszerint az utolsó pillanatban rendezte a Klik.
A Klik tartozásai miatt féléves kikapcsolási moratóriumot kért a közműszolgáltatóktól, ez nyolc gáz és hat áramszolgáltatót jelent - tudta meg korábban az ATV.
A csúszások okát Hanesz József, a Klik vezetője ismertette az RTL Klub Házon kívül című műsorának. Hanesz szerint hónapok óta csak a bérek kifizetésére áll rendelkezésre forrás, a közműszolgáltatásokat és egyéb számlákat alig tudja fizetni a központ. Hozzátette, hogy napokon belül új költségvetést dolgoznak ki a kormánnyal, ami rendezheti a pénzügyi helyzetet.
"Ez a szervezet, egy jó szervezet" - mondta Hanesz, aki szerint csak a szükséges forrásokat kell biztosítani a működéshez, így megoldódhatnak a probémák, ami független az intézmény vezetésétől.
|
|
Omniscient |
|
És minek tartotta a tanárit akkor, amikor még tanuló volt?? Öreg faszik gyülekezetének?... Be sem járt oda.
|
|
tiszavirág |
|
"(Kitűnő hasonlat volt, bárki is mondta: tanári szoba=fodrászüzlet)"
Én idéztem be az egyik barátomat, aki az Eötvös gimnáziumba járt, ragyogó tanárok tanították,jóval később ott járt és elkeseredve kellett megállapítania, hogy a tanáriban úgy érezte megát, mint egy fodrászüzletben.
Megértettem mire gondolt.
Ma kockásingesek tanítják a gyerekeinket.
|
|
mediator |
|
1. A pedagógus szakszervezeteknek el kellett volna dönteniük, hogy mi a fontosabb: a hiszti (a kormánybuktatás reményével), vagy a szakmaiság. 2. Ha a szakmaiság: az ólálkodó pártokat, politikusokat határozottan el kellett volna zavarniuk a környezetükből, rendszerezetten el kellett volna dönteniük, hogy mik a szakmai reform prioritásai, mik a szakmai kifogások, erről világos, átlátható proklamációt kellett volna összeállítani. 3. Az egész szakmát átfogó egyeztetést kellett volna lefolytatni az egységes szakmai álláspont kialakítása érdekében, és utána a) petíció, b) tárgyalások, egyeztetések a szaktárcákkal, elutasítás esetén: c) tüntetés, d) állampolgári engedetlenség, d) sztrájk.
És mi van az alacsony hatékonyságú nemzeti alaptantevvel? Arról pl. kevesebb szó esik, mint a kockás ingről.
(Kitűnő hasonlat volt, bárki is mondta: tanári szoba=fodrászüzlet) |
|
|
|
tiszavirág |
|
Ez is csak azt mutatja, hogy egyesek így látják, mások meg amúgy. Te is látod valahogy, meg én is látom valahogy, de az biztos, hogy másképp látjuk. |
|
Janne |
|
Ez egy vélemény, ismert volt eddig is, nincs benne semmi újdonság. Itt egy másik. "Ez ugyanannak az éremnek a két oldala: a kínai iskolák igen jók, amikor arról van szó, hogy felkészítsék diákjaikat a standardizált tesztekre. Ám ez az oka annak is, hogy nem készítik fel megfelelően a tanulókat az egyetemi munkára és a gazdaság megértésére" - írta Csiang Hszüe-csin, a Pekingi Egyetem gyakorló középiskolájának igazgatóhelyettese nem sokkal a kínai tesztsiker után. Magyarázata szerint a kínai iskolák annyira előtérbe helyezik a teszteket és a vizsgákat, hogy a padjaikból kikerülő diákokban nem marad elég kíváncsiság és képesség a kritikus vagy független gondolkodásra. "Szűk látókörű szakembereket nevelünk, holott Kínának ma vállalkozókra és újítókra lenne szüksége" - hangsúlyozta.
http://eduline.hu/kozoktatas/2011/1/28/20110127_sanghaj_diak_teljesitmeny_pisa
Tőkéczki pont jól összefoglalta, ami ellenszenves nekem ebben a gondolkodásmódban. Nehogy már a gyereknek jó legyen, szívjon csak, csak az "engem is vert az apám" fordulat hiányzik. Tanítsák ezek a te gyerekedet. |
|
|
|
tiszavirág |
|
2016. február 18. csütörtök 08:00 Iskolaügy és politika Tőkéczki László
http://magyaridok.hu/velemeny/iskolaugy-es-politika-385372/
"Az úgynevezett progresszív pedagógia pedig már mindenhol megbukott. A „szabadságos” iskola ugyanis sehová nem vezet. Erre elég megemlítenem azt, hogy a távol-keleti diákok laposra verik az amerikai–holland típusú szabados iskolák diákjait."
"Miért gondolják egyes baloldali politikusok azt, hogy „mindenki” bevonása iskolai ügyekbe eleve emeli az iskolák színvonalát? Elég öreg pedagógus vagyok, s tudom, hogy az okoskodó tanácskozásoknak nulla az eredménye. A kádárizmusból kinőtt „szakembereknek”, majd a „liberális” képezdékből kikerülő ifjú pedagógusnemzedéknek alapjában véve csak rendszerbomlasztó céljai vannak. Miközben a gyerekek érdekeire hivatkoznak, azok valódi érdekei ellen hatnak. A mai magyar iskola évente romló (pl. PISA) eredményei sok minden mellett igazán szociológiai eredetűek (a gyerekek összetételének változásaiból adódnak!). S szögezzünk le valamit: az iskola kényszerintézmény, vagyis az iskolakötelezettséget nem lehet megszüntetni vagy úgy fellazítani, hogy a gyerekek jól érezzék magukat! Az iskola kemény munkahely – a gyereket szeretettel, de fegyelemmel teljesítményre és munkára kell nevelni benne. Mit jelent ilyen összefüggésben a „mindenki” véleménye? Főleg a diákoké. Ha a diák tudná, hogy neki mire van szüksége, nem kellene iskolába járnia."
"...a liberális „szakmaiság” nem más, mint üres verbalizmus, politikai segédcsapatok működése."
Úgy, úgy!
|
|
Janne |
|
"Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog."
Kíváncsi lennék rá, szerinted melyik az a stratégia, amelyiket követniük kellett volna. |
|
Janne |
|
Tök jó, hogy beidézted, biztos nem olvasta még senki |
|
|
tiszavirág |
|
Itt a rettenetesen borzalmas megnyilatkozás:
"Klinghammer István felsőoktatási exállamtitkár egy lapinterjúban mondta, „olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek. Legalábbis én így gondolom.”"
Elő a kockásingekkel! Mindjárt itt lesz Gyurcsány és kijelenti, ha a kockásingeseket bántják, akkor én kockásinges leszek, ahogy volt már cigány is és zsidó is, mert akkor meg azokat "bántották".
Testvéreim! Ne hagyjuk magunkat! Öltözzünk mi is kockásingbe!
|
|
tiszavirág |
|
Jaj de jó! Úgy örülök, hogy ilyen cukiság kampány tört ki a KLIK ellen harcoló tanári-diáki és szülői seregek körében!!! Megragadták a legjobb eszközt a köznevelés előremozdításához!!!
Fegyverbe! Akarom mondani kockásingbe! Hajrá Kockásingesek!
Még több kockásinget a zembereknek!
Itt a cukiságkampány! Ettől lesz kevesebb a tanagyag és jobbak a tanárok! Hajrá! Hajrá!
http://www.origo.hu/itthon/20160219-kockasing-cunami-diak-kockas-ing-pedagogu ... |
|
menta |
|
volt egy pár perces teljes néma csönd. Szerintem a lepcsesszájúakkal szemben a legerősebb fegyver. Jó.
Finnországban nehéz bejutni a tanárképzőre, erős a túljelentkezés és a szűrés. Erős a képzés. De utána a tanító, tanár gyakorlatilag szabad foglakozású szellemi dolgozó. Nem ülnek a nyakába politikusok, ellnőrök, és hozzá nem értő klikesek, ő dönt, hogy tanít, mikor meddig, milyen segédeszközökkel, könyvekkel. A nevelő integritása az egyik legfontosabb a nevelési folyamatban. Ha olyat és úgy KELL tanítania, amit ráerőltetnek idióták - a gyerek ezt megérzi, elzárja magát a megismeréstől. (emlékezzünk csendben, hányszor próbálták így a erőltetni szegény jó tanítókkal a lenini dolgokat - és mi maradt meg? az Auróra cirkáló? Arról meg nem nagyon hallottunk, hogy Lenint lepecsételt vagonban szállították a 'dicsőséges' helyszínre - Svájcból...)
A szülő joga a kisgyereknél dönteni, hogy hozzáadja, vagy nem. Látja, hogy szépen fejlődik vagy nem. Az ifjú meg maga dönt: tud tőle tanulni, haladni -.akkor kialakulhat egy nagyon szellemi mester-tanítvány kapcsolat. A nevelés művészet. Amit nem is lehet 8-16 óráig csinálni, nem csak azért, mert roppant fárasztó, hanem mert ihletetten, szabad-lelkűen kell áramoltatni a gyermekek felé. És a gyerek ihletetten, szabad-lelkűen dolgozó/alkotó felnőtt lesz, aki boldogul az életben.
Működik.
|
|
mpd |
|
Nem értenek hozzá Tanítani szeretnének, mert ahhoz értenek (a többségük). |
|
mediator |
|
Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog. |
|
mpd |
|
Hát, nagyon sajnálom a tanarakat, rájuk esett a lakájmédia teljes erővel. |
|
|