Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
Én viszont pontosan tudom: elromlott a main engine tengeri herkentyűje. Valamint, a bizgentyűt is célszerű már most kicserélni... |
|
mackó |
|
De! Csakhogy ők már tavaly indultak...
Na jó, legyen repülő. Viszont a kialakult műszaki problémájuk nyilván nem oldható meg egy barkácsbolti 24 részes reszelőkészlettel, így a 24 órás minimumveszteglés még kevés is lehet egy ilyen nagyságrendű munka elvégzéséhez. Gyanítom, hogy nem pusztán egy motorcsere oldja meg a generátoruk megjavítását, arról nem is beszélve, hogy a leírás alapján nem tiszta számomra, hogy pontosan mi is bajuk...
|
|
|
panda |
|
Hmm, Angliából küldtek oda nekik műszakiakat... gondolom, ők nem hajóval mentek. |
|
panda |
|
Nemtom. Bár, most nem találtam meg a pontos szabályzatot, de szerintem ez a 24 órás duration csak azért van, mert ez a másik lehetőség, hogy egy megállás ne számítson "technical pit stop"-nak. Ami azért érdekes mert a tech. stopnak minősülőből összesen csak három lehet a verseny ideje alatt... És, a Neutrogena most el akarja használni az elsőt.
|
|
mackó |
|
Idézet: Race rules require that any technical pit stop is a minimum of 24 hours duration and maximum eight days. After more than 40 days racing this is the first technical pit stop of the eight boat IMOCA 60 fleet which started from Barcelona on 31st January 2014.
Szabadon fordítva:
A versenyszabályzat előírja, hogy egy technikai megállás minimálisan 24 óra időtartamú, és legfeljebb nyolc napig tarthat. A több, mint 40 napi versenyzést követően ez az első technikai megállás... |
|
panda |
|
Erre nem emlékszem, biztos hogy pontosan így van? Pl. ha csak lehorgonyoznak egy kikötőben, és mondjuk az egyik kiúszik 1 kg krumpliért, akkor az nem számít megállásnak... |
|
mackó |
|
Pontosan. Szerencsétlen körülmények, hibák kijavítása stb. már egy jó adag büntetés a csapatnak, nem szórakozásból kötnek ki, ráadásul - mint jelen esetben is - maga a kikötés hosszú időbe telik. Ezért nem értem, hogy miért sújtják a csapatokat időbüntetéssel. |
|
Rendes Kis |
|
Mintha a Forma-1-ben min. 5 percig kellene tartania 1 kerékcserének ! |
|
mackó |
|
Egyébként azt megértem, hogy maximális időkorlátot szabnak egy megállásnak, de hogy miért kötelezik őket legalább egy nap állásra, azt nem. |
|
mackó |
|
Mondjuk Sárgáék nem szomorkodnak, hogy a tarkójukról elkerült a vörös szorítás... |
|
mackó |
|
Olvasom, meg a szabályokat is: minimum 24 óra, max. 8 nap. Azt gondolná hirtelen az ember, hogy áram nélkül is lehet hajózni, legfeljebb a segédeszközöket nélkülözni kell... És lám mi minden "lóg" az áramon! Többek között az ivóvíz... |
|
panda |
|
Tulajdonképpen, ez még a legjobb, praktice az "utolsó", lehetőség tartalék alkatrész beszerzésre!...
|
|
panda |
|
" We have a problem in the main engine, and we cannot charge batteries, we are sailing to the South of NZ island to get spare parts and get back in the race again at 100%." |
|
panda |
|
( tervezett kerékcsere? ) |
|
|
panda |
|
hoppszla, ezek a vörösök tényleg kikötnek?? Legalábbis, én nem látok már más okot arra, hogy még mindig arra mennek... ezek tudnak valamit. |
|
panda |
|
Ez még a Forma1-nél is hektikusabb .. |
|
mackó |
|
Nem egy stabil helyzetre kiélezett sportág ez... |
|
panda |
|
Ma délutántól/estétől megint jó szelünk lesz... Narancsosokat meg, már lehagyta az a nagyszeles tartomány... |
|
panda |
|
Persze, amíg a felhúzóval dolgoztunk visszaállt a szél 27 cs-ra, a SC szerint az A3-at kellene visszahúzni. Nézzük egymást, várjuk a másiktól a megerősítést bármelyik döntéshez. Marad a reacher, döntöm el, nem szeretem, ha hülyét csinál belőlem egy tenyérnyi felhő – már ha elég közel teszed a kezed szemedhez. Helyes a döntés, mert mire bemegyünk, leszedjük a vízhatlant, már ismét 30 fölött fúj. http://spiritofhungary.hu/spiritofhu-hajonaplo-fa-nandortol-febr-11/
|
|
panda |
|
"... Amit korábban felépítettünk, azt most visszaadjuk az előttünk haladó hajónak. Ők 16 cs-s átlaggal repülnek, mi meg kínlódunk a különböző gennakerekkel a 10 cs-ért. Úgy néz ki most, hogy estétől élénkül a szél, ami a következő két napon belül felépül 30 cs-ig Ny-ÉNy-ról. Abban majd mi is repülünk utánuk. A hajó szereti a bő félszeles meneteket 25 cs felett, stabilan, különösebb küzdelem nélkül tudunk jó sebességeket menni. Nagyvitorla valamelyik reffel, reacher, följebb solent. ..." http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-fa-nandor-naploja-februar-10-nemk ... Rá, rá, hajrááá!!! |
|
panda |
|
Szerintem, Nándi társa is be akar majd nézni egy kicsit otthonra ... ;--D |
|
mackó |
|
Olvasd el a naplójukat, nem jó hírek... Közben a vörösök meg a maorikat látogatják meg? |
|
panda |
|
a fene egye meg, most egyelőre tényleg nincs szerencsénk... kb. a következő 12 órában a Pharmaton-osok mintegy 30 csomós szélzónában haladhatnak, mi meg csak nézhetünk mint a moziban .. nem érhetjük utol ezt a zónát, sajnos ... |
|