01:01:23
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kultúra
Téma: Duna @ Kultúra
... Elejére 1. lap 
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:48 | Sorszám: 121
Nem boszorkányság, fizika !
malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:46 | Sorszám: 120

Jelenleg egy lehorgonyzott kotróhajóval tartják fix helyen az elsüllyedt hajót...

https://www.youtube.com/watch?v=g8O7P3Eiv0s
Hajókatasztrófa: Sikerült rögzíteni a Hableány roncsait
Published on Jun 7, 2019
Adatokat törölt a telefonjáról a Hableánnyal történt ütközés után a Viking 64 éves, jelenleg letartóztatásban lévő ukrán kapitánya, akit az ügyészség szerint a holland hatóságok is gyanúsítanak, egy áprilisi hajóbaleset miatt.


malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:26 | Sorszám: 119
Látom, nem érted hogy miért csodálkoztam. SENKI sem beszél(t) arról, hogy a fenéktől való elemelkedése után mi ferde és mi egyenes!!
Ha nem esik vissza a fenékre, akkor már perszehogy nem lesz a fenéktől semmiféle karcolása sem....
malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:17 | Sorszám: 118
Ne csináld már, a felhajterő és a víz sodrása két teljesen független dolog!
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:15 | Sorszám: 117
Ne becsüld le a vízsodor erejét: még így, megemelés nélkül is 1-2 méterrel lejjebb tolta
a roncsot.
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:12 | Sorszám: 116
A műszaki egyetem mérnökeinek számítása alapján négy, drótkötélheveder kell a szerencsétlenül járt
Hableány hajó kiemeléshez – jelentette be a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért
felelős osztályának vezetője pénteken Budapesten.

Jasenszky Nándor a margitszigeti sajtótájékoztatón közölte: a kiemelés akár szombaton vagy vasárnap
megkezdődhet, de az is lehet, hogy a jövő hétig húzódik a művelet. Hozzátette: a Clark Ádám úszódaru
már pénteken a helyszínre érkezett, és rögtön munkába áll, amint a búvárok átvezetik a hevedereket
a hajó alatt.

Egy hevedert a hajó elején, kettőt középen a gépház alatt, ahol a legnagyobb a veszélye annak, hogy
a hajó kettétörik, egyet pedig a tat alatt vezetnek át. Egy-egy heveder hat 32 milliméter átmérőjű
drótkötélből áll össze, az elején és a végén pedig úgynevezett vezetőköteleket csatolnak hozzá; ezek
együttes hossza eléri a 100 métert – mondta. A hajó alatt átvezették a több mint száz méter hosszú
hevederek vékony, elsődleges vezetőszárait és a tervek szerint haladnak tovább a munkával – mondta.

Közölte, hogy a hajó padozaton fekszik, ez alatt kell átvezetni a hevedereket, de ha nem találnak rést,
akkor nagynyomású vízzel próbálnak helyet csinálni nekik.

Szólt arról is, hogy még tart a gyártása annak a kötélnek, amellyel a hajó alatt átvezetett hevedereket
fogják a daruhoz rögzíteni.
... https://gondola.hu/cikkek/113361-A_Hableany_hullamsirjahoz_erkezett_a_Clark_A ...
malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:11 | Sorszám: 115

"Hozzáfűzte: arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz."
malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:10 | Sorszám: 114
Aha, persze, abban a szent minutumban amikor a csörlő elkezd erősködni??... Mittom én hogy jelen helyzetben milyen xar szögben rángatva a hajótestet...
Megvan telve vízzel! Így alig-alig van értékelhető felhajtőerő a hajó súlyához képest!
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:09 | Sorszám: 113
Az első híradások szerint még részben a híd alatt volt, azóta a vízsodor 1-2 méterrel
lejjebb vitte, de így is szinte közvetlenül a híd mellett kell lennie.
malom
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. június 09. 09:04 | Sorszám: 112
Ez daru, nem az, amit a csörlős mobilosra hoztál példának, és ami kábé max 2 tonnás autót tud esetleg a trailerére felhúzni... vagy elvinni a hátsó kerekére emelve, gurulva ..
malom
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:59 | Sorszám: 111
:-D Persze hogy nem "kell". Azért (is) nem használnak 'csörlőket', valszeg ....
Vajon, a híd szélétől milyen messze van most a hajótest, egyébként?
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:57 | Sorszám: 110
Pontosan vízszintesen csak a folyómederbe fektetett kábellel lehetne húzni, ami nyilvánvaló
csacsiság. Ha a hídról húzom, akkor mindenképpen van az erőnek fölfelé mutató komponense,
ami elemeli a medertől a hajót.
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:54 | Sorszám: 109
malom
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:49 | Sorszám: 108
Aha, szerinted tehát arról volt szó, hogy ha már elemelték a fenéktől, akkor ferde e? Hápperszehogy arról. ;--D
malom
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:44 | Sorszám: 107
Persze, én sem mondtam mást. ('Mobil')
A 'fixek' közül meg, vannak egészen nagy teherbírásúak is... pl. a Boing-nél De azokat, egy az egyben, még 1 centire sem lehet arrébb rakni

Autódaru??? Személy vagy teherautó? ...
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:37 | Sorszám: 106
1ébként az úszó daru is így (ferdén fölfelé) fogja húzni, mert nem tudja másképpen: a víz
sodra mindenképpen lefelé akarja vinni a medertől elemelt hajót.
malom
Olvasta: 6 | Válasz | 2019. június 09. 08:35 | Sorszám: 105
A'szem, van még egy fontos szempont amely 'lehetetlenné' teszi a csörlős megoldást:
a négy átbujtatott heveder közül az elől levő szinte biztosan lecsusszanna a hajó elejéről 'vontatás' közben.... (Talán még akkor is, hogyha a hajó pont a híddal párhuzamos helyzetben lenne a fenéken...)
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2019. június 09. 08:32 | Sorszám: 104
Van önjáró csörlő, úgy hívják, hogy autódaru ...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 09. 08:31 | Sorszám: 103
Nem vízszintesen kell húzni, hanem ferdén fölfelé, akkor a víz sodra is segít az emelésben.
A víz nyomása egyenletesen oszlik el a hajó alján, és nem akarja eltörni a hajót.
malom
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 09. 08:27 | Sorszám: 102
Én általában, ha válaszolok egy hsz.-re akkor arra válaszolok ami benne van. Jelen esetben a villamosos súly hasonlatodra... ami nagyon nem stimmel a jelen esetre. Írtam is néhány szempontot is, hogy miért nem.

( Amúgy, tökmindegy hogy hogyan rögzíted, mert a 'nagyon' nem függőleges emelés miatt, valahol mindenképpen keletkeznek majd az erős nem 'szerencsés' terhelések.
Na meg, egyébként, csörlőkből nemigen vannak olyanok amelyek ilyen nagy súlyra vannak kiképezve,
pláne nem az odaszállítható mobil verziókból ...

A híd szélén járás terhelését sem a csörlőre vonatkoztatva írtam, egyébként,
hanem arra hogy a 69 tonnás villamos nem a járdán jár, hanem középen.
Na de, ez már csak hab a csúcccson.... )
malom
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 09. 08:03 | Sorszám: 101
:-D Háppersze, nem felfelé kell emelni, de nem ám, hanem előbb húzni egy kicsit a folyófenekén... ;-) Ha esetleg nem akarna magától széttörni...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:57 | Sorszám: 100
Nem is 1 csörlő kellene, hanem 2, a 2 szomszédos hídpillér közelében.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:32 | Sorszám: 99
Nem mérnöki módon gondolkodsz.
A csörlőt perszehogy nem a híd szélén, 1 ponton kell rögzíteni: kell alátenni teherelosztó
szerkezetet.
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2019. június 08. 06:30 | Sorszám: 98
Nyilvánvaló, hogy teljesen más a két eset.
Az, hogy folyóból kell kiemelni a roncsot, arrafelé tereli a mernökember gondolatait, hogy
nem fölfelé, hanem oldalvást, a folyásiránnyal szembe kell húzni, akkor a víz áramlása is
segíti az emelést.
pandala
Olvasta: 4 | Válasz | 2019. június 08. 02:07 | Sorszám: 97
Idézet:
A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány – mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.

Jasenszky Nándor, a TEK osztályvezetője elmondta: a Hableány a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll. Hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék. Ez folyamatos munka – jegyezte meg. Közölte: jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva.

Felidézte, a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt – mondta.

Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.

Hozzáfűzte: arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.

Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...