Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
Most meg, mintha a szerencse sem igazán lenne velünk... a szelesebb területek vagy előttünk vannak vagy mögöttünk. Az előttünk levőt nem érjük utol, a mögöttünk levő meg nem jön elég gyorsan... |
|
mackó |
|
És egyre nő a hátrány... Ettől függetlenül embert próbáló minden csapat teljesítménye. Aki végig kitart, célba ér, az megsüvegelendő...
|
|
mackó |
|
A czakkoson már túlléptek, de az a ~3700 mérföld hátrány aggasztó. |
|
panda |
|
(és, mostanra már a czakk oldalán vannak, hajrááááá!! ) |
|
panda |
|
Sajnos, az "elvárt" irányba nézve éppen szembeszelünk lenne, még jó néhány mérföldön keresztül... sz'al, nincs más hátra, mint előre a czik-czak úúútján A WAW-osok pályáján is látszik, hogy amikor itt tartottak, akkor ők is pont egy ilyesmi manővert voltak kénytelenek művelni .. |
|
|
panda |
|
Á... szerintem csak megkerülik Madagaszkárt. Viccből .. |
|
mackó |
|
Megvan! Azt hiszem, a Szuezi-csatornán akarnak Nándiék beelőzni... Egyébként ~3200 mérföld hátrány a vezetővel szemben, valamint az előttük lévőtől is kaptak ~600-at. |
|
panda |
|
Igen, a'szem ez már azért van, mint amit írtam...
Ráadásul, ha jól nézem, egy rosszabb szakasz jön nekünk, s azt nem tudom, hogy vajon itt a Pharmatonosoknak mennyire volt rossz, amikor ott jártak. Nekünk sok (majdnem-)szembeszél várható, sajnos ...
Az látszik, hogy eléggé alapvetően fontos az, hogy hogyan sikerül teljesíteni a vacakabb szakaszokat. Mi pl. talán valahol a WAW-osok sarkában lennénk (talán), ha az Alborán tengeri kicseszés nem lett volna... |
|
mackó |
|
Valaminek jönnie kellene, mert menet közben ~3100 mérföldre kerültünk az elejétől. Ráadásul a Pharmaton sem adja magát olyan könnyen... |
|
panda |
|
Úgy tűnik, hogy a vezető hajóknak egy jó ideig már csak csupa jó szelük lesz... És, jöhet a zújzélandi viharos is ...
|
|
mackó |
|
A vezető hajó hasít rendesen, most mi vagyunk a leglassabbak. ~3000 mérföld a hátrányunk. |
|
panda |
|
A Kerguelen-szigetek mellett haladnak el...
"... A Kerguelen-szigetek egykor teljes jégtakarójából napjainkra csak a nagyobb kiemelkedések jégsapkái maradtak meg. A Kerguelen-sziget nyugati részén, a sziget területének 7,5%-át fedő, 500 km²-es Cook-gleccserből (Calotte Glaciaire Cook) számtalan kisebb jégár ereszkedik le a környező völgyekbe; közülük néhány a tengert is eléri. A Mont Ross tömbjét és a Rallier du Baty-félsziget egy részét is jégsapka borítja. ..." http://hu.wikipedia.org/wiki/Kerguelen-szigetek
|
|
panda |
|
Hűha, úgy látom, Új-Zéland "alatt" is jó nagy szelek bírnak lenni!!...
|
|
panda |
|
Elég érdekes arrafelé repülni, mer' ha megfelelő sebességet választ a zember, akkor épp' akkor érkezik meg, mint amikor elindult. :-) Legalábbis, a helyi idők szerint... |
|
Rendes Kis |
|
Még szerencse, hogy a pilótának mindegy, mert balra is felhő meg jobbra is felhő ... |
|
panda |
|
Jaja, nekem is mindig fura mikor olyat látok, hogy pl. a Párizs - New York repülőjárat először "felfelé" megy és csak aztán "vissza" ... :-) |
|
Rendes Kis |
|
Furcsa tudomány ez a gömbi geometria. Én szemre azt mondtam volna, hogy az ideális út jobban ráfeszül a lila zónára ... |
|
panda |
|
Leginkább a Horn () fokot kell túlélni... az elég veszélyes. De, Nándi már háromszor is járt ott ... |
|
panda |
|
Sőt, valójában még annál is többet, mert vitorlással lehetetlen a legrövidebb úton menni .. ( A szintén felül levő négyzetrácsos gombocska mellettivel nyomival be lehet rajzoltatni az elméletileg legrövidebb utat ... ) |
|
Rendes Kis |
|
Lemegyünk délre, megkerüljük az Antarktiszt, oszt irány haza ... |
|
panda |
|
Majdnem... De összességében annyit tesznek meg kábé mintha az egynenlítőn mennének végig... ( Barcelóna - Barcelóna ) http://www.barcelonaworldrace.org/all-about-the-race/the-course "... 12 climate zones in three months
The Barcelona World Race route takes the boats through almost all of the world's macroclimatic zones and also throws in the difficult tactical sailing in the Mediterranean and through the Gibraltar Strait.
The course can be divided up into 12 clearly differentiated climate zones. These are: ..."
|
|
Rendes Kis |
|
Profiiií ! Jól látszik, hogy a legrövidebb út a lila zónán keresztül vezetne ... Tehát akkor ez voltaképpen Antarktisz-kerülő verseny ...
|
|
|
Rendes Kis |
|
Jobban érzékelhető volna a verseny állása meg a versenyzők taktikázása, ha nem ilyen vetületben mutatnák a versenypályát, ami a sarkoknál ilyen erősen torzít, hanem valami hossztartó vetületben. Például ptolemaiosziban: x = ( 100-φ ) × cos( 0.8λ ) y = ( 100-φ ) × sin( 0.8λ ) ... https://hu.wikipedia.org/wiki/Vetülettan |
|