Téma: A stílus meg az ember |
|
gajo |
|
Kvaterkázunk-kvaterkázunk? Mások meg éheznek! |
|
|
Rendes Kis |
|
Elhunyt a varjú indiánok utolsó háborús törzsfőnöke MTI, 2016. április 4., 22:17 Elhunyt vasárnap 102 éves korában Joseph Medicine Crow neves indián történész, a montanai varjú törzs utolsó háborús törzsfőnöke.
Barack Obama 2009-ben a Szabadság Elnöki Érdemrendet, a legmagasabb amerikai polgári kitüntetést adományozta Medicine Crownak. A fehér házi ceremónián az elnök "jó embernek" nevezte, akinek "élete nemcsak a varjú indiánok harci szellemét, hanem Amerika legmagasabb ideáljait is tükrözi".
"Joe varjú háborús törzsfőnök, veterán katona, történész, író és oktató volt. Öröksége minden őslakos amerikai és minden montanai számára örök inspiráció lesz" - méltatta közleményében a halálhírét bejelentő Steve Bullock, Montana állam kormányzója.
Medicine Crow antropológiát tanult az egyetemen, ő szerzett először mester fokozatú diplomát a népéből, később évtizedekig dolgozott az Indián Ügyek Hivatalában. A montanai varjú törzs hivatalos történészeként is nagy hírnevet szerzett.
Amikor az Egyesült Államok belépett a második világháborúba, félretette tanulmányait, és önként vállalt katonai szolgálatot. Felderítőként több bevetést hajtott végre Európában az ellenség frontvonala mögött: behatolt a táborukba, ellopta a lovaikat és lefegyverzett egy német katonát, anélkül, hogy megölte volna. "Soha egy karcolás sem ért" - mesélte évtizedekkel később.
"A hadviselés volt a legnagyobb művészetünk, de a síksági indiánok harcművészete nem a gyilkolásról szólt, hanem az intelligenciáról, a vezetésről és a becsületről" - fejtette ki 2006-ban egy könyvében. ... http://www.magyarszo.com/hu/3016/kulfold_nagyvilag/144133/Elhunyt-a-varj%C3%B ... |
|
|
|
mackó |
|
Stílus, meg az ember, ez nagyon jó topiccím. És lám, milyen igaz. Mindenki magából indul ki. No comment. |
|
mpd |
|
Ejha. Majd megvereti a testőreivel? |
|
mamácska |
|
"Mi célszemélyei voltunk a titkos nyomozásoknak" - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök egy jobbikos képviselő kérdésére reagálva az Országgyűlésben. A kormányfőt az azonnali kérdések során a jobbikos Mirkóczki Ádám kérdezte arról, igaz-e Simicska Lajos, a Közgép tulajdonosának, az APEH egykori elnökének vádja, amely szerint a kormányfő katona-korában együttműködött a III/4-es főcsoporttal, mire Orbán Viktor úgy fogalmazott: amit legszívesebben mondana, azt nem mondhatja.
"És amit szívem szerint tennék azokkal, akik sunyi módon gyanúsítgatnak, azt meg nem tehetem. Nem mondhatom és nem tehetem, mert a népnyelv erőteljes kifejezéseit és a népi elégtétel bevett módszereit kerülnie kell a miniszterelnöknek, pedig kedvem lenne hozzá és igény is volna rá. De kerülni kell az ilyesmit a miniszterelnöknek amíg az ország élén áll. De ez nem tart örökké. Mindennek rendelt ideje van, az elégtételnek is." "Mifelénk az ilyesmit nem cáfolni szokták, hanem visszautasítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök, majd nevetségesnek nevezte a hallottakat. Az ellenzéki képviselő újabb kérdésére azonban a következőket tette hozzá:
"A valóság az, hogy éppen fordítva állnak a dolgok, mint ahogy ön mondta. Mi itt célszemélyei voltunk a titkos nyomozásnak, a valóság az, hogy bennünket zaklattak, bennünket hallgattak le, ránk telepítettek ügynököket és bennünket gumibotoztak. A valóság az, hogy mi alapítottuk az első kommunistaellenes szervezetet és büszkék lehetünk és büszke is vagyok arra, hogy 25 évet tettem bele abba, hogy a kommunisták még felvizezett, hosszúlépéses formában se térhessenek vissza." A miniszterelnök a kommunizmus elleni küzdelmet erkölcsi indíttatásúnak nevezte, utalva arra, hogy erkölcsi kötelesség teljesítéséért nem járhat előny.
www.inforadio.hu
|
|
|
|
keresztkem |
|
Azért e "középosztály témában" nem árt nem figyelmen kívül hagyni azt a körülményt, hogy a magyar, ún. polgári középosztály egy jelentős része ZSIDÓ volt. Talán nem annyira "vallásilag" volt zsidó, hanem inkább antropológiailag-fajilag.Vallásilag azért kevésbé, mert a zsidó származású része e középosztálynak vagy aposztata volt, vagy kereszténnyé ki-, és átkeresztelkedett katolikus, református, evangélikus. Nos, mindez azért érdekes, mert a középosztály megszűnése igazán -radikálisan- úgy 1957-58 körül realizálódott.Ez az a történelmi idő, amikorra az Auschwitz-ot "megúszó" s onnan visszajönni valahogyan TUDÓ zsidóság számára két dolog világossá vált--és EKKORRA vált egyértelműen világossá. 1.) Az egyik az , hogy a kommunista-szocialista Magyar Népköztársaság Kádár Marosán Münnich féle vezetése nem(!) adja nekik vissza azt a kis üzletület, műhelyüket, vállalatukat-vállalkozásukat amelyik a háború előtt még megvolt, működött, prosperált vagy éppen döglődött, és 44'-ben elvették tőlük.De nemhogy nem adja vissza hanem még nagyrészüktől el is veszi, azoktól akiknek netán örökség révén vagy ilyen-olyan módon ügyeskedve, különböző okok vagy ál-okok folytán még véletlenűl a kezén maradt--eddigelé-RE.Ez az egyik. 2.) A másik körülmény meg az, hogy az 1948-ban Herzl Tivadar és David Bem-Gurion révén összegründolt Izrael Állam ekkorra, tehát 1957-re már megerősödott-konszolidálódott annyira, hogy sok-sok újonnan betelepedettet ill. betelepülni szándékozót már fogadni is tudott, sőt, biztatott zsidó embereket arra: települjenek ki Izraelbe! Ezekután sok-sok magyar zsidó egyszerűen "fogta magát" és a családját, oszt' kitelepült Izraelbe--ugyan miért is tett volna mást? Ez az út és mód eléggé egyértelműen csökkentette igen jelentősen a magyar középosztálynak EZT a részét.Tudom, mert szülővárosom Miskolc "fönntartó-városalkotó" értelmiségének jelentős része zsidó, vagy zsidó származású volt--ahogyan pl. a Debrecené a református(!)-- és "azt" csinálta és "annak a logikának" az alapján, amit a föntiekben vázoltam. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Rákosin kívül név szerint csak Péter Gábort említeném, aki öltözködését tekintve nem rítt ki a vezérkarból, sőt mint nadrágszabó, hozzáértőként állt a kérdéshez. Groteszk módon úgy, hogy míg a legfelsőbb vezetés válogatott minőségű ruhatárat igényelt, a köznapi szóhasználatban megjelent az a megfogalmazás, hogy „kispolgári csökevény”, amit az átlagnál egy kicsit választékosabban öltözött emberekre használtak. Rákosiék célul tűzték ki, hogy ezt a flancoló, külsőségekre adó rét... Vámos György: Hová lett a középosztály? Az 1956-os forradalom leverése után az úgynevezett „békebeli” középosztály végérvényesen eltűnt. A forradalom leverése után... ... http://www.flagmagazin.hu/mondom_a_magamet/vamos_gyorgy_hova_lett_a_kozeposztaly ... www.facebook.com/balazs.csepanyi.7?fref=nf
|
|
keresztkem |
|
" Hangzavar?! AZ! Ha nekünk VIGASZ....." (Illyés Gyula: Bartók) című költeménye így kezdődik.S azután több helyütt, strófák elején visszatér a fönti textus.Szép. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Ahá, értem már: ez a hangzavar akar lenni ! |
|
keresztkem |
|
Ritmuskiséret a föntiek szerint néha nem árt. k.k. |
|
|
Rendes Kis |
|
A kiabáláshoz nem kell indulat. Az a szándék kell hozzá, hogy a hallgatóság nagy távolságból vagy nagy hangzavaron keresztül is megértse a mondanivalómat. |
|
Rendes Kis |
|
Jézus az igaz Istenbe vetett igaz hitet védelmezte. A zsidók korábban úgy gondolták, hogy ez az Isten csak az övék, Jézus próbálta meggyőzni őket arról - több-kevesebb sikerrel - hogy tévedtek. |
|
mpd |
|
Szóval sem mondtam, hogy a túltengéseket védte. Éppenhogy a túltengésekTŐL védte a vallást, azt az értelmezését, amit ő helyesnek tartott. Jézus tehát minimum rabbi volt. |
|
Rendes Kis |
|
Nincs indulat. Szép higgadtan, nyugodtan megfonja az ostort, aztán, ahogy minden csordapásztor: csattogtatva hajtja, terelgeti az állatokat. Szép nyugodtan felborogatja a pénzváltók padjait és szerteszórja a pénzt. A galambárusokhoz pedig szép szavakat szól. Nem kiabál, szép, csöndesen szól nekik. Nincs megértés-hiány. Tudja, hogy mit csinál és miért csinálja és hogyan kell azt csinálni. Nincs tehetetlenség. Megvan a tudás és az erő az elhatározásának a végrehajtásához. Buzgalom van. Frissen, energikusan végrehajtja a feladatot. |
|
keresztkem |
|
" Jézus bement a templomba és kiűzte onnan, akik a templomban adtak-vettek.A pénzváltók asztalait és a galambárusok padjait felforgatta(!!!???)."Meg van írva--kiáltotta(!!!???)---hogy az én házamat az imádság házának fogják nevezni,mti pedig rablók barlangjává tettétek."" (Mt 21,12-13.)
Azért az asztalok-padok fölforgató föl-döntögetése, meg a kiabálás--a zsidók szentnek tartott jeruzsálemi TEMLOMÁBAN--"AZ" TEMPLOMBAN--nem kis indulati és érzelmi feldúltságot sejtet-mutat és jelez. Úgyhogy "nagyravasznak" teccik lenni kedves R.K. hogy a higgadtabb-filozofikusabb Szt. János Evangéliumból idézi ide a "szitu"-t, s nem az "emberhangúbb", ergo realisztikusabb Szt. Máté-t.Persze Szentirás az egyik részlet is meg a másik is...az igaz. k.k. |
|
keresztkem |
|
Hááát? Nemigazán "védelmezte" a zsidók kereskedőhajlamának túltengéseit. k.k. |
|
mpd |
|
Hoppáhoppá. Ezek szerint Jézus a zsidó vallást védelmezte? És egész újítása a zsidó vallás értelmezésére irányult? (Ami gyökeresen eltért az akkori papság értelmezésétől, meghát a jelenlegiétől is) |
|
keresztkem |
|
"..Semmi indulat.(?) Semmi megértés-hiány.(?) Semmi tehetetlenség.(?) Buzgalom.(?) NA NE TESSEN MÁ' IZÉLNI MERÚGYMARAD! k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Nos, igen, ez a "kötélből ostort fonván ..." klasszikus hivatkozási alap az indulatoskodóknak. Nézzük csak: A zsidók húsvétjának közeledtével Jézus fölment Jeruzsálembe. A templomban kalmárokat talált, akik ökröt, juhot és galambot árultak, valamint pénzváltókat, akik ott telepedtek le. Kötélből ostort font, és mind kiűzte őket a templomból, juhaikkal és ökreikkel együtt, a pénzváltók pénzét szétszórta, asztalaikat felforgatta, a galambárusoknak meg azt mondta: "Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek Atyám házát vásárcsarnokká!" Tanítványainak eszükbe jutott az Írás szava: "Emészt a házadért való buzgalom." Jn 2,13-17 Semmi indulat. Semmi megértés-hiány. Semmi tehetetlenség. Buzgalom. |
|
|