Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
menta |
|
Dicsőség Istennek! A teljes idetartozó igehely a realizáció szempontjából nagyon fontos nekünk. Fil2,5-9 Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb.
A görög egyházatyák tanítása, hogy „Isten emberré lett, hogy az ember Istennél lehessen”. De hogy, miként realizáljuk, tehát mit jelent Krisztus követése? – ez a rész erről szól. Mert 1. nem tekintette zsákmánynak – birtoklásnak 2. megüresítette önmagát – a szó teljes – keleti filozófiai értelmében – értelmében, semmi, ami ugyanakkor végtelen lehetőség, hogy bármily formát felvegyen 3. és ezekből nyíló virág a tiszta szent alázat. 4. És végül a Név. Jézus Krisztus az Atyaisten szent neve, szava. Aki ezt nem érti, hogy ’Szó’ vagyunk, mi emberek, visszaesik az Ószövetségbe, vagy az iszlámba. Vagy a növényi létformába, mely szintén a Szellem kimondott szava, csak nem érti, és ennélfogva nem törődik vele. Az Ige testté lőn és bennünk él. Tehát nem birtoklás – üresség – alázat háromság és a Név: egység. Egymást áthatja, egymásból következik, együtt élő, ragyog egy tetraéder gyémánt négy oldala, ha „élek többé már nem én, hanem Krisztus él bennem”
Békesség a jóakaratú embereknek! |
|
Rendes Kis |
|
„Az exodus, a hivatás alapvető élménye” – Ferenc pápa ezt a jelentőségteljes címet választotta üzenetének a hivatásokért tartott ima világnapra, amelyre április 26-án kerül sor, Húsvét 4. vasárnapján. A missziós egyházban a keresztény hivatás nem születhet másból, mint a missziós élményből. Ezt csak akkor tudjuk megélni, ha képesek vagyunk kilépni önmagunkból, valóságos „exodust” véghezvinni, amely a bibliaihoz hasonlítható. Ott Isten népe a rabszolgaságból kiszabadulva teszi azt, hogy új életet találjon Krisztusban. Ez olyan kép, amely az üdvösség és a keresztény hit dinamikájának egész történetét foglalja magában. ... http://hu.radiovaticana.va/news/2015/04/14/ferenc_p%C3%A1pa_%C3%BCzenete_a_hi ... |
|
Rendes Kis |
|
Az iszlám
Jethro barátunk jóvoltából megtudtuk, hogy az iszlám szó engedelmességet (Isten akaratának történő alávetést) jelent.
Terebess szerint is: * Az Iszlám jelentése: béke, alávetés, megadás. A béke azt jelenti, hogy az ember békében él önmagával és környezetével. Az alávetés pedig Isten parancsai iránti alázatot, odaadást és engedelmességet feltételez.
* Az Iszlám nem új vallás. Lényegében ugyanaz az üzenete és útmutatása, mint amit Isten az összes többi prófétának kinyilatkoztatott, mindegyikük az "Isten akaratának való átadást", azaz az Iszlámot hirdette.
* Fontos még hangsúlyozni, hogy a "mohamedánizmus" vagy "mohamedán" elnevezés, amely Európában az Iszlámra és a muszlimokra használatos, teljesen hamis, helytelen és félrevezető. Ez az elnevezés sérti az Iszlám valóságos szellemét. Hiszen a muszlimok nem imádják Mohamedet, sem más teremtett lényt. Hitük szerint csak Allahot lehet imádni. ... http://terebess.hu/keletkultinfo/11kerdes.html
Mit ír Pál apostol:
Idézet: Megalázta magát és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.
(Fil 2,8)
Tehát az iszlámot Jézus alapította. Allah Küldötte (Allah áldása és békéje legyen vele) és Mohamed az Ő prófétája. ... http://iszlam.com/az-iszlam-pillerei/tanusagtetel/item/1726-a-tanusagtetel-je ...
Ha Pál apostol szavait lefordítjuk arabra, akkor az így hangzik:
Idézet: Megalázta magát és iszlám volt mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.
(Fil 2,8) |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Evoé, halleluja, Isten hozott, kedves menta ! |
|
menta |
|
Dicsőség a magasságban Istennek! Üdvözlet mindenkinek! Hogy vagytok? Remélem, jól! A lelkiismeretünkre hagyatkozhatunk, az nem téved. A 'lelki-ismeret' a ’lélek ismerete’ folyamat, gnózis, ami tisztán az igazságra mutat. Amennyiben nem hazudunk magunknak közben. (De sokat hazudunk magunknak általában, mert az igazság fénye erős, és gyarlóságunk ott mutatkozik, hogy a fényét nem bírjuk elviselni. Ezért pótlékokat teszünk a megismerés útjába, amely elhomályosítja, elsötétíti, és végül lehetetlenné teszi a megismerést.) Az egyházatyák a lelkiismeret kifejezést istenszinonimaként használták, tehát magáról a megismerési folyamatról van szó, nem valamilyen személyről, tárgyról vagy fogalomról: megismerésről. Pontosan: Az ’én’ megismeréséről. Sorra vesszük majd a következőkben az érzékeket, a kapukat, amelyeken keresztül belépve az Út, az Igazság, az Élet felé haladunk. Az archaikus kultúráktól kezdve a segítő, a pap, a beavatott ezt a belső utat indította el. A szakrális ünnepeken a lelkivezető, pap, énekmondó-költő – mert ez énekbeszéd formában szólt – ezt a mágikus utat nyitotta meg. A hallgatók – mindenki a maga szintjén - rátértek a transzcendens útra. Senkitől semmi elvárhatatlant nem vártak el – a kegyelem szakadatlanul működik –, és mindenki haladt. „Te vagy a feladat!” – tanította a beavató, a pap, a tanító, a mester. Az ősi kínai énekmondó beleénekelte a teremtésmítoszba: „egy közülünk ott volt a teremtésnél”. Ugyanezt évezredek után a metafizikus költő így énekli: „az őssejtig vagyok minden ős” Békesség a földön a jóakaratú embereknek! |
|
Rendes Kis |
|
Az Egyház legyen szókimondó - Ferenc pápa hétfői homíliája Az Egyház útja a szókimondás útja: szóvá tenni a dolgokat szabadságban – hangsúlyozta Ferenc pápa április 13-án, hétfőn reggel, a Szent Márta Házban bemutatott szentmisén. Amint azt az apostolok is megélték Jézus feltámadása után, csak a Szentlélek képes megváltoztatni magatartásunkat, életünk történetét, és eltölteni bennünket bátorsággal. ... http://hu.radiovaticana.va/news/2015/04/13/az_egyh%C3%A1z_legyen_sz%C3%B3kimo ... |
|
|
Rendes Kis |
|
There are three reasons I try to promote human values as a source of happiness. Firstly, the kindness and affection we are shown by our mothers is our common experience. Secondly, it’s common sense that if a family is wealthy, but lacks basic kindness and affection, its members will likely be unhappy. Thirdly, even scientists today are finding evidence that the really effective source of happiness is peace of mind. ... www.facebook.com/DalaiLama?fref=nf |
|
Rendes Kis |
|
Ferenc pápa április 11-én fogadta a megszentelt élet nevelőit, akik Rómában négynapos találkozón vettek részt. Világos és szókimondó beszédében egyaránt említette a nevelés nehézségeit, de örömteli felelősségeit is. "Egyesek azt mondják, hogy a megszentelt élet a földi mennyország: nem. Legfeljebb a tisztítótűz, igaz? De haladjunk előre az úton, irány előre örömmel!”
Ferenc pápa a vasárnapi Regina Coeli imádság alkalmával: "Tekintsünk Krisztusra, aki mindig keres minket, mindig vár, mindig megbocsát. Annyira irgalmas, hogy nem ijed meg nyomorúságunktól. Sebeiben meggyógyít minket és megbocsátja minden bűnünket. A Szűzanya segítsen minket, hogy olyan irgalmasak legyünk másokkal, mint amilyen Jézus mivelünk." ... https://www.facebook.com/pages/Vatik%C3%A1ni-R%C3%A1di%C3%B3-Magyar-m%C5%B1so ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Behívatták a Vatikán ankarai nagykövetét a pápa beszéde miatt Forrás: minap.hu
Behívatták a török külügyminisztériumba a Vatikán ankarai képviselőjét, miután Ferenc pápa vasárnap Rómában bemutatott miséjén népirtásnak nevezte az örmény nép elleni, száz évvel ezelőtt elkövetett török vérengzéseket.
Egy, a neve elhallgatását kérve nyilatkozó magas rangú török illetékes a Reuters brit hírügynökséggel azt közölte, hogy az ankarai külügyminisztérium tiltakozását akarja kifejezni a Vatikán képviselőjének a pápa szavai miatt.
Örmény álláspont szerint 1,5 millió örmény esett üldöztetések és deportálások áldozatául. Törökország jóval kisebbre teszi ezt a számot, és polgárháborús konfliktusnak tartja az akkor történteket. ... http://erdely.ma/hitvilag.php?id=184628&cim=behivattak_a_vatikan_ankarai_nagy ... |
|
Rendes Kis |
|
Templom
Miből építsük a templomot ? Lélekből. Hol ?
Idézet: Amikor imádkoztok, ne tegyetek úgy, mint a képmutatók, akik az emberek szeme láttára szeretnek imádkozni a zsinagógában meg az utcasarkon, hogy mutogassák magukat! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat. Te amikor imádkozol, menj be a szobába, zárd be az ajtót, s imádkozzál titokban mennyei Atyádhoz! S mennyei Atyád, aki a rejtekben is lát, megjutalmaz. Amikor imádkoztok, ne szaporítsátok a szót, mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy ha ömlik belőlük a szó, nyomban meghallgatásra találnak! Ne utánozzátok hát őket! Tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt még kérnétek. Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a neved, jöjjön el az országod, legyen meg az akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is. Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, s bocsásd meg a vétkeinket, amint mi is megbocsátottunk az ellenünk vétkezőknek. És ne vigy minket kísértésbe, hanem szabadíts meg a gonosztól. (Mt 6,5-13)
Hányan legyünk ?
Idézet: Ahol [ugyanis] ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük. (Mt 18,20)
Építhetünk-e kőből templomot ? Kőből nem lehet templomot építeni, de Istent szabad énekkel dícsérni és a dicsőítő éneket szabad kőbe faragni !
|
|
|
Rendes Kis |
|
„Marxista”, „kommunista” és „pauperista”: Ferenc pápát a szegénységre, a társadalmi igazságosságra mondott szavai, a nélkülözők helyzetére vonatkozó gyakori felhívásai miatt kritikák és néha kemény, szarkasztikus támadások érték. Hogyan éli meg mindezt? A szegénység miért ennyire erőteljesen jelenvaló a tanításában?
Péter apostol székébe olyan pápát választottak meg 2013-ban, aki soha sem kötelezte el magát egy bizonyos felszabadítási teológiai ideológia mellett, ugyanakkor közelről megismerte egy bizonyos kapitalizmus katasztrófáit. Sokakat kényelmetlenül érint, hogy oly gyakran beszél a szegénységről, hogy kritikával illeti a pénz bálványimádását, amelyre társadalmaink láthatóan mindinkább alapulnak, s amely immár korlátlan egyeduralomra tett szert. A túlérzékenység, amellyel egyes, még katolikus körök is eljárnak, hogy lefagyasszák a vitát, és olykor nevetségessé tegyék a püspököket, akik fel merészelik emelni a hangjukat a társadalmi kérdések, a bevándorlás, a szegénység ügyében, megmutatják a nyugtalanságot, amelyet egy lehetséges változástól tartva éreznek. A nyugtalanságot egy pápa miatt, aki megerősíti az egyház társadalmi tanítását, és azon megfontolások miatt, amelyek megkérdőjelezni látszanak napjainkban a kapitalizmussal kötött vélelmezett „szent szövetséget”, melyet sokan már ténykérdésnek tekintenek. ... www.facebook.com/Sajgo.Szabolcs.SJ?fref=nf |
|
|
Rendes Kis |
|
Pál apostol ezt írja a korintusiaknak (2Kor 3.6): Idézet: A betű öl.
És ez nem csak afféle allegória. Ez kőkemény, véres valóság. Isten fiát az Isten(nek tulajdonított) mózesi Törvény betűje alapján ítélték halálra és végezték ki.
Paradox módon, Szent Ágostont éppen ez a páli mondat sarkallta a Biblia szenvedélyes tanulmányozására.
Mindenesetre, a fönti zsoltáridézet, Atanáz atya kommentárja nélkül inkább alkalmas az irgalmas Istenbe vetett hit megingatására, mintsem megerősítésére. Találkoztam már olyan emberrel, aki éppen az Ószövetségben olvasható brutális kegyetlenkedések olvastán fordított hátat az Egyháznak és Istennek. A baj az, hogy Atanáz atya kommentárját kevesen olvassák, a Biblia "nyersfordítását" pedig milliós példányszámban kinyomtatják és e "gyilkos betűket" boldog-boldogtalannak a kezébe nyomják. Azt kell mondjam, hogy a lutheri reformáció ebből a szempontból sátáni fordulat, oda vezethető vissza ez a hibás gyakorlat.
A reformot éppen az ellenkező irányban kellene végrehajtani: a Biblia eredeti szövegét a Vatikán pincéjében hét lakat alatt kellene őrizni és csak a modern nyelven írt, éltető lélektől áthatott szent írásokat szabadna publikálni. |
|
Rendes Kis |
|
Elolvastam Atanáz atyának a "Hit és emberi boldogság" c. kötetben megjelent esszéjét, ami lelkiismereti földcsuszamlást, nem félek mondani: megtérésélményt okozott bennem.
Atanáz atya az esszében a többi "boldogmondások" között megemlíti a 137. zsoltár 8-9. versét, amely Gál Ferenc fordításában így hangzik: Idézet: Bábel leánya, te pusztító, áldott, aki megfizeti neked, ami gonoszságot velünk tettél! Áldott, aki megragadja gyermekeidet és szétzúzza őket a sziklán!
Döbbenet. Bevallom őszintén, én a teljes Ószövetséget végigolvastam, de erre a két versre nem emlékeztem. Alighanem a szemem végigfutott ezeken a sorokon is, de ez olyan mértékben ellenkezett az irgalmas és jóságos Istenről alkotott prekoncepciómmal, hogy az olvasottakat a tudatomból azonmód kirekesztettem.
Atanáz atya nem is idézi az esszében ezt a részletet, csak megemlíti, hogy ez bizony ott van, de "nyilván nem" azt jelenti, amit ezek a szavak jelentenek, hanem.
Súlyos kijelentés. Szó szerint: halálmegvető bátorság kell hozzá. Ha komolyan vesszük, hogy a Biblia szent írás, akkor ennek az írásnak a szavait, Isten szavait kétségbevonni istenkáromlás. Jézust pontosan ilyen istenkáromlás vádjával, a mózesi Törvény betűjére hivatkozva ítélték halálra. |
|
|
Rendes Kis |
|
Cherubini: Veni Jesu Amor mi PolyPhony Ensemble |
|
Rendes Kis |
|
Gustav Mahler: Symphony No. 2 in C-minor "Resurrection" |
|
|
Rendes Kis |
|
KÜLDJ, URUNK, MUNKÁSOKAT ARATÁSODBA A provinciagyűlés alatt kitekintve a Manréza kápolnaablakán látható az alábbi kép. A decemberi drámai időjárás okozta pusztulás után megindult a "helyreállítás". A növekedést Isten adja. Úgy, mint a társadalomban a tévedések és bűnök okozta károk helyreállítása során is. - Mennyi a munka, Istenünk! Küldj nagylelkű és kitartó társakat, akik segítségeddel az Élet munkatársai lesznek. ------ SUMMA 1539-BŐL - Loyolai Ignác és az első társak az alábbiak jegyében voltak együtt, egy apostoli közösség megalakításának szándékával. Ebből lett az a Formula Instituti, amit aztán 1540. szept. 27-én hagyott jóvá III. Pál pápa. Az a jóváhagyás jelentette a jezsuita rend megalakulását. ... www.facebook.com/photo.php?fbid=885321334857897&set=a.424195690970466.4016250 ... |
|
Rendes Kis |
|
Jó arc promó 1. Közzététel: 2015. febr. 18. |
|
|