Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat |
|
|
|
pandala |
|
Attól tartok h az utóbbival 15-20 évig nem fognak komolyabban foglalkozni ... Bár, ha Gréta majd rájuk dörrent!! ;-))))) |
|
pandala |
|
/ sz'al, az igazi kulcskérdés az az h sikerül-e ténylegesen nagy mennyiségben villamos-energiát "piszkostalanul" előállítani .... )) na meg, hogy az akkukmulátotok újrahasznosítása megoldott lesz-e !! / |
|
pandala |
|
Ez így teljesen hamis beállítás, bár karikatúrának érdekes ....
először is: a dízel(benzin) üzemnyag előállításához is kellenek (szennyező) gyárak, azok hiányzanak a képről ... másodszor: a dízel autó ott (is) szennyez, ahol mozog, a villanyos meg nem ott .... harmadszor: természetesen a villanytot :-) nem (vagy kevésbé) szennyező erőművekben kell előállítani .. ( atomerőmű, naperőmű, szélerőmű, fúzós erőmű(!?) .... ) .... A kljucs a részletekben van!
|
|
|
|
R.András |
|
A villámtöltés nagyon hasznos lehetőség, ha éppen úton vagy az elektromos autóddal. Jó tudni: az villámtöltés (DC) nagyon nagy erővel "préseli" az elektronokat az akkumulátorba. Ha egyszer-egyszer bevásárlás során vagy az autópálya mellett DC villámtöltőre csatlakoztatod az e-autódat, annak semmi érezhető negatív következménye nem lesz, a napi szintű állandó villámgyors töltés viszont valamelyest csökkentheti az akkumulátorod élettartamát. Vannak kérdéseid az elektromos autózással kapcsolatosan? Sok kérdésre a blogunkon is választ találhatsz: https://www.eon.hu/hu/blog/e-mobilitas.html ... www.facebook.com/photo/?fbid=663616199200613&set=pcb.663616445867255 |
|
|
|
R.András |
|
Így képzeli az Audi a benzinkutak utáni korszakot A jövő héten a németországi Nürnbergnél az Audi megnyitja az első olyan töltőközpontját, ami első sorban azoknak segítene, akik otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkeznek.
Az Audi kísérleti projektjének célja, hogy teszteljék a töltési megoldásokat, melyik válhat be a folyamatosan növekvő elektromos járművek száma mellett. A cég már tavaly bejelentette villamosítási stratégiáját, amelynek következménye, hogy 2033-ra befejezik a hagyományos motorú modellek gyártását.
Nyilvánvalóan az összes gyártónak érdeke, hogy a jövőben is megkülönböztesse magát a több márkától és nem csak termék, hanem szolgáltatási oldalról is. Ennek a stratégiának a része az is, hogyan lehet töltési infrastruktúrát adni. Ilyen lenne például ez a moduláris konténerház, amelyek könnyen össze- és szétszerelhetők tetszőleges alapterületre. ... https://hvg.hu/cegauto/20211218_Igy_kepzeli_az_Audi_a_benzinkutak_utani_korsz ... |
|
|
|
|
R.András |
|
Van 1 tervem, offline szívesen elmesélem ! |
|
gajo |
|
" a minél gyorsabb elterjedésükhöz szükség van" némi pénzre, ez a szerencsétlen jobbágy nép azt honnan vegyen? Nem mindenkinek emelkedik automatikusan a jövedelme! |
|
R.András |
|
Gépjárműtöltő-infrastruktúrát fejleszt két szakvállalat
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az e-Mobi Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött a gépjárműtöltő-infrastruktúra fejlesztéséről és annak európai közlekedési hálózatba kapcsolásáról - közölte a közútkezelő az MTI-vel pénteken.
Mint írták, egyre több elektromos gépjármű jelenik meg az országban, azonban a minél gyorsabb elterjedésükhöz szükség van az országos átjárhatóságot biztosító töltő-infrastruktúrára is. Erre a növekvő érdeklődésre reagál a Magyar Közút és az elektromobilitás hazai fejlesztését célul kitűző, az MVM Csoport részeként működő e-Mobi. ... https://gondola.hu/hirek/269614-Gepjarmutolto-infrastrukturat_fejleszt_ket_sz ... |
|
|
R.András |
|
Villanyautók adnak áramot egy holland stadionnak Bekapcsolt az első 15 kétirányú töltést támogató elektromos töltőállomás az amszterdami Johan Cruyff Arénánál, ami azt jelenti, hogy a villanyautósok mostantól nemcsak feltölthetik járművüket az oszlopokra csatlakozva, hanem az akkumulátoraikban tárolt energiát be is tölthetik a stadionra kapcsolt 3 MW/2,8 MWh-s energiatárolóba, hozzájárulva az épület energiaellátásához. Az aréna függetlenítése a hálózattól egy kitűnő példája volt 2018 nyarán, hogy az elektromosautó-akkumulátorok milyen széleskörűen használhatóak még az autóból való kikerülésük után is: az energiatároló összesen 148 Nissan Leaf akkumulátorával egyenértékű kapacitást kínáló használt, és kisebb részben új aksik keverékéből áll, amibe egy 1 MW teljesítményű napelem-rendszer is szolgáltatja a tiszta elektromosságot. A projekt jelentősége abban rejlik (a hálózatra kapcsolt energiatároló berendezések általános pozitívumai mellett), hogy a stadionok rendkívül nagy energiafogyasztók tudnak lenni, ám az elraktározott energia a környezetszennyező csúcserőművek, generátorok bekapcsolása nélkül tudja kisegíteni a helyszínt a szükséges energiával.
... Sokan rettegnek attól, hogy mi történik majd az energiahálózattal, amikor egyszerre kapcsolódik rá több millió villanyautó, miközben a járműveinkre úgy is tekinthetnénk, mint mini energiatárolók szétszórva az országban, melyek a nap legnagyobb részében csak egy helyben állnak. Elektromos autóink tehát pont ugyanolyan berendezések, ami a megújuló forrásokból származó energia tárolásához szükséges lenne az időjárás változásának való kitettség miatt, de a kritikusok szerint túl drága és környezetszennyező a gyártása – holott a megoldás már ott van az utakon. A legfőbb akadály jelenleg az, hogy a lítium-ion aksi védelme érdekében az autógyártók egyelőre nem nyitnak ebbe az irányba, a villanyautók közül csak a Nissan LEAF és a Renault Zoe támogatja a kétirányú töltést, a plug-in hibridek között pedig a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius képes erre. A Johan Cruyff Aréna V2G rendszerét a The Mobility House és az Eaton fejlesztette, s hamarosan mind a 2000 parkolóhelyre kerül intelligens töltőállomás. ... https://villanyautosok.hu/2019/12/11/villanyautok-adnak-aramot-egy-holland-st ... |
|
negyven rabló |
|
Beszéltünk-e már arról, hogy az okostelefonok, laptopok, e-autók akkumulátorai gyártásának, majd hulladékba-kerülésének tényleges következményei mennyire érik el Greta Thunberg fantasztikus gondolatait? A "Globust átfogó és kvázi áthajózó, az egész emberiséget megigéző" útjának végén mondott-e már valamit erről? |
|
|
R.András |
|
Mi lenne, ha hirtelen minden autót elektromosra cserélnénk? ... Végül végezzünk el egy gondolatkísérletet: gyakran felmerül, hogy ha az autókat elektromosra cserélnénk, akkor letérdelne az elektromos hálózat. 2018 év végén a KSH adatai szerint 3 641 823 db személyautó volt forgalomban Magyarországon. Egy átlagos személyautó évente 18 000 kilométert tesz meg. Egy átlagos elektromos autó fogyasztása 18 kWh/100 km. Tehát, ha egy csapásra elektromos autóra cserélnénk az országban lévő minden személyautót, ezek töltéséhez évente nagyjából 11 800 GWh elektromos energiára lenne szükség. Ezzel a számmal a többségünk önmagában nem tud mit kezdeni, ezért próbáljuk meg összevetni néhány jellemző értékkel. ... www.facebook.com/Villanyautosok/posts/2913577805319611?__xts__%5B0%5D=68.ARC9 ... |
|
pandala |
|
Az szerintem igaz, hogy tényleg gyártani kell őket, egyenlőre nem látszik jobb megoldás. Az a kérdés, hogy normális e túlzott hurráoptimizmussal hozzáállni a kérdéskörhöz! :-)
|
|
|
pandala |
|
Tud valaki esetleg egy olyan linket adni, amelyen elég pontosan és hihetően le van írva környezetvédelmi szempontokból a villanyótók kérdésköre?? Mert az teljesen igaz, hogy a nagyvárosoknak mindenképpen jó az irány, a CO2 termelés szempontjából, de mi az igazság a teljes Föld vizsgálata szempontjából? Mer'hogy ugye hiába lesz tisztább a levegő a Lenin krt.-n, ha az egész Föld szempontjából nem lépünk előre! .. Nemrég találtam valami anyagot erről, de valahogy nem tűnt eléggé "függetlennek"!
|
|