Téma: Sport (2) |
|
mackó |
|
Nagyon ügyesek WAW-ék. Izgalmas lesz ez végig, a mai állás szerint Nándiékat sem szabad leírni (mondjuk ők nem is adják fel egyhamar...).
Nézem, hogy Nándiék hátránya megint szűkült ~80 mérfölddel a tegnap reggeli állás szerint. Ha a szélcsendes etapot elkapja az eleje, megint nyílttá válik a küzdelem. |
|
|
panda |
|
http://spiritofhungary.hu/ejszakai-vitorlamentes-fa-nandor-naploja-az-elso-ba ...
" A Fa Nándor (HUN) és Conrad Colman (NZL) vitorlázó duó együttműködése alig két hónapja kezdődött. NY-ban Conrad igyekezett az ominózus “fél-nap-a június 1-i-rajt előtt” a magyar hajósok felkészülésében segíteni, de az idő szűkében Fa Nándornak még elmondani sem volt alkalma, mi a teendő, már a rajthoz kellett hajózni.
A legközelebbi talákozás telefonon október közepén – amikor Fa Nándornak új co-skipper után kellet nézni. Conrad volt az egyik célszemély – 4 mp alatt mondott igent. A szűkre szabott idejű hajóátépítési és újraveretezési munkák non-stop terhe egy emberként Fa Nándor vállát nyomták, egyedül ő tudta, hogy mi fér még az időbe. Ott kell lenni a Barcelona World Race rajtján. A hajó újra tengerre szállítására viszont időben ott volt a munkákban az új-Zélandi fiatalember is. Skype-on egyeztettek minden lényeges pontot, eszközt és tennivalót. " |
|
panda |
|
http://www.facebook.com/SpiritOfHungary
" Conrad Colman üzenete és egy elképesztő fotója a 27 méteres árboc tetejéről - ha már fel kell mászni szerelni, hadd lássa más is, milyen szép a világ onnan (ja és a Spirit of Hungary hajó az Atlanti óceánon) Conrad Colman's log and his amazing photo from the top of the 27m mast of the Hungarian 60 foot racing boat."...Wet, tired and frustrated by our loss, I nonetheless felt that we are gelling as a team as only crisis situations can do..." - read on the Spirit of Hungary website/ English http://spiritofhungary.hu/well-ocean-racing-is-a-rocky-roa…/ "
|
|
panda |
|
https://www.facebook.com/SpiritOfHungary
" FA NÁNDOR hajónapló Éjszakai vitorlamentésből, hozzáértésből, bajtársi hozzáállásból Conrad ezennel kipipálva. "... bajban ismerszik meg a vitorlázó is. Hogyan reagál, mit vállal és hogyan csinálja. Mindketten most láttuk először a másikról, hogy mire számíthatunk "élesben". Mikor túl voltunk a mentésen, visszahúztuk a nagyvitorlát, reachert elé és 2 óra elteltével ismét 12 csomós sebességgel robogtunk az előbújt hold fényében, ösztönösen megöleltük egymást...." Fa N. hajónapló: a spiritofhungary.hu weboldalon http://spiritofhungary.hu/ejszakai-vitorlamentes-fa-nandor…/ " |
|
|
panda |
|
Úgy tűnik bejött WAW-éknak ez a taktika. Nem mentek el Varadero-ba, hanem már ott vannak szorosan az előttük lévő egység mögött! Hugo Boss-ék viszont visszaestek az 5. helyre, de ha jól saccolom a széltérkép alapján, akkor jó eséllyel hamarosan visszaveszik az első helyezést ...
|
|
|
panda |
|
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz, amikor az élboly leér nagyjából Sierra Leone környékére. Jelenleg ott most szélcsendes területek vannak, illetve ahol esetleg fúj, ott meg épp' szembe! Talán akkor jön el Nándiék ideje!.. |
|
panda |
|
Gondolom, mindig az a nagy talány, hogy vajon nem sokat veszítünk-e ahhoz, hogy majd később nyerjünk .. Nagy tudomány ez a vitorlázás. |
|
mackó |
|
Na, én is bűvészkedtem az idővel, érdekes...
WAW-ék: szerintem is jó ötlet ez, lehet Nándiék is jobban járnának ezzel a húzással. De rájuk bízom, elvégre csak egy kibic vagyok. |
|
panda |
|
Aha, látom már a trükkjüket. Biztos, megnézték az időjárás előrejelzést... Nem sokára beérnek a "jószeles" vidékre, és onnantól már csak délnek kell fordulni, és menni, menni, menni (Ha jól tudom, ezeknek a vitorlásoknak alapvetően nem az a jó, ha pontosan hátszél van, hanem az, ha ahhoz képest kábé 45 fokból jön a lég Vagy valami ilyesmi.. ) |
|
panda |
|
( Most egyébként az elől levők éppen odaértek egy eléggé szeles részhez, úgyhogy valszeg nem fog tovább csökkeni a lemaradás. Egyelőre. A felső sáv jobb szélén be lehet állítani, hogy látszódjon a "széltérkép" is ... ) |
|
panda |
|
Na igen, de pont azt akartam még ideírni, hogy ezen track lapon inkább az nm-ben megadott távolságot érdemes nézni, mert mindkét adat csak a felül jelzett időpontban érvényes... Ráadásul, a'szem, a sebességi adat az csak a vízhez képesti sebességet jelöli, és nem a "jóirányba" vett összetevőjét... És, a csúszka mozgatásával lehet korábbi állapotokat megnézni.
|
|
panda |
|
Ezek tudnak valamit... |
|
mackó |
|
WAW-ék viszont eltökélten haladnak nyílegyenesen... |
|
mackó |
|
Én is pont azt néztem, hogy elég takarosan belehúztak. Viszont épp ezen a szakaszon hasítottak a többiek is, így rájuk fér a jó széljárás. Jelenleg mégis gyorsabban halad az összes ellenfelük... |
|
panda |
|
Nah, faragtak mára azért már egy százast a hátrányból .. Hajrá, hajrá, hajrá! |
|
panda |
|
Nyaralnak egy kicsit Varadero-ban... Állítólag jó hely (külföldieknek...) |
|
mackó |
|
Csudákat, előbb megnézik a Disznó-öblöt... |
|
panda |
|
Hmm, a hetedik helyen állók meg, úgy tűnik, inkább megkerülik a Kanári szigeteket a nyílt vizek felől ... |
|
panda |
|
( Egyszer pl. visszahajózott (kormány nélkül!) 2000 mérföldet Fokvárosba, merthogy eltörött a kormánya! És ott megjavíttatta, majd folytatta az utat ... ) |
|
panda |
|
Szerintem, hallgasd meg mégegyszer Nándit... Vagy, nézd meg, hogy hogyan zajlott le néhány versenye. |
|
mackó |
|
Sajnos közel 700 mérföld a hátrány. Az előttük lévővel szemben is rohamosan növekedik a különbség. A lényeg, hogy teljesítsék az egész távot, s ne érje őket baleset... |
|
panda |
|
Mondjuk, a többiek is téptek ezerrel, sajnos .. Érdekes, hogy a vezető hajó, 'lement' egészen partközelbe ...
|
|
|