07:18:31
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Műhely
Téma: Dr. Rácz György Magánegyetem Műszak-történeti és Műszaki Fejlesztési Tanszék (RME-MMFT)
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. november 07. 12:51 | Sorszám: 84
64 éve, 1960. november 5-én a világon elsőként csuklósbuszt helyeztek üzembe Budapesten.
Olyan buszra volt szükség, ahol a vezető és az utasok egy légtérben vannak, de az eddigieknél több utast tudott szállítani. Ez lett a csuklósbusz. Németországban a Mercedes kísérletezett vele, de forgalomban még ki sem próbálták, amikor Magyarországon már utasokat kezdett szállítani egy csuklósbusz. A GA 12-00-ás rendszámú busz az azóta megszűnt budapesti 1-es vonalon közlekedett a Kelenföldi pályaudvar és a Dózsa György út között. 35 ezer kilométert futott, különösebb hiba nélkül. A BKV elődjének (Fővárosi Autóbusz Üzem) Autóbusz Főműhelyében három fiatal mérnök, Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla készítette el az első járműveket. Egy levágott farú Ikarus 60-asból, egy, az első részétől megfosztott TR 5-ösből, valamint a Vörös Csillag Traktorgyár golyóskoszorús zsámolyából jött létre az ITC 600-as típusjelű csuklósbusz. A három mérnök a rajzasztali skicceket a főműhely falára másolta, a munkások ez alapján építették meg az első buszt. A műszaki egyetem mérnökei a falfirkák, a skiccek és a kész alkatrészek alapján készítették el a műhelyrajzot – jóval azután, hogy már futott az első busz. Az ITC 600-asból, népszerű nevén FAÜ-csuklósból 267 darabot gyártottak, de egyetlen egy sem maradt fenn belőle.

... www.facebook.com/csepel.ujsag/posts/pfbid0h5LaxDccFRrULEYBTrCFLjNfgMdhnxBoisc ...
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. november 04. 05:40 | Sorszám: 83
a németeknél mostanság tkp. az eredetit is "visszaállították" .... 'átmenetileg'
még falukat is áttelepítettek a lignitmezőkhöz való hozzáférés érdekében ..
nademajdhaa nagy tengeri szélerőművek beindulnak .. ;-))
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. november 03. 18:02 | Sorszám: 82
Gőzt pöfögő vasútmodell: https://www.facebook.com/reel/473251439074050 !
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 31. 13:27 | Sorszám: 81
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 31. 13:26 | Sorszám: 80

a honecker bosszúja nevezetű jármű sokkal jobb volt!! ... )))

https://www.youtube.com/watch?v=V_t4k02oN84
"TRABANT FACTORY (Quality control): Manufacturing – Production line – Zwickau factory"


R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 31. 07:59 | Sorszám: 79
Lehidalsz, ha meglátod hogy rakták össze a Wartburgot negyven éve
A Wartburg 1980-as években bevett gyártási eljárásait tényleg érdekes negyven éves időtávlatból nézni, akkoriban így születtek autók a szocialista blokkban
Wartburg Production DDR Eisenach, GERMAN Factory
... www.vezess.hu/vezetunk/2024/10/30/lehidalsz-ha-meglatod-hogy-raktak-ossze-a-w ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 30. 18:10 | Sorszám: 78
NoHAB vezetőállás
... www.facebook.com/groups/145576572126514?multi_permalinks=28136398012617661&ho ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 13. 19:05 | Sorszám: 77
Tengeralattjáró restaurálás: www.facebook.com/reel/844919081135282
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 12. 09:07 | Sorszám: 76
Az eredeti Harley-Davidson motorkerékpár gyár. Milwaukee, Wisconsin, USA. 1903.
... www.facebook.com/Toochee.HU/posts/pfbid02X7Gp53Wpa6b4j2sN6ztnkbc2eHxPQCaYtPdK ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. október 08. 11:18 | Sorszám: 75
Budapest-Nyugati építés alatt a régi Indóház maradványaival 1877-ben
... www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02YLuv1pRUPLNxRM3DieoSGLHrWdqB ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. szeptember 21. 16:15 | Sorszám: 74
Átpingálták a veres csillagot !
... www.facebook.com/photo?fbid=504970935618010&set=pcb.27539725642284904
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. szeptember 16. 16:38 | Sorszám: 73
Bük település - A hajtókán Filácz László pályamester. (1930-as évek)
... www.facebook.com/martifotobutik/posts/pfbid0yzfsoqfhSoSXDzm6vmdZA4y4a98YS19Si ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. augusztus 24. 17:03 | Sorszám: 72
Egy ikon születése
Az autógyártás történetében készültek olyan kivételes remekművek, amelyek nem csupán közlekedési eszközként funkcionáltak, hanem igazi műalkotások is voltak egyben. Tökéletes példa erre a Mercedes-Benz 500 K Special Roadster, amely a Berlini Nemzetközi Autószalonon (IAMA) debütált 1934 márciusában. Ez az autó nem csupán egy soron következő modell volt a Mercedes-Benz kínálatában; új irányt mutatott a luxusautók tervezésében és gyártásában.
Reflektorfényben a luxus és az elegancia
A 1930-as évek az autóipar egyik legizgalmasabb korszaka volt, ahol a verseny a technológiai fejlődés és a stílus új szintjére emelte az autógyártást. Ebben az időszakban a Mercedes-Benz ambiciózus tervezőcsapata olyan járműveket alkotott, amelyek örökre beírták magukat az autóipari történelemkönyvekbe. A 90 évvel ezelőtt bemutatott 500 K Special Roadster lenyűgöző eleganciája és meggyőző teljesítménye azonnal rabul ejtette az autórajongók és a tehetős vásárlók szívét.
90 évvel ezelőtt mutatkozott be az 500 K a nagyközönség előtt
Impozáns karosszéria, fényűző belső tér
Az 500 K Special Roadster nem csupán egy autó volt, hanem egy igazi státuszszimbólum is, amelyet az emberek csodáltak és irigyeltek. A nagy, elegánsan ívelt sárvédőkkel és a hosszú gépháztetővel ellátott karosszéria valósággal vonzotta a tekintetet. A kézzel készített üléskárpit és az impozáns szalonok hangulatát idéző belső tér pedig első pillantásra lenyűgözte a közönséget. Az elefántcsontszínű kormánykerék, az órásmestert is irigységgel eltöltő műszerfal és a tervezők minden részletre kiterjedő figyelme pedig tovább fokozta az autó exkluzivitását.


Csúcsteljesítményre hangolva
Az 500 K Special Roadster megjelenése mellett kiváló teljesítményével is kitűnt a sorból. Nem meglepő tehát, hogy a német mérnökök által tervezett és a legmagasabb minőségi szabványoknak megfelelően elkészített autó hamar legendává vált az autóiparban. Az 500 K M29 kódjelű erőforrása akár 118 kW (160 LE) teljesítmény leadására is képes volt egy kompresszornak köszönhetően. A karburátor előtt elhelyezett Roots kompresszor akkor aktiválódott, amikor a gázpedál teljesen kinyitotta a fojtószelepet. Az úgynevezett kickdown ponton a feltöltő felsírt és azonnali teljesítménynövekedést hozott (ennek köszönhette az 500 K a jellegzetes hangját is). Ebből adódóan az autó 160 kilométer per órás végsebességre volt képes– ez pedig a kor legelvetemültebb sportautó-rajongóinak igényeit is kielégítette. Természetesen mindennek ára volt, amit az új tulajdonosok az üzemanyagfogyasztás formájában fizettek meg: 27 és 30 liter közötti mennyiségű benzint habzsolt az 500 K 100 kilométer megtétele alatt.
A kompresszornak hála, az 500 K 160 kilométer per órás végsebességre is képes volt
Egyedi elképzelések nyomában
A tehetős ügyfelek egyedi kívánságainak kielégítése érdekében három alváz változatot készített a Mercedes-Benz az 500 K-hoz. Két hosszú, 3290 milliméteres tengelytávú változat – amelyekben különbözött a hajtáslánc és a karosszéria elrendezése – illetve egy rövid tengelytávú változat 2980 milliméterrel. Emellett pedig a luxusautó-rajongók nyolc különböző karosszériakivitel közül választhattak. Ha mindez még nem lenne elég, a leendő tulajdonosok a külsőre és belsőre vonatkozó, egyedi kívánságait is megvalósította a gyártó. A speciális fényezéstől az utastérben használt különleges anyagokig bármit kérhettek azok, akik hajlandóak voltak megfizetni a kivitelezés borsos árát. Az egyedi kívánságokat Hermann Ahrens irányítása alatt a sindelfingeni üzem speciális járműgyártási osztályán valósították meg, ami a korszak legjobb karosszériaépítő műhelyének számított.

Korszakalkotó innováció
A német gyártó számára a határ a csillagos ég volt: olyan fejlesztéseket mutatott be az 500 K esetében, amelyek egyedülállóak voltak az akkori európai piacon. Ezek között az újítások között szerepelt többek között a pótkerék, a biztonsági üvegezés és a hidraulikus fékrendszer. Emellett pedig ebbe a típusba 12 Voltos elektromos rendszert is építettek az ablaktörlők és irányjelzők, valamit az ajtózárak működtetéséhez. Továbbá a futómű precíz működése és ennek köszönhetően a vezetési élmény is minden tekintetben felülmúlta a kortársakat. A kürtök, a fényszórók és a gyújtásrendszer komponensei mind a Bosch technológiájára támaszkodtak, ami természetesen szintén hozzájárult az autó megbízhatóságához és hatékonyságához.
A 12 Voltos elektromos rendszer felelt az ajtózárak működtetéséért is
Ritka kincs
Az 500 K már az 1930-as években is ritkaságnak számított. 1934 és 1936 között mindössze 342 darabot gyártottak a különböző karosszériaváltozatokból összesen. Ezt a típust az 540 K követte, amelynek motorja nagyobb lökettérfogatú volt. Két- és négyüléses kabrióként, négyüléses kupéként vagy hétüléses limuzinként is kapható volt, ezzel korának egyik legsokoldalúbb autója lett. Az 500 K hagyatéka még ma is visszaköszön a modern Mercedes-Benz modelleken. Különleges kialakítása és kiváló minősége révén örökre beírta magát az autóipar történetébe. A luxusautók egyik ikonjává vált: a vagyon, a stílus és az elegancia szimbóluma a mai napig.
... https://boschblog.hu/egy-ikon-szuletese
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. augusztus 21. 17:43 | Sorszám: 71
Zseblámpa, skála izzó 6V/100mA, 29,92 Ft + ÁFA (38 Ft)
... https://elektroexpressz.hu/Zseblampa-skala-izzo-6V/100mA
... www.argep.hu/trend/6VIZ/6v-izzo.html
... www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=6+v-os+izz%C3%B3
gajo
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. augusztus 20. 16:30 | Sorszám: 70
Jók ezek a nagy üres négyzetek!
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. augusztus 09. 10:10 | Sorszám: 69
A 2-es villamos a Klauzál utcánál 1917-ben
... www.facebook.com/groups/703454909755126?multi_permalinks=7353376874762863&hoi ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. augusztus 05. 19:45 | Sorszám: 68
Clementoni Tudomány és játék – Elektronikai Labor – Áramkörök készlet
2040 Budaörs, Fashion Trend ( régi Trend 2 ) Üzletház földszint 1017. sz. üzlet
Bejárat a Gervay Mihály utca felől – térkép mellékelve
Üzletünk helye: üzletház végén, étterem mellett a bal sarokban
GPS koordináták:
N 47.46532
E 018.89470
Buszjárat: 88A Megálló: Budaörsi Ipari és Technológiai Park ( BITEP ) .
Munkanapokon reggel 20-40 percenként, egyéb időszakokban 60 percenként közlekedik egészen este 20 óráig.
... https://gyerekajandek.hu/termek/clementoni-tudomany-es-jatek-elektronikai-lab ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 29. 19:36 | Sorszám: 67
"Tronic" elemtöltöttség-mérő
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 28. 16:41 | Sorszám: 66
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 28. 15:13 | Sorszám: 65
LED 1 db 3mm különböző színben, 15Ft
A LED üzemi feszültsége 2-2.2V (zöld, sárga, piros) 3V-3.2V (kék, fehér) 20 mA-en.
... https://techfun.hu/termek/led-1-db-3mm-kulonbozo-szinben/?attribute_pa_a-led- ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 23:15 | Sorszám: 64
Node: a NOHAB hangja párát csal a vasút szerelmeseinek szemébe !
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 21:43 | Sorszám: 63
elvásott a veres csillag
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 21:07 | Sorszám: 62
Nyugati pályaudvar 1966, NOHAB
... www.facebook.com/groups/703454909755126?multi_permalinks=7231540746946477&hoi ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 10. 16:55 | Sorszám: 61
Bácsi kapott egy Rolls Royce-ot a szüleitől.
De hát nem is élnek a szülei.
Akkor még éltek.
A bácsi is új volt, a Rolls Royce is.
Nemrég történt, Allen Swift bácsi 1928-ban ballagott.
Nem is volt bácsi, csak siheder.
A Piccadilly P1 Roadster akkor volt a legfrissebb széria.
Egy darabig vezette, aztán megunta.
Ilyenek vagyunk mi, emberek.
Csak ő egy kicsit más volt.
Egész pontosan 102 éves korában unta meg, amikor is meghalt.
Halála után a springfieldi múzeumra hagyta a kocsit.
... www.facebook.com/lackfi/posts/pfbid0Gz36bocMqVaNYMWsFKTbKDf4Her34fxpktQ5v7uYr ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. április 27. 18:36 | Sorszám: 60
Egy semmivel össze nem téveszthető megjelenés, és majdnem (!) elpusztíthatatlan technika!
Cikkünkben a végül mégis lenullázott állományú hazai busz története!
A szárazföldi Harcsa nem partravetett hal! MÁVAG N26/36
Azt pontosan tudjuk, hogy a MÁVAG a második világégés után még egy rövid ideig készített autóbuszokat, de aztán jött az Ikarus (1949. február 8.),
majd a Csepel Autógyár (1949. november 18.), és a MÁVAG A19 típussal a gyártó el is köszönt a közúti járművek gyártásától....
... www.facebook.com/Futballzarandoklat/posts/pfbid02iMATguhS2jjGyAbgJBpcFEBWkyDK ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...