Téma: Sport (2) |
|
panda |
|
már eccer ezt "megbeszéltük" , a zábrát nézzed , meg ott a zábráknál a szeleket ... A WAW-osok nagyon ügyesnek tűnnek. Viszont, kíváncsi vagyok, hogy a szélsők (a piros meg a ződ) közül melyiknek jön be ez a taktika... egyelőre, nagyon úgy néz ki, hogy a sárgák találták meg az optimális útvonalat!! |
|
mackó |
|
Értem én hogy változhat meg minden, de csak felkúszott 1300 mérföldre... |
|
panda |
|
Most úgy tűnik, Nándiék nem a ződek után mennek... bár még nem dőlt el... meglátjuk. Izgi!! |
|
mackó |
|
Megnéztem! Roppant nagy tudomány ez is, pláne ha ésszel űzik... |
|
panda |
|
Megnézted már a #90-est? Ha még nem, akkor nézd végig, érdemes! Hajrá, Hajrá!!
|
|
panda |
|
Kiváncsi vagyok, hogy a zöldeknek (Pharmaton) bejön-e az alternatív útvonal... Elég kockázatos arrafelé menni, mert könnyen úgy járhatnak mint mi az Alborán tengeren ... |
|
mackó |
|
No igen, viszont az 1000 mérföld már akár egy hét alatt is teljesíthető, ha nem jön közbe semmi... |
|
Rendes Kis |
|
Úgy láttam, az eddigi versenyeken sem célfotó döntött ... A 2. helyezett 12 óra hátránnyal ért célba ... |
|
mackó |
|
Eddig meg voltam győződve arról, hogy a Horn-fok az irány. Most meg döbbenten látom, hogy a Jóreménység foka felé araszolnak... Egyébként már 1000 mérföld a hátrányunk.
|
|
|
panda |
|
Nagyon veszélyes, se málna se bambuszrügy! Örület! |
|
Rendes Kis |
|
Azta kiskésit ! Az óceán majdnem olyan veszélyes hely lehet, mint a medvével teli bozót ! |
|
panda |
|
Ennek ellenére, feljöttünk a hatodik helyre!! Ugyanis, még egy hajót mögénk soroltak... A Neutrogena-t. Az van odaírva, hogy: "Stealth mode", "lopakodó üzemmód". Annyira az, hogy még a track-et sem lehet látni/megnézni ... ( Lehet, hogy elsummantanak Salvador de Bahia-ba Hugo Boss-ékhoz?? ..hümm. A sebesség különbség alapján akár pont egyszerre érhetnének oda!... ) Vén tengeri medvék elkezdtek cselezni...
|
|
mackó |
|
Szegények cikk-cakkban kénytelenek haladni, látszik a növekvő hátrány...
Hajrá! Messze még a vége. |
|
panda |
|
Jaja, hisz' elértek a kritikus részhez... alig fú a szél, sajnos. Ez a nap valszeg az "Egyenlítősdi"-vel fog eltelni. De legalább jó meleg van ott Még 2 fokot kell menniük, hogy az egyenlítőhöz érjenek, és onnan már talán jobb lesz a szél, és persze be kell fordulniuk a WAW-osok irányába!... Hajráááááááá |
|
mackó |
|
Igen, talán igazad van. A tendencia is megfordult, Nándiék megint lemaradóban... |
|
panda |
|
Ez alapján, meg a jelenlegi széltérkép alapján, nekem úgy tűnik, hogy inkább az elől állók nyomvonala lehet a nyerőbb... a ződek (Pharmaton) a másik taktikát választják, úgy tűnik.. hümm..
|
|
panda |
|
Hű, ez érdekes, nem egyszerű, simán lehetnek az elsőkből utolsók ...
5. 2. 2 The South Atlantic: From Equator to the Indian Ocean http://www.youtube.com/watch?v=_x21jZE_rrw#t=95
( Benne van az is, hogy 2010-ben hogyan zajlott... Remélem, Nándiék tanulmányozták ezt (is) )
|
|
panda |
|
Nándi naplója: " 01.14. 10 00 GMT … azt hittem, hogy ma már elérjük az egyenlítői zónát, de nem. Még egy nap. Összefolynak a napok, a teendők, az agyi váltás a szárazföldi hajsza után még nem teljesen állt át az itteni tempóra. Még nincs meg bennem az a sztoikus türelem, ami miatt részben szeretek itt lenni. Hiába megyünk az elvárható módon, az elvesztett napok az idegrendszeremben ott zakatolnak. (szerk: Fa N. a naplóíráskor még nem tudott a BOSS árbocvesztéséről)
Indulás előtt jött a Watt & Sea (hidrogenerátor) embere és rotor pengéket cserélt az összes hajó hydro generátorain, mondván, hogy az a rozsdamentes acél penge, ami volt eddig, az bármilyen ütközés esetén kárt tesz a szerkezetben. Műanyag pengékre cserélte az összeset, az letörik és kész. Na az éjszaka letört egy és azonnal olyan vibráció keletkezett, mintha a hajót akarná szétrázni. Viszont tartalékot nem hagyott sem ingyen, sem pénzért, így most visszaszereltem az eredetieket.
Már két napja ugyanazzal a taklival jövünk, nagyvitorla egy reff, reacher. Néha kicsit kevés, de mire nekiállnánk a cserének, mindig visszaerősödik és marad ami. Naponta többször változik, hogy melyik hosszúságon érdemes az egyenlítői zónának nekimenni, most éppen a 27° 30′ perc és a 28° fok között. Ezt könnyen tartjuk, éppen arra megyünk. Ha nem nyúlunk semmihez akkor jó fele megyünk. Az már kevésbé jó hír, hogy 24 órán belül kellene ott lennünk és nem leszünk. ..." http://spiritofhungary.hu/fa-nandor-hajonaplo-2015-01-14-level-a-spirit-of-hu ... |
|
panda |
|
http://spiritofhungary.hu/hugo-boss-arbocvesztes-nagy-tisztelet-jar-az-eddigi ...
"HUGO BOSS árbocvesztés – nagy tisztelet jár a skippereknek az eddigi óriási teljesítményükért SAJNÁLJUK A HUGO BOSS ÁRBOCVESZTÉSÉT. NAGY TISZTELETÜNK ALEX THOMSONNAK (GB) ÉS PEPE RIBESNEK (ESP) AZ EDDIG MUTATOTT ÓRIÁSI TELJESÍTMÉNYÜKÉRT. RENDKÍVÜLI SZAKMAI TUDÁS, KIPRÓBÁLT, KORÁBBI GYŐZTES HAJÓ, GYŐZNI KÉPES, SIKERES SKIPPEREKKEL, EGY ILYEN REMEK CSAPATTAL! HA CSAK A FELKÉSZÜLÉSEN MÚLNÁNAK A DOLGOK, AKKOR EZ NEM TÖRTÉNHETNE MEG! DE AZ ÓCEÁN NEM ISMERI A TEKINTÉLYT!
A legnagyobb tisztelet a HUGO BOSS SKIPPEREI és az ALEX THOMSON RACING csapata iránt. Döbbenet ül rajtunk a hír hallatán ismerve, hogy ennél komolyabb szakmai és financiális háttér egyenlőre nem létezik ebben a versenyhajó kategóriában.
Legfeljebb a kétszeres Vendée Globe győztes Michel De’j-nek van hasonlóan komoly, komplex szakmai háttér-birodalma a 60 lábasok francia világában. Ennek ellenére Mich’Dejnek is és tanítványának, a legutóbbi Vendée Globe győztes ifjú Francois Gabartnek is voltak igen veszélyes esetei a versenyeik során – együtthajózva és külön is.
Fa Nándor évek óta kiváló emberi és szakmai kapcsolatban van évek óta és Alex Thomsonnal és Pepével valamint a HUGO BOSS csapattal – akik szinte egy hadseregnyi kiváló szakemberrel dolgoznak. A Spirit of Hungary NY-BCN rajt utáni versenyfeladáskor a BOSS managere és csapata a legőszintébb, legjobbszándékú szakmai támogatásával biztosította Fa Nándort, ha a hajóval csak pár napi munka lett volna az újra-rajtolásig. Azóta is hálásak vagyunk nekik és a háttércsapatuknak, hogy az NY-i kényszertartózkodásban is önzetlenül támogatták a Spirit of Hungary-t. ... " |
|
mackó |
|
Na, van ott még több szöveg, mégis feladták. Megköszönték a támogatóiknak az eddigi munkájukat, de olyan súlyos a káruk, hogy kénytelenek feladni a versenyt, pedig erre készültek évek óta, jól is mentek, s ígéretesnek tűnt a végkimenetel szempontjából is... |
|
mackó |
|
Ezek szerint erős szervizre szorulnak, de még nem adták fel... |
|
mackó |
|
Nem tudom, nyomát nem látni, hogy miért "hagyták el" a pályát. Figyelni kell Nándiék üzeneteit, hátha kiderül... |
|
panda |
|
Biztos ami biztos lefordítottam magamnak guglival is:
"Leader Hugo Boss árbocát Dél-Atlanti-
Alex Thomson és Pepe Ribes, kapitányai a yacht Hugo Boss, amely vezette a Barcelona World Race ma este vesztette árboc 21.02 GMT. A IMOCA 60-ben elérte a mérsékelt körülmények között, amikor arról számoltak be, volt egy kötélzet kudarc és az árboc esett a vízbe, és eltörte. Brit Thomson, 40, és a spanyol Ribes, 43 megszűnik versenyautó a Barcelona World Race 2014 -2015. A kapitányok és a part csapata jelenleg értékeli, hogyan lehet a hajót a legközelebbi kikötés, amely valószínűleg a Salvador de Bahia Brazília, ami jelentős távolság a hajó jelenlegi álláspontja"
|
|
panda |
|
http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/news
News JAN 15, 2015 02:14 Leader Hugo Boss Dismasted in South Atlantic
Alex Thomson and Pepe Ribes, skippers of yacht HUGO BOSS which was leading the Barcelona World Race this evening lost their mast at 21.02 GMT. The IMOCA 60 was reaching in moderate conditions when it is reported there was a rigging failure and the mast fell overboard and broke. Briton Thomson, 40, and Spaniard Ribes, 43 will cease racing in the Barcelona World Race 2014 -2015. The skippers and the shore team are currently evaluating how to get the boat to the nearest landfall, which is likely to be Salvador de Bahia in Brazil which is a significant distance from the boat’s current position Read more » |
|
|