Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
Biztos ami biztos lefordítottam magamnak guglival is:
"Leader Hugo Boss árbocát Dél-Atlanti-
Alex Thomson és Pepe Ribes, kapitányai a yacht Hugo Boss, amely vezette a Barcelona World Race ma este vesztette árboc 21.02 GMT. A IMOCA 60-ben elérte a mérsékelt körülmények között, amikor arról számoltak be, volt egy kötélzet kudarc és az árboc esett a vízbe, és eltörte. Brit Thomson, 40, és a spanyol Ribes, 43 megszűnik versenyautó a Barcelona World Race 2014 -2015. A kapitányok és a part csapata jelenleg értékeli, hogyan lehet a hajót a legközelebbi kikötés, amely valószínűleg a Salvador de Bahia Brazília, ami jelentős távolság a hajó jelenlegi álláspontja"
|
|
panda |
|
http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/news
News JAN 15, 2015 02:14 Leader Hugo Boss Dismasted in South Atlantic
Alex Thomson and Pepe Ribes, skippers of yacht HUGO BOSS which was leading the Barcelona World Race this evening lost their mast at 21.02 GMT. The IMOCA 60 was reaching in moderate conditions when it is reported there was a rigging failure and the mast fell overboard and broke. Briton Thomson, 40, and Spaniard Ribes, 43 will cease racing in the Barcelona World Race 2014 -2015. The skippers and the shore team are currently evaluating how to get the boat to the nearest landfall, which is likely to be Salvador de Bahia in Brazil which is a significant distance from the boat’s current position Read more » |
|
panda |
|
püff neki... a 8. helyre tették őket, és azt írták oda hogy: Abandon, illetve a hajó grafikánál: Retired Vajon mi történt?
|
|
panda |
|
Ja, Varadero-ról már "lecsúsztak" .. |
|
mackó |
|
HB 4 napot a Copacabanán tölt... |
|
panda |
|
Hajrááááá!
Na de, mi történt a vezető HugoBoss-osokkal??? Gyakorlatilag visszafelé haladnak! Ki akarnak kötni Dél-Amerikában? Ráadásul, viszonylag lassan is haladnak, és nekem úgy tűnik, hogy így a szélviszonyok mintha nem indokolnák ezt a lassúbb haladást... hmm Valahol olvastam, hogy elvileg három "technikai megállás" lehetséges, de elég szigorú az időbeli korlát!.. A'szem, összesen 8 nap van engedélyezve úgy, hogy parthoz kikötve áll a hajó! Ha csak egy kikötőben lehorgonyoznak, akkor az nem számít, a'szem... hümm..
|
|
mackó |
|
Lőtávolban Gelaberték!!! ~600 mérföld a hátrányuk a az élen haladókkal szemben, s 170 mérföld a 7. egység mögött. Igen, a többiek szélcsendes etapját kellene gyorsabban teljesíteni, s a többiek a hűvös leheletüket érezhetnék tarkójukon... Hajrá! |
|
panda |
|
Drukkolni kell, hogy majd az 5. fok és az Egyenlítő közötti vacakabb szakaszt jobb átlagsebességgel tudják teljesíteni, mint ahogy a többieknek sikerült! Hajrá, hajrá, hajrá! Hajrá!
|
|
mackó |
|
Araszolnak, araszolnak... Már "csak" ~300 mérföld a 7. és 680 mérföld a HB előnye Nándiékkal szemben. Kezdhetnek rettegni... |
|
|
mackó |
|
Adott az elöljárók példája, lehet választani... Nándiék értékelhető mennyiséget faragtak a hátrányukból. Nem nagyon figyelem a többiek belső ügyeit, de úgy látom, hogy egyelőre egyikük sem küzd különösebb problémával. Kivéve minket a bőszeles vitorla elvesztésével... |
|
panda |
|
Hmm, látszik, hogy nem értek hozá... Nem lesz itt "cikkcakkozás", egyszerűen csak jól megkerülik a szélcsendes/szembeszeles vidéket. Valszeg, ezzel jóval kevesebbet lehet veszíteni, mint ha beragadna valaki egy nagyobb szélcsendes övezetbe... |
|
panda |
|
http://www.barcelonaworldrace.org/all-about-the-race/the-course
... 12 climate zones in three months
The Barcelona World Race route takes the boats through almost all of the world's macroclimatic zones and also throws in the difficult tactical sailing in the Mediterranean and through the Gibraltar Strait.
The course can be divided up into 12 clearly differentiated climate zones. These are: ... ...
|
|
mackó |
|
Van benne valami... |
|
panda |
|
Pl. a csúszkát jan 12. 5.00 UTC-re rakva látszik jól ez. A zöldet itt 2.-nak hozták ki! (11 mérföld különbséggel ) De hiába araszolt volna el jobbfelé, sosem előzte volna meg a többieket.... Arrafelé nem nagyon fúj a szél ... |
|
panda |
|
Korábban én is így gondoltam, de aztán amikor egyszer-kétszer már szemre sem igen stimmelt, akkor kitaláltam az előbb leírt "elméletet" .. Mer'hogy az inkább alátámasztja azt, hogy bizonyos esetekben "preferálódott" annak a hajónak a helyzete, amely az afrikai partokhoz volt közelebb... És valóban, a'szem, ha motorcsónak lett volna, akkor el is húzhatott volna, mint a villám!..
Mondjuk, találtam még egy kicsi torzító tényezőt: 14:00, 19:00, 5.00 és 9.00-kor frissítik a csuszka végén levő állapotot, de viszont nem mindegyik hajónak pontos az adata, mert ha rámész a hajóra a zegérrel, akkor látszik hogy mikori helyzetét vették fel. Pl. 14:00-kor van hajó,amelynek a 13:30-as adata van meg, és van olyan amelynek csak a 13:00-as ... Minden mozog. Még a Föld is!
|
|
mackó |
|
Én bekapcsoltam az ideális nyomvonalat, Gibraltártól egyik hajó sem követi, nyilván nyomós okokból. Valószínűleg úgy számolják az egymáshoz viszonyított távolságokat, hogy az ideális útvonal és az adott hajó legközelebbi pontjait kijelölik. Így képződik egy pont az ideális nyomvonalon minden hajóhoz, nevezzük el a WAW-hoz tartozót W-(O)rigónak. Ehhez a ponthoz a WAW W-T1 távolságra van. A Hugo Boss hasonló pontja a HB-(O)rigó, illetve az ő távolsága ehhez képest a HB-T1. A számított távolság pedig HB-(O) + HB-T1 és a WAW-(O) + WAW-T1 érték levonásából adódik. Az ideális nyomvonalra vetített (O)rigók egymáshoz viszonyított távolsága meg már egzakt.
Lehet hogy hülyeség amit írtam, de én így tudom elképzelni két hajó közötti távolságmérést. |
|
panda |
|
Érdekes lesz a játék, úgy látom. Rájöttem már hogy mi volt az oka annak, hogy nem régen a zöld hajót még másodiknak "hozták ki", kis különbséggel, pedig a valós távolság nagy volt az első helyen álló hajóhoz képest... Mindig kiszámolják valami ravasz módon, hogy mennyi van még hátra ideális körülmények között, és annak a különbségét írják be a táblázatba, és azért volt látszólag jó helyzetben a zöld hajó. De viszont már nem tud (nem érdemes) tovább az ideális vonalon menni, merthogy arra gyakorlatilag nincs szél Még most is csak 0.9-el "mennek" ... Sz'al ha jól sejtem, most van az, hogy az elől levőknek majd cikk-cakkban kell menniük a Jóreménység fok felé, mer'hogy arra gyakorlatilag szembeszél van! Tehát hiába mennek gyorsan, valójában a jó irány felé csak kicsi lesz a továbbhaladásuk... Valószínűleg, az sokat fog számítani, hogy Nándiék hol fogják elérni ezt a kritikus részt... Ha 14-15 csomóval bírnának odáig haladni, akkor akár elég jó helyzetbe is kerülhetnek.. Figyelni kell majd, hogy hogy csinálják a WAW-osok Persze, mindez csak akkor igaz, ha alapvetően nem változik a szélhelyzet ... De lehet, hogy a Horn-fok felé mennek mittomén hogy mik most a szabályok |
|
mackó |
|
Most elég jól hasítanak Nándiék, WAW-egység meg már ~30 mérföld előnnyel áll a 6. helyen... |
|
mackó |
|
Már 20 mérföld...
Viszont valamelyest csökkent Nándiék hátránya, de még így is tetemes... |
|
panda |
|
Hoppácska, a WAW-osok elmentek az előttük lévő mellett!!.... (Cca. 3 egész mérfölddel.. ) |
|
mackó |
|
Na, Nándiék délnek fordultak! Nyomás a mezőny után, Hajrá! |
|
panda |
|
A zöld hajó viszont valszeg már megszívta, mint mi az Alborán tengeren Az 1.1 csomó nem valami szélvész sebesség ..
|
|
panda |
|
Igen, valszeg, ők fognak a legszélsőbb "pályán" dél felé menni... És korábban úgy láttam, hogy ott útba eshetnek majd meglehetősen szeles szakaszok is! Hajrá, hajrá, hajrá!
|
|
mackó |
|
Viszont jól kihajóznak a szélső pályára. Lehet, WAW-ék taktikáját tartják a legjobbnak? Mondjuk nem olyan meredeken nyomultak ki a Zöld-foki szigetek mögé, de az már látszik, hogy biztosan megkerülik azt. Hajrá! |
|
|