Téma: kerékpár |
R.András |
|
Biciklis kollégáink minapi bemutatásánál felmerült az észrevétel, hogy nem viseltek sisakot a fotózás során. Nomost. A KRESZ vonatkozó rendelkezése szerint kerékpáron bukósisak viselése csak akkor kötelező, ha a biciklis lakott területen kívül 40 km/óra feletti sebességgel halad – a Városligetben, 20 km/óra sebesség körül cirkáló munkatársaink tehát semmiféle szabályszegést nem követtek el. Más oldalról viszont: olyannyira fontosnak gondoljuk a pozitív prevenciós üzenetek, balesetmegelőzési ajánlások közvetítését, hogy már hat éve elkészítettünk egy minifilmet, amiben a biciklissisak óvó-oltalmazó hatékonyságát mutattuk be – az akkor stábunkban dolgozó Balla Szilárd százados segítségével. Mindent összevetve: a sisakviselés, ha nem is kötelező, ám minden helyzetben igencsak AJÁNLOTT, ártani egészen biztosan nem árt kerékpározás közben – ha megfelelő méretet választva, a sisakot jól beállítva viseljük. Szép délutánt, balesetmentes közlekedést, boldog, békés biciklizést kívánunk! ... www.facebook.com/watch?v=452417477640053 |
|
pandala |
|
anyunak (vagy apunak!?) már csak a csomagtartón jut hely )) |
|
|
pandala |
|
"Bringára váltva
„Csoda, Robusta és Rakéta – annak a közlekedési eszköznek a fantázianevei, amely a legszorosabb kapcsolatban van az emberrel: az ember ereje hatja és szoros fizikai közelsége feltétele az eszköz mozgásának. Egy olyan közlekedési módról van szó, amelyről azt szoktuk mondani, hogy ha valaki egyszer megtanulta, akkor nem fogja elfelejteni.
A Magyar Műszaki és Közlekedési és Múzeum 2023-as időszaki tárlata, - a „Bringára váltva” - az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában mutatja be sokunk kedvelt eszközét a kerékpárt, - és annak történeti, társadalmi és sporttörténeti vonatkozásait. ...." - https://azeszaki.hu/hu/a-kiallitasrol
|
|
|
|
|
pandala |
|
"Elkészült a világ első hidrogénüzemű kerékpárja 2021/11/06 20:07 Az ausztrál LAVO vállalkozás kifejlesztette a házi hidrogénerőművet, amely forradalmasíthatja az épületek energiaellátását. A nagyobb kazán méretű hidrogénerőmű napelemekkel van összekötve, az ezekből származó tiszta energiával végzi a hidrogéntermelést: vizet bont oxigénre és hidrogénre elektrolízissel. Ami pedig a mi cikkünk szempontjából lényeges: a megtermelt hidrogént nemcsak a lakás vagy iroda energiaellátására lehet fordítani, hanem kerékpármotor meghajtására is." https://365.reblog.hu/elkeszult-a-vilag-elso-hidrogen-uzemu-kerekparja-lavo |
|
|
|
pandala |
|
Idézet: 2021. 06. 14. 14:00 A világon egyedülálló e-kerékpár-gyártás indul Kalocsán
Az Emika Elektromechanikai Zrt. egy 3500 négyzetméteres új fémmegmunkáló központot épít Kalocsán. Ezzel a fejlesztéssel tovább bővítik az olyan autógyárak felé irányuló beszállítói tevékenységüket, mint a Suzuki, az Audi, vagy a Porsche.
https://www.baon.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/a-vilagon-egyedulallo-e-kerekpar- ...
( Mondjuk a kerékpár-részt tekintve: szerintem egy bicciggli épp' azért jó, mert megmozgatja az emer izmait ... a zelektromosban semmi 'élvezet' nincsen .. ) |
|
|
|
tatam |
|
Hajrá Valter Attila!!! |
|
glens |
|
Giro: Bernal átvette a vezetést, Valter a top 5-ben maradt
Egan Bernal (Ineos Grenadiers) nyerte meg a Giro d'Italia országúti kerékpáros-körverseny kilencedik szakaszát, ezzel összetettben is átvette a vezetést a rózsaszín trikót három napon át viselő, vasárnap 49 másodperc hátránnyal a 25. helyen célba érő Valter Attilától (Groupama-FDJ). A 22 éves magyar versenyző az ötödik helyre csúszott vissza az összetettben, hátránya 43 másodperc az éllovas mögött.
A 9. szakasz profilja:
|
|
glens |
|
Harmadik napja rózsaszínben Valter Attila.
|
|
glens |
|
VALTER ATTILA ŐRZI A RÓZSASZÍN TRIKÓT, TOVÁBBRA IS VEZET A GIRO D'ITALIÁN!
Valter Attila a mezőnnyel ért célba a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny hetedik, Notaresco és Termoli közötti 181 kilométeres szakaszán, így a magyar kerékpáros a sprintbefutó után továbbra is vezet az összetett versenyben, vagyis megőrizte az összetettben élen állónak járó rózsaszín és a legjobb 25 éven aluli versenyzőt illető fehér trikót. |
|
glens |
|
Valter Attila történelmet írt: először vezeti magyar a Giro d’Italia összetett versenyét!
Az Eurosportnak adott interjúban a versenyről kérdezték. Az interjú végén pár mondatot mondott magyarul is, megköszönte a szurkolást, az interjút ezzel zárta: Hajrá, magyarok!
|
|
|
|
|
negyven rabló |
|
Főnök úr! Irtózatos méretű a kátyú! Te még mindig azt hiszed, hogy az emberiség egyharmadát sem elérő fehér és nem fehér keresztények képesek bármilyen eredményt elérni a fehér, született keresztény és nem keresztény pénzemberek által támogatott újságírókkal szemben bármit is elérhetünk hosszabb távon? Senki nem beszél róla,de elérkeztünk az új kommunizmushoz! "Világ proletárjai egyesüljetek!"Egyesült Európai Államok!" Nekem pont elég volt az első szózat 39 éves koromig, azóta pedig csikorog a fogam! |
|
R.András |
|
Maestro, jó hogy látlak ! A bolygót ki kéne zökkenteni a kátyúból ! |
|
negyven rabló |
|
Ez nyilván egy idióta barom, de a Rákóczi úton nincs bringasáv, tehát ezt ne kenjük az ijedt óvodás Karigerire! (Jójó, látom a röhögős szmájlit, meg a szomorút is.) Nem védem, de néha érthető a bringások viselkedése, ugyanis a városban lámpák között, a rendszeres fékezés és utána a gyorsítás mérhetetlen energiát vesz el. Természetesen, ha valaki edzeni megy, akkor azt ne a városban tegye. Ha mégis oda kényszerül egyéb okokból, akkor vegye észre, hogy itt bizony nem tud 30-as átlagot menni! Ha pedig a munkája kényszeríti oda, akkor is alkalmazkodnia kell a körülményekhez. A Karigeri-akció után, még az erősebb korlátozások idejében, szombati napon, szinte semmi forgalomnál végigmentem a Népfürdő u- Jászai-Oktogon-Blaha-Üllői út-Népliget- Hungária körön. Kaputól- kapuig kb 19 km volt. Ennél rosszabb átlagot ritkán produkáltam! Minden lámpánál megálltam. 1 óra 10 perc lett! (Még senkinek nem mondtam el!) Mondjuk ezzel semmi különöset nem akartam mondani, csak annyit, hogy aki nem szórakozásból, vagy edzés miatt teker, az vegye tudomásul, hogy a városi forgalom nem kifejezetten a bringások számára találtatott ki! |
|
|