Téma: Halhatatlanság - figyelő. |
|
|
Walaki |
|
Elméletileg nincs különbség az elmélet és a gyakorlat között, csak gyakorlatilag van.
|
|
menta |
|
ez nagyon szép írás - költői is - 100%-ban elméleti is |
|
Walaki |
|
Idézet: Ezernégyszáz évig is elélhetnek az örökifjú lények Stvorecz AdriánStvorecz Adrián2015.08.30. 12:57 Ez a cikk 2 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A legtöbb élőlény megöregszik, majd jobblétre szenderül, ez alól a szabály alól pedig az ember sem kivétel. Időtlen idők óta keressük az „örök élet elixírjét”, ám az egyre jobban fejlődő tudomány és egészségügy ellenére továbbra sem kerültünk közelebb a vágyott halhatatlansághoz. A természet azonban, úgy tűnik, egy lépéssel előttünk jár – több szerencsés növény- és állatfajon egyszerűen nem fog az idő vasfoga. Sok ezer éves fák, megfiatalodó medúzák, örökifjú Hydrák és szüntelenül növő homárok titkaiba nyerhetünk bepillantást, valamint azt is megtudhatjuk, mekkora eséllyel vészelhetjük át lefagyasztva az évek múlását.
|
|
R.András |
|
Próbáljuk meg még egyszer, hátha. Szerintem én nem vagyok materialista. Ha az volnék, akkor nem mondanék olyat, hogy nem tudok pék által sütött kenyérre éhezni, "én" csak mennyei kenyérre (az igazságra) éhezem, a szamár testvér éhezésének én csak szemlélője vagyok. Erre éppenséggel Te neveztél engem (egy materialista pillanatodban) szamárnak. Nem vagyok sem materialista, sem idealista. Dualista vagyok, meg nem is. Amikor nem vagyok dualista (olyankor monista vagyok ?), olyankor azt mondom Istenre hogy "Egy". Isten nem él. Isten halhatatlan, tehát élhetetlen. Létezik. Pontosabban, ez rossz szó, mert a létezést nem kell csinálni. Lét. Isten ilyenkor, amikor Egy, ilyenkor nem személy. A személy, a Fiú, benne van a kezdetben, de még nem született meg. Az ősrobbanás a Fiú születése. "Én" vagyok a Fiú. "Én" nem élek, amíg még az Atyánál vagyok. "Én" vagyok az Ige. Kezdetben az Atya még szótlan. Az ősrobbanás az Atya megszólalása. Az ősrobbanás az Egy szétválása anyaggá és Igévé. Az anyag és az Ige nem kettő, hanem három: valóság, lehetőség, lehetetlenség. A születés a lehetőség valósággá válása (megtestesülés). A halál a valóság lehetőséggé válása. Azt hiszem, ennyi. |
|
|
R.András |
|
"A képzelet anyagtalan" - mondjátok Ti, idealisták. Tévesen. A képzelet anyag. Az a talaj, amibe a Magvető beléhullajtja a magot. És amely megtermi a gondolatot. Ezt nem a materialisták, hanem az Egy-hívők mondják. |
|
menta |
|
semmi olyat nem mondtam, amiből az jöhetne : anyagtagadó vagyok. És azt sem mondtam, hogy "mindegy" hogy leég minden anyag, de attól még nem tudom megvalósítani, hogy ne ez legyen. Nem mindegy. "idea élete a könyvtár leégése után kezdődne" - ezt honnan vetted? Nem mondtam. "A képzelet sem anyagtalan" - mondják a materialisták. Te nem, mert te nem vagy az. Amikor a semmiből, a nem láthatóból áll elő a látható, az még nem mérhető, tömör, matéria. Azt, hogy mi élő - azt már máshol próbáltuk, nem ment. De úgy érzem itt sem fog menni semmi. Hagyjuk is. |
|
R.András |
|
Nem vagyok materialista (idea-tagadó). Te vagy idealista (anyagtagadó). Avval nekem semmi bajom, hogy az idea az anyag nélkül is létezik. Létezik, de nem él. Az élet az idea megtestesülése. Azt nem fogadom el, hogy mindegy, hogy a könyvtár leég-e vagy sem. Azt még annyira sem fogadom el, hogy az idea élete a könyvtár leégése után kezdődne. Nem. Az idea a könyvtár leégése után is létezik, de már nem él. Isten (az Atya) létezik, de nem él. Aki/ami halhatatlan, az élhetetlen. A Fiú él, miután megtestesült. Addig, amíg meg nem hal. A képzelet sem anyagtalan. Az élő képzelet is könyvtár: memóriakép. Csak az az idea anyagtalan, amelyet senki, mégcsak nem is képzel. A materializmus és az idealizmus egyaránt a dualizmus egy-egy oldalának abszolutizálása. Helytelen. Abban már megállapodtunk, hogy a világ duális meg nem is. Isten nem idea. Nem csak idea. Ha olyankor tekintem, amikor nem duális, akkor Egy. Ha olyankor, amikor igen, akkor idea is, meg nem is. |
|
menta |
|
[tudom, hogy más adta a címet és azért írok ebbe, mert ez tetszik, és örülnék, ha gajo is szólna] Az szuper, hogy egészségesen sokáig akarunk élni, én is szeretnék, de a halhatatlansághoz NINCS KÖZE. Az idézett költőket írókat pedig ne rántsd le, attól nem leszünk hosszabb életűek. Nem tudunk dűlőre jutni, mert más a célunk. Akkor folytathatjuk, ha azt a szerencsétlen mondatot, amit bevéstél a fejedbe, felülbírálnád: hogy "porig ég a könyvtár" - mert ebből jönnek a téveszméid - minthogy minden embernek (nekem is) a bevésett dolgokból erednek a téveszméik - az igazi új gondolat a "semmiből" ered, akkor teremtődik, KELETKEZIK. "A halhatatlan részünk csak a halandóval együtt élhet. Azután már csak a képzelet világában létezik." - ezt mondja minden materialista-pista Ami a képzelet világában létezik, az létezik - csak nincs anyaga. Be tudom bizonyítani, hogy jobban létezik, mint a szék, amin ülsz. Azért létezik jobban, mert a képzelet szabad, teremtőlegesen állunk hozzá (kezdetében, eredetében, Ἐν ἀρχῇ), és nem elszenvedjük, mint egy tárgyat, amellyel szemben állunk és tehetetlenek vagyunk vele. Más a képzelet, és más a képzelődés, ahogy más a beszéd, és más a fecsegés. A képzelődés az élet törvénye szerint működik, és az éhen maradt vágyakat köddel eteti; a képzelet a lét törvénye szerint működik, és amit megteremt, műalkotást, tettet, gondolatot: valódi és igaz. (Weöres)
Világos, hogy a könyvtárból, tárgyainkból, anyagainkból SEMMIT sem emelhetünk át. De a világ szóval teremtetett. Logosz Valaki ezt mondta:
Ég és föld elmúlnak, de az én igéim nem múlnak el.
|
|
R.András |
|
Nem halhatatlanságra törekszem, hanem hosszú életre. (Nem én választottam a "Halhatatlanság - figyelő" címet, hanem gajo). Én mégcsak nem is "A halál végnapjai"-ról beszélek, mint Yuval Noah Harari (... akit Mújdricza barátunk idéz itt: https://noe-ii.blogspot.hu/2017/06/a-halal-vegnapjai.html). A blogbejegyzésemre egy név nélkül hozzászóló ezt írta: Könnyen bizonyítható, hogy halhatatlanság nem létezik, ami létezhet az a "határozatlanul hosszú élet". Keress rá! Ezt válaszoltam: Rendben. Nem akarok halhatatlan lenni. Beérem "határozatlanul hosszú élet"-tel ! Egyetértek Veled abban, hogy A rendelkezésre álló időt kell(ene) arra fordítani, hogy életünket a Létbe emeljük. Arra fordítom. És, arra törekszem, hogy a "rendelkezésre álló idő" minél több legyen. Abban is egyetértek, hogy A halhatatlan részünket felismerni és áthatni vele a test mélységéig is (ezt jelenti a "test feltámadása"). Avval nem értek egyet, ha valaki azt mondja, hogy a romlatlan test feltámadásához a romlandónak meg kell halnia. Ez nem igaz. A romlatlan test a romlandón születik (ébred). Krisztus NEM Húsvétvasárnap "támadt föl", hanem megkeresztelkedésekor, a Jordán vizében. A "képzeli" szót is meg kell érteni. Az a rafinált halálpropaganda, amit Weöres és Saint-Exupéry űz, elfogadhatatlan. A halhatatlan részünk csak a halandóval együtt élhet. Azután már csak a képzelet világában "létezik". |
|
menta |
|
jó, akkor most már csak az kell, hogy azon is összebólogassunk, hogy a halhatatlanságnak és a hosszú életnek bizony nem sok köze van egymáshoz. A rendelkezésre álló időt kell(ene) arra fordítani, hogy életünket a Létbe emeljük. A halhatatlan részünket felismerni és áthatni vele a test mélységéig is (ezt jelenti a "test feltámadása"). Ellenvetésre, hogy ez nincs: ha nem lenne halhatatlan részünk, nem tudnánk róla beszélni sem, nem lenne "probléma" - ahogy kedves rokonainknál, az állatoknál sem probléma - de ezért nincs vallásuk, művészetük, amelyek a mi vigasztalásunk Isten kegyelméből, sőt emberi szavaik sincsenek (Logosz). Jobb nekik persze, könnyebb. De ha már így alakult, hogy embernek születtünk.. * "A madár tudja tán , hogy mi a szabadság mikor fölszáll a szél alá és ring az ég hullámain.
A hegyek tudják hogy mi a méltóság, hajnalban, alkonyatkor is, a lomhán elheverő hegyek...
Hegy lettem volna, vagy növény , madár... vigasztaló, pillangó gondolat, tűnő istenkedés. Ma már az alkotás is rám szakad."
Radnóti |
|
|
menta |
|
"Én mondom: Még nem nagy az ember. De képzeli, hát szertelen. Kisérje két szülője szemmel: a szellem és a szerelem!"
ideje van a megértésének |
|
|
menta |
|
"Az emberek nem halnak meg se birkákért, se kecskékért, se házakért, se hegyekért. A dolgok ugyanis megvannak anélkül, hogy bármit feláldoznánk értük. De meghalnak azért, hogy megvédjék azt a láthatatlan kapcsot, amelyik összefűzi, és birtokká, országgá, felismerhető, meghitt arcokká változtatja őket. Az ilyen összetartozásért elcserélik magukat, mert az ember azzal is ezt építi, ha meghal. A halál kifizetődik a szeretet miatt. És aki lassacskán egy olyan gondosan elkészített műre cserélte el életét, amely tovább tart, mint az élet, arra a templomra, amelyik évszázadokon át folytatja útját, a halált is elfogadja, ha szemei meg tudják különböztetni az épületet az anyagok összevisszaságában, és ha nagyszerűségétől elkápráztatva egyetlen vágya, hogy beleolvadjon. Mert valami önmagánál nagyobb fogadja be, és a szeretetének adja oda magát."
(Antoine de Saint-Exupéry: Citadella) |
|
R.András |
|
(Még van 24 évem, hogy eldöntsem ... ...) |
|
R.András |
|
Eddig úgy gondoltam, hogy öregkoromra Gandalf leszek, de most elbizonytalanodtam: lehet, hogy Dobri Dobrev leszek ! ...
|
|
menta |
|
Épenígy a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban; Elvettetik gyalázatosságban, feltámasztatik dicsőségben; elvettetik erőtelenségben, feltámasztatik erőben. Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéki test, és van lelki test is. Így is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé. 1Kor15,42-45
http://szemlelek.blog.hu/2018/02/19/meghalt_a_csendes_angyal?utm_source=blogh ... |
|
|
|
Omniscient |
|
OK, sz'al akkor tehát éspedig, nem értelmezzük majd a "fiatalabb" fogalmat.
|
|
R.András |
|
A politika is meg fog szűnni ! Testvériség lesz !
|
|
Omniscient |
|
Tehát, azt feltételezed, hogy nem a balsik lesznek majd töppségben??
|
|
|
|