08:15:22
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Műhely
Téma: Dr. Rácz György Magánegyetem Műszak-történeti és Műszaki Fejlesztési Tanszék (RME-MMFT)
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 23:15 | Sorszám: 64
Node: a NOHAB hangja párát csal a vasút szerelmeseinek szemébe !
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 21:43 | Sorszám: 63
elvásott a veres csillag
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 17. 21:07 | Sorszám: 62
Nyugati pályaudvar 1966, NOHAB
... www.facebook.com/groups/703454909755126?multi_permalinks=7231540746946477&hoi ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. július 10. 16:55 | Sorszám: 61
Bácsi kapott egy Rolls Royce-ot a szüleitől.
De hát nem is élnek a szülei.
Akkor még éltek.
A bácsi is új volt, a Rolls Royce is.
Nemrég történt, Allen Swift bácsi 1928-ban ballagott.
Nem is volt bácsi, csak siheder.
A Piccadilly P1 Roadster akkor volt a legfrissebb széria.
Egy darabig vezette, aztán megunta.
Ilyenek vagyunk mi, emberek.
Csak ő egy kicsit más volt.
Egész pontosan 102 éves korában unta meg, amikor is meghalt.
Halála után a springfieldi múzeumra hagyta a kocsit.
... www.facebook.com/lackfi/posts/pfbid0Gz36bocMqVaNYMWsFKTbKDf4Her34fxpktQ5v7uYr ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. április 27. 18:36 | Sorszám: 60
Egy semmivel össze nem téveszthető megjelenés, és majdnem (!) elpusztíthatatlan technika!
Cikkünkben a végül mégis lenullázott állományú hazai busz története!
A szárazföldi Harcsa nem partravetett hal! MÁVAG N26/36
Azt pontosan tudjuk, hogy a MÁVAG a második világégés után még egy rövid ideig készített autóbuszokat, de aztán jött az Ikarus (1949. február 8.),
majd a Csepel Autógyár (1949. november 18.), és a MÁVAG A19 típussal a gyártó el is köszönt a közúti járművek gyártásától....
... www.facebook.com/Futballzarandoklat/posts/pfbid02iMATguhS2jjGyAbgJBpcFEBWkyDK ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. április 14. 12:17 | Sorszám: 59
Thomson Neo 17,3" Intel Celeron N4020, 8 Gb RAM, 512 Gb SSD tárhely 155 000 Ft
... https://pepita.hu/laptopok-c1854/thomson-neo-173-intel-celeron-n4020-8-gb-ram ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. március 12. 10:54 | Sorszám: 58
Keleti terjeszkedés: Magyar Északkeleti Vasút
A hazai vasúthálózat fejlesztése során megfigyelhető egy igen látványos tendencia; már az első vasútvonal is a nyugati összeköttetés céljával
jött létre – ami megvalósult, de akkor még a Duna bal partján -, és a további időkben is jellemző, hogy előbb az ország nyugati f...
... https://itthonrolhaza.hu/keleti-terjeszkedes/
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. február 26. 17:21 | Sorszám: 57
Charles Goodyear left school at age 12 to work in his father’s hardware store in Connecticut. At age 23 he married Clarissa Beecher and soon afterwards the couple moved to Philadelphia, where Goodyear opened a hardware store of his own.
Goodyear was a competent merchant, but his passions were chemistry, materials science, and invention. In the late 1820s he became particularly fascinated with finding and improving practical applications for natural rubber (called India rubber). His experimentation would change the world, but Goodyear’s path to success would be challenging.
In 1830, at age 29, Goodyear was suffering from health issues and his rubber experiments (which he had funded by borrowing) had not been successful. By the end of the year his business was bankrupt and he was thrown into debtor’s prison. It was an inauspicious beginning to his career as a scientist and inventor.
The principal troubles with finding commercial applications for natural rubber was that the material was inelastic and was not durable, decomposing and becoming sticky depending on temperature. Goodyear was determined to find a chemical solution to overcome those issues, beginning his experiments while in jail. After numerous failures, his breakthrough came when he tried heating the rubber together with sulfur and other additives. In 1843 he wrote a friend, “I have invented a new process of hardening India rubber by means of sulphur and it is as much superior to the old method as the malleable iron is superior to cast iron. I have called it Vulcanization.”
Goodyear filed his patent application for vulcanized rubber on February 24, 1844 (one hundred eighty years ago today) and the patent was issued four months later. It is thanks to vulcanization that rubber can be used to make tires, shoe soles, hoses, and countless other items. It was one of the most profoundly important technological achievements of the 19th century.
So, Charles Goodyear became wealthy as a result? Unfortunately, no. He continued to struggle financially for the rest of his life, embroiled in litigation with other inventors over the validity of his patent, preventing him from profiting from it. Meanwhile, his wife Clarissa contracted tuberculosis and much of the family’s income was devoted to her medical expenses and extensive travel in search of a cure. Clarissa died in 1848 at age 39, leaving six children, between the ages of 4 and 17.
At age 54, while still struggling to defend his patents and commercialize his invention, Goodyear married 40-year-old Mary Starr (who had not previously been married) and the couple would go on to have two children together. It too was a happy marriage, but Goodyear was not destined to long enjoy it.
Suffering the adverse effects of years of exposure to dangerous chemicals, Goodyear collapsed at a hotel in New York City on July 1, 1860, dying later that day. At the time of his death, he was 59 years old, penniless, and deeply in debt.
The Goodyear Tire and Rubber Company, founded in Akron, Ohio by Frank Seiberling nearly 40 years later, was named in honor of Charles Goodyear. Neither Charles Goodyear nor anyone in his family was connected with the company.
Reflecting on Goodyear’s achievements, the historian Samuel Eliot Morrison wrote, “The story of Goodyear and his discovery of vulcanization is one of the most interesting and instructive in the history of science and industry.” But, as he added, “It is also an epic of human suffering and triumph, for Goodyear's life was one of almost continuous struggle against poverty and ill health.” Goodyear himself was philosophical about his failure to achieve financial success, writing that he was not disposed to complain that he had planted and others had gathered the fruit. “The advantages of a career in life should not be estimated exclusively by the standard of dollars and cents, as is too often done. Man has just cause for regret when he sows and no one reaps.”
... www.facebook.com/photo/?fbid=727831716109575&set=a.513417497550999
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. február 23. 11:34 | Sorszám: 56
Május végétől október elejéig dolgoznak majd a Rátóti I és II. viadukt, és a kapcsolódó pályaszakaszok felújításán,
emiatt a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek majd a Veszprém és Eplény közti állomásközben.
Talán a (remot) Csörgők is visszatérhetnek majd...
Helyreállítják a 11-es vonal viaduktjait, egész nyáron vágányzár lesz...
A munkák befejezése után a pályageometria miatt újra visszaáll a korábbi állandó sebességkorlátozás, ami 40, illetve 60 km/órát jelent.
... https://iho.hu/hirek/helyreallitjak-a-11-es-vonal-viaduktjait-egesz-nyaron-va ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. február 19. 15:26 | Sorszám: 55
Akkora legenda, hogy még ma is ezek járnak!
A magyar vasúti járműgyártás legendái – a Csörgő
A MÁV M41-es dízelmozdonya a jellegzetes, messziről is jól felismerhető hangja után kapta a Csörgő becenevet.
... https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/02/17/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-l ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. február 13. 11:01 | Sorszám: 54
Bár talán soha nem volt annyire népszerű, mint nagnevű rokonai, ugyanakkor mégis egy korszak elindítója az
első magyar gyártású gyorsvonati mozdony, amit még napjainban is megcsodálhatunk. Cikkünkben videón meg
is mutatjuk!
Az első gyors: a MÁV 220 sorozat
Magyarország első személyvonati gépei a LOSONCZ típusú IIa. osztályú (később: 236 sorozat) mozdonyok voltak, majd 1867-től II. osztályú
(később: 238 sorozat) mozdonyok a MÁV első saját rendelésű személyvonati gőzmozdonyai is munkába álltak. Igen ám, de ezeket a Bécsújhelyi...
... www.facebook.com/Futballzarandoklat/posts/pfbid02XveHnY49BoTPp7tyenVmTeXy2cum ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. február 12. 13:09 | Sorszám: 53
Fogó kombinált 180 mm, 1 299 Ft
... www.obi.hu/fogok/fogo-kombinalt-180-mm/p/5255625
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. január 26. 10:05 | Sorszám: 52
A boy is excited to see an excavator so close
He couldn't believe that a big car would play with him.
... www.facebook.com/watch?v=575029398174780
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. január 26. 06:55 | Sorszám: 51
Nyiss ablakot a mérnökök világára ezzel a LEGO® Technic Nagy teherbírású vontató (42128) modellel! Rengeteg részletével nagyszerű tisztelgés ez a világ legkedveltebb vontatói előtt. Nézd meg ezt a valósághű hűtőrácsot, a légszűrőket, a fényszórókat, a kipufogót és a friss színösszeállítást! Utána fedezd fel az összes pneumatikus és mechanikus funkciót, amelyek annyira valósághűvé teszik ezt a modellt! Egy építőjáték rengeteg működő funkcióvalEz a daruval felszerelt vontató telis-tele van lenyűgöző funkciókkal. Nyisd fel a motorháztetőt és nézd meg a 6-hengeres motort a mozgatható dugattyúkkal! A tetőn lévő rúddal kormányozhatsz. Használd a darut, pumpáld fel az emelőgémet, húzd ki a csörlőt és nyújtsd ki a kitámasztó lábakat! Most pedig, a LEGO Technic történetében először, ezen a járművön egy emelőtengelyt is találsz, ami extra kerekeket enged le, hogy elossza a terhelés súlyát. Nagyszerű bevezetés a mérnöki tudománybaA LEGO Technic készletek elemei valósághű mozgásokkal és szerkezetekkel vannak ellátva, amelyek megközelíthető és realisztikus módon vezetik be a LEGO építőket a műszaki tudomány világába. Fedezd fel, milyen nagyszerű mérnöki megoldásokat rejtenek a klasszikus vontatók ennek a LEGO® Technic Nagy teherbírású vontató 42128 építőjátéknak a segítségével! Élvezd az építést, majd fedezd fel a modell számos jellemzőjét és funkcióját! Épp úgy, ahogy az igazi nagy teherbírású vontatón, ezen a modellen is megtalálod a pneumatikus szivattyú funkciókat, köztük a kinyújtható emelőgémet, egy gépet az emelődarunál, és egy kinyújtható darugémet. Ellenőrizd az összes mechanikus funkciót, például a forgó darut, a működő csörlőt, az emelőgémet, és az emelőtengelyt, ami extra kerekeket enged le, ha nem egyenletes a terhelés – a LEGO® Technic történetében most először van ilyen funkció! Ez a vontató játékkészlet fantasztikus ajándék azoknak a gyermekeknek és tinédzsereknek, 11 éves kortól, akik imádják a mechanikai játékokat. Nagyszerű szett olyan gyermekeknek és felnőtteknek, akik szeretik a közös felfedezést és érdekli őket a mérnöki tudomány. Ez a darus vontató modell több, mint 22cm magas (ha lent van a daru), 58 cm hosszú (ha lent van a gém) és 14 m széles (felhúzott kitámasztókkal). A vontatót kormányozhatod, ha elforgatod a tetején lévő rudat. Nyisd fel a motorháztetőt és nézd meg a 6-hengeres motort a mozgatható dugattyúkkal! A klasszikus vontató konstrukció részletei között találsz egy autentikus hűtőrácsot, légszűrőket és egy friss színösszeállítást. A LEGO® Technic univerzum tapasztalt építőknek szánt építőjátékokat nyújt a LEGO rajongók számára, akik készen állnak a következő építési kihívásra. A LEGO® Technic alkatrészek megfelelnek a szigorú iparági szabványoknak, annak érdekében, hogy az építőelemek egységesek, kompatibilisek és garantáltan összeilleszthetők legyenek minden alkalommal. A LEGO® Technic alkatrészeket ledobjuk, felhevítjük, összenyomjuk, megcsavarjuk és megvizsgáljuk, így biztosítva, hogy megfeleljenek a szigorú, globális biztonsági szabványoknak.
... www.szupiszuper.hu/lego-technicnagy-terherbirasu-vontato?utm_source=arukereso ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. január 24. 20:32 | Sorszám: 50
Nagy terherbírású vontató (11+, #42128, 2017 kocka) 61 900 Ft
... https://lego.arukereso.hu/lego/technic-nagy-teherbirasu-vontato-42128-p683990 ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. január 22. 16:12 | Sorszám: 49
Mobil daru (10+, #42108, 1292 kocka)
Kivezetett termék
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2024. január 10. 18:46 | Sorszám: 48
Lego City Construction - Építőmunkás minifigura (cty1317) 2021-ből, a feltöltött képeken látható állapotban és eredeti összeállításban.
Sötétszürke légkalapáccsal.
Ára: 800 Ft
www.jofogas.hu/budapest/Lego_City_Construction___Epitomunkas_minifigura_14418 ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. december 31. 07:00 | Sorszám: 47
Ganz Ifjúsági Műhely
Budapest, Hímző utca 11.
... www.facebook.com/ganzmuhely/?locale=hu_HU
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. december 14. 07:39 | Sorszám: 46
Suzuki SX4 (2010) használati utasítás p.92
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. december 14. 06:38 | Sorszám: 45
Nem tudom !
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. december 13. 23:23 | Sorszám: 44
Az S-Cross jobb, vagy nem? ..
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. december 13. 23:01 | Sorszám: 43
Suzuki SX4 (2010) használati utasítás: www.hasznalati-utasitasok.hu/suzuki/sx4-2010/haszn%C3%A1lati-utasit%C3%A1s?p=92
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. december 13. 15:28 | Sorszám: 42
Toronydaru tanséta, 2023.12.08.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. november 26. 23:06 | Sorszám: 41
1.2 Közvetlen előzmény
Elmúlt néhány évtized, a gyerekeim felnőttek, elköltöztek.
Most valamelyik szekrény tetejéről előkerült a fémépítő daru állványa, amit én, gondolva
hogy "tán jó lesz valamire", betettem a LEGO gyártelep alkatrész-polcára.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2023. november 25. 19:42 | Sorszám: 40
1. Előzmények
1.1 Távoli előzmények
A gyerekeim gyerekkorában megépítettük ezt a darut:
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...