05:30:39
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 22:42 | Sorszám: 198
Hűha, úgy látom, Új-Zéland "alatt" is jó nagy szelek bírnak lenni!!...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 22:26 | Sorszám: 197
Elég érdekes arrafelé repülni, mer' ha megfelelő sebességet választ a zember, akkor épp' akkor érkezik meg, mint amikor elindult. :-)
Legalábbis, a helyi idők szerint...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 17:11 | Sorszám: 196
Még szerencse, hogy a pilótának mindegy, mert balra is felhő meg jobbra is felhő ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 16:55 | Sorszám: 195
Jaja, nekem is mindig fura mikor olyat látok, hogy pl. a Párizs - New York repülőjárat először "felfelé" megy és csak aztán "vissza" ... :-)
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 15:43 | Sorszám: 194
Furcsa tudomány ez a gömbi geometria.
Én szemre azt mondtam volna, hogy az ideális út jobban ráfeszül a lila zónára ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 15:18 | Sorszám: 193
Leginkább a Horn () fokot kell túlélni... az elég veszélyes. De, Nándi már háromszor is járt ott ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 15:15 | Sorszám: 192
Sőt, valójában még annál is többet, mert vitorlással lehetetlen a legrövidebb úton menni ..
( A szintén felül levő négyzetrácsos gombocska mellettivel nyomival be lehet rajzoltatni az elméletileg legrövidebb utat ... )
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 15:13 | Sorszám: 191
Lemegyünk délre, megkerüljük az Antarktiszt, oszt irány haza ...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 03. 15:07 | Sorszám: 190
Majdnem... De összességében annyit tesznek meg kábé mintha az egynenlítőn mennének végig...
( Barcelóna - Barcelóna )
http://www.barcelonaworldrace.org/all-about-the-race/the-course
"...
12 climate zones in three months

The Barcelona World Race route takes the boats through almost all of the world's macroclimatic zones and also throws in the difficult tactical sailing in the Mediterranean and through the Gibraltar Strait.

The course can be divided up into 12 clearly differentiated climate zones. These are: ..."

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 14:47 | Sorszám: 189
Profiiií !
Jól látszik, hogy a legrövidebb út a lila zónán keresztül vezetne ...
Tehát akkor ez voltaképpen Antarktisz-kerülő verseny ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 14:32 | Sorszám: 188
Egyszerű, válaszd ki a földgömbös 3D nézetet... baloldalon, felül, 2. gombocska ... Ez még tolejamoszinál is pipecebb!
( http://www.barcelonaworldrace.org/en/race-live/barcelona-world-race-2014-15-t ... )
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 03. 13:12 | Sorszám: 187
Jobban érzékelhető volna a verseny állása meg a versenyzők taktikázása, ha nem ilyen
vetületben mutatnák a versenypályát, ami a sarkoknál ilyen erősen torzít, hanem valami
hossztartó vetületben. Például ptolemaiosziban:
x = ( 100-φ ) × cos( 0.8λ )
y = ( 100-φ ) × sin( 0.8λ )
... https://hu.wikipedia.org/wiki/Vetülettan
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 12:32 | Sorszám: 186
Na, most egy nehezebb szakasz jön, úgy tűnik, és valszeg nekünk is kell majd "cikázni" a majdnem szembeszelek, illetve a szélcsendes területek miatt ... Hajráááááá
És, hajrá Rapport Ricsi!!! ( http://www.chessdom.com/gibraltar-chess-2015-live/ ) hajrá, hajrá, hajrááá
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 12:23 | Sorszám: 185
Az előző versenyen kicsit mások voltak a szabályok, akkor még valamiféle "jégkapuk" voltak kijelölve ... Most meg már ez a zóna lett a tiltott terület... (A versenyzőkkel előzetesen lett egyeztetve ez az új szabál.)
--> http://forum.vectrix.hu/index.php?f=4&t=797&m=139
mackó
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. február 03. 11:30 | Sorszám: 184
A jeges zóna határa. Lehet, hogy jobbak az áramlási viszonyok, de a Titanic sem lett úrrá a helyzeten...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 10:20 | Sorszám: 183
A lila zónában nagyon jó szelek lehetnek ... Mind tisztára rátapadnak !
Vagy egyszerűen az a legrövidebb út, csak a térkép torzítása miatt látszik hosszabbnak ?
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 10:09 | Sorszám: 182
Újra faragtunk a Pharmatonnal és a jelenleg vezetőkkel szemben is hajnal óta egy hangyányit...
Már "csak" 387 mérföldet kell a narancsosokra ráverni...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 03. 07:54 | Sorszám: 181
No!
Napi 50 mérföld hátrányfaragás, és a végére még izzadhatnak is az ellenfelek!
Pusztán a megtett táv alapján jó napjuk volt Nándiéknak, mindjárt beleolvasok a naplójukba is...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 02. 11:27 | Sorszám: 180

Azért lássuk be, annak a 450 mérföld hátránynak a ledolgozása sem piskóta fegyvertény lenne... De legyen úgy, amíg senki sem ért célba, minden lehetséges.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 02. 11:02 | Sorszám: 179
Persze. Legjobb, ha mindjárt az elsővel kezdik, hisz' így megy ez más versenyszámokban is...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 02. 07:46 | Sorszám: 176
Hozzájuk igen. Az elejéhez kevésbé.
De jól küzdenek, hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. február 01. 12:50 | Sorszám: 175
hehe, gyorsabban változnak azé' itt a dolgok. Nem baj, lökött azé' rajtunk egy szépet, s így közelebb is kerültünk a Pharmaton-osokhoz! Hajrááááá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 31. 14:41 | Sorszám: 174
"Elképesztő, hogy már eltelt egy hónap és itt járunk… “be-déliesedtünk” lélekben is. Orrbavágott a déli óceán rögtön, ha esetleg nem emlékeznék, én meg felvettem a kesztyűt. C-vel remekül motiváljuk egymást.

Fa N. Naplo 2: 01 30. 20 30 GMT Első reakcióként, mikor elszállt a tőkesúlyt vezérlő computer, arra gondoltam, talán meg kellene állni Fokvárosban (egy pitstop a szabályok szerint megengedtett) és helyettesíteni. Aztán a hála és köszönet, Perényi Petinek, (a SpiritHu elektronikai szakértője és tartalék co-skippere) műholdas táv-segítséggel összehoztuk a megoldást. Most egyszerűen és remélem megbízhatóan fog működni. Talán látszik az trackingünkön is, hogy a megállás csak öt percig volt alternatíva, már szó sincs róla, megyünk tiszta erőből tovább.

MEGLEPŐ hogy ennyi fizikai és szellemi, idegrendszeri terhelés mellet sem vagyok fáradt, sőt, talán még motiváltabb, mint a rajtnál. DE! A ttól még érzékelem, hogy a 100 %-os teljesítmény mit követel manapság. Nagyon más elképzelni hazulról, még az én óceáni előéletemmel is, és itt lenni, megélni ma, az ami itt történi a déli vizeken.

Orrbavágott a déli óceán rögtön, ha esetleg nem emlékeznék, én meg felvettem a kesztyűt. C -vel remekül motiváljuk egymást, ő is iszonyúan kemény, mások számára elképesztően nehéz ember lehet, de mi jól erősítjük egymást. Ő sem tűri a lustaságot és a középszerűséget, ahogy én sem. Mindennap nyomjuk tiszta erőből, a mindennapi újrakezdéshez szigorúan kontrollált időbeosztással, pihenéssel és táplálkozással. Ezért amenetért jöttünk mindketten ide! ...."

http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-egy-honapja-rajtolt-a-bwr-imoca-6 ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 31. 13:49 | Sorszám: 173
( Nekem megjelent egy plusz gombocska a széltérképet bekapcsoló gomb mellett, jobboldalt felül...)
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 31. 13:47 | Sorszám: 172
Hűha, jön mögöttünk a szél!!! (Egy nagy örvény és északi "karja" épp' abban az irányban halad mint mi!) Ha nem hagy le minket, akkor akár 3-4 napig is hatalmas szélben haladhatunk... Csak bírja a hajó! Hajrá, hajará!!!
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...