Téma: Elektromos hajtás (Ebringa) |
|
negyven rabló |
|
Nna! Ezek már elég komoly adatok!
Valami azért gyanús nekem: "- Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km)" Hogy a fenébe jön ez ki? Ha 100km-t veszünk egy töltéssel megtehető távolságnak, akkor az 1700 kisütés 170 ezer km-nek felel meg, ami teljes képtelenségnek tűnik! Gondolom úgy számolják,hogy nem minden töltés előtt merül 0-ra az akksi, pláne a NiMh-et lehet bármikor tölteni, tehát az inkább 1700 töltés lesz, nem pedig kisütés. Igy kijöhet az elméleti 80 ezer km. Természetesen nincs motor, vagy robogó, ami ennyit tudna megtenni fődarabcserék nélkül. Próbálok kötözködni, de akárhogy is számolok, ha igaz a 80 ezer km, akkor az üzemeltetése tényleg olcsóbb mindennél még akkor is, ha egy akkucsere (6x60 Ah-s ólomakksit számolva) kb. 160 ezer Ft. A NiMh-ra nem találtam árat, de legalább a kétszerese. Összehasonlítva az elméleti 80 ezer km-en a kettőt: Egy közepes, benzines, kétütemű robogó, mondjuk 350 ezer. (Van 200-ért is) Benzin 80 ezer km-re: 1024 ezer Ft Olaj " " " : 1760 ezer Ft Kb. 8 motorfelújítás, vagy blokkcsere: 160 ezer Ft Egyéb: Fékbetétek, gumik, stb. 150 ezer Ft Összesen: 3444 ezer Ft
Vectrix ára: 2145 ezer üzemanyag: (Valahol olvastam,hogy 100km/70 Ft) 56 ezer fék, gumik, stb. legyen ugyanannyi: 150 ezer elektromotor mennyit bír, mennyibe kerül? akkucsere 1x: 320 ezer összesen: 2671 ezer
Egyszóval, ennyi használat mellett olcsóbbnak tűnik az elektromos, bár az ismeretlen motorárat hozzászámítva nem is olyan sokkal!
Kérdés: Ki akar/tud ma ennyi pénzt kiadni villanyos motorért, amikor az árából kocsit is tud venni? (Valaki, aki ismeri és ért hozzá, betehetné az árat) Sztem ez még a jövő zenéje, kell hozzá 1-2 évtized. Azért hozzáteszem, hogy ez a teljesítmény és dizájn lenyűgöz. |
|
|
Rendes Kis |
|
Önsúly: - doksi szerint: 462 lbs (210 kg) - honlap szerint: 510 lbs (231 kg) - az eladó tartott nekünk 1 demót, ahol a 210-es számot vetítette, de a 231-es számot mondta ... Akksik: - Az önsúly ~50 %-a az akksik. (A robi aljában vannak, ezért alacsonyan van a súlypont). - NiMH (nikkel-metál-hidrid ... nem "hibrid" !) - 30 Ah / 3,7 kWh - Töltési teljesítmény: 1,5 kW - Töltési idő (80 %-ra): 2 óra - Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km) Motor: - Csúcsteljesítmény: 16 kW (3000 1/min) - Max. nyomaték: 65 Nm - Max. sebesség: 100 km/h - Gyorsulás 0-80 km/h-ra: 6,8 s - Autonómia: -- 100 km/h: 50 km -- 50 km/h: 85 km -- 40 km/h: 110 km Fék: - Visszatáplálós motorfék ! - 0 sebességről indulva: hátramenet ! - Mechanikus első- és hátsó kerékfék
|
|
mackó |
|
Viheted a visszapillantót. |
|
|
|
negyven rabló |
|
Ez qrva jól néz ki! Kérünk még képeket, mert a neten lelhető katalógusképek nem annyira életszerűek! Meg adatokat is! Önsúly, milyen akkui vannak, súlyuk, teljesítmény, töltési idő, hatótáv,stb. Motorkerékpárnak minősül-e, vagy segédmotornak? A gúglin nagyon kevés adat van róla. |
|
Rendes Kis |
|
Megjött !
A Vectrix a lengyel-uher határon:
|
|
gajo |
|
És kétárbócos kivitelben, spinakkerrel is kapható? |
|
|
Rendes Kis |
|
Pontosítok: ami nekünk sem kell gyakrabban, mint 1 irodistának ! |
|
Login |
|
Pedig amilyen meleg van... |
|
Rendes Kis |
|
Ez az, ami nekünk nem kell: Idézet: Subject: OFFTopic: zuhanyzási lehetőség
Sziasztok!
Lehet hogy néhányan már tudtátok, de azért körbeírom van az Infopark ... épületében zuhanyzós öltözési lehetőség ... (gazdasági bejárat mellett)
Bocs a zavarásért, X. Y.
ps - ha tudtok bringás külsősről, annak adjátok át az infót.
|
|
|