Téma: Sport (2) |
|
Rendes Kis |
|
Furcsa a világtérképnek ez a hajós nézete: a szárazföldnek nincs domborzata, annál inkább a tengerfenéknek ! |
|
mackó |
|
RC-egység elég lassan tolja. Lesz ebből jóval több is, mint 3 nap. Nándiék sem hasítanak, rendesen nő a különbség az előttük haladókkal szemben. |
|
|
panda |
|
Hmm, a fővárosba tartanak? Akkor még egy kis városnézés is belefér ..
Igen, Pharmatonék is mindig jó(bb) szelet kapnak abból, ami minket utolér... Sziszifuszi ez |
|
mackó |
|
Nándi naplójából szemezgetve:
Idézet: Itt megy előttünk a OO,OP&P, szinte minden szélben – azonos körülményeket feltételezve – gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk. Ha rájuk is futunk kicsit, az időjárás mindig visszaadja nekik. Tipikus és régi okosság, hogy a szél mindig az elöl haladónak fúj, főleg egy ilyen “lóversenyben”, mint ez itt végig a kerítés mellett. Nagy előzéseket, vagy lemaradást sehol nem lehet látni a mezőnyben, pedig van sebességkülönbség a hajók között.
Az első időszakban még nem tudtam hova tenni a hajó sebességét ebben a mezőnyben. Ma világosan látom a még meglévő hiányosságokat – főleg vitorlákban, uszony használatban – és a potenciált is, és ez bizakodásra ad nekem okot. Annak idején az Alba Regiát is a második versenyre sikerült versenyképessé tenni, így lesz ez most is.
Sokat beszélgetünk C-vel ezekről a kérdésekről és a konklúzió mindig az, hogy jobb, hasznosabb itt lenni ezekkel a hiányosságokkal együtt is, mint kihagyni a versenyt miattuk.
Az előttünk vitorlázó Renault szintén ütött valamit a kormányával, nekik megsérült a kormánylapát karbon borítása. Szinte minden hajón másképp igyekeznek az ilyen ütközésekből származó károkat megjavítani. Többségük valamilyen ütközést-elnyelő biztosítással tervezett, és csak elenyészően kevés a rögzített tengellyel szerelt kormány. Meglepő számomra, hogy az eddigi – és remélem utolsó – ütközésekből származó károk itt lent, a déli, tisztának tartott vizeken történtek.
|
|
mackó |
|
Pharmatonék iszonyatosan tepernek, valamit nagyon elkaptak. Mi meg tartjuk a lépést Sárgáékkal. RC-egység meg ahogy tegnap írták ~3 nap stagnálással számolhatnak. Rajtuk foghatunk sokat, s ha jól számolom, még a Narancsosok is előzhetik őket a WAW-n kívül. |
|
panda |
|
Hoppá, már épp akartam beírni, hogy nemrég volt már egy hasonló "ívű" dobásuk... és hogy ők talán így szállnak le a bicikliről, mint az a malacka...
Lehet, hogy akkor csak meggondolták magukat, de most mégis inkább irány burány .. |
|
mackó |
|
Röviden: Nagyobb sebességnél irányíthatatlan a hajójuk, próbálták megoldani, de nem sikerült. Ezért határoztak úgy, hogy kihasználják a viszonylag közel lévő parton a kikötést. |
|
mackó |
|
Itt van ni:
Idézet: Renault Captur reroute to New Zealand for pitstop
Kormányproblémával küszködnek napok óta, jobbnak látják megjavíttatni... |
|
mackó |
|
Tényleg! Ugyan ez még csak nagyjából 7 mérföld, de akkor is szembetűnő, hogy valójában visszafelé haladnak, nem egy cik-cakkos hadakozás az elemekkel ... |
|
|
panda |
|
Hmm, a ződek érdekes dolgokat csinálnak... vagy, mennek Új-Zélandra vissza ők is?? |
|
|
panda |
|
Ja, rongálja a hajót... Egy korábbi videóján meg, a vízből kiemelkedő tőkesúlyra kapaszkodott fel, és onnan ugrott fejest. Öltönyben, nyakkendővel... |
|
mackó |
|
Na, ezt nem kellett volna! Ezért tört el a vitorlájuk!
|
|
|
mackó |
|
Na, remélem lesz Nándinak nyomós ellenérve ... |
|
panda |
|
(Remélem, Konrád nem akar majd egy-két napra hazalátogatni Új-Zélandnál .. ) |
|
panda |
|
Végülis, nekünk az is jó lesz, amikor majd egyszerre előzzük le őket!! Hajrá Nándi, hajrá Konrád!!!
|
|
mackó |
|
Kimondottan jól haladnak. |
|
|
panda |
|
Narancsosok mintha ráhúztak volna egy kicsit a WAW-oskra, nem?...
|
|
panda |
|
Kíváncsi vagyok, hogy a Horn fok után, milyen úton jönnek visszafelé... szinte mindenhol szembeszelek lesznek...
|
|
|
|