Téma: MALÉV |
|
iszalag |
|
/Az én szemembe megbukott, amikor úgy építette meg a házát, h nem törődött a törvényekkel (miniszterként), majd amikor kiderült, azt mondta, nem baj, majd megfizeti a bírságot.. |
|
onodij |
|
Előkészítette - nagy elszólás ! |
|
tiszavirág |
|
Néha az volt az érzésem, hogy ez az Oszkó talán egész rendes ember... Egészen máig volt ilyen érzésem, mert mindig elment minden meghallgatásra, válaszolt a kérdésekre, válaszolt a Hír tv riportereinek, sőt elment a Hír tv-be...
Na de az,ami ma kiderült róla......hát ez nagyon durva. Kiprivatizálni a Malévból mindent, majd visszaállamosítani, de úgy, hogy egy 5%-os tulajdonosnak vétójoga van minden 50 millió Ft-nál nagyobb értékű dologban, majd elmenni a konkurens felügyelő bizottságába....hát ez nagyon ocsmánynak tűnik.
Annyi más cég van...miért éppen a Malév konkurenséhez????????
|
|
iszalag |
|
"A dolog már csak azért is érdekes, mert Oszkó kritizálta az Orbán-kormányt azért, mert képtelen volt új nemzeti légitársaságot felállítani a Malév bedőlésének idejére, noha ezt ő miniszterként előkészítette" - írja az Ecoline.
http://www.mfor.hu/cikkek/Oszko_Peter_a_Wizz_Air_igazgatosagaban_.html
/Úgy tűnt, már nem tud újat mutatni a ballib.. De, nincs vége a borzalmaiknak.... |
|
|
|
|
iszalag |
|
Idézet: Oszkó Péter a Wizz Air igazgatója ecoline.hu
2012.02.09., 12:21 Frissítve: ma, 16:13 8979 10
Érdekes információ található a Wizz Air Holdings éves jelentésében. Ezt a Ryanair osztotta ki az újságíróknak budapesti tájékoztatóján, melyen megerősítik, hogy megvannak az engedélyek a budapesti bázisnyitásra.
A dokumentumot a Wizz Air alázása céljából osztották, azt próbálták bizonyítani, hogy a Wizz Air gyenge lábakon áll pénzügyileg. De a számok mellett az is kiderül, hogy Oszkó Péter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához.
http://ecoline.hu/ceg/2012/2/9/Oszko_Peter_tavaly_csatlakozott_a_Wizz_Airh_0T ... |
|
|
|
iszalag |
|
Idézet: Közel ezer milliárd forint teher a repülőtéri szerződés szerint! Ennyi az összeg, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos. Utoljára frissítve: 2012. február 8. 15:48 2012. február 8. 13:39 Közel ezer milliárd forint teher a repülőtéri szerződés szerint! Ennyi az összeg, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.
Utoljára frissítve: 2012. február 8. 15:48 2012. február 8. 13:39 /Gondola |
|
|
Gyöngy |
|
Egy kis összefoglaló a MALÉV-sors előzményeiről a búkról:
"Íme a kórlap részlete:
1./ Minden, ami hazai repülés-szolgáltatás: az orosz cégnek az előző kormány által olcsón eladott, majd drága pénzért visszavásárolt, magyar (de kölcsön gépeken) a kiemelt stratégiai jelentőségű Malév (volt). A folyamatosan javuló kereskedelmi eredmények ellenére január végétől az uniós direktíva szerinti állami támogatás visszafizetés kötelezettsége miatt ellehetetlenült. A hétfőn január 30.-án, a Magyar Közlönyben megjelent és reggel 7 órakor hatályba lépő kormányrendelet a csődtörvény stratégiai, kiemelt jelentőségű cég vonatkozó paragrafusait jelöli meg, amelyeket a társaságra alkalmazni kell. A Malév még aznap arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megállapodás született a lízingcéggel, a működés biztosított. Ennek ellenére február 3.-án a kölcsönadott gépeket visszakérte az ILFC amerikai cég.
2./ Minden, ami üzemeltetés: Budapest Aerport. A mostanra évi 15 milliós utas kapacitású reptér üzemeltetési jogát Horn Gyuláék még 2005-ben privatizálták 464,5 milliárd forintért 75 évre a brit BAA International Ltd. szerezte meg. Leépítettek, csökkentették a reptéri díjakat, hogy a repülőtéri társaságok számára olcsóbbá váljon. Elbocsátások és rész-szolgáltatási tevékenységek eladásai történtek. Két év múlva, 2007-től már Magyarország egyetlen jelentős légikikötőjének már a Hochtief lett a tulajdonosa. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető külföldi tulajdonban lévő Budapest Airport-nak a Budapest központú légitársaság, a Malév „csak egy” légitársaság volt a sok közül, bár a reptér forgalmának 36-40 százalékát adta. A kiesés befolyásolja a Budapest Airport eredményeit is. A Lop-libáséknak a BA-val kötött szerződése alapján ezt is az államnak kell pótolni.
3./ Minden, ami hatósági légiforgalmi biztonsági feladat: Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) magyar állami pénzből. |
|
huszárló |
|
A Leumi Bank jó referencia hely volt neki. |
|
Gyöngy |
|
Nem kellett volna inkább olyan valakit abba a székbe ültetni, aki "benne van"?
|
|
huszárló |
|
Szvsz, még azt se tudja a néni, hogy melyik ajtó merre nyílik a minisztériumban. Majd belejön. |
|
Gyöngy |
|
Ami engem gondolkodóba ejtett: végül is a MALÉV ügye gazdasági ügy javarészt. Hallotta valaki, hogy a gazdasági miniszter asszony mondott akár egy szót is az ügyben?Matolcsyt állandóan kínpadra vonják pénzügyekben, a gazdasági minisztert még csak meg sem kérdezi senki, hogy mégis, a helyzet ismeretében, milyen lépéseket tett, milyen tárgyalásokat kezdeményezett. Ez a pozíció mintha egyáltalán nem is lenne, mióta Fellegiből Tárca nélküli lett.
|
|
|
|
onodij |
|
Csak 1 napjába került a kis kitérő, menetidőhöz képest 40 percet késett a KLM, a ferihegyi 5 cm-es hóban megbillent a gép, majd mint kiderült elveszett a csomagja - majd jön valamikor valahonnan. Hát... az élet nem egy habostorta mint tudjuk ! |
|
|
onodij |
|
Na ! Hála Istennek megérkezett a fiam - tegnap indult Párizsból, persze malév-jeggyel ... Úgy hogy ma délután végül is felfért az amsterdammi gépre és 17:05-kor landoltak , 40 perc késéssel a vecsési 5 cm-es hó miatt... Mindegy, ezen is túl vagyunk. Nagy szerencséje a malévos főnököknek hogy nem tudom hol laknak, mert néhány anyai pofont biztosan kiosztanék nekik ! |
|
onodij |
|
Hiénák ! marakodnak a koncon - lehet hogy jó pénzt kaptak érte valakik... ? |
|
Gyöngy |
|
A nagy példakép pedig a Ryanair, "aki" szintén be kíván szállni a MALÉV összeomlása után megmaradó piacra. |
|
Gyöngy |
|
A Wizz Air-sztori
"Noha az általa bevezetett intézkedések a munkatársak nagy része számára kedvezőtlen volt, Váradi körül a Malévnál kialakult egy szűk szakmai közösség. Lehet őket a vezér embereinek is hívni, a lényeg, hogy ők voltak azok, akik megértették és támogatták a szükséges átalakítást. Ezek a munkatársak nehéz helyzetbe kerültek Váradi eltávolításával – többségük maradhatott volna, de a történtek után érthető, hogy inkább a távozás felé hajlottak. Miután Váradi eldöntötte, hogy belevág az új cégbe, végighívogatta ezeket az embereket, s felvázolta nekik tervét. Ígérni az első időszakra csak vért és verítéket tudott, s azt kérte az új fapados alapítóitól, hogy a kezdeti költségekre – hozzá hasonlóan – tegyék be saját pénzüket is a buliba, másrészt pedig a következő fél évüket szenteljék kizárólag ennek a projektnek. Vagyis: dolgozzanak ingyen. Hatan vállalták, köztük a Váradihoz hasonlóan multiktól érkezett Malév-igazgatók, Hajdu András és Farkas Lajos, valamint Kázmér Natasa, akinek már édesapja is malévos volt. Ők a Wizz tényleges alapítói." |
|
|