Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
Rendes Kis |
|
Az igazság forrása.
A hirtelen, derült égből villámcsapásként ránk szakadt trauma, hogy a Szentírás megingathatatlannak hitt tekintélye, forrásértéke a szemünk láttára szertefoszlott, erősen fölkavarja körülöttünk az állóvizet. Fölforgatja enervált, posztmodern életszemléletünket, mely szerint a fontos események már réges-régen, 2000 éve mind megtörténtek, a fontos események értékelése, értelmezése, írásba foglalása is lezajlott, mi pedig, itt a jelenben, kicsik vagyunk és jelentéktelenek. Nem. A Kinyilatkoztatás lezártnak hitt folyamata váratlanul újra megnyílott. Hirtelen, fölcsillanó izgalommal, az események fősodrában találjuk magunkat. Sőt, arra is ráeszmélünk, hogy az Ige, amit hallunk, a teremtő szó: Isten szava, a "legyen" még mindig zeng, nem hangzott el - a Teremtés pillanatában élünk. Kiderül, hogy a prófétálásra semmivel sincs kisebb szükségünk, mint 2-3000 évvel ezelőtt élt eleinknek. Ezzel együtt persze újra nyakunkba szakad a gond, hogy megítéljük: ki az igazi és ki a hamis próféta ? És a döntésben nincs segítségünkre külső autoritás, nem ment föl bennünket a saját, személyes döntéshozatal alól, hogy az igazság valahol "meg van írva". Sajnos, nem. Az igazság kutatásában egyesegyedül a saját lelkiismeret-vizsgálatunkra vagyunk utalva. Vissza kell térnünk az őskeresztények életviteléhez. A Szentlélek valamennyiünkhöz szól, az igazságot valamennyiünknek a lelkiismeretébe súgja. Amikor összegyülekezünk, közülünk egy az igazságot ki is mondja. De a szavaira a gyülekezetnek nem kötelező rámondania az "ámen"-t. Rátesszük a lelkiismeretünk mérlegére, ha igazat mondott, akkor igen, ha hamisan prófétált, akkor nem. Sajnos, a lelkiismeretünk - gyarlók vagyunk - nem tévedhetetlen. Nem mindig rezonálunk a Szentlélek szavára megfelelőképpen, nem mindig végezzük el a lelkiismeret-vizsgálatot teljes mélységében. A prófétálás igazsága valójában csak utólag, gyümölcseiről ismerszik meg. Ezért, sajnos, föl kell készülnünk arra, hogy velünk is meg fognak ismétlődni a Szentírásból ismert történetek, hogy alkalmasint lehurrogjuk és csak utólag rehabilitáljuk az igaz prófétáinkat ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Ez most, ezen a héten fogalmazódott bennem meg, hogy én eredendően "vallássérült" vagyok. A nagyapám református, a nagymamám katolikus volt, az iskolában pedig marxista nevelést kaptam. Az magától értődő volt a számomra, hogy a családomban bízzak jobban, és kevésbé abban, amit az iskolában hallottam. Ezt utólag megerősítette, amikor nyilvánosságra hozták, hogy a kommunisták szakmányban hazudtak. A kommunizmus idején ez kényelmes helyzetbe hozta a papokat, mert az, hogy a kommunisták hazudnak, "bizonyította" azt hogy a papok igazat mondanak. Ám a kommunizmus bukása felszínre hozta azt a problémát, hogy a papok egymásnak ellentmondanak.
Ez magyarázza a szenvedélyes elkötelezettségemet az unió iránt. |
|
Rendes Kis |
|
"A hagyománybeli különbségek felszámolása többnyire csak oly módon sikerült, hogy mindkét részről puszta félreértésekként kezelték őket: a dogmatikai ellentmondásokat liturgikus változatoknak, a latin és a görög vagy szír nyelvi formulák tartalmi ellentmondásait nagyvonalúan fordítási eltéréseknek minősítették. A lényeg a Róma püspökének helyzetét meghatározó tan és a római szertartások átvétele volt." ... https://hu.wikipedia.org/wiki/Keleti_katolikus_egyh%C3%A1zak
Ez első ránézésre szép és diplomatikus megoldásnak látszik: a felek méltóságukat megőrizve zárhatják le a vitáikat. A megoldás második ránézésre azért mégsem annyira szép: ez azért mégiscsak azt jelenti, hogy az unióra lépő csatlakozik Rómához, ám Róma egyetlen lépést sem tesz a csatlakozó irányába. Pedig Róma nem mondhatja el magáról, hogy tántorodás nélkül járt az igaz úton. Ha csak a bűnbocsátó cédulák kérdését veszem, abban pl. igenis Luthernek volt igaza. Szóval, az uniót nem lehet úgy elképzelni, hogy az elszakadt bárányok "visszatérnek" Rómához. Nem. Az összes elszakadt részegyházak visszatérnek az igaz hithez, Jézushoz. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Jézus „a legjobb hithirdető és maga az evangélium” (Evangelii gaudium apostoli buzdítás, 209)
Az egyház valóban kiterjeszti ölelő karjait, hogy korlátlanul befogadjon minden népet, különbségtétel nélkül, és hirdesse mindenkinek: „Isten a szeretet” (1 Jn 4, 8.16)
... http://uj.katolikus.hu/cikk.php?h=2146 |
|
Rendes Kis |
|
Az Atyának és Fiúnak és Szentlélek Istennek nevében
Kedves Testvérek !
Betelt az idő. Gyengeségből, gyarlóságból, hiúságból, 1001 féle okból, idestova 2000 éve halogatjuk a megtérésünket. Elég volt. Valósítsuk meg a testvéri egységet. |
|
|