|
Téma: Ki vagyok "én" ? |
|
menta |
|
hogy működik a marxizmus-leninizmus ma is! - ezt tanultuk valóban, "megmagyarázta a tüzet, villámot, mindent istenekkel az oktondi ember", mindig gyorsan tovább hajtottak minket, nehogy az Eredetről, az Örökről, a Végtelenről az idő-tér nélküliről, az Emberről, az Emberfiáról kérdés merüljön fel. Csak a villám, a dörgés, a tűz. Széles és kényelmes út ahhoz, amit Weöres ír:
Valaha én is úr akartam lenni; ó bár jó szolga lehetnék! De jaj, szolga csak egy van: az Isten, s uraktól nyüzsög a végtelenség. * Miért is a kifejezés: Emberfia? * A Kezdet Embere Adam Quadmon - Ádám, a természeti ember ebből deriválódott. Aki felkiált: a tudomány majd megmondja, miért is az egész, és több dolgom nincs is itt, megyek is, hogy testi vágyaim betöltsem, vagy szomorkodjak, hogy életemnek, és semminek semmi értelme. * Ki vagyok én? Miért, hogy "én"-t egyet tapasztalok? A lassan nyolcmilliárd is. Én=1 * Az EGY a régieknél istenszinonímia volt. Ma miért nem? "Legyetek Egyek!" "Én és az Atya Egy vagyunk" * Aquinói Szent Tamás így ír A Létezőről és a lényegről című tanulmányában:
"Nyilvánvaló tehát, hogy a létezés különbözik a mibenléttől [lényegtől], hacsak nincs olyan dolog, melynek mibenléte azonos magával a létezésével. Ez a dolog csak egy lehet és első, mivel nem lehetséges valaminek a sokszorozódása, csak valami differencia hozzáadásával, ahogy a genusz természete sokszorozódik a speciesben, vagy azáltal, hogy a formát különböző materiák fogadják be, ahogy a species természete sokszorozódik a különböző individuumokban [...] Az a lehetőség marad tehát, hogy ami azonos a létezésével, csak egy lehet. Ezért szükségszerű, hogy rajta kívül bármely más dologban más legyen a dolog létezése és más a mibenléte vagy formája, azaz természete. [...] Mármost mindazt, ami egy dologhoz járul, vagy eme dolog természetének [lényegének] princípiumai okozzák ‐ miként azt, hogy nevetni képes, az ember természetének princípiumai okozzák ‐, vagy valami külső princípium, ahogy a fényt a levegőben a Nap. De az nem lehetséges, hogy a dolog létezését maga a dolog formája vagy mibenléte okozza, úgy értem, mint ható ok, mert akkor így egy dolog önmaga ható oka lenne, és önmagát hozná létre, ami lehetetlen. Tehát szükségszerű, hogy minden olyan dolog, amelynek létezése más, mint a természete, mástól nyerje létezését. És mivel minden, ami más által van, visszavezethető mint első okra, arra, ami maga által van, ezért szükségszerű, hogy legyen egy dolog, amely minden dolog létoka, mivel ő maga csak létezés; egyébként az okok sorozatában a végtelenbe kellene mennünk, mert minden olyan dolognak, ami nem csak létezés, kell hogy legyen egy létoka, miként azt mondottuk"
|
|
negyven rabló |
|
Ezzel egyet kell értenem! Szükségszerűen teremtette az ember az Istent, mert szinte semmilyen természeti eseményt nem tudott megmagyarázni. Nem értette, tehát kellett valaki, aki mindent teremtett és megoldott. Ma sem értünk mindent, ezért ma is van Isten! |
|
R.András |
|
Szerintem egyezzünk ki egy döntetlenben ! |
|
pandala |
|
Nem Isten "teremtette" az embert, hanem az ember "teremtette" Istent.
|
|
|
R.András |
|
Van 1 jó (gyurcsányisták számára rossz) hírem: az embert Isten a saját képére és hasonlatosságára teremtette: az ember is univerzum-méretű pont. |
|
|
pandala |
|
Perszehogy. Egy, azaz 1, irányban.
|
|
R.András |
|
Ez nagyon nehéz mondat, ebben a mondatban több évtizednyi munka van. Ezt a tudományt én az Apukámtól 43 éven át, 10 éves koromtól 53 éves koromig, az Ő haláláig tanultam. Az a tervem, hogy a következő évtizedekben írok egy könyvet, amit 100 éves koromban fogok megjelentetni, annak ez lesz az első fejezete !
|
|
|
|
pandala |
|
Aki lát, az nem biztos, hogy néz is. Körül. Sz'al, az csak mese habbal, hogy aki lát, az biztos, hogy körül is nézett előtte....
|
|
|
|
negyven rabló |
|
Idézet: Az vagy amit nézel
Nem! Az vagy, amit látsz! Ezt persze az befolyásolja,hogy mit kaptál gyerekkorodban a szüleidtől, környezetedből és abból mit szűrtél le és mit vagy képes később egyáltalán észrevenni! |
|
R.András |
|
Czakó Gábor nagyon haragszik azokra, akik a "realitás"-ra hivatkozva hirdetik a csüggedést. |
|
|
R.András |
|
Az vagy amit nézel
Egészen másképp vélekednek a párkapcsolatokról azok a fiatalok, akik romantikus tévésorozatokat néznek, mint azok a tinik, akik krimi műfajt választanak - előbbiek a tradicionális férfi-női szerepekben hisznek, utóbbiak számára az egyenjogúság fontos. ... https://divany.hu/eletem/az-vagy-amit-nezel/ |
|
negyven rabló |
|
Te nem az vagy akinek én gondollak, én nem az vagyok akinek te gondolsz. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
"Az vagy amit megeszel" - mondja az ókori bölcselő. Téved. Ez vulgármaterialista tévtanítás. Ennek a tanításnak pontosan az ellenkezője igaz. Nem a test a válasz a "ki vagyok én" kérdésre. Az ember nem azonos a porhüvelyével, csak lakik benne. A test az "enyém", de "én" láthatatlan lélek vagyok. Az Apukám elrettentő példaként emlegette azt a Jézus- ábrázolást, ahol az "én vagyok" önvallomást illusztrálva Jézus a saját testére mutat. Nem. Az "én"-t nem lehet lerajzolni, legföljebb valami galamb vagy égő csipkebokor képével szimbolizálni. Az egyszeri rossz pap is félremagyarázta a szamáriai asszony történetét (Jn 4,25-26), amikor Jézus úgy nyilvánítja ki magát, hogy "Én vagyok az, aki veled beszélek", amit a pap úr úgy próbált a nép számára "érthetővé" tenni, hogy "Én vagyok az, aki előtted állok". Nem. Én, Jézus, láthatatlan vagyok, én a beszédemben vagyok jelen. Én nem az vagyok, amit megeszem. Én az vagyok, aki veled beszélek. |
|
|
keresztkem |
|
"..„Ki vagyok én a szenvedő Jézussal szemben? Kihez hasonlítok? Olyan vagyok, mint az akkori vezetők, papok, farizeusok, törvénytudósok, akik eldöntötték, hogy megölik Jézust, és csak az alkalomra vártak, hogy elfogják?" Azért Ferenc pápa--virágvasárnap a Szent Péter téren Rómában-- nem(!) "azt" kérdezte "úgy általában", hogy "KI VAGYOK ÉN"? Hanem azt: "Ki vagyok én a szenvedő Jézussal szemben? Kihez hasonlítok?" A "Hozsánna Dávid Fiának"-ot vagy a "Feszítsd meg!"-et kiáltó TÖMEGTAG vagyok? És azért az NEM IGAZ, hogy Ferenc Pápa a "Feszítsd meg"-et kiáltók egyike...lenne.Ebben biztosak lehetünk. k.k. |
|
negyven rabló |
|
Minden tiszteletem tudatában: Nem ő az első, aki ezt megkérdezi és nem ő az utolsó, aki nem tud válaszolni! Ez klasszikus szubjektívum! |
|
|
Tovább ... |
|