Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
Rendes Kis |
|
Az effajta pökhendiségnek nagy része volt abban, hogy 2002-ben megbuktak a fijúk. Nemrégen még azt mondtam az orosz hússalinak, hogy a mai fanyalgó fideszesek jobb híján úgyis megmaradnak szavazótábornak. Ma már ebben nem vagyok annyira biztos. |
|
vanna17 |
|
a szamár a szamaritánusok ( sumer) szent állata...más néven magar ( méd) ..azaz a mágusok járgánya...min is jött be Jézus Jeruzsálembe? |
|
katáng |
|
Öt évig ott voltam diák, de nem hallottam. |
|
katáng |
|
Bevállalsz egy matek órát 10 éveseknél? Neked adom az óradíjam. Sőt! Megfejelem egy kávéval, amit valószínű nem lesz időd meginni az első (udvari) meg a második (reggeliztetős) szünetben, majd a mini harmadikban megteheted, ha mázlid van, és nem sürgős adminisztációs teendőket kell ellátnod. Adott 30 helyes gyerek. Széles a paletta, nyolcan versenyeken is helytállnak, ketten SNI-s, hatan BTM-es, egy a gyengén látók kategóriájába sorolt. Egyszerű a tananyag: a síkidomok. A jobbaknál a konvex és a konkáv fogalmakat is belecsempészheted, a másik végletnél elég, ha a merőleges, a párhuzamos és a tükörtengely fogalmát megtanítod. Az uncsi frontális munka mellett melegen ajánlott a kooperatív csoportmunka, a projektor használata, a személyre szabott egyéni foglalkozás... Három mihaszna kölök nem vevő a témára, meg kellene kedveltetni velük! Az óra sikerét sok más, spontánul adódó körülmény is ronthatja. Ama bizonyos 45 percben fejben, lélekben nagyon ott kell legyél.
Ne reménykedj, csak egy órát adnék! Egyszerű az oka, szeretem a csapatot, néha nyanyásan, néha már nagymamásan. De! Fél év múlva meglesz a 40 éves munkaviszonyom, nem csinálom tovább. |
|
schlempe |
|
A "tanarak" MIND SZAMARAK. (diákközmondás a Nagyenyedi Kollégiumból a XIX.sz.-ból) IGAZ. |
|
|
tiszavirág |
|
Az összekapásnak már többévtizede el kellene jönnie. A többit intézzék el egymás között. |
|
Janne |
|
Rendben. Akkor szerinted minek kéne előbb következnie: Az összekapásnak, vagy annak, hogy a kormi visszacsinál néhány hülye intézkedést és ad egy kicsivel több pénzt? |
|
tiszavirág |
|
Azt mondom, hogy kapják össze magukat, de azt sose mondtam, hogy minden rendben lesz. Soha nem lesz "minden rendben". Ha azt lehetne mondani, hogy már minden rendben van, akkor nem lenne tovább fejlődés. Ez az állapot soha nem fog bekövetkezni.
|
|
Janne |
|
A "tanarak" munkakörülményeit nagyrészt az határozza meg, hogy az állam milyen feltételeket teremt. Az állam jelenleg forrásokat von el, központosít és felszámolja az intézmények önállóságát. A klik nem hatékonyan működik, hanem plusz terhet rak az iskolára, hetekig, ha nem hónapokig tart megjavíttatni a betört ablakot, nincs kréta és papír, nincs elem a távirányítóban, az óraadóknak fél évet kell várni a fizetésükre. Ezek csak az objektívan leírható problémák, de vannak olyanok is, amiket mondjuk én nem tudok megítélni, de elegen mondják, hogy legyen benne valami: rosszak az új tankönyvek, követhetetlen a tanterv, túlterheltek a tanulók is és a tanarak is. Ez nam a tanárok miatt van így, segíteni sem fognak tudni rajta. Az életpályamodellel egyszerűen átvágták őket. Az állam nem segít, hanem megpróbál ellenőrzéssel javítani a rendszeren, mint pl a PÖCS meg a felügyeleti rendszer. Lehetséges, hogy ez is kellene valamilyen formában, szerintem a minősítés sem ördögtől való, de nem így és nem ez az első feladat. Ezt olyan iskolák vezetői is mondják, akiknek erre megvan az alapjuk, mert tettek le valamit az asztalra, nehéz lenne őket egyszerűen hőzöngő, alkalmatlan embereknek minősíteni. Ez azt eredményezi, hogy frusztrált, fáradt és nem feltétlenül alkalmas pedagógusok fogják tanítani a gyerekeket, és 20 múlva tiszavirág II. azon fog dohogni, hogy a saját pénzén kellett taníttatnia a gyerekeit, mert az állami oktatás szart sem ér.
Erre mondod te azt, hogy a tanarak kapják össze magukat és minden rendben lesz. |
|
mpd |
|
Na itt van ni mindjárt:
Balog bejelentette, megalakítják a Köznevelési Kerekasztalt, ahol szakmai szervezetekkel, szakszervezetekkel egyeztetnek. Czunyiné tesz majd javaslatot arra, kik vesznek részt ebben a munkában.
Na nehogymá' a tanarak mondják meg, ki képviselje őket. Sok lenne mán a demokrációbul. |
|
mpd |
|
Czunyiné Bertalan Judit ismét megkapta a kérdést, nem akar-e lemondani, amire Balog Zoltán válaszolt, és elmondta, ő megköszönte és elégedett az államtitkár munkájával. Czunyiné annyit fűzött hozzá, ő itt most feladatot lát, munkát lát, szerinte mindenkinek dolgoznia kell.
Isten óvja a népet, ha elkezd igazán dolgozni!!! Az eddigiben se volt köszönet. |
|
|
mpd |
|
Nade boldogok a balgák, vagy nem? |
|
|
mpd |
|
Nade ő nem az.... hiszen megmondta. |
|
|
tótumfaktum |
|
Balog: túltoltuk a biciklit egy kicsit 2016.01.25. 18:32
"Túltoltuk a biciklit egy kicsit." Ezt mondta az emberi erőforrások minisztere a Házon kívülnek a központosított oktatási rendszerről. Balog Zoltán a jövő tanévtől változtatásokat szeretne, szerinte vissza kellene adni bizonyos döntési jogosultságokat az iskoláknak, de ettől még nem szűnne meg a Klebelsberg Intézményfenntartó központ. A tiltakozó akciót indító miskolci tanárok szerint teljesen új rendszer kellene. Miskolcon jövő hétre fáklyás felvonulást szervez az ottani Pedagógus Szakszervezet. http://rtl.hu/rtlklub/hirek/balog-tultoltuk-a-biciklit-egy-kicsit
+ VIDEJÓ!
|
|
|
mpd |
|
Ilyenkor érzem úgy, hogy minden szó fölösleges. |
|
tiszavirág |
|
Amit ez a Radó mond, annak minden szava igaz és arany, ezért feltétlenül mindenkinek magáévá kell tenni, amit az a Czunyiné meg az a Hoffmann Rózsa mond, az mind hülyeség. Punktum.
Igaz?
Nekem nem tűnik úgy, hogy egy 14 éve tanító tanár ne lenne alkalmas tanfelügyelői állás ellátására, ha egyébként nem egy imbecillis félnótás. Szerintem még túl is van biztosítva. A szaktanfolyam, úgy gondolom, bizonyára a tanfelügyelői állással közvetlenül kapcsolatos mindenféle jogi, adminisztrációs kérdések tisztázását szolgálja. Arra szerintem 60 óra untig elegendő. |
|
tiszavirág |
|
Talán azért tudom távolabbról nézni ezt az egész ügyet, mint te, mert mint írtam, ma már nem vagyok érintett benne. Éppen ezért, ha nem haragszol, nem fogok minden paragrafust átnyálazni. Általánosságban állapítottam meg, hogy a tanarak szégyenteljesen alacsony minőségű "tudással" rendelkeznek (tisztelet a nagyon kevés kivételnek), és ez jól látszik a diákság minden évben rosszabb és rosszabb teljesítményén. Inkább ezen gondolkodna el az a sok léhűtő senkiházi tanár.
A tanarak sírnak-rinyálnak, ahelyett, hogy magukba szállnának. Kell az ellenőrzésük, kell a képzésük, mert legtöbbjüknek kritikán aluli a minősége.
Egy kedves ismerősöm mondta, aki a nagy múltú Eötvös gimnáziumban végzett, ha ma bemegy a gimnáziumba, ahol őt még kiváló tanárok oktatták évtizedekkel ezelőtt, úgy érzi magát, mintha egy fodrászüzletben járna. No comment.
Ez a mai tanári felhozatal.
Senkinek nem fogtak a fejéhez frommert, ez a "minőség", ebből kell választani, az is lehet, hogy nincsenek is annyian, hogy választani tudnának belőlük.
(A személyeskedést pedig te kezdted, remélem, ezt elismered. Sajnálom, ha azt hitted, hogy csak neked szabad. Biztos lehetsz benne, hogy SOHA nem kezdek személyeskedésbe, viszont k@rvára utálom, ha más megengedi magának ezt a bunkóságot.)
|
|
mpd |
|
Ez is csak olyan szakma mint a többi: van, aki rátermett, és van, aki nem. Csakhogy ez nem derül ki 2*30 órányi kamu gyorstalpalón. |
|
tótumfaktum |
|
Nekem ez afféle "besúgórendszernek" tűnik ... De lehet hogy csak én öreg szem |
|
mpd |
|
A tanfelügyelőkről:
Tanfelügyelői (és egyben pedagógusminősítői) feladatokra miniszteri pályázat nyomán jelentkezhettek a legalább 14 éve tanító, szakvizsgával rendelkező pedagógusok. Betanításuk 2014 tavaszától több turnusban, egy kétszer 30 órás tanfolyam keretében zajlott. Czunyiné októberi sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy 5194 szakértő kezdte meg a munkát. Ők a tanfolyam elvégzésével automatikusan az életpálya jóval magasabb fizetést biztosító mesterpedagógusi fokozatába kerültek, cserébe vállalták, hogy az OH kirendelheti őket tanfelügyeleti vagy minősítési feladatokra, azaz saját kollégáik ellenőrzésére. A szakértői tanfolyamon részt vett forrásunk szerint a hivatal felkészítését online formátumú személyiségi és jogi teszt előzte meg, a kontaktképzéseken főleg a tanfelügyelet és a minősítő vizsga eljárásrendjét gyakorolták, interjúhelyzeteket játszottak el, egymás tanfelügyeletét szimulálták videóra vett órák alapján. Radó Péter mindezt alibi képzésnek tartja, szerinte a valódi tanfelügyelet önálló szakma, egy rendes tanfelügyeleti csoportban általában több szakértő dolgozik együtt: jogász, közgazdász, oktatáskutató. „Persze, ha csak egyes pedagógusokat vegzálunk, nem kell érteni az értékeléshez. Ne tévesszen meg senkit az elnevezés: ami Magyarországon indul, az nem tanfelügyelet, azt ugyanis a megfelelő módszertan és főleg tanfelügyelők nélkül nem lehet bevezetni” – mondja Radó. |
|
|