Téma: MALÉV |
|
Gyöngy |
|
Wicceer uraság integethet:
"Máté Gábor, a Sky Alliance Zrt. igazgatótanácsi elnöke szerint az sem kizárt, hogy szándékosan döntötték be a Malévot. Akár valamelyik konkurens érdeke is lehetett a lavina elindítása; így például a Wizz Airnek is kapóra jöttek az események. Máté Gábor ugyanakkor azt is elmondta, bár a Wizz Air átveszi a Malév utasainak egy részét, nem lehet belőle nemzeti légitársaság, már csak üzleti filozófiájából kifolyólag sem."
http://mno.hu/ahirtvhirei/nem-hagyjak-felszallni-mig-nem-rendezik-az-adossago ...
|
|
onodij |
|
HOGY LEHETÜNK ILYEN BALFASZOK ! - már dutyiban kéne lenniük... Kínában felszólítás nélkül főbelőtte volna már magát az egész vezérkar ! |
|
Gyöngy |
|
Még a hét elején azt mondta a vezér, hogy egy hónapig ki tudnak tartani. Az izraeli fél követelése volt az utolsó szög a koporsóban.
|
|
Gyöngy |
|
No, akkor izraeli mintára: mindenki csak azonnali készpénzért veheti igénybe Ferihegyet. Aki nem tud fizetni, annak integetünk, á la Váradi József. Az egyetlen olyan szakszervezet, amely szinte mániákusan figyelmeztetett a problémákra, az a légi forgalomé volt. Ők nagyon világosan látták, mire megy ki a játék, mit lehetne tenni. A minisztériumban máig ott lapul projekttervük, anélkül, hogy bárki elolvasta volna. Nagyon jó lenne, ha ezt a "késlekedést2 is kivizsgálnák, hiszen erre a tervezetre már az új kormánynak kellett volna valamit mondania. |
|
huszárló |
|
Ez is csak egy afféle Hegedűs hadnagy...Pénzért bármire kapható! |
|
onodij |
|
Tudnék ajánlani egy jó válságmanagert ! |
|
|
john batky |
|
"Továbbra is vizsgálja..."
Eddig miben reménykedtek, hogy nem történt semmi?? Vagy nem gondolták volna, hogy bedől a malév? |
|
iszalag |
|
Idézet: "Ha meg tudunk szabadulni a csontvázszerűen megörökölt terheitől a múltnak, akkor lehet még magyar nemzeti légitársaság" - mondta. Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy kellene is nemzeti légitársaság, hiszen a XXI. század nemzetgazdaságához hozzátartozna egy jól működő, veszteséget nem terhelő nemzeti légitársaság, amelyben "nyilván az államnak is lehet tulajdona, de magánbefektetőknek is kellene benne lennie". Azonban az európai gazdasági válság miatt nem tolonganak a befektetők az európai repülési piacon..
|
|
iszalag |
|
Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában péntek reggel
- miután hajnalban Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter tájékoztatta őt a "hadi helyzetről" - azt mondta, hogy
két Malév-gépet "fogtak le", nem engedték felhasználni, vagyis a határokon kívül maradt: egy Tel-Avivban, egy pedig Írországban.
A többi repülőgép Magyarországon van, de "ilyen körülmények között nem lehet őket elindítani, mert különböző tartozások okán úgy járhatnánk, mint ahogy jártunk Izraelben, a tel-avivi reptéren" - közölte. A miniszterelnök ugyanakkor kijelentette: nem lehetetlen a légitársaság újraindulása
http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177481 |
|
iszalag |
|
Malév: zöldmezős beruházásként lehetne új cég 2012. február 3., 15:47 Továbbra is vizsgálja a fejlesztési tárca egy budapesti központú légitársaság megalakításának lehetőségét és mindent megtesznek a tevékenység folytatásáért - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten. http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177511 |
|
|
|
Gyöngy |
|
Akikről most nem sok szó esett:
Szociális válsággal fenyeget a Malév csődje
Tízezernyi család megélhetése került veszélybe a tél közepén
A Magyar Polgári Légiközlekedési Szövetség közleménye – Budapest, 2012. február 3.
Nem csak az utasok, a Malév és a többi repülőtéri cég munkavállalói sem tudják, mi lesz a sorsuk. Szociális válság fenyeget, egy kisvárosnyi ember veszítheti el a megélhetését a tél közepén. Az államnak kell közbelépnie, hogy ez ne történjen meg, és hogy a tervezett új légitársaság is zökkenőmentesen tudjon majd elindulni. A MAPLÉSZ aggodalommal figyeli a Malév vezetőségének legújabb lépéseit. A ma reggeli pánikszerű leállás, és az azt követő kapkodás sajnos a legrosszabbat sejteti: a vezetőségnek nem volt, nincs terve a helyzet kezelésére. Csakhogy olyan szociális válság fenyeget, amely azonnali, határozott intézkedéseket követel. A Malév összesen 2600 főnek ad munkát. A repülőtéren dolgozó szakember-gárda sorsáról egyelőre nincs hivatalos információ, értesülések szerint a jövő héten jelentik be a csoportos létszámleépítéseket. Azonban, jóval több, mint 2600 család megélhetése került hirtelen veszélybe. A Malév adta a budapesti repülőtér forgalmának 40 százalékát. A repülőtéren mintegy harmincezer ember dolgozik – nem beszélve beszállítókról és alvállalkozókról. A mostani helyzet még akkor is egy kisvárosnyi ember megélhetését veszélyezteti, ha nem kerül sor a legrosszabbra, az 1-es terminál bezárására. Egyes cégeknél a szakszervezetek értesülései szerint már hetekkel korábban felkészültek a kényszerszabadságolásokra, és komoly elbocsátási hullám is következhet. A fenyegető szociális krízis megoldására az elmúlt időszak és a mai nap tanulságai alapján a Malév vezetősége nem látszik alkalmasnak. Elégtelen az utasok tájékoztatása. Sokan panaszkodnak a telefonvonalak elérhetetlenségére. Eközben a Malév honlapján órákon át csak egy lakonikus, magyar nyelvű közlemény várja az érdeklődőket – ez nem tartalmazott semmilyen fogódzót a külföldi utasok számára, és hallgat a Malév-jegyeket korábban lefoglaló utasok jogairól. Jelen pillanatban is akadozik az információáramlás. Fontos információ, hogy a Malév a légitársaságok nemzetközi szervezetének (IATA) tagjaként biztosítással rendelkezik, azaz a hoppon maradt utasokat más légitársaságok ingyen elszállítják a célállomásaikra. A korábbi Malév-vezető, Váradi József cége, a Malév ellen uniós vizsgálatot kezdeményező WizzAir ajánlata, miszerint „kedvezményes áron” hajlandó szállítani a Malév pórul járt utasait, emiatt a MAPLÉSZ szerint legalábbis aggályos: a nemzetközi szervezetnél vezetett biztosítás ugyanis fedezi a WizzAir minden felmerülő költségét. A csődbe jutott Malév anyagi lehetőségei is korlátozottak immár. Eljött az idő, amikor a tulajdonos Magyar Állam képviselőinek kell megnyugtató megoldást találni. Nem csak a fenyegető szociális krízis diktálja ezt: a repülőtéri szakembergárda egyben tartása elengedhetetlen volna egy új, tiszta lappal induló magyarországi központú légitársaság beindításához is. * * * A MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) célja a magyar polgári repülésben működő szakszervezetek összefogása a hatékonyabb érdekvédelem érdekében. Tagszervezeteink képviselik a repülésben dolgozó gazdasági szakembereket, a légi utaskísérőket, a pilótákat, a földi kiszolgálókat és a műszakot.
További tájékoztatásért a MAPLÉSZ ügyvivőihez fordulhat: Kiss Kálmán (HUNALPA) – 20/344-2840 Hortobágyi Ferenc (RMFSZ) – 20/537-7771 Csorba Attila (LESZ) – 20/973-6290
|
|
Gyöngy |
|
Nekiugrottam. Hüjje a búk! |
|
onodij |
|
Fb-re visszatettem - uccu neki ! |
|
Gyöngy |
|
Nem szívesen kísérletezem vele, mert ugyanaz történhet velem, mint a búkon .
|
|
onodij |
|
Mi legyen az Új Cég neve ? H.AIR ? HuLÉV ? Turul ? - na elő az ötletekkel ! |
|
|
onodij |
|
Na de tényleg összeesküvés-elmélet ? - neeeem ! Nem véletlen hogy az izraeli beszállítók ki nem fizetése indította el a lavinát ... |
|
onodij |
|
Kedves prof.om ! nem vagy demagóg - mi ez az öncenzura ? Elveszed Lendvai Ildikó kenyerét ?! |
|
john batky |
|
(Valószínűleg azonnal házi őrizetbe kellene tenni a Malév egész vezérkarát, a felügyelőbizottsággal együtt... Ezért kaptak súlyos fizetéseket éveken át? Tudom, hogy demagóg vagyok, de ezúttal joggal.) |
|
|
|
onodij |
|
Igazad van - most is egyszerre kezdték követelni a járandóságaikat... szervezetten ! |
|