Téma: Fölösleges emberek |
R.András |
|
A hatodik napon teremté Isten az embert. Jogásznak és közgazdásznak teremté őt. Akkor látta, hogy ez így nem lesz jó, de már nem volt mit tenni ... |
|
|
gajo |
|
Istenem! Ez a szerkentyű az ami fölösleges |
|
R.András |
|
A legnagyobb óceánjáró Évekig tartó találgatások után a Royal Caribbean hivatalosan is lerántotta a leplet a következő generációs tengerjáró hajójáról. Az Icon of the Seas lesz az első hajó az új Icon Class-ban, ami azt jelenti, hogy egy teljesen új osztály született meg az előző hajókhoz képest. A világ legnagyobb óceánjáró hajója 20 emeletes lesz és 7600 fő utas kényelmét 2 350 fős személyzet szolgálja majd. A fedélzeten egy komplett vízi park és szórakoztatóközpont is helyet kapott.
Az Icon of the Seas 2024. január 28-án fog első útjára indulni Miamiból. Magát a hajót 2023. október végén vagy november elején adják át, és mivel ez egy új osztály első hajója, további tesztelésekre és tengeri próbákra lesz szükség, mielőtt utasokkal a fedélzetén szolgálatba állhat.
Hogy mekkora is az Icon of the Seas? Nagy és még annál is nagyobb! A hajót összesen 20 fedélzeti szinttel tervezték, amiből az utasok 18 vendégfedélzeten élvezhetik majd az álomutazást. 2 fős kabinelhelyezés esetén 5.610 fő, maximális kihasználtság mellett 7.600 fő utaslétszámra 2.350 fős személyzet jut. Emellett nem kevesebb mint 7 medence, 9 pezsgőfürdő, 6 rekord nagyságú vízi csúszda, AquaDome, Chill Island, Swim & Tonic úszóbár, Central Park és a megújult Royal Promenade várja vendégeit, valamint a Royal Bay Pool, ami a legnagyobb valaha megépített medence lesz a tengeren! A hajó 250.800 GT és 1198 láb hosszú, azaz 365 méter.
A legszembetűnőbb változás az Oasis osztályú hajókhoz képest, hogy a hajó elejébe került az AquaDome, ami ezen a hajón több lesz, mint egy színház. Az AquaDome eszméletlen kilátást nyújt majd az utasoknak az óceánra és a teljesen zárt felsőrésznek köszönhetően az időjárás is kevésbé fogja befolyásolni a műsorokat.
Az első LNG-üzemű tengerjáró hajó a flottában! Az Icon of the Seas az első Royal Caribbean International tengerjáró hajó, ami cseppfolyósított földgáz (LNG) és üzemanyagcellás technológia kombinációjával működik majd. Az LNG a legtisztábban égő tengeri hajózási üzemanyag, ami jelentős előrelépés a hagyományos tengeri "nehéz" üzemanyaghoz képest. Az Icon ezenkívül a szárazföldi áramforrásra is rá tud csatlakozni.
„Attól a pillanattól kezdve, hogy felszállnak a fedélzetre, minden élményt kifejezetten arra terveztünk, hogy a legjobb nyaralást biztosítsuk az utasok részére, szárazföldön és tengeren egyaránt. Az Icon of the Seas segítségével ezt egy új szintre emeltük és a tökéletes családi nyaralást hoztuk létre" - mondta Jason Liberty, a Royal Caribbean Group elnök-vezérigazgatója. ... https://gondola.hu/hirek/293462-A_legnagyobb_oceanjaro.html |
|
R.András |
|
Kaláka - Tudod, hogy nincs bocsánat |
|
pandala |
|
Höttyentyátolt tyapeszter. Nagyon.
|
|
|
negyven rabló |
|
Vissza a mindennapokba: Tegnap is jártam a bótban (mindegy melyik multi pénztárosa, mind ilyen, tényleg tisztelet a ritka kivételnek!) Vettem ezt-azt és körtét. (Packhams volt. Ez a legrondább, de tapasztalatom szerint a legjobb szokott lenni.) 400/kg volt. Egy másik körte 500/kg. Ez egy kis bolt, nincs vásárlói mérleg. A kb. 20 éves kasszáspicsaj, beüti az 500 Ft-ot. Nem néztem, de éreztem, hogy nem jó. Kártyával fizettem, utána lesem a blokkot, tényleg nem jó. Visszafordulok. Látja, hogy jövök, közli: Na mondja! Kicsit vörös lett a fejem,de békésen mondtam, hogy nem jó a körte ára. Mukk nélkül veszi elő a telefonját és számolja ki, hogy az 1,2 kiló körte árából mennyi jár vissza, nyitja a kasszát és adja vissza a pénzt, majd fordul a következő vásárlóhoz! Mondom neki, hogy "Nem történt semmi"! Egy pillanatra rám néz és látom, piszokul nem érti, hogy miről is van szó! Egyszerűen nem értette, hogy csak egy halk "bocsánat"-ot vártam. Nem! Ez nincs benne a 20 éves agyában! |
|
|
pandala |
|
Én inkább bővebben szoktam ezt idézni, így :
"... Bent, a Szalárd torkában fűrésztelep volt még nem is olyan régen. Ma már csak néhány ház romját találod ott és szemetet, piszkot, törmeléket, gazt. És sok-sok csalánt, ami az emberek után maradt.
Mert tudod, valahogy így van ez: az ember jár-kel a világban, mint valami nyugtalan vadállat, és valamit keres. De alighogy megtalálja, már hasznot akar belőle, és ezzel el is rontja a dolgokat. Mert a világ nem arra való, hogy hasznot hozzon valakinek. A világ arra való, hogy szép legyen, békés legyen, jó legyen. Hogy élni lehessen benne, fáradsággal, de haszon nélkül. Mert az élet értelme a szép. És a haszon a leghaszontalanabb szó, amit az ember valaha is kitalált. Pedig ma már annyira van vele, hogy ha valami szépet meglát, nyomban arra gondol: mi hasznom lehetne ebből? S ezért van az, hogy amit ilyen céllal fölépít, az hamarosan le is dől. Legtöbbször egy másik ember dönti le, aki irigyli a hasznot, és a helyén nem marad más, csak egy folt csalán: az ember örök nyoma.
A Szalárd torkában is hasznot kereső emberek éltek, gyilkolták az erdőt, s ma már csak csalán őrzi emléküket. Ahány apró gonoszságot elhullattak: annyi szál csalán nőtt ki a földből, és nőni fog, ameddig áll a világ, örök emlékeztetőül. ...."
Wass Albert: A funtineli boszorkány
Mert az "És a haszon a leghaszontalanabb szó, amit az ember valaha is kitalált" részre nemigazán jó 'fókuszálni', mer' azér' ezzel nem annyira van gond, ugyanis a "haszon" szó nem csak gazdasági (esetlegesen negatív) jelentéssel bír.... Pl.: "Nem rég a bátyámmal kijavítottuk a bekötő utat. Mindenki örül neki." |
|
|
R.András |
|
Nem fölösleg. "Túlnép": a Föld nem bír ekkora terhet, az ökoszisztéma összeroskad. Nem fölösleges: kártékony. Fölzabálja az erőforrásokat. Sáskahad. |
|
pandala |
|
állítólag, a Föld csak kb. 500 millió ember eltartására van ""hitelesítve"" .... 7 milliárd fölösleg!? .. |
|
|
|
menta |
|
-Miért faragják olyan díszesen? ott senki sem látja- kérdezték a gótikus torony díszeit faragó kőfaragókat. -Isten látja-felelték a mesterek, és az egész templomból sugárzott ez a szemlélet, így a látók látták is. Még Lechner Ödönnél megvolt ez - az Iparműv. M. tetején a szép díszítésekre rákérdezve -"Isten és a madarak látják." |
|
R.András |
|
Ha belegondolok, ama régi, ájtatós kőfaragók is fölösleges munkát végeztek, amikor a szobrok fal felőli oldalát is megfaragták. Úgy látszik, Isten a fölösleges dolgoknak örül. Akkor viszont mégiscsak fontos fölöslegesnek maradni. Attól tartok, itten paradoxonnal állunk szemben ...
|
|
|
R.András |
|
Szerintem ez a másik költő jobbat mond:
Hallottunk ájtatós, régi faragókat, kik mindent egyforma türelemmel róttak, nem törődve, ki mit lát belőle s mit nem: tudva, hogy mindent lát gazdájuk, az Isten. |
|
menta |
|
fölösleges nem maradni fölöslegesnek |
|
|
|
|