Téma: A stílus meg az ember |
|
mamácska |
|
"Mi célszemélyei voltunk a titkos nyomozásoknak" - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök egy jobbikos képviselő kérdésére reagálva az Országgyűlésben. A kormányfőt az azonnali kérdések során a jobbikos Mirkóczki Ádám kérdezte arról, igaz-e Simicska Lajos, a Közgép tulajdonosának, az APEH egykori elnökének vádja, amely szerint a kormányfő katona-korában együttműködött a III/4-es főcsoporttal, mire Orbán Viktor úgy fogalmazott: amit legszívesebben mondana, azt nem mondhatja.
"És amit szívem szerint tennék azokkal, akik sunyi módon gyanúsítgatnak, azt meg nem tehetem. Nem mondhatom és nem tehetem, mert a népnyelv erőteljes kifejezéseit és a népi elégtétel bevett módszereit kerülnie kell a miniszterelnöknek, pedig kedvem lenne hozzá és igény is volna rá. De kerülni kell az ilyesmit a miniszterelnöknek amíg az ország élén áll. De ez nem tart örökké. Mindennek rendelt ideje van, az elégtételnek is." "Mifelénk az ilyesmit nem cáfolni szokták, hanem visszautasítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök, majd nevetségesnek nevezte a hallottakat. Az ellenzéki képviselő újabb kérdésére azonban a következőket tette hozzá:
"A valóság az, hogy éppen fordítva állnak a dolgok, mint ahogy ön mondta. Mi itt célszemélyei voltunk a titkos nyomozásnak, a valóság az, hogy bennünket zaklattak, bennünket hallgattak le, ránk telepítettek ügynököket és bennünket gumibotoztak. A valóság az, hogy mi alapítottuk az első kommunistaellenes szervezetet és büszkék lehetünk és büszke is vagyok arra, hogy 25 évet tettem bele abba, hogy a kommunisták még felvizezett, hosszúlépéses formában se térhessenek vissza." A miniszterelnök a kommunizmus elleni küzdelmet erkölcsi indíttatásúnak nevezte, utalva arra, hogy erkölcsi kötelesség teljesítéséért nem járhat előny.
www.inforadio.hu
|
|
|
|
keresztkem |
|
Azért e "középosztály témában" nem árt nem figyelmen kívül hagyni azt a körülményt, hogy a magyar, ún. polgári középosztály egy jelentős része ZSIDÓ volt. Talán nem annyira "vallásilag" volt zsidó, hanem inkább antropológiailag-fajilag.Vallásilag azért kevésbé, mert a zsidó származású része e középosztálynak vagy aposztata volt, vagy kereszténnyé ki-, és átkeresztelkedett katolikus, református, evangélikus. Nos, mindez azért érdekes, mert a középosztály megszűnése igazán -radikálisan- úgy 1957-58 körül realizálódott.Ez az a történelmi idő, amikorra az Auschwitz-ot "megúszó" s onnan visszajönni valahogyan TUDÓ zsidóság számára két dolog világossá vált--és EKKORRA vált egyértelműen világossá. 1.) Az egyik az , hogy a kommunista-szocialista Magyar Népköztársaság Kádár Marosán Münnich féle vezetése nem(!) adja nekik vissza azt a kis üzletület, műhelyüket, vállalatukat-vállalkozásukat amelyik a háború előtt még megvolt, működött, prosperált vagy éppen döglődött, és 44'-ben elvették tőlük.De nemhogy nem adja vissza hanem még nagyrészüktől el is veszi, azoktól akiknek netán örökség révén vagy ilyen-olyan módon ügyeskedve, különböző okok vagy ál-okok folytán még véletlenűl a kezén maradt--eddigelé-RE.Ez az egyik. 2.) A másik körülmény meg az, hogy az 1948-ban Herzl Tivadar és David Bem-Gurion révén összegründolt Izrael Állam ekkorra, tehát 1957-re már megerősödott-konszolidálódott annyira, hogy sok-sok újonnan betelepedettet ill. betelepülni szándékozót már fogadni is tudott, sőt, biztatott zsidó embereket arra: települjenek ki Izraelbe! Ezekután sok-sok magyar zsidó egyszerűen "fogta magát" és a családját, oszt' kitelepült Izraelbe--ugyan miért is tett volna mást? Ez az út és mód eléggé egyértelműen csökkentette igen jelentősen a magyar középosztálynak EZT a részét.Tudom, mert szülővárosom Miskolc "fönntartó-városalkotó" értelmiségének jelentős része zsidó, vagy zsidó származású volt--ahogyan pl. a Debrecené a református(!)-- és "azt" csinálta és "annak a logikának" az alapján, amit a föntiekben vázoltam. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Rákosin kívül név szerint csak Péter Gábort említeném, aki öltözködését tekintve nem rítt ki a vezérkarból, sőt mint nadrágszabó, hozzáértőként állt a kérdéshez. Groteszk módon úgy, hogy míg a legfelsőbb vezetés válogatott minőségű ruhatárat igényelt, a köznapi szóhasználatban megjelent az a megfogalmazás, hogy „kispolgári csökevény”, amit az átlagnál egy kicsit választékosabban öltözött emberekre használtak. Rákosiék célul tűzték ki, hogy ezt a flancoló, külsőségekre adó rét... Vámos György: Hová lett a középosztály? Az 1956-os forradalom leverése után az úgynevezett „békebeli” középosztály végérvényesen eltűnt. A forradalom leverése után... ... http://www.flagmagazin.hu/mondom_a_magamet/vamos_gyorgy_hova_lett_a_kozeposztaly ... www.facebook.com/balazs.csepanyi.7?fref=nf
|
|
keresztkem |
|
" Hangzavar?! AZ! Ha nekünk VIGASZ....." (Illyés Gyula: Bartók) című költeménye így kezdődik.S azután több helyütt, strófák elején visszatér a fönti textus.Szép. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Ahá, értem már: ez a hangzavar akar lenni ! |
|
keresztkem |
|
Ritmuskiséret a föntiek szerint néha nem árt. k.k. |
|
|
Rendes Kis |
|
A kiabáláshoz nem kell indulat. Az a szándék kell hozzá, hogy a hallgatóság nagy távolságból vagy nagy hangzavaron keresztül is megértse a mondanivalómat. |
|
Rendes Kis |
|
Jézus az igaz Istenbe vetett igaz hitet védelmezte. A zsidók korábban úgy gondolták, hogy ez az Isten csak az övék, Jézus próbálta meggyőzni őket arról - több-kevesebb sikerrel - hogy tévedtek. |
|
mpd |
|
Szóval sem mondtam, hogy a túltengéseket védte. Éppenhogy a túltengésekTŐL védte a vallást, azt az értelmezését, amit ő helyesnek tartott. Jézus tehát minimum rabbi volt. |
|
Rendes Kis |
|
Nincs indulat. Szép higgadtan, nyugodtan megfonja az ostort, aztán, ahogy minden csordapásztor: csattogtatva hajtja, terelgeti az állatokat. Szép nyugodtan felborogatja a pénzváltók padjait és szerteszórja a pénzt. A galambárusokhoz pedig szép szavakat szól. Nem kiabál, szép, csöndesen szól nekik. Nincs megértés-hiány. Tudja, hogy mit csinál és miért csinálja és hogyan kell azt csinálni. Nincs tehetetlenség. Megvan a tudás és az erő az elhatározásának a végrehajtásához. Buzgalom van. Frissen, energikusan végrehajtja a feladatot. |
|
keresztkem |
|
" Jézus bement a templomba és kiűzte onnan, akik a templomban adtak-vettek.A pénzváltók asztalait és a galambárusok padjait felforgatta(!!!???)."Meg van írva--kiáltotta(!!!???)---hogy az én házamat az imádság házának fogják nevezni,mti pedig rablók barlangjává tettétek."" (Mt 21,12-13.)
Azért az asztalok-padok fölforgató föl-döntögetése, meg a kiabálás--a zsidók szentnek tartott jeruzsálemi TEMLOMÁBAN--"AZ" TEMPLOMBAN--nem kis indulati és érzelmi feldúltságot sejtet-mutat és jelez. Úgyhogy "nagyravasznak" teccik lenni kedves R.K. hogy a higgadtabb-filozofikusabb Szt. János Evangéliumból idézi ide a "szitu"-t, s nem az "emberhangúbb", ergo realisztikusabb Szt. Máté-t.Persze Szentirás az egyik részlet is meg a másik is...az igaz. k.k. |
|
keresztkem |
|
Hááát? Nemigazán "védelmezte" a zsidók kereskedőhajlamának túltengéseit. k.k. |
|
mpd |
|
Hoppáhoppá. Ezek szerint Jézus a zsidó vallást védelmezte? És egész újítása a zsidó vallás értelmezésére irányult? (Ami gyökeresen eltért az akkori papság értelmezésétől, meghát a jelenlegiétől is) |
|
keresztkem |
|
"..Semmi indulat.(?) Semmi megértés-hiány.(?) Semmi tehetetlenség.(?) Buzgalom.(?) NA NE TESSEN MÁ' IZÉLNI MERÚGYMARAD! k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Nos, igen, ez a "kötélből ostort fonván ..." klasszikus hivatkozási alap az indulatoskodóknak. Nézzük csak: A zsidók húsvétjának közeledtével Jézus fölment Jeruzsálembe. A templomban kalmárokat talált, akik ökröt, juhot és galambot árultak, valamint pénzváltókat, akik ott telepedtek le. Kötélből ostort font, és mind kiűzte őket a templomból, juhaikkal és ökreikkel együtt, a pénzváltók pénzét szétszórta, asztalaikat felforgatta, a galambárusoknak meg azt mondta: "Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek Atyám házát vásárcsarnokká!" Tanítványainak eszükbe jutott az Írás szava: "Emészt a házadért való buzgalom." Jn 2,13-17 Semmi indulat. Semmi megértés-hiány. Semmi tehetetlenség. Buzgalom. |
|
keresztkem |
|
"..Az indulatosság nem csak úgy a semmiből jön. Az indulatosság a megértés hiányából fakad. Abból a tehetetlen dühből, hogy elérhetetlen célokat akarunk elérni, vagy elérhető.." Ez "úgy nagyjából igaz".Azért csak "úgy nagyjából" mert ezek a megállapitások--azt hiszem: ELFEDIK azt a körülményt, hogy mindent, főleg minden gonoszt és rosszat "megérteni" nem mi földi halandók, de még az Isten Fia a mi Uruni Jézus Krisztus sem tudott--illetve nagyonis, tudott,sőt,nem is akart "megérteni", ráadásul mindez "nem is vette el" az Ő indulatosságát sem. Gondolok itt arra a bibliai helyzetre, amikor Jézus igencsak indulatosan korbáccsal verte ki a templomból a kufárokat.Szóval nem gondolnám azt, hogy az Úr úgy kívánná tőlünk gyarló emberektől, hogy minden indulatosságot oly' "isteni szelidséggel" reagáljunk le, amilyenre Ő képes volt.Dehát Ő Isten Fia a Második Isteni Személy mégiscsak, mi meg.... Persze törekedni kell(-lene) rá, és,bizonyos mértékben lehet is--"legyetek szentek amiként Mennyei Atyátok szent" ugye.Ám azért nem árt a realitások talaján maradni a' tekintetben, hogy mindez mennyire, milyen mértékben sikerül(-het).S főleg a hétköznapi élet mely' területein? Mert sokszor a "túl jó" és "túl szelid" embert baleknak sőt, hülyének nézik a gonoszok, tehát a jézusi jóságával vaskosan VISSZAÉLNEK"! Mindez néhány esetben ELVISELENDŐ(!) egy igazán keresztény\keresztyén ember számára, ámde NEM MINDIG! k.k. |
|
Rendes Kis |
|
Nohát, miután ilyen jól tisztábajöttünk a munkásosztály rétegződésével, térjünk csak vissza az indulatosság kérdésére. Az indulatosság nem csak úgy a semmiből jön. Az indulatosság a megértés hiányából fakad. Abból a tehetetlen dühből, hogy elérhetetlen célokat akarunk elérni, vagy elérhető célokat az elérésükre alkalmatlan úton akarunk elérni. |
|
keresztkem |
|
Karinthy Frigyessel együtt vallom, hogy: "a humorban nem ismerek tréfát", de az is lehet, vannak olyan "viccelődéseim" amelyek nem túl szerencsések valóban.Ettől függetlenűl valóban fontos az életemben a humor, de nem vagyok 'olyannyira elszállva mindig a saját humorizálásaimtól--pedig vannak akik itt rólam ilyesmit hisznek: már tudniillik hogy "kéjelegnék" a saját humorérzékem és viccelődéseim nagyszerűségében.EZ NINCS IGY! Inkább kínlódok azzal, hogy igazi nevetést csaljak embertársaim arcára--akik engem bánranak persze--és őszintén és jogosan NEM SIKERÜL.S ezen elkeseredek.Node mindegy. a nekem "kivül esők" "kívül esettségeinek" egy részében bűnös és ludas vagyok jómagam is, egy részében nem.Legutóbbiak "hányada" az akikkel tudok(!) nem törődni, akiknek őszintén és valóban nem érdekel a véleménye semmiről--rólam magamról meg pláne.Noch dazu: van itt nekem kifejezetten szuperszimpatikus levelezőtárs is: pl.: "tiszavirág".Remélem, nem sértem meg Őt azzal, hogy bátorkodtam leirni ilyen kontextusban az Ő nick nevét. k.k. |
|
Rendes Kis |
|
A kívülesést keresztkem bácsi mondta, de lehet hogy viccelt. Keresztkem bácsi olyan viccelődős ! |
|
panda |
|
Ugyan már, te nem is létezel! Csak úgy kell gondolkodnom () mint te, és akkor ha akarom, akár már nem is vagyol...
|
|
keresztkem |
|
Nem igazán értem azt, miért tetszik ezt a "kívülesést" oly' nagyon biztosnak gondolni.Ám annyiban persze igaza van, hogy vannak itt, akik kívül esnek..., dehát én is "kivül esek" néhányuknak. k.k. |
|
panda |
|
Én mindent tudok. Az Univerzum nincs is, ha Én úgy akarom! |
|
|