Téma: Sport (2) |
|
|
küssszvágócsér |
|
Furcsa NB1-es meccsnek néztek elébe a paksiak meg a nyíregyháziak tegnap, azaz 2015. február 21-én. Pótolni kellett egy olyan elmaradt mérkőzést, melyet a paksi pályának a megviselt állapota okán--alighanem az őszi nagy esőzések miatt-- nem lehetett megrendezni decemberben, egy akkori időpontban. És a bökkenő ott jött be, hogy a Nyíregyháza Spartacus a téli szünet-, és átigazolási idő alatt gyakorlatilag útilaput kötött a fél csapat játékosainak sarkára. Viszont a "szabál" a' "szabál" alapon a tegnapi paksi meccsen az újonnan igazoltak nem játszhattak, mondván: ők ősszel a meccs eredeti időpontja idején még nem voltak a Nyíregyháza játékosai, a régiek meg ugyan--köd előttem köd utánam--elmentek....ide-oda-amoda. És így szegény Mátyus Janinak a Szpari edzőjének alaposan föl volta adva a lecke, hogy ugyan honnan szedjen elő egyáltalában 11 olyan játékost, akiket a pályára küldhet? Jobb híján azt ötlötte ki a leleményes MESTER, hogy mezőnyjátékosokként "beveti" a tartalékkapusokat, hadd' szaldgáljanak egy kicsit ebben a nagy télvégi-tavaszeleji hűvös levegőben. Jelen sorok írója sokmindent nem ért a leirt esettel összefüggésben, de egy dolgot különösképpen nem, és ez a következő? Ha már az újonnan igazoltak nem szerepelhettek ezen a meccsen a fönt leirtak okán, ugyan MIÉRT NE LEHETETT VOLNA 1, azaz EGYETLEN EGY MÉRKÖZÉS APROPO'S-ján átmenetileg VISSZAHOZNI NÉHÁNY JÁTÉKOST azok közül, akik a mérkőzés eredetileg kijelölt időpontjában még biztosan a csapat játékosai voltak? EZ(!) miért olyan elképesztően "nagy ötlet", hogy senkinek nem jutott az eszébe. És miért ne lehetett volna megtenni? Ugyan miért nem??? Ha már "volt olyan jó" a nyíregyházi csapat anno' decemberben, hogy a rossz pálya miatt--amiről a legkevésbé ő tehetett--halasszák februárra a mérkőzést.
|
|
panda |
|
Na meg, az üzemanyag (dízeolaj!?) utánpótlás... Nem tudom, hogy a szabályok szerint mennyit mehetnek pl. ilyen "technikai megállás" esetén, motoros meghajtással, de célszerű lehet azzal menni valamennyit, különben "sosem" érnek partot, ha nemigazán van arrafelé éppen egy kis szél se nem... (A Hugo Boss-osok kénytelenek voltak persze eleve azzal menni, mert nekik még árbocuk sem volt... Igaz, ők emiatt eleve fel is adták a versenyt.) |
|
Rendes Kis |
|
De azért a szárazföldön is van valami érdekes: az alkatrész-utánpótlás ! |
|
panda |
|
Na most kéne minél több kilamétert visszaszednünk... a narancsosok, most már egy szélcsendesebb ;-) vidékhez értek, nekünk viszont még hátra van a jószeles lejtő..
|
|
mackó |
|
Narancsosék hihetetlen tempóban csökkentik WAW-ékkal szemben a hátrányukat. Mi is küzdünk rendesen, szerencsére nagyobb baj nélkül. |
|
Rendes Kis |
|
Mindenesetre sokkal érdekesebb, mint hogy mi van a szárazföld belsejében ... |
|
panda |
|
nem mintha nagyon számítana, hogy 2 vagy 3 km mélység van alul ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Furcsa a világtérképnek ez a hajós nézete: a szárazföldnek nincs domborzata, annál inkább a tengerfenéknek ! |
|
mackó |
|
RC-egység elég lassan tolja. Lesz ebből jóval több is, mint 3 nap. Nándiék sem hasítanak, rendesen nő a különbség az előttük haladókkal szemben. |
|
|
panda |
|
Hmm, a fővárosba tartanak? Akkor még egy kis városnézés is belefér ..
Igen, Pharmatonék is mindig jó(bb) szelet kapnak abból, ami minket utolér... Sziszifuszi ez |
|
mackó |
|
Nándi naplójából szemezgetve:
Idézet: Itt megy előttünk a OO,OP&P, szinte minden szélben – azonos körülményeket feltételezve – gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk. Ha rájuk is futunk kicsit, az időjárás mindig visszaadja nekik. Tipikus és régi okosság, hogy a szél mindig az elöl haladónak fúj, főleg egy ilyen “lóversenyben”, mint ez itt végig a kerítés mellett. Nagy előzéseket, vagy lemaradást sehol nem lehet látni a mezőnyben, pedig van sebességkülönbség a hajók között.
Az első időszakban még nem tudtam hova tenni a hajó sebességét ebben a mezőnyben. Ma világosan látom a még meglévő hiányosságokat – főleg vitorlákban, uszony használatban – és a potenciált is, és ez bizakodásra ad nekem okot. Annak idején az Alba Regiát is a második versenyre sikerült versenyképessé tenni, így lesz ez most is.
Sokat beszélgetünk C-vel ezekről a kérdésekről és a konklúzió mindig az, hogy jobb, hasznosabb itt lenni ezekkel a hiányosságokkal együtt is, mint kihagyni a versenyt miattuk.
Az előttünk vitorlázó Renault szintén ütött valamit a kormányával, nekik megsérült a kormánylapát karbon borítása. Szinte minden hajón másképp igyekeznek az ilyen ütközésekből származó károkat megjavítani. Többségük valamilyen ütközést-elnyelő biztosítással tervezett, és csak elenyészően kevés a rögzített tengellyel szerelt kormány. Meglepő számomra, hogy az eddigi – és remélem utolsó – ütközésekből származó károk itt lent, a déli, tisztának tartott vizeken történtek.
|
|
mackó |
|
Pharmatonék iszonyatosan tepernek, valamit nagyon elkaptak. Mi meg tartjuk a lépést Sárgáékkal. RC-egység meg ahogy tegnap írták ~3 nap stagnálással számolhatnak. Rajtuk foghatunk sokat, s ha jól számolom, még a Narancsosok is előzhetik őket a WAW-n kívül. |
|
panda |
|
Hoppá, már épp akartam beírni, hogy nemrég volt már egy hasonló "ívű" dobásuk... és hogy ők talán így szállnak le a bicikliről, mint az a malacka...
Lehet, hogy akkor csak meggondolták magukat, de most mégis inkább irány burány .. |
|
mackó |
|
Röviden: Nagyobb sebességnél irányíthatatlan a hajójuk, próbálták megoldani, de nem sikerült. Ezért határoztak úgy, hogy kihasználják a viszonylag közel lévő parton a kikötést. |
|
mackó |
|
Itt van ni:
Idézet: Renault Captur reroute to New Zealand for pitstop
Kormányproblémával küszködnek napok óta, jobbnak látják megjavíttatni... |
|
mackó |
|
Tényleg! Ugyan ez még csak nagyjából 7 mérföld, de akkor is szembetűnő, hogy valójában visszafelé haladnak, nem egy cik-cakkos hadakozás az elemekkel ... |
|
|
panda |
|
Hmm, a ződek érdekes dolgokat csinálnak... vagy, mennek Új-Zélandra vissza ők is?? |
|
|
panda |
|
Ja, rongálja a hajót... Egy korábbi videóján meg, a vízből kiemelkedő tőkesúlyra kapaszkodott fel, és onnan ugrott fejest. Öltönyben, nyakkendővel... |
|
mackó |
|
Na, ezt nem kellett volna! Ezért tört el a vitorlájuk!
|
|
|
|