Téma: Sport (2) |
|
Rendes Kis |
|
Ráadásul "two handed round the world race"-nek hívják, pedig úgy látom, az összes versenyzőnek fejenként 2 keze van ! |
|
mackó |
|
Idézet: Eredetileg a két sportember a nagyvitorla fel-, illetve lehúzó szerkezetének meghibásodása miatt döntött a technikai szünet mellett, aztán Új-Zéland felé tartva letört a hajó hátsó négy tőkesúly csavarja közül az egyik, így most azt is pótolják. „Nincs más választásunk, mint most, itt Új-Zélandon kiemelni a hajót. Levenni a hátsó felfogó elemet és kicserélni benne a törött csavart és visszarakni. Szerencsére pont a hátsót könnyebb levenni, anélkül, hogy a tőkesúlyt megmozdítanánk” – írta még kedden Fa Nándor, aki két nappal korábban csúnyán megsérült, amikor az árbocon szerelt, s a fején keletkezett sebet társa négy öltéssel varrta össze. A páros várhatóan két napot fog vesztegelni a kikötőben. Közben a verseny éllovasa, a Bernard Stamm irányította Cheminées Pujoulat elért a Horn-fokhoz. A vitorlás Dél-Amerika legdélibb pontjától mintegy 15 mérföld távolságra haladt el, s most északnak veszi az irányt a Falkland-szigetek nyugati oldala felé.
|
|
Rendes Kis |
|
Ha belegondolok, hogy egy 20 m hosszú hajót 2-en visznek ... ... Ekkora hajóhoz 4-5 fős mancsaft sem lenne túl sok ! |
|
Rendes Kis |
|
Azért, gondolom, a műtéthez nem árt hogy nem imbolyog alattuk a pad ! |
|
mackó |
|
Nem hiszem, ők már fejjel lefelé is kiválóan alszanak. A denevérek hozzájuk járnak technikát tanulni. Sajnos hosszabb időbe telik a javítás. |
|
mackó |
|
Conrad éppen stoppolja Nándi fejét. Remélem, legalább pálinkába mártogatta a tűt ...:
|
|
Rendes Kis |
|
Lehet, hogy csak - 2 hónap után - vízszintesen ki akarják aludni magukat ? |
|
mackó |
|
Mondjuk akkor sem értem, miért tart két napig a javítás ... |
|
|
|
mackó |
|
Most már repesztenek a többiek után.
Viszont Nándi naplójából kiderül, hogy alábecsültem a javítási időt. Azt írja, hogy előreláthatólag 2 napig vesztegelnek. |
|
Rendes Kis |
|
A gömbvetületben előrefele áll az orruk ... ? |
|
Rendes Kis |
|
Zöldeknek fura fele áll az orra ... Visszamennek ?? |
|
mackó |
|
Nagyjából 100 mérföldet kell megtenni Nándiéknak a kikötésig. Minimum 24 óra várakozás, ami szerintem biztos nem lesz több, mivel a probléma nem olyan súlyos. Meglátjuk ... Sárgáék? Nagyjából a Horn-fokot elérték. Jó nekik. |
|
|
|
panda |
|
Hmmm, a sárgák meg ki akarnak kötni Patagóniában??... |
|
panda |
|
Úgyehogyugye?? Minden relatív. Mi érünk előbb Új-Zélandra. A ződek már rossz irányba mennek ..
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Uhh, egyetlen damaged, jammed halyard lock car ekkora bajt okoz ?? Bele sem merek gondolni, hogy még hány ilyen kulcsfontosságú alkatrész van ?? |
|
panda |
|
El se merem képzelni, hogy milyen lehet egy ehhez hasonló eset, amikor csak egyedül van a hajón... brrrrr |
|
mackó |
|
Arra lehetett számítani, hogy nem egy városligeti csónakázásra indulnak, de az ilyen esetek gondolkoztatnak el, hogy megéri? Persze biztos, ha komolyabb baj nélkül hazaérnek. |
|
panda |
|
Talán, most már jobb is így... Az úgyis csak bosszantott volna, hogy a Renault-sok esetleg mögénk értek volna csak vissza, de viszont aztán meg elsuhantak volna mellettünk ... |
|
panda |
|
....Itt már három méterrel vagyok a csúcs alatt, innét messzire lehet repülni és megtörténik. Az első pörölycsapást még kivédem, de a másodiknál leszakadok a vitorláról, amibe kapaszkodtam a felkarommal. Az ismert pályán haladok, csak most sokkal messzebb. Nagy erővel csattanok az árbocon, onnét tovább hátra, ahol belecsapódok a vitorlába, az visszarúg, ismét az árboc. Itt már nincs kontroll, igyekszem elkapni valamit, de reménytelen, lefejelem az árbocsínt. Nem tudom hogyan, de elkapok valamit és végre odahúzom magam az árbochoz. Kotorászok valami vágóeszköz után, de azok már haladnak lefelé az óceánban. Kikötni a kötelet képtelenség, muszáj vágni. Vér folyik a szemembe, nem látok, aztán a vitorlára, a dzsekimre, mindenhova. Végre megtalálom a vödör alján az ollót és keservesen, többszöri nekifutásra elvágom a kötelet, levenni már nincs erőm. Ordítok C-nek hogy eresszen, elsőre nem ért, repülök még kettőt, aztán elindulok lefelé. Még az első szálingnál is leszakad a fogásom egyszer, de ez már nem számít, benne van az árban.
Végre leérek, C rémült arcából arra következtetek, hogy nem lehetek túl rózsás. Elmászok a cockpitig és ott elhagy az erőm, ülök a bejáratnál és tulajdonképpen jól érzem magam. Megcsináltam, amit kellett, biztonságban vagyunk. Amíg kimosom magam a vérből, addig C előkészíti a szükséges felszerelést a VMSZ által összekészített elsősegély csomagból, tű, cérna Betadin, stb. A homlokom felső harmada, csontig felhasadva, nagy dudor körülötte. Lemosom, papírral megtörölközöm és addig nyomom ki belőle a vért, amíg teljesen leapad. Egész jól néz ki. Azért a biztonság kedvéért C elhelyez bele négy öltést, így már olyan, mintha nem történt volna semmi. Most le van ragasztva. ..." |
|
|