Téma: MALÉV |
|
iszalag |
|
Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában péntek reggel
- miután hajnalban Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter tájékoztatta őt a "hadi helyzetről" - azt mondta, hogy
két Malév-gépet "fogtak le", nem engedték felhasználni, vagyis a határokon kívül maradt: egy Tel-Avivban, egy pedig Írországban.
A többi repülőgép Magyarországon van, de "ilyen körülmények között nem lehet őket elindítani, mert különböző tartozások okán úgy járhatnánk, mint ahogy jártunk Izraelben, a tel-avivi reptéren" - közölte. A miniszterelnök ugyanakkor kijelentette: nem lehetetlen a légitársaság újraindulása
http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177481 |
|
iszalag |
|
Malév: zöldmezős beruházásként lehetne új cég 2012. február 3., 15:47 Továbbra is vizsgálja a fejlesztési tárca egy budapesti központú légitársaság megalakításának lehetőségét és mindent megtesznek a tevékenység folytatásáért - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten. http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177511 |
|
|
|
Gyöngy |
|
Akikről most nem sok szó esett:
Szociális válsággal fenyeget a Malév csődje
Tízezernyi család megélhetése került veszélybe a tél közepén
A Magyar Polgári Légiközlekedési Szövetség közleménye – Budapest, 2012. február 3.
Nem csak az utasok, a Malév és a többi repülőtéri cég munkavállalói sem tudják, mi lesz a sorsuk. Szociális válság fenyeget, egy kisvárosnyi ember veszítheti el a megélhetését a tél közepén. Az államnak kell közbelépnie, hogy ez ne történjen meg, és hogy a tervezett új légitársaság is zökkenőmentesen tudjon majd elindulni. A MAPLÉSZ aggodalommal figyeli a Malév vezetőségének legújabb lépéseit. A ma reggeli pánikszerű leállás, és az azt követő kapkodás sajnos a legrosszabbat sejteti: a vezetőségnek nem volt, nincs terve a helyzet kezelésére. Csakhogy olyan szociális válság fenyeget, amely azonnali, határozott intézkedéseket követel. A Malév összesen 2600 főnek ad munkát. A repülőtéren dolgozó szakember-gárda sorsáról egyelőre nincs hivatalos információ, értesülések szerint a jövő héten jelentik be a csoportos létszámleépítéseket. Azonban, jóval több, mint 2600 család megélhetése került hirtelen veszélybe. A Malév adta a budapesti repülőtér forgalmának 40 százalékát. A repülőtéren mintegy harmincezer ember dolgozik – nem beszélve beszállítókról és alvállalkozókról. A mostani helyzet még akkor is egy kisvárosnyi ember megélhetését veszélyezteti, ha nem kerül sor a legrosszabbra, az 1-es terminál bezárására. Egyes cégeknél a szakszervezetek értesülései szerint már hetekkel korábban felkészültek a kényszerszabadságolásokra, és komoly elbocsátási hullám is következhet. A fenyegető szociális krízis megoldására az elmúlt időszak és a mai nap tanulságai alapján a Malév vezetősége nem látszik alkalmasnak. Elégtelen az utasok tájékoztatása. Sokan panaszkodnak a telefonvonalak elérhetetlenségére. Eközben a Malév honlapján órákon át csak egy lakonikus, magyar nyelvű közlemény várja az érdeklődőket – ez nem tartalmazott semmilyen fogódzót a külföldi utasok számára, és hallgat a Malév-jegyeket korábban lefoglaló utasok jogairól. Jelen pillanatban is akadozik az információáramlás. Fontos információ, hogy a Malév a légitársaságok nemzetközi szervezetének (IATA) tagjaként biztosítással rendelkezik, azaz a hoppon maradt utasokat más légitársaságok ingyen elszállítják a célállomásaikra. A korábbi Malév-vezető, Váradi József cége, a Malév ellen uniós vizsgálatot kezdeményező WizzAir ajánlata, miszerint „kedvezményes áron” hajlandó szállítani a Malév pórul járt utasait, emiatt a MAPLÉSZ szerint legalábbis aggályos: a nemzetközi szervezetnél vezetett biztosítás ugyanis fedezi a WizzAir minden felmerülő költségét. A csődbe jutott Malév anyagi lehetőségei is korlátozottak immár. Eljött az idő, amikor a tulajdonos Magyar Állam képviselőinek kell megnyugtató megoldást találni. Nem csak a fenyegető szociális krízis diktálja ezt: a repülőtéri szakembergárda egyben tartása elengedhetetlen volna egy új, tiszta lappal induló magyarországi központú légitársaság beindításához is. * * * A MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) célja a magyar polgári repülésben működő szakszervezetek összefogása a hatékonyabb érdekvédelem érdekében. Tagszervezeteink képviselik a repülésben dolgozó gazdasági szakembereket, a légi utaskísérőket, a pilótákat, a földi kiszolgálókat és a műszakot.
További tájékoztatásért a MAPLÉSZ ügyvivőihez fordulhat: Kiss Kálmán (HUNALPA) – 20/344-2840 Hortobágyi Ferenc (RMFSZ) – 20/537-7771 Csorba Attila (LESZ) – 20/973-6290
|
|
Gyöngy |
|
Nekiugrottam. Hüjje a búk! |
|
onodij |
|
Fb-re visszatettem - uccu neki ! |
|
Gyöngy |
|
Nem szívesen kísérletezem vele, mert ugyanaz történhet velem, mint a búkon .
|
|
onodij |
|
Mi legyen az Új Cég neve ? H.AIR ? HuLÉV ? Turul ? - na elő az ötletekkel ! |
|
|
onodij |
|
Na de tényleg összeesküvés-elmélet ? - neeeem ! Nem véletlen hogy az izraeli beszállítók ki nem fizetése indította el a lavinát ... |
|
onodij |
|
Kedves prof.om ! nem vagy demagóg - mi ez az öncenzura ? Elveszed Lendvai Ildikó kenyerét ?! |
|
john batky |
|
(Valószínűleg azonnal házi őrizetbe kellene tenni a Malév egész vezérkarát, a felügyelőbizottsággal együtt... Ezért kaptak súlyos fizetéseket éveken át? Tudom, hogy demagóg vagyok, de ezúttal joggal.) |
|
|
|
onodij |
|
Igazad van - most is egyszerre kezdték követelni a járandóságaikat... szervezetten ! |
|
Gyöngy |
|
Miért ne lenne pofájuk? Hát nem szolidárisak egymással?
|
|
onodij |
|
Mindig mondtam hogy a BKV-t (és MÁV-ot is) be kéne buktatni - szétrebbennének az elvtársak... ! Mint a qrváknál : van pénz - van szerelem, nincs pénz - nincs szerelem ! de még betyárbecsület sincs ! És még van pofályuk a szolidaritás jelszóval felvonulni, provokátorok ! |
|
orosz_hussalata |
|
"ez újabb rozsdás szög a MALÉV koporsójába" Ahogy a viccbéli alkoholista mondja: mit bánom én, ha a koporsóm úgy néz ki, mint egy sündisznó. |
|
john batky |
|
Így búcsúzott az utolsó Maláv-gép pilótája * Index 2012. február 3., péntek 13:31
A Malév mai 745-ös Helsinki járatának kapitánya így búcsúzott a légiirányítóktól:
745: Az utolsó Malév járat személyzete nevében köszönjük a szép, több évtizedes együttműködést. Szervusztok. Légiirányító: Mi is köszönjük és jó pihenést, remélem hogy találkozunk. 745: Reméljük, valami más név alatt.
http://index.hu/belfold/2012/02/03/az_utolso_malav-gep_bucsuzik_a_toronytol/ |
|
Gyöngy |
|
A HírTV felkészül rá, hogy közvetítse, amint a lízingelt gépek libasorban felszállnak Írország felé, a pilóták azonban megtagadták a gépek vezetését. Igazuk van. (Csakhát, gondolom, anyagilag ez újabb rozsdás szög a MALÉV koporsójába.)
|
|
Gyöngy |
|
... hogy én mi mindenből maradtam ki ... méghogy daloló fogyasztóvédelem! |
|
|
|
john batky |
|
A Ryanair elég jól megsaccolta, mikor lehet érdemes visszatérnie Magyarországra. |
|