Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
Hmm, a fővárosba tartanak? Akkor még egy kis városnézés is belefér ..
Igen, Pharmatonék is mindig jó(bb) szelet kapnak abból, ami minket utolér... Sziszifuszi ez |
|
mackó |
|
Nándi naplójából szemezgetve:
Idézet: Itt megy előttünk a OO,OP&P, szinte minden szélben – azonos körülményeket feltételezve – gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk. Ha rájuk is futunk kicsit, az időjárás mindig visszaadja nekik. Tipikus és régi okosság, hogy a szél mindig az elöl haladónak fúj, főleg egy ilyen “lóversenyben”, mint ez itt végig a kerítés mellett. Nagy előzéseket, vagy lemaradást sehol nem lehet látni a mezőnyben, pedig van sebességkülönbség a hajók között.
Az első időszakban még nem tudtam hova tenni a hajó sebességét ebben a mezőnyben. Ma világosan látom a még meglévő hiányosságokat – főleg vitorlákban, uszony használatban – és a potenciált is, és ez bizakodásra ad nekem okot. Annak idején az Alba Regiát is a második versenyre sikerült versenyképessé tenni, így lesz ez most is.
Sokat beszélgetünk C-vel ezekről a kérdésekről és a konklúzió mindig az, hogy jobb, hasznosabb itt lenni ezekkel a hiányosságokkal együtt is, mint kihagyni a versenyt miattuk.
Az előttünk vitorlázó Renault szintén ütött valamit a kormányával, nekik megsérült a kormánylapát karbon borítása. Szinte minden hajón másképp igyekeznek az ilyen ütközésekből származó károkat megjavítani. Többségük valamilyen ütközést-elnyelő biztosítással tervezett, és csak elenyészően kevés a rögzített tengellyel szerelt kormány. Meglepő számomra, hogy az eddigi – és remélem utolsó – ütközésekből származó károk itt lent, a déli, tisztának tartott vizeken történtek.
|
|
mackó |
|
Pharmatonék iszonyatosan tepernek, valamit nagyon elkaptak. Mi meg tartjuk a lépést Sárgáékkal. RC-egység meg ahogy tegnap írták ~3 nap stagnálással számolhatnak. Rajtuk foghatunk sokat, s ha jól számolom, még a Narancsosok is előzhetik őket a WAW-n kívül. |
|
panda |
|
Hoppá, már épp akartam beírni, hogy nemrég volt már egy hasonló "ívű" dobásuk... és hogy ők talán így szállnak le a bicikliről, mint az a malacka...
Lehet, hogy akkor csak meggondolták magukat, de most mégis inkább irány burány .. |
|
mackó |
|
Röviden: Nagyobb sebességnél irányíthatatlan a hajójuk, próbálták megoldani, de nem sikerült. Ezért határoztak úgy, hogy kihasználják a viszonylag közel lévő parton a kikötést. |
|
mackó |
|
Itt van ni:
Idézet: Renault Captur reroute to New Zealand for pitstop
Kormányproblémával küszködnek napok óta, jobbnak látják megjavíttatni... |
|
mackó |
|
Tényleg! Ugyan ez még csak nagyjából 7 mérföld, de akkor is szembetűnő, hogy valójában visszafelé haladnak, nem egy cik-cakkos hadakozás az elemekkel ... |
|
|
panda |
|
Hmm, a ződek érdekes dolgokat csinálnak... vagy, mennek Új-Zélandra vissza ők is?? |
|
|
panda |
|
Ja, rongálja a hajót... Egy korábbi videóján meg, a vízből kiemelkedő tőkesúlyra kapaszkodott fel, és onnan ugrott fejest. Öltönyben, nyakkendővel... |
|
mackó |
|
Na, ezt nem kellett volna! Ezért tört el a vitorlájuk!
|
|
|
mackó |
|
Na, remélem lesz Nándinak nyomós ellenérve ... |
|
panda |
|
(Remélem, Konrád nem akar majd egy-két napra hazalátogatni Új-Zélandnál .. ) |
|
panda |
|
Végülis, nekünk az is jó lesz, amikor majd egyszerre előzzük le őket!! Hajrá Nándi, hajrá Konrád!!!
|
|
mackó |
|
Kimondottan jól haladnak. |
|
|
panda |
|
Narancsosok mintha ráhúztak volna egy kicsit a WAW-oskra, nem?...
|
|
panda |
|
Kíváncsi vagyok, hogy a Horn fok után, milyen úton jönnek visszafelé... szinte mindenhol szembeszelek lesznek...
|
|
|
|
panda |
|
ehh, sosem érünk már a 'lejtőre'... |
|
|
panda |
|
http://spiritofhungary.hu/fa-nandor-spirit-of-hungary-hajonaplo-02-16-00-50-u ...
” arról álmodoztam, hogy legyen egyszer egy irány-stabil hajóm, amivel gyorsan lehet itt délen vitorlázni. Jelentem lett, a Spirit of Hungary olyan és erről most győződök meg, amikor nagy sebességgel, fiatal, nagy, agresszív hullámok között kell biztonsággal haladni… embertelen viszonyok között kell a hajónak helytállni… Éjszakára a szél megjött, de lórúgásként, semmi átmenet, semmi gondolkodás idő. FA N: HAJÓNAPLÓ 02 17, 03 20 UTC, de. Nehezen, sok figyeléssel, állítással indult a nap, de most kellemesebb, bár gyors a menet. Csináltam pár képet, íme a két két kedvencem.
Egész délelőtt az automata kezelőegységére tapadva igyekszem a hajót megfelelő szélszögön tartani, ami 145 – 150 °. Ez a szög az, amin a hajó a legnagyobb biztonsággal nem szalad fel és nem esik le annyira, hogy meghauzoljon. 35 – 45 cs szél fúj, ennek megfelelő hullámzással, ami egyáltalán nem barátságos. ... |
|
|