|
Téma: Ki vagyok "én" ? |
|
|
R.András |
|
Az vagy amit nézel
Egészen másképp vélekednek a párkapcsolatokról azok a fiatalok, akik romantikus tévésorozatokat néznek, mint azok a tinik, akik krimi műfajt választanak - előbbiek a tradicionális férfi-női szerepekben hisznek, utóbbiak számára az egyenjogúság fontos. ... https://divany.hu/eletem/az-vagy-amit-nezel/ |
|
negyven rabló |
|
Te nem az vagy akinek én gondollak, én nem az vagyok akinek te gondolsz. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
"Az vagy amit megeszel" - mondja az ókori bölcselő. Téved. Ez vulgármaterialista tévtanítás. Ennek a tanításnak pontosan az ellenkezője igaz. Nem a test a válasz a "ki vagyok én" kérdésre. Az ember nem azonos a porhüvelyével, csak lakik benne. A test az "enyém", de "én" láthatatlan lélek vagyok. Az Apukám elrettentő példaként emlegette azt a Jézus- ábrázolást, ahol az "én vagyok" önvallomást illusztrálva Jézus a saját testére mutat. Nem. Az "én"-t nem lehet lerajzolni, legföljebb valami galamb vagy égő csipkebokor képével szimbolizálni. Az egyszeri rossz pap is félremagyarázta a szamáriai asszony történetét (Jn 4,25-26), amikor Jézus úgy nyilvánítja ki magát, hogy "Én vagyok az, aki veled beszélek", amit a pap úr úgy próbált a nép számára "érthetővé" tenni, hogy "Én vagyok az, aki előtted állok". Nem. Én, Jézus, láthatatlan vagyok, én a beszédemben vagyok jelen. Én nem az vagyok, amit megeszem. Én az vagyok, aki veled beszélek. |
|
|
keresztkem |
|
"..„Ki vagyok én a szenvedő Jézussal szemben? Kihez hasonlítok? Olyan vagyok, mint az akkori vezetők, papok, farizeusok, törvénytudósok, akik eldöntötték, hogy megölik Jézust, és csak az alkalomra vártak, hogy elfogják?" Azért Ferenc pápa--virágvasárnap a Szent Péter téren Rómában-- nem(!) "azt" kérdezte "úgy általában", hogy "KI VAGYOK ÉN"? Hanem azt: "Ki vagyok én a szenvedő Jézussal szemben? Kihez hasonlítok?" A "Hozsánna Dávid Fiának"-ot vagy a "Feszítsd meg!"-et kiáltó TÖMEGTAG vagyok? És azért az NEM IGAZ, hogy Ferenc Pápa a "Feszítsd meg"-et kiáltók egyike...lenne.Ebben biztosak lehetünk. k.k. |
|
negyven rabló |
|
Minden tiszteletem tudatában: Nem ő az első, aki ezt megkérdezi és nem ő az utolsó, aki nem tud válaszolni! Ez klasszikus szubjektívum! |
|
|
|
|
negyven rabló |
|
Ha mindenki te vagy és mindenki panda, akkor legalább ketten nem veszitek észre, hogy én vagyok mindenki! |
|
|
Pali baba |
|
Vagyok aki vagyok, az Alfa és az Omega, a kezdet és vég. |
|
panda |
|
Az lehetetlen, hisz' én vagyok mindenki. Tehát, te nem lehetsz én. Csak én lehetek te.
|
|
Lajos bácsi |
|
Ezen a fórumon mindenki én vagyok. (Persze másut is...) |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Uppsz, attól tartok, összekevertem a két prédikációt, ezt a lelkész úr mondta, a szerzetes testvér a türelemről beszélt ! |
|
Rendes Kis |
|
Ezt mondta a Tuck barát termetű ferences atya is, aki fél kézzel mutatja föl az Urat: "én"-magunkban mohó a vágy, hogy fölfigyeljenek ránk, ezzel bizonyítva a fontosságunkat, a figyelemfölkeltés leggyorsabb módja a rosszalkodás. |
|
|
Rendes Kis |
|
"...Ezután következik az első lépés a vidja – az éberség felé. A három kába fokozat, a mély alvás, az álom és az ébrenlét utáni következő fok: a negyedik (turijam). Ez a negyedik fok az éberség. Az első háromtól tökéletesen különböző világos, tiszta látás. Ez a „felébredt álmodó”, ez a buddhi. Ez a mahatma – nagy lélek –, a lélek elérhető legnagyobb és legmagasabb állapota. Ez az igazi látás, az igazi tudás, nem a vidnya, amely anyagi és értelmi tudás, hanem a vidja, amely az éberség.
Az éberség első jele, hogy az emberben homályos gyanú ébred: a májá, az érzéki világ varázslat. Mé on, ahogy Platón mondja. Nemlétező. Az érzéki világ olyan álmosság varázslata, amely minden élő emberével közös. Aki elkezd az érzékeken túl látni, az meta ta phüszika, a természeten túl kezd valamit sejteni. A metafizikai érintés az éberség első állomása.
Ezután következik a két fontos állomás, amikor a leglényegesebb álomkép, az individuális Én álomképe foszlik szét. A Véda ezt a két állomást úgy jelöli meg, hogy: etad vai tat és tat tvam aszi. Az előbbi azt jelenti, hogy: ez nem más, mint az; az utóbbi pedig: ez vagy te. „Aki az élőlényeket mind önmagában tudja látni, mint Énjének részeit, és önmagát mindabban, ami él.” Az ember elkezdi látni és tudni, hogy a világban meg nem változtatható azonosság van. Ez nem más, mint az, és ez vagy te. Az individuális Ének érzékileg tapasztalható sokasága és sokszerűsége álom. A valóság az, hogy ez nem más, mint az, és ez vagy te. Aki a sötétségből, amely a világot takarja, kilép, az a sokaság varázslatszerűségét felismeri."
HamvasBéla.org - A pácban mindenki benne van. ... http://hamvasbela.org/szavak/eberseg.html ... www.facebook.com/tony.takacs |
|
|
Rendes Kis |
|
Az emberek nagyobb mértékben változnak, mint gondolják
Az emberek nagyobb mértékben változnak, mint ők maguk hiszik – derül ki azokból a tanulmányokból, amelyeket tudósok személyiségjegyekről, emberi értékekről és preferenciákról készítettek.
Összesen 19 ezer embert kérdeztek meg. Az átlagot tekintve a résztvevők jóval kevesebb és jelentéktelenebb változásra számítanak a következő tíz évben, mint amilyen mértékű átalakuláson keresztülmentek saját elmondásuk alapján a megelőző évtizedben. A Harvard Egyetem tudósai a jelenséget „a történetnek vége" illúziónak nevezték el, amelynek lényege, hogy sokan úgy gondolják: személyiségfejlődésük során már célba értek, a formálódási folyamat elérte a tetőpontját.
A Science című tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerzői szerint az eredmény minden korcsoportra érvényes 18 és 68 év között. Ezzel együtt az emelkedő korral párhuzamosan csökken mind a már bekövetkezett, mind a még csak megjósolt változások valószínűsége, különösen ami a vonzódásokat és értékeket illeti.
A szakértők az érzés kialakulását részben azzal magyarázzák, hogy a legtöbb ember rokonszenvesnek tartja az „aktuális állás szerinti", éppen kiformálódott személyiségét, nagyszerűnek ítéli értékeit, és meg van győződve arról, hogy az előnyben részesítések terén is okosan cselekszik.
... http://erdely.ma/tudtech.php?id=133456&cim=az_emberek_nagyobb_mertekben_valto ... |
|
|
Tovább ... |
|