Téma: Hídépítés |
|
R.András |
|
Mióta a lányomék elköltöztek vidékre (két hete), be sem teszem a lábam (kerekem) a Bűzös Városba ! |
|
negyven rabló |
|
Hajrá, de ésszel azért! Tekertél-e már mostanában a Körúton, vagy az Üllőin az aktuális kisebb forgalomnál is? Én igen. Kíváncsiságból végigmentem a Margit hídtól az Üllői útig, majd azon a Hungáriáig. Ez nagyjából olyan, mint amikor az eszeveszett, "Mindenkiegyenlő" egyesület a buziknak is követeli a szülés jogát! (Ld. Brian élete) Lássuk be: a Körúton csak akkor lehetne bringasáv, ha megszűnne a parkolás. |
|
|
|
R.András |
|
Az autók árát föl kellene emelni 3x-osára, a benzin árát 50x-esére, mindjárt megjavulna a kerékpárosok - autósok aránya !
|
|
malom |
|
Megdöglenek hogyha arrafelé fognak járni nap mint nap...
|
|
|
|
tiszavirág |
|
Na ennek nagyon örülök. A Baross térit is elbonthatnák!
|
|
|
R.András |
|
Több mint 3000 ember volt kíváncsi az elmúlt egy évben az új komáromi Duna-híd építésére
A 2018 áprilisában megnyitott látogatóközpont nem csak szakembereknek és egyetemistáknak nyújt bepillantást a hídépítési munkákba, hanem a civil látogatók számára is. A nyílt napok a projekt zárásáig minden hónap utolsó szombatján folytatódnak. Jelentkezni az új komáromi Duna-híd facebook oldalán lehet. ... www.facebook.com/nifzrt/posts/1191112171061922 |
|
|
|
|
Walaki |
|
olyan hidat kellene építeni, melyről a nyomourult dejszenek leesnének.... az anderás-félék meg megtanulnának gondolkodni, mialatt átérnek ,,,
|
|
|
Walaki |
|
Hümm, akkor ez elég problémás lehet a mi épülő új hidunknál is, mert ha jól látom annál ráadásul még minden egyes kábel átível az úttest felett is ... Igaz, lehet hogy ez nem egy plusz probléma, mert gondolom a kanadai hídnál az a baj, hogy hiába vannak a kábelek többsége a híd közepén, egy a hídra merőleges síkban, de elég kehet egy kis szél is, ami a leeső jégdarabokat az úttest felé fújja ..
|
|
tiszavirág |
|
Az épülő új híddal kapcsolatban egy Kanadában élő barátom a következőket írta nekem:
"Az uj delbudapesti hid terveirol. A ferdekabeles hidak jol neznek ki csak egy bajuk van. A teli hinapokban a fagypont koruli onos esok es lucskos ho rafagy a kabelekre ami azutan nagy darabokban hullik az uttestre es a kabelek alatt hajto autokra. Nalunk van egy nagyon szep uj hid ami nagyon feljavitotta a kozlekedest de idonkent le kell zarni a hidat mert az elso telen tobb szaz auto szelvedojet osszetortek a jegdarabok. Ezt a mai napig sem oldottak meg. Erre a problemara fel kellene hivni a tervezok figyelmet. Sajnos a honlapon nem latok semmi lehetoseget a kontaktushoz. A mi hidunk neve Port Mann bridge."
Vajon ismerik az itteni tervezők ezt a problémát? Vajon hallottak róla?
https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Mann_Bridge
|
|
|
Rendes Kis |
|
Nézd meg, hogyan került a helyére 700 tonna acél egy darabban! A „Százlábú híd” immáron 1970 óta szolgálja az egyre növekvő forgalmat a Kerepesi úton, ezért a rossz állapotú hidat idén és jövőre egy új, korszerű hídra cseréljük. A felújítást a BKK koordinálja, mint a fővárosi hidak és műtárgyak kezelője. A beruházás teljes költsége 5,08 milliárd forint. A régi híd elbontása után az új, 700 tonnás acélszerkezetet egy darabban mozgatták a helyére a BKK által megbízott kivitelezők. A híd betolása önmagában 10 napig tartott, melynek munkálatai során a vasúti- és tömegközlekedés, valamint az autósforgalom nem állt le egy percre sem, az áthaladás az átépítés teljes ideje alatt biztosított volt. A felújítás első ütemében a híd a Keleti pályaudvar felé tartó, az északi útpályán haladó forgalom számára alakul át, továbbá kiszélesedik egy közös gyalogos járdával és kerékpárúttal is. Az új hídfélen ez év decemberében indulhat meg a forgalom, a másik oldal jövőre épül újjá. ... www.facebook.com/video.php?v=765853353473155 |
|
panda |
|
Én ezt a viccet szovjet építkezéssel kapcsolatban ismerem... mikor fel akarnak avatni egy elkészült épületet, s mikor elvágják a szalagot, összeomlik az épület... És a vizsgálatot pártfunkcikkal kezdik, pedig némelyik még személyesen is ismerte Lenin elvtársat anno...
|
|
Békáscity |
|
Banyek! itt nem mernék lehajtani. Se föl. |
|
Lajos bácsi |
|
Vajon miért? Egy régi vicc poénja jut az eszemne erről. A bukaresti földrengés után keresik, ki a felelős a károkért. Végül megvádolják és törvény elé idézik a cementet, aki a tárgyaláson így védekezik: - De kérem, én ott se voltam! |
|
Rendes Kis |
|
A múlt század emlékei – Miért törnek darabokra a romániai hidak?
Leszakadt egy híd Hunyad megyében, miután keddről szerdára virradóra meglazult az egyik tartópillére, adták hírül a román portálok. A Sztrigy (Strei) folyón átívelő, Oláhbrettye (Bretea Română) és Magyarbrettye (Bretea Streiului) településeket összekötő híd három darabra szakadt.
A szakadás következtében két személygépkocsi a levegőben maradt, de az utasai szerencsére csak az ijedtséggel megúszták az esetet, ott várták meg a katasztrófavédelmi mentőalakulatokat, akik kisegítették őket – írta a citynews.ro portál. Amint a fotóról is megállapítható, a betonhíd teljes mértékben járhatatlanná vált (valamikor a múlt század hetvenes éveiben épült), emiatt teljesen új hidat kell építeni, ami évekig eltarthat, de addig is a környékbelieknek egy tíz kilométeres kerülőt kell megtenniük, hogy egyik településről a másikra juthassanak.
... 2008-ban adta hírül a helyi sajtó, hogy még az Osztrák–Magyar Monarchiában készült nagyajtai vashidat építő bécsi cég közölte a helyi illetékesekkel: lejárt a 20. század elején vállalt százesztendős* szavatossági kötelezettségük, így a következőkben az építmény karbantartásáért nem vállalnak felelősséget. Ezzel egy időben a helyiek is megfontolták a dolgokat, időlegesen lezárták a hidat, és állagmegőrzési munkálatot végzetek el rajta, nehogy kár essen a vasszerkezetben. ________________ *) |
|
|