02:54:09
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Közélet (játék felnőtteknek)
Téma: MALÉV
... Elejére 1. lap 
iszalag
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 09. 22:59 | Sorszám: 155
Idézet:
Oszkó Péter a Wizz Air igazgatója
ecoline.hu

2012.02.09., 12:21 Frissítve: ma, 16:13 8979 10

Érdekes információ található a Wizz Air Holdings éves jelentésében. Ezt a Ryanair osztotta ki az újságíróknak budapesti tájékoztatóján, melyen megerősítik, hogy megvannak az engedélyek a budapesti bázisnyitásra.

A dokumentumot a Wizz Air alázása céljából osztották, azt próbálták bizonyítani, hogy a Wizz Air gyenge lábakon áll pénzügyileg. De a számok mellett az is kiderül, hogy Oszkó Péter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához.

http://ecoline.hu/ceg/2012/2/9/Oszko_Peter_tavaly_csatlakozott_a_Wizz_Airh_0T ...
iszalag
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 09. 22:41 | Sorszám: 154
Oszkó: az Orbán-kormány hagyta elszállni a Malévot
MTI | 2012. február 04. szombat 07:53 |
http://www.hirado.hu/Hirek/2012/02/04/06/Oszko_az_Orban_kormany_hagyta_elszal ...

/Oszkó érdeke (is) h a konkurens cég becsődöljön..Ma kiderült, h IT tag Oszkó WizzAirnél..
iszalag
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 09. 22:30 | Sorszám: 153
Oszkó hazudik(??) mint a WizzAir IT tagja:


(1)Igazgatótanácsi tagságom óta az üléseinken nem esett szó a Malévról,
http://nol.hu/gazdasag/nem_kevertem_ossze_a_malev_es_a_wizz_air_ugyeit___alli ...


(2)
Oszkó: Szakmai alapon kerültem a Wizz Air igazgatóságába
MTI|2012. 02. 09., 20:19| /Origo idézi
Korábbi miniszteri munkájától teljesen függetlenül, szakmai alapon került be a Wizz Air légitársaság igazgatóságába, és végig a Malév megmentésének szükségessége mellett érvelt - regált Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Fidesz szóvivőjének vádjaira, amelyek szerint közvetlenül is hasznot húzott a Malév "elárulásából".

(2)
Oszkó: A Wizz Air igazgatóságában is a Malév megmentése mellett érveltem
2012. február 9., csütörtök 21:26
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/09/oszko_a_wizz_air_igazgatosagaban_i ...
iszalag
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. február 08. 20:06 | Sorszám: 152
Idézet:
Közel ezer milliárd forint teher a repülőtéri szerződés szerint!
Ennyi az összeg, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.
Utoljára frissítve: 2012. február 8. 15:48
2012. február 8. 13:39 Közel ezer milliárd forint teher a repülőtéri szerződés szerint!
Ennyi az összeg, amit a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.

Utoljára frissítve: 2012. február 8. 15:48
2012. február 8. 13:39
/Gondola
onodij
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 06. 22:59 | Sorszám: 151
MALŐR
Gyöngy
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. február 06. 11:47 | Sorszám: 150
Egy kis összefoglaló a MALÉV-sors előzményeiről a búkról:

"Íme a kórlap részlete:

1./ Minden, ami hazai repülés-szolgáltatás: az orosz cégnek az előző kormány által olcsón eladott, majd drága pénzért visszavásárolt, magyar (de kölcsön gépeken) a kiemelt stratégiai jelentőségű Malév (volt).
A folyamatosan javuló kereskedelmi eredmények ellenére január végétől az uniós direktíva szerinti állami támogatás visszafizetés kötelezettsége miatt ellehetetlenült. A hétfőn január 30.-án, a Magyar Közlönyben megjelent és reggel 7 órakor hatályba lépő kormányrendelet a csődtörvény stratégiai, kiemelt jelentőségű cég vonatkozó paragrafusait jelöli meg, amelyeket a társaságra alkalmazni kell. A Malév még aznap arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megállapodás született a lízingcéggel, a működés biztosított. Ennek ellenére február 3.-án a kölcsönadott gépeket visszakérte az ILFC amerikai cég.

2./ Minden, ami üzemeltetés: Budapest Aerport. A mostanra évi 15 milliós utas kapacitású reptér üzemeltetési jogát Horn Gyuláék még 2005-ben privatizálták 464,5 milliárd forintért 75 évre a brit BAA International Ltd. szerezte meg. Leépítettek, csökkentették a reptéri díjakat, hogy a repülőtéri társaságok számára olcsóbbá váljon. Elbocsátások és rész-szolgáltatási tevékenységek eladásai történtek. Két év múlva, 2007-től már Magyarország egyetlen jelentős légikikötőjének már a Hochtief lett a tulajdonosa. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető külföldi tulajdonban lévő Budapest Airport-nak a Budapest központú légitársaság, a Malév „csak egy” légitársaság volt a sok közül, bár a reptér forgalmának 36-40 százalékát adta. A kiesés befolyásolja a Budapest Airport eredményeit is. A Lop-libáséknak a BA-val kötött szerződése alapján ezt is az államnak kell pótolni.

3./ Minden, ami hatósági légiforgalmi biztonsági feladat: Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) magyar állami pénzből.
huszárló
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 06. 09:32 | Sorszám: 149
A Leumi Bank jó referencia hely volt neki.
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 06. 09:02 | Sorszám: 148
Nem kellett volna inkább olyan valakit abba a székbe ültetni, aki "benne van"?
huszárló
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 06. 08:58 | Sorszám: 147
Szvsz, még azt se tudja a néni, hogy melyik ajtó merre nyílik a minisztériumban. Majd belejön.
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 06. 08:56 | Sorszám: 146
Ami engem gondolkodóba ejtett: végül is a MALÉV ügye gazdasági ügy javarészt. Hallotta valaki, hogy a gazdasági miniszter asszony mondott akár egy szót is az ügyben?Matolcsyt állandóan kínpadra vonják pénzügyekben, a gazdasági minisztert még csak meg sem kérdezi senki, hogy mégis, a helyzet ismeretében, milyen lépéseket tett, milyen tárgyalásokat kezdeményezett. Ez a pozíció mintha egyáltalán nem is lenne, mióta Fellegiből Tárca nélküli lett.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 05. 21:51 | Sorszám: 145
embernek fontos a Malév
... http://www.facebook.com/profile.php?id=100000486296863
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 05. 10:29 | Sorszám: 144
onodij
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. február 04. 22:38 | Sorszám: 143
Csak 1 napjába került a kis kitérő, menetidőhöz képest 40 percet késett a KLM, a ferihegyi 5 cm-es hóban megbillent a gép, majd mint kiderült elveszett a csomagja - majd jön valamikor valahonnan. Hát... az élet nem egy habostorta mint tudjuk !
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 22:15 | Sorszám: 142

... http://www.facebook.com/profile.php?id=100000214715579
onodij
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 17:49 | Sorszám: 141
Na ! Hála Istennek megérkezett a fiam - tegnap indult Párizsból, persze malév-jeggyel ... Úgy hogy ma délután végül is felfért az amsterdammi gépre és 17:05-kor landoltak , 40 perc késéssel a vecsési 5 cm-es hó miatt... Mindegy, ezen is túl vagyunk. Nagy szerencséje a malévos főnököknek hogy nem tudom hol laknak, mert néhány anyai pofont biztosan kiosztanék nekik !
onodij
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 17:46 | Sorszám: 140
Hiénák ! marakodnak a koncon - lehet hogy jó pénzt kaptak érte valakik... ?
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 16:33 | Sorszám: 139
A nagy példakép pedig a Ryanair, "aki" szintén be kíván szállni a MALÉV összeomlása után megmaradó piacra.
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 16:20 | Sorszám: 138
A Wizz Air-sztori

"Noha az általa bevezetett intézkedések a munkatársak nagy része számára kedvezőtlen volt, Váradi körül a Malévnál kialakult egy szűk szakmai közösség. Lehet őket a vezér embereinek is hívni, a lényeg, hogy ők voltak azok, akik megértették és támogatták a szükséges átalakítást. Ezek a munkatársak nehéz helyzetbe kerültek Váradi eltávolításával – többségük maradhatott volna, de a történtek után érthető, hogy inkább a távozás felé hajlottak. Miután Váradi eldöntötte, hogy belevág az új cégbe, végighívogatta ezeket az embereket, s felvázolta nekik tervét. Ígérni az első időszakra csak vért és verítéket tudott, s azt kérte az új fapados alapítóitól, hogy a kezdeti költségekre – hozzá hasonlóan – tegyék be saját pénzüket is a buliba, másrészt pedig a következő fél évüket szenteljék kizárólag ennek a projektnek. Vagyis: dolgozzanak ingyen. Hatan vállalták, köztük a Váradihoz hasonlóan multiktól érkezett Malév-igazgatók, Hajdu András és Farkas Lajos, valamint Kázmér Natasa, akinek már édesapja is malévos volt. Ők a Wizz tényleges alapítói."
onodij
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 15:53 | Sorszám: 137
Semmi mást nem kívánok neki, mint élje át azt amit én tegnap óta ! ...
john batky
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 14:44 | Sorszám: 136
"...nem lehet belőle nemzeti légitársaság, már csak üzleti filozófiájából kifolyólag sem."
No igen, ez sok mindent elárul. A wizznek mi a hazája?
john batky
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. február 04. 14:43 | Sorszám: 135
"Három év után, 2010. február 27-én, a Malév többségi tulajdonosa ismét a magyar állam lett, miután 95 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. A maradék 5 százalék továbbra is az AirBridge Zrt. kezében marad. Miután a Vnyesekonombank kifizette a 32 millió eurós bankgaranciát, amiért nem teljesítette a privatizáció során vállalt kötelezettségeit, március 11-én az állam 25,36 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre. A Malév ebből visszafizette adósságait az állam felé. A kormány már korábban, március 1-jén benyújtotta tervét az Európai Uniónak, amely a társaság jövőjére vonatkozik. Brüsszelhez fordult a Wizz Air is: szeretnék, ha az Európai Bizottság megvizsgálná, hogy jogszerű volt-e a Malév visszaállamosítása."
http://hu.wikipedia.org/wiki/Malév

Pénzért mindent...
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 13:56 | Sorszám: 134
Wicceer uraság integethet:

"Máté Gábor, a Sky Alliance Zrt. igazgatótanácsi elnöke szerint az sem kizárt, hogy szándékosan döntötték be a Malévot. Akár valamelyik konkurens érdeke is lehetett a lavina elindítása; így például a Wizz Airnek is kapóra jöttek az események. Máté Gábor ugyanakkor azt is elmondta, bár a Wizz Air átveszi a Malév utasainak egy részét, nem lehet belőle nemzeti légitársaság, már csak üzleti filozófiájából kifolyólag sem."

http://mno.hu/ahirtvhirei/nem-hagyjak-felszallni-mig-nem-rendezik-az-adossago ...
onodij
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 12:10 | Sorszám: 133
HOGY LEHETÜNK ILYEN BALFASZOK ! - már dutyiban kéne lenniük... Kínában felszólítás nélkül főbelőtte volna már magát az egész vezérkar !
Gyöngy
Olvasta: 1 | Válasz | 2012. február 04. 10:36 | Sorszám: 132
Még a hét elején azt mondta a vezér, hogy egy hónapig ki tudnak tartani. Az izraeli fél követelése volt az utolsó szög a koporsóban.
Gyöngy
Olvasta: 2 | Válasz | 2012. február 04. 10:34 | Sorszám: 131
No, akkor izraeli mintára: mindenki csak azonnali készpénzért veheti igénybe Ferihegyet. Aki nem tud fizetni, annak integetünk, á la Váradi József. Az egyetlen olyan szakszervezet, amely szinte mániákusan figyelmeztetett a problémákra, az a légi forgalomé volt. Ők nagyon világosan látták, mire megy ki a játék, mit lehetne tenni. A minisztériumban máig ott lapul projekttervük, anélkül, hogy bárki elolvasta volna. Nagyon jó lenne, ha ezt a "késlekedést2 is kivizsgálnák, hiszen erre a tervezetre már az új kormánynak kellett volna valamit mondania.
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...