Téma: kerékpár |
|
alma |
|
Az apám bringája a hatvanas évekből a mai napig üzemképes és elképzelni sem tudod milyen súlyokat szálított vele és mennyi kilómétert ölt bele. Közben nekem is lett aluvázas bringám, ami teherbírásába épp hogy beleférek (110kg), földesútra nem is merek menni, mert félek, hogy szétroppan. Oda inkább az apámtól örökölt vagy az előző saját muffos acélvázassal. |
|
negyven rabló |
|
El tudod képzelni, hogy milyen nehéz lenne egy bringa, ha muffokkal fognák össze csöveket? A mai alu. vázas országúti gépek 7-8 kilósak, a titán, meg egyéb ötvözetekből készültek 4-5 kilósak, de még egy egyszerű alu. vázas túrabringa sem több 13-15 kilónál csomagtartóval, sárvédőkkel, teleszkóppal, lámpákkal együtt. Szóval felejtsd el a muffokat. Legalábbis kerékpár témában! |
|
alma |
|
"A csöveket rendszerint karmantyúval ("muff" avagy "muffni") kötik össze. Ezek a karmantyúk rendszerint acélöntésből készülnek, de készítik őket temperált öntvényből és kovácsolt acélból is. Ezekbe erősítik be a csöveket oly módon, hogy a karmantyút izzó állapotban felhúzzák a csövekre és keményen beforrasztják." http://mek.oszk.hu/02900/02942/html/ Elég régi a könyvecske, 1930-as ... |
|
negyven rabló |
|
Ne viccolj má' te! Régi lehet az a cserkészkönyv! A jól elvégzett hegesztés sosem törik! Mellette esetleg. Van jobb ötleted a csövek különböző szögekben történő egymáshoz kötésére?
|
|
|
|
alma |
|
Vajon manapság szinte minden váz miért hegesztett? Én még a kerékpáros cserkészkönyvben azt olvastam, hogy az ilyen gyenge ... Lehet, hogy fejlődött a hegesztés technológia? |
|
|
Rendes Kis |
|
A biciklisták (úgy mint a gyalogosok és az autósok) is kétfélék: jók vagy őrültek. |
|
mackó |
|
Nálunk akkor is ott közlekednek, ha mellette 5 méterrel új, minden igényt kielégítő kerékpárút húzódik. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. |
|
|
Rendes Kis |
|
Körbekarikázta Európát
A sepsiszentgyörgyi Bagoly Levente kerékpárral körbejárta Európát, s tegnap este érkezett szülővárosába, ahol barátai meglepetésfogadtatást szerveztek tiszteletére.
A Bukarestben egyetemre járó, kerékpáros futárszolgálatnál dolgozó bicajrajongó július 17-én indult a román fővárosból, Szerbián, Horvátországon, Olaszországon, a francia Riviérán át Barcelonába ment, onnan északnak fordult, Párizson át Londonba, majd Koppenhágába, aztán Berlin, Prága, Bécs, Pozsony, Budapest érintésével Kolozsváron át érkezett Sepsiszentgyörgyre. Ma visszamegy kiindulási helyére, Bukarestbe, s pénteken vonattal hazajön. Tegnap este mintegy harminc barátja karikázott elébe Előpatak felé, majd a várostáblánál szalaggal várták az itt maradottak, pezsgővel locsolták és kínálták. Bagoly Levente két parányi csomaggal ment, az út szélén sátorban aludt, végig angolul értekezett, s mint mondja, mindenütt barátságos emberekkel találkozott. Az utazással különösebb célja nem volt, szórakozásból tekert.
... http://erdely.ma/mozaik.php?id=149252&cim=korbekarikazta_europat |
|
|
negyven rabló |
|
Örülök, ha tetszik. Kevéssé ismert, minőségi cseh márka. Eredetileg ilyen volt, de kicsit átalakítottam a saját céljaimra.
|
|
|
|
negyven rabló |
|
Na jó! Természetes szerénységemet leküzdve közszemlére bocsátom!
|
|
mackó |
|
Grat! És jöhet a kép! |
|
|
negyven rabló |
|
Jelentem, hogy az idén másodszor teljesítettem a teljes Balaton kört! (220 km-t mondanak/írnak, de sztem csak 213) spiritofbalaton.hu Az idei eredmények még nem teljesek (ez nem verseny, hanem teljesítménytúra), de tuti, hogy a korosztályban nyertem/tünk.
Ha gondoljátok, beteszem a túrabringám képét. Ha nem, akkor csak nekem szép!
|
|
|
|
|
|
|