Téma: MALÉV |
|
Gyöngy |
|
Egy kis összefoglaló a MALÉV-sors előzményeiről a búkról:
"Íme a kórlap részlete:
1./ Minden, ami hazai repülés-szolgáltatás: az orosz cégnek az előző kormány által olcsón eladott, majd drága pénzért visszavásárolt, magyar (de kölcsön gépeken) a kiemelt stratégiai jelentőségű Malév (volt). A folyamatosan javuló kereskedelmi eredmények ellenére január végétől az uniós direktíva szerinti állami támogatás visszafizetés kötelezettsége miatt ellehetetlenült. A hétfőn január 30.-án, a Magyar Közlönyben megjelent és reggel 7 órakor hatályba lépő kormányrendelet a csődtörvény stratégiai, kiemelt jelentőségű cég vonatkozó paragrafusait jelöli meg, amelyeket a társaságra alkalmazni kell. A Malév még aznap arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megállapodás született a lízingcéggel, a működés biztosított. Ennek ellenére február 3.-án a kölcsönadott gépeket visszakérte az ILFC amerikai cég.
2./ Minden, ami üzemeltetés: Budapest Aerport. A mostanra évi 15 milliós utas kapacitású reptér üzemeltetési jogát Horn Gyuláék még 2005-ben privatizálták 464,5 milliárd forintért 75 évre a brit BAA International Ltd. szerezte meg. Leépítettek, csökkentették a reptéri díjakat, hogy a repülőtéri társaságok számára olcsóbbá váljon. Elbocsátások és rész-szolgáltatási tevékenységek eladásai történtek. Két év múlva, 2007-től már Magyarország egyetlen jelentős légikikötőjének már a Hochtief lett a tulajdonosa. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető külföldi tulajdonban lévő Budapest Airport-nak a Budapest központú légitársaság, a Malév „csak egy” légitársaság volt a sok közül, bár a reptér forgalmának 36-40 százalékát adta. A kiesés befolyásolja a Budapest Airport eredményeit is. A Lop-libáséknak a BA-val kötött szerződése alapján ezt is az államnak kell pótolni.
3./ Minden, ami hatósági légiforgalmi biztonsági feladat: Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) magyar állami pénzből. |
|
huszárló |
|
A Leumi Bank jó referencia hely volt neki. |
|
Gyöngy |
|
Nem kellett volna inkább olyan valakit abba a székbe ültetni, aki "benne van"?
|
|
huszárló |
|
Szvsz, még azt se tudja a néni, hogy melyik ajtó merre nyílik a minisztériumban. Majd belejön. |
|
Gyöngy |
|
Ami engem gondolkodóba ejtett: végül is a MALÉV ügye gazdasági ügy javarészt. Hallotta valaki, hogy a gazdasági miniszter asszony mondott akár egy szót is az ügyben?Matolcsyt állandóan kínpadra vonják pénzügyekben, a gazdasági minisztert még csak meg sem kérdezi senki, hogy mégis, a helyzet ismeretében, milyen lépéseket tett, milyen tárgyalásokat kezdeményezett. Ez a pozíció mintha egyáltalán nem is lenne, mióta Fellegiből Tárca nélküli lett.
|
|
|
|
onodij |
|
Csak 1 napjába került a kis kitérő, menetidőhöz képest 40 percet késett a KLM, a ferihegyi 5 cm-es hóban megbillent a gép, majd mint kiderült elveszett a csomagja - majd jön valamikor valahonnan. Hát... az élet nem egy habostorta mint tudjuk ! |
|
|
onodij |
|
Na ! Hála Istennek megérkezett a fiam - tegnap indult Párizsból, persze malév-jeggyel ... Úgy hogy ma délután végül is felfért az amsterdammi gépre és 17:05-kor landoltak , 40 perc késéssel a vecsési 5 cm-es hó miatt... Mindegy, ezen is túl vagyunk. Nagy szerencséje a malévos főnököknek hogy nem tudom hol laknak, mert néhány anyai pofont biztosan kiosztanék nekik ! |
|
onodij |
|
Hiénák ! marakodnak a koncon - lehet hogy jó pénzt kaptak érte valakik... ? |
|
Gyöngy |
|
A nagy példakép pedig a Ryanair, "aki" szintén be kíván szállni a MALÉV összeomlása után megmaradó piacra. |
|
Gyöngy |
|
A Wizz Air-sztori
"Noha az általa bevezetett intézkedések a munkatársak nagy része számára kedvezőtlen volt, Váradi körül a Malévnál kialakult egy szűk szakmai közösség. Lehet őket a vezér embereinek is hívni, a lényeg, hogy ők voltak azok, akik megértették és támogatták a szükséges átalakítást. Ezek a munkatársak nehéz helyzetbe kerültek Váradi eltávolításával – többségük maradhatott volna, de a történtek után érthető, hogy inkább a távozás felé hajlottak. Miután Váradi eldöntötte, hogy belevág az új cégbe, végighívogatta ezeket az embereket, s felvázolta nekik tervét. Ígérni az első időszakra csak vért és verítéket tudott, s azt kérte az új fapados alapítóitól, hogy a kezdeti költségekre – hozzá hasonlóan – tegyék be saját pénzüket is a buliba, másrészt pedig a következő fél évüket szenteljék kizárólag ennek a projektnek. Vagyis: dolgozzanak ingyen. Hatan vállalták, köztük a Váradihoz hasonlóan multiktól érkezett Malév-igazgatók, Hajdu András és Farkas Lajos, valamint Kázmér Natasa, akinek már édesapja is malévos volt. Ők a Wizz tényleges alapítói." |
|
onodij |
|
Semmi mást nem kívánok neki, mint élje át azt amit én tegnap óta ! ... |
|
john batky |
|
"...nem lehet belőle nemzeti légitársaság, már csak üzleti filozófiájából kifolyólag sem." No igen, ez sok mindent elárul. A wizznek mi a hazája? |
|
john batky |
|
"Három év után, 2010. február 27-én, a Malév többségi tulajdonosa ismét a magyar állam lett, miután 95 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. A maradék 5 százalék továbbra is az AirBridge Zrt. kezében marad. Miután a Vnyesekonombank kifizette a 32 millió eurós bankgaranciát, amiért nem teljesítette a privatizáció során vállalt kötelezettségeit, március 11-én az állam 25,36 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre. A Malév ebből visszafizette adósságait az állam felé. A kormány már korábban, március 1-jén benyújtotta tervét az Európai Uniónak, amely a társaság jövőjére vonatkozik. Brüsszelhez fordult a Wizz Air is: szeretnék, ha az Európai Bizottság megvizsgálná, hogy jogszerű volt-e a Malév visszaállamosítása." http://hu.wikipedia.org/wiki/Malév
Pénzért mindent... |
|
Gyöngy |
|
Wicceer uraság integethet:
"Máté Gábor, a Sky Alliance Zrt. igazgatótanácsi elnöke szerint az sem kizárt, hogy szándékosan döntötték be a Malévot. Akár valamelyik konkurens érdeke is lehetett a lavina elindítása; így például a Wizz Airnek is kapóra jöttek az események. Máté Gábor ugyanakkor azt is elmondta, bár a Wizz Air átveszi a Malév utasainak egy részét, nem lehet belőle nemzeti légitársaság, már csak üzleti filozófiájából kifolyólag sem."
http://mno.hu/ahirtvhirei/nem-hagyjak-felszallni-mig-nem-rendezik-az-adossago ...
|
|
onodij |
|
HOGY LEHETÜNK ILYEN BALFASZOK ! - már dutyiban kéne lenniük... Kínában felszólítás nélkül főbelőtte volna már magát az egész vezérkar ! |
|
Gyöngy |
|
Még a hét elején azt mondta a vezér, hogy egy hónapig ki tudnak tartani. Az izraeli fél követelése volt az utolsó szög a koporsóban.
|
|
Gyöngy |
|
No, akkor izraeli mintára: mindenki csak azonnali készpénzért veheti igénybe Ferihegyet. Aki nem tud fizetni, annak integetünk, á la Váradi József. Az egyetlen olyan szakszervezet, amely szinte mániákusan figyelmeztetett a problémákra, az a légi forgalomé volt. Ők nagyon világosan látták, mire megy ki a játék, mit lehetne tenni. A minisztériumban máig ott lapul projekttervük, anélkül, hogy bárki elolvasta volna. Nagyon jó lenne, ha ezt a "késlekedést2 is kivizsgálnák, hiszen erre a tervezetre már az új kormánynak kellett volna valamit mondania. |
|
huszárló |
|
Ez is csak egy afféle Hegedűs hadnagy...Pénzért bármire kapható! |
|
onodij |
|
Tudnék ajánlani egy jó válságmanagert ! |
|
|
john batky |
|
"Továbbra is vizsgálja..."
Eddig miben reménykedtek, hogy nem történt semmi?? Vagy nem gondolták volna, hogy bedől a malév? |
|
iszalag |
|
Idézet: "Ha meg tudunk szabadulni a csontvázszerűen megörökölt terheitől a múltnak, akkor lehet még magyar nemzeti légitársaság" - mondta. Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy kellene is nemzeti légitársaság, hiszen a XXI. század nemzetgazdaságához hozzátartozna egy jól működő, veszteséget nem terhelő nemzeti légitársaság, amelyben "nyilván az államnak is lehet tulajdona, de magánbefektetőknek is kellene benne lennie". Azonban az európai gazdasági válság miatt nem tolonganak a befektetők az európai repülési piacon..
|
|
|