00:11:43
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Környezet
Felhasználónevem: 
Jelszavam:   [ Mégsem
Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat
... Elejére 1. lap 
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. október 26. 23:55 | Sorszám: 91
Ez így teljesen hamis beállítás, bár karikatúrának érdekes ....

először is: a dízel(benzin) üzemnyag előállításához is kellenek (szennyező) gyárak, azok hiányzanak a képről ...
másodszor: a dízel autó ott (is) szennyez, ahol mozog, a villanyos meg nem ott ....
harmadszor: természetesen a villanytot :-) nem (vagy kevésbé) szennyező erőművekben kell előállítani .. ( atomerőmű, naperőmű, szélerőmű, fúzós erőmű(!?) .... )
....
A kljucs a részletekben van!
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. október 26. 23:06 | Sorszám: 90
Elgondolkodtam: a vonóerőt adja 1 lóerős ló !
A ló az energiát nyerje az Országos Zab-elosztó Hálózatból (OZeH) !

... www.facebook.com/photo/?fbid=357954670092945&set=a.184733520748395
gajo
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. október 26. 19:51 | Sorszám: 89
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. október 26. 10:28 | Sorszám: 88
A villámtöltés nagyon hasznos lehetőség, ha éppen úton vagy az elektromos autóddal.
Jó tudni: az villámtöltés (DC) nagyon nagy erővel "préseli" az elektronokat az akkumulátorba. Ha egyszer-egyszer bevásárlás során vagy az autópálya mellett DC villámtöltőre csatlakoztatod az e-autódat, annak semmi érezhető negatív következménye nem lesz, a napi szintű állandó villámgyors töltés viszont valamelyest csökkentheti az akkumulátorod élettartamát.
Vannak kérdéseid az elektromos autózással kapcsolatosan?
Sok kérdésre a blogunkon is választ találhatsz: https://www.eon.hu/hu/blog/e-mobilitas.html
... www.facebook.com/photo/?fbid=663616199200613&set=pcb.663616445867255
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2023. március 11. 22:18 | Sorszám: 87

https://villanyautosok.hu/elektromos-toltoallomasok-magyarorszagon/

R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2021. december 27. 19:38 | Sorszám: 86
Elismerik, hogy nem ez a legolcsóbb opció, de a szükség nagy úr.
Házhoz viszik a villanyautó-töltőt az oroszok
Érdekes megoldásával London szegényesebb infrastruktúrájú részeit akarja lefedni egy startup.
... https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/12/27/hazhoz-viszik-a-villanyauto-tolt ...
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2021. december 20. 08:27 | Sorszám: 85
Így képzeli az Audi a benzinkutak utáni korszakot
A jövő héten a németországi Nürnbergnél az Audi megnyitja az első olyan töltőközpontját, ami első sorban azoknak segítene, akik otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkeznek.

Az Audi kísérleti projektjének célja, hogy teszteljék a töltési megoldásokat, melyik válhat be a folyamatosan növekvő elektromos járművek száma mellett. A cég már tavaly bejelentette villamosítási stratégiáját, amelynek következménye, hogy 2033-ra befejezik a hagyományos motorú modellek gyártását.

Nyilvánvalóan az összes gyártónak érdeke, hogy a jövőben is megkülönböztesse magát a több márkától és nem csak termék, hanem szolgáltatási oldalról is. Ennek a stratégiának a része az is, hogyan lehet töltési infrastruktúrát adni. Ilyen lenne például ez a moduláris konténerház, amelyek könnyen össze- és szétszerelhetők tetszőleges alapterületre.
... https://hvg.hu/cegauto/20211218_Igy_kepzeli_az_Audi_a_benzinkutak_utani_korsz ...
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2021. december 19. 14:26 | Sorszám: 84
Gyorsabb és egyszerűbb töltéssel frissít a Volkswagen
... A cég egy speciális kétirányú töltőt – DC BiDi wallbox – kínál majd, amely várhatóan az otthoni energiagazdálkodási rendszer (HEMS) energiatároló rendszerévé varázsolja az elektromos autót.

... https://e-cars.hu/2021/12/18/gyorsabb-es-egyszerubb-toltessel-frissit-a-volks ...
R.András
Olvasta: 4 | Válasz | 2021. december 19. 14:19 | Sorszám: 83
Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút
2016. 05. 10. - 20:16
Japánban 35 ezer benzinkút működik, miközben 40 ezerre nőtt az elektromos töltőállomások száma. Az e-töltők többségét azonban magángarázsokban szerelték fel, és csupán egyetlen gépkocsi-tulajdonos használja. Igaz, hamarosan jön privát töltőállomások közös használata.
... https://hirado.hu/2016/05/10/mar-tobb-elektromos-toltoallomas-van-japanban-mi ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2021. július 21. 15:35 | Sorszám: 82

... https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ffuzia.hu%2Fajanlatkeres-visszahi ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2021. március 05. 23:32 | Sorszám: 81
Van 1 tervem, offline szívesen elmesélem !
gajo
Olvasta: 5 | Válasz | 2021. március 05. 23:08 | Sorszám: 80
" a minél gyorsabb elterjedésükhöz szükség van" némi pénzre, ez a szerencsétlen jobbágy nép azt honnan vegyen? Nem mindenkinek emelkedik automatikusan a jövedelme!
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2021. március 05. 09:52 | Sorszám: 79
Gépjárműtöltő-infrastruktúrát fejleszt két szakvállalat

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az e-Mobi Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött a gépjárműtöltő-infrastruktúra fejlesztéséről és annak európai közlekedési hálózatba kapcsolásáról - közölte a közútkezelő az MTI-vel pénteken.

Mint írták, egyre több elektromos gépjármű jelenik meg az országban, azonban a minél gyorsabb elterjedésükhöz szükség van az országos átjárhatóságot biztosító töltő-infrastruktúrára is. Erre a növekvő érdeklődésre reagál a Magyar Közút és az elektromobilitás hazai fejlesztését célul kitűző, az MVM Csoport részeként működő e-Mobi.
... https://gondola.hu/hirek/269614-Gepjarmutolto-infrastrukturat_fejleszt_ket_sz ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2020. március 07. 12:52 | Sorszám: 78
Megtriplázódott az áramigény az e-töltőknél
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai alapján az elektromos
autó töltések száma 2019-ben meghaladta az 560 ezret, a tavaly üzemelt töltőoszlopok
száma pedig megközelítette az 1400-at.
... https://gondola.hu/hirek/251733-Megtriplazodott_az_aramigeny_az_e-toltoknel.html
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. december 11. 11:00 | Sorszám: 77
Villanyautók adnak áramot egy holland stadionnak
Bekapcsolt az első 15 kétirányú töltést támogató elektromos töltőállomás az amszterdami Johan Cruyff Arénánál, ami azt jelenti,
hogy a villanyautósok mostantól nemcsak feltölthetik járművüket az oszlopokra csatlakozva, hanem az akkumulátoraikban tárolt
energiát be is tölthetik a stadionra kapcsolt 3 MW/2,8 MWh-s energiatárolóba, hozzájárulva az épület energiaellátásához. Az aréna
függetlenítése a hálózattól egy kitűnő példája volt 2018 nyarán, hogy az elektromosautó-akkumulátorok milyen széleskörűen
használhatóak még az autóból való kikerülésük után is: az energiatároló összesen 148 Nissan Leaf akkumulátorával egyenértékű
kapacitást kínáló használt, és kisebb részben új aksik keverékéből áll, amibe egy 1 MW teljesítményű napelem-rendszer is szolgáltatja
a tiszta elektromosságot. A projekt jelentősége abban rejlik (a hálózatra kapcsolt energiatároló berendezések általános pozitívumai
mellett), hogy a stadionok rendkívül nagy energiafogyasztók tudnak lenni, ám az elraktározott energia a környezetszennyező
csúcserőművek, generátorok bekapcsolása nélkül tudja kisegíteni a helyszínt a szükséges energiával.

... Sokan rettegnek attól, hogy mi történik majd az energiahálózattal, amikor egyszerre kapcsolódik rá több millió villanyautó,
miközben a járműveinkre úgy is tekinthetnénk, mint mini energiatárolók szétszórva az országban, melyek a nap legnagyobb részében
csak egy helyben állnak. Elektromos autóink tehát pont ugyanolyan berendezések, ami a megújuló forrásokból származó energia
tárolásához szükséges lenne az időjárás változásának való kitettség miatt, de a kritikusok szerint túl drága és környezetszennyező
a gyártása – holott a megoldás már ott van az utakon. A legfőbb akadály jelenleg az, hogy a lítium-ion aksi védelme érdekében az
autógyártók egyelőre nem nyitnak ebbe az irányba, a villanyautók közül csak a Nissan LEAF és a Renault Zoe támogatja a kétirányú
töltést, a plug-in hibridek között pedig a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius képes erre. A Johan Cruyff Aréna V2G rendszerét
a The Mobility House és az Eaton fejlesztette, s hamarosan mind a 2000 parkolóhelyre kerül intelligens töltőállomás.
... https://villanyautosok.hu/2019/12/11/villanyautok-adnak-aramot-egy-holland-st ...
negyven rabló
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 25. 21:13 | Sorszám: 76
Beszéltünk-e már arról, hogy az okostelefonok, laptopok, e-autók akkumulátorai gyártásának, majd hulladékba-kerülésének tényleges következményei mennyire érik el Greta Thunberg fantasztikus gondolatait? A "Globust átfogó és kvázi áthajózó, az egész emberiséget megigéző" útjának végén mondott-e már valamit erről?
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 20. 12:59 | Sorszám: 75
hinnye ....

https://hvg.hu/cegauto/20191119_600_kilometeres_hatotavval_erkezik_a_bmw_i4_v ...
"2019. november. 19. 07:59 2019. november. 19. 08:54 Autó
600 kilométeres hatótávval érkezik a BMW i4 villanyautó

A bajor gyártó új villanyautójának nemcsak a hatótávja lesz rendben, hanem vélhetően az erejével is mindenki elégedett lesz."



R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 12. 12:35 | Sorszám: 74
Mi lenne, ha hirtelen minden autót elektromosra cserélnénk?
... Végül végezzünk el egy gondolatkísérletet: gyakran felmerül, hogy ha az autókat
elektromosra cserélnénk, akkor letérdelne az elektromos hálózat. 2018 év végén
a KSH adatai szerint 3 641 823 db személyautó volt forgalomban Magyarországon.
Egy átlagos személyautó évente 18 000 kilométert tesz meg. Egy átlagos elektromos
autó fogyasztása 18 kWh/100 km. Tehát, ha egy csapásra elektromos autóra cserélnénk
az országban lévő minden személyautót, ezek töltéséhez évente nagyjából 11 800 GWh
elektromos energiára lenne szükség. Ezzel a számmal a többségünk önmagában nem tud
mit kezdeni, ezért próbáljuk meg összevetni néhány jellemző értékkel.
... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2913577805319611?__xts__%5B0%5D=68.ARC9 ...
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 20:35 | Sorszám: 73
Az szerintem igaz, hogy tényleg gyártani kell őket, egyenlőre nem látszik jobb megoldás.
Az a kérdés, hogy normális e túlzott hurráoptimizmussal hozzáállni a kérdéskörhöz! :-)
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 20:31 | Sorszám: 72

- https://gurulohordo.blog.hu/2017/12/31/ev_co2
- http://ecolounge.hu/zoldmotor/megsem-az-elektromos-autok-jelentik-a-megoldast
- https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/10/31/villanyautok_es_klimavesz_a_j ...
- https://www.origo.hu/auto/20190826-fritz-indra-interju-az-elektromos-autokrol ...
pandala
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. november 02. 00:27 | Sorszám: 71
Tud valaki esetleg egy olyan linket adni, amelyen elég pontosan és hihetően le van írva környezetvédelmi szempontokból a villanyótók kérdésköre?? Mert az teljesen igaz, hogy a nagyvárosoknak mindenképpen jó az irány, a CO2 termelés szempontjából, de mi az igazság a teljes Föld vizsgálata szempontjából? Mer'hogy ugye hiába lesz tisztább a levegő a Lenin krt.-n, ha az egész Föld szempontjából nem lépünk előre! .. Nemrég találtam valami anyagot erről, de valahogy nem tűnt eléggé "függetlennek"!
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. október 30. 20:48 | Sorszám: 70
540 kW-os elektromos töltőket telepített Lengyelország
... A szerződés 16 töltőállomásról szól összesen 2,2 MW teljesítménnyel, ennek
részeként került beüzemelésre állítottak üzembe két darab 540 kW-os pantográf,
melyek a tesztek során 790 amperen 533 kW-os valós teljesítménnyel töltötték a
buszokat. A cég ezért a világ legerősebb töltőjeként emlegeti a Jan III Sobieski
buszpályaudvaron elhelyezett berendezéseket, s bár a közel 540 kilowattos teljesítmény
valóban kimagasló az eddig látott busztöltők között, az ABB Svájban és hamarosan
Kínában használatos megoldása állítólag 600 kW-tal tolja az energiát a megállóba
behúzódó járművekbe, így a lengyelek egy kicsivel lecsúsztak a rekordról.
... https://villanyautosok.hu/2019/10/30/540-kw-os-elektromos-toltoket-telepitett ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. október 16. 09:47 | Sorszám: 69
Már épül a fóti Tesla Supercharger
... https://villanyautosok.hu/2019/10/15/mar-epul-a-foti-tesla-supercharger/
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. szeptember 12. 08:32 | Sorszám: 68
Bírja-e a hálózat a rengeteg villanyautót?
Nem fog összeomlani a hálózat, ha sokan villanyautóra váltanak.
... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2735104399833620?__xts__%5B0%5D=68.ARBx ...
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. július 17. 15:48 | Sorszám: 67
Már 470 elektromos töltőállomást helyeztek üzembe Magyarországon

... https://gondola.hu/hirek/241255-Mar_470_elektromos_toltoallomast_helyeztek_uz ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...