Téma: Elektromos hajtás (Ebringa) |
|
HAME |
|
"Egy elektromotor sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egy benzines."
Pláne ezek a kefe nélküli motorok. Az egyedüli kopó alkatrész benne a csapágyazás. Ez persze elektronikát igényel, továbbá a permanens mágnes idővel veszt az "erejéből" |
|
Rendes Kis |
|
Híresember az Öko-Moto standján a Motorrevü-napon:
|
|
|
Rendes Kis |
|
Vszleg kell hozzá "valamilyen" jogsi. De hogy pontosan milyen, azt még meg kell kérdenem a közlekedési felügyelettől. (A motoros iskolát fölhívtam, de azok nem tudták ! ) |
|
negyven rabló |
|
Jó, igazad van, én csak a saját igényeim szerint vizsgálom a dolgokat, azért hasonlítottam az 50 cm3-hez. Eszerint a teljesítménye miatt a motorkerékpárok közé tartozik, vagyis "A" kategória kell hozzá?
Háát, a munkaidejét értem a "mit bír" alatt, vagyis hány km-t tud vajon? Ez csak az összehasonlításnál volt érdekes a ktsg-ek miatt. Egy elektromotor sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egy benzines. Egy 50-es robogót max. 8-10 ezrenként teljesen fel kell újítani, vagy a blokkot cserélni, közben meg ékszíj, gyertya, stb. Sz'al nem olyan olcsó az sem, csak a megnyert idő az, ami miatt megéri.
Jelen, jelen! Tudod mi a jelen? A kormány, a vezetője és a produktumuk! Ezért is nem fog gyorsan terjedni a Vectrix, bár marha nagy lépés a korábbiakhoz képest! Egy megszállott, benzingőzzel fertőzött, hagyományos értelemben vett motoros nem fog ilyenre ülni egy darabig. |
|
Rendes Kis |
|
Ez nem "robogó", hanem "nagytestű robogó" (maxi-scooter) kategória. Bizonyos szempontokból a 125 cm3-es, más szempontokból a 250-es benzinessel van 1 kategóriában (sajnos, a szempontokat nem tudtam megjegyezni a vetített demóból ... de majd elkérem ...) Mit értesz azon, hogy "mit bír" a motor ? A demót tartó (műszaki) ember enyhe "megvetéssel" szólt a motorról, hogy szinte "nincs is benne alkatrész" !
Ez már a jelen ! |
|
negyven rabló |
|
Az a robogó, amit te nézel, nem robogó, hanem robogó formájú, 125-650 cm3 közötti motorkerékpár.
A "robogó" kategória 50-70 cm3 közötti, azok pedig 200-600 ezer között kaphatók. a drágábbak: http://motoitalia.hu/index.php?p=10 az olcsóbbak: http://motowell.hu/arlista.php
Ja, teljes kisütés, utána 80%-kos töltés.
Húú, télleg! Kissé elszámoltam! "Csak" 1794 ezer áfá-val, 230-as árfolyamon.
Akkor nem sokat tévedtem, csak az akkuk árában, ami viszont rontja a villanyos előnyét. És még mindig nem tudjuk, hogy a motor mit bír és mennyibe kerül, bár nem lehet túl drága, ha nem valami spéci dolog.
Szóval, ez még mindig áll: "Sztem ez még a jövő zenéje, kell hozzá 1-2 évtized. |
|
Rendes Kis |
|
1ébként azzal is lehet, én kavartalak +, hogy 2 rovatot összevontam. Az élettartamot ő így közli:
* battery deep discharge cycles (80% charge): 1700
* estimated battery life: 50000 miles / 80000 km
vagyis, ez utóbbit ő is "átlagos" töltögetési gyakorlattal számolva hozta ki ...
|
|
Rendes Kis |
|
Bocsánat, lehet, hogy rosszul fordítottam, ez az ami 1700: "battery deep discharge cycles (80% charge)"
(Én azt hallottam, hogy a NiMH akksi ára 3x-osa az ólmosénak ...)
A Vectrix ára "csak" 6.500,- € (+ ÁFA) Az ilyen kategóriájú benzines robogó sem 350 eFt: http://www.suzuki-motor.hu/akciok/index.html
|
|
negyven rabló |
|
Nna! Ezek már elég komoly adatok!
Valami azért gyanús nekem: "- Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km)" Hogy a fenébe jön ez ki? Ha 100km-t veszünk egy töltéssel megtehető távolságnak, akkor az 1700 kisütés 170 ezer km-nek felel meg, ami teljes képtelenségnek tűnik! Gondolom úgy számolják,hogy nem minden töltés előtt merül 0-ra az akksi, pláne a NiMh-et lehet bármikor tölteni, tehát az inkább 1700 töltés lesz, nem pedig kisütés. Igy kijöhet az elméleti 80 ezer km. Természetesen nincs motor, vagy robogó, ami ennyit tudna megtenni fődarabcserék nélkül. Próbálok kötözködni, de akárhogy is számolok, ha igaz a 80 ezer km, akkor az üzemeltetése tényleg olcsóbb mindennél még akkor is, ha egy akkucsere (6x60 Ah-s ólomakksit számolva) kb. 160 ezer Ft. A NiMh-ra nem találtam árat, de legalább a kétszerese. Összehasonlítva az elméleti 80 ezer km-en a kettőt: Egy közepes, benzines, kétütemű robogó, mondjuk 350 ezer. (Van 200-ért is) Benzin 80 ezer km-re: 1024 ezer Ft Olaj " " " : 1760 ezer Ft Kb. 8 motorfelújítás, vagy blokkcsere: 160 ezer Ft Egyéb: Fékbetétek, gumik, stb. 150 ezer Ft Összesen: 3444 ezer Ft
Vectrix ára: 2145 ezer üzemanyag: (Valahol olvastam,hogy 100km/70 Ft) 56 ezer fék, gumik, stb. legyen ugyanannyi: 150 ezer elektromotor mennyit bír, mennyibe kerül? akkucsere 1x: 320 ezer összesen: 2671 ezer
Egyszóval, ennyi használat mellett olcsóbbnak tűnik az elektromos, bár az ismeretlen motorárat hozzászámítva nem is olyan sokkal!
Kérdés: Ki akar/tud ma ennyi pénzt kiadni villanyos motorért, amikor az árából kocsit is tud venni? (Valaki, aki ismeri és ért hozzá, betehetné az árat) Sztem ez még a jövő zenéje, kell hozzá 1-2 évtized. Azért hozzáteszem, hogy ez a teljesítmény és dizájn lenyűgöz. |
|
|
Rendes Kis |
|
Önsúly: - doksi szerint: 462 lbs (210 kg) - honlap szerint: 510 lbs (231 kg) - az eladó tartott nekünk 1 demót, ahol a 210-es számot vetítette, de a 231-es számot mondta ... Akksik: - Az önsúly ~50 %-a az akksik. (A robi aljában vannak, ezért alacsonyan van a súlypont). - NiMH (nikkel-metál-hidrid ... nem "hibrid" !) - 30 Ah / 3,7 kWh - Töltési teljesítmény: 1,5 kW - Töltési idő (80 %-ra): 2 óra - Élettartam: 1700 kisütés (~80 000 km) Motor: - Csúcsteljesítmény: 16 kW (3000 1/min) - Max. nyomaték: 65 Nm - Max. sebesség: 100 km/h - Gyorsulás 0-80 km/h-ra: 6,8 s - Autonómia: -- 100 km/h: 50 km -- 50 km/h: 85 km -- 40 km/h: 110 km Fék: - Visszatáplálós motorfék ! - 0 sebességről indulva: hátramenet ! - Mechanikus első- és hátsó kerékfék
|
|
mackó |
|
Viheted a visszapillantót. |
|
|
|
negyven rabló |
|
Ez qrva jól néz ki! Kérünk még képeket, mert a neten lelhető katalógusképek nem annyira életszerűek! Meg adatokat is! Önsúly, milyen akkui vannak, súlyuk, teljesítmény, töltési idő, hatótáv,stb. Motorkerékpárnak minősül-e, vagy segédmotornak? A gúglin nagyon kevés adat van róla. |
|
Rendes Kis |
|
Megjött !
A Vectrix a lengyel-uher határon:
|
|
gajo |
|
És kétárbócos kivitelben, spinakkerrel is kapható? |
|
|
Rendes Kis |
|
Pontosítok: ami nekünk sem kell gyakrabban, mint 1 irodistának ! |
|
Login |
|
Pedig amilyen meleg van... |
|
Rendes Kis |
|
Ez az, ami nekünk nem kell: Idézet: Subject: OFFTopic: zuhanyzási lehetőség
Sziasztok!
Lehet hogy néhányan már tudtátok, de azért körbeírom van az Infopark ... épületében zuhanyzós öltözési lehetőség ... (gazdasági bejárat mellett)
Bocs a zavarásért, X. Y.
ps - ha tudtok bringás külsősről, annak adjátok át az infót.
|
|
|