14:37:34
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Műhely
Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet !
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 24. 15:45 | Sorszám: 382
Szerintem, ha Lukács Györgyöt fölrovod Marxnak, az olyan mint akik az inkvizíciót fölróják
Jézusnak.
Szerintem Marx nem a gyökeret hazudta le a fáról, hanem csak leaggatta róla azokat a hamis
sallangokat, amelyeket a korrupt papok ráhazudtak.
menta
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 24. 10:57 | Sorszám: 381
"Ugyanazt mondja (Marx), mint Duns Scotus, csak Istent nem nevezi Istennek."
Itt nem erről van szó, hogy a szent Nevet ne vedd hiába. Hanem, hogy lehazudta. Hasonlatos, ha valaki egy fát tövénél elfűrészelne, és arrébb rakna 20 m-re, és dicsőítené magát, milyen szép fát alkotott, hiszen az egész más fa, nincs alatta az a hülye fölösleges, láthatatlan gyökér. Az eredménye a filozófiájának is hasonlatos, ahogy az a fa hamarosan elpusztul. Vagy azzal rokon, ami a zseniális ifjú hegeliánus Lukáccsal történt, hogy a ragyogó szellemiségű Hegellel mit tett, aminek eredménye továbbá hogy Lukács később a legjobb tarkónlövető filozófusunk lett - gyümölcséről ismerszik meg a fa. Érdemes elmélázni, milyen "küldetés" jegyében történt ez Lukáccsal. És az is a gyümölcse, hogy nem tudtál csak kizárólag marxista-leninista ideológiával nyakon öntött gondolatot, írást találni,olvasni a könyvtárban, vagy aki tudott, eredeti nyelven, azt Lukács maga távolította el, lehetett egy jó raktáros Tiszapalkonyán. Ott viszont megdicsérték, mert Chopint játszott a munkásoknak április 4-én, úgyhogy happy end van.
http://www.hamvasbela.org/2011/11/szocs-geza-hamvas-belarol.html
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 24. 10:39 | Sorszám: 380
Szerintem eléggé megnyugtató bizonyosságot szereztünk arról, hogy Marx nem volt ateista.
Szavazzunk.
Ha szerinted is: "ámen",
ha nem: "á, nem".
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 24. 08:11 | Sorszám: 379

... www.facebook.com/TheCatholicGentleman/photos/a.1400749850138532.1073741828.14 ...
... www.facebook.com/Kereszt%C3%A9nys%C3%A9g-%C3%A9s-kapitalizmus-111296975559632/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 24. 07:51 | Sorszám: 378
Az olyan pihenő alkalmatosság, amin ülni is meg feküdni is lehet, a "kanapé".
Omniscient
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 24. 00:33 | Sorszám: 377
Szék az. Olyan szék, mint pl. amin egy macska fekve pihen!...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 09:06 | Sorszám: 376
Kérdés, hogy a hangya tud-e egyáltalán pihenni ?
Fáradhatatlannak látszik.
Az is lehet, hogy állva pihen.
Vagy fekve.
Akkor, amin pihen az nem "szék", hanem "ágy" !
tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 09:03 | Sorszám: 375
De ha a tücsök csinálna neki széket, akkor azért azon valahogy csak meg tudna pihenni! Kontempláció közben...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 08:57 | Sorszám: 374
Node: a hangyának nincs feneke !
tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 08:54 | Sorszám: 373
Az elefánt sem használná széknek, ha az százszor magasabb lenne mint ő...
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 23. 08:35 | Sorszám: 372
Most nézzük Isten ideáját.
Esse est Deus - mondja Duns Scotus.
Az idea realitását úgy ellenőrizzük, hogy ütköztetjük a "való világ"-gal.
A "létezés"-t, az "esse"-t a legegyszerűbb ellenőrizni: csak kinyitjuk a szemünket, vagy
ki sem nyitjuk, csak belecsípünk a saját karunkba.
A "létezés" máris tódul befelé az érzékeinkbe.
Tehát a teszt sikerült, Isten igazán jó, kipróbált, fix idea.
Mit mond Marx ?
Esse est.
Ugyanazt mondja, mint Duns Scotus, csak Istent nem nevezi Istennek.
De ezzel nem követ el hibát, sőt.
Már Mózes megtiltotta nekünk, hogy Isten nevét hiába vegyük.
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 23. 08:24 | Sorszám: 371
A sokaság nem cáfolja az ideák létét. Sőt.
Rengeteg idea van. Hemzsegnek.
A szellemvilág sokkal de sokkal nagyobb, mint az anyagi világ.
A szellemvilágot nem bilincseli le az anyagi világ nehézkedése.
Végtelensok angyal elfér egy tű fokán.
Az ideák 2 fő fajtája: a reális (objektív) és az irreális (szürreális) ideák.
Például itt és most kitaláltam a bidrogén ideáját, amelynek a receptje így fest:
- végy két protont,
- adj hozzá két elektront,
- úgy készítsd el, mintha hidrogént gyártanál.
Ez nem teljes sületlenség.
Ha egy majmot beengedek a részecskegyorsítóba, biztos megpróbálkozik a bidrogéngyártással,
Talán még sikerül is neki, de csak néhány tízmilliomod másodpercig fog létezni, mert ez
nem fix idea.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 08:11 | Sorszám: 370
Bizony-bizony: ideák nélkül a Véletlen tehetetlen.
Adhatok a majomnak egymilliárd tonna fát és tízmilliárd év időt, a "szék" ideája nélkül
biztos, hogy egyetlen széket sem fog gyártani, csak egymilliárd tonna forgácsot.
Néha ugyan - véletlenszerűen - a kezében lesz egy-egy szék, de az nem lesz stabil,
nem teszi félre, nem marad meg, továbbreszeli forgácsnak.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 08:06 | Sorszám: 369
Bizony-bizony: a "szék" ideáját az elefánt és a macska is fölismeri. A hangya nem.
tótumfaktum
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 23. 03:26 | Sorszám: 368
menta
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 22:45 | Sorszám: 367
„Ha valaki megkérdezné a természetet, hogy miért hozza létre a műveit, a következőképpen válaszolna (ha egyáltalán odáig ereszkedne, hogy feleletet adjon): Helyénvalóbb lenne nem kérdezned (vagyis nem az eszeddel kutatnod), hanem csendesen tanulnod, ahogyan én is hallgatag vagyok. A beszéd ugyanis nem az én utam (hanem a Szellemé, aki szavakban nyilatkoztatja ki Önmagát). Azt kell tehát megtanulnod, hogy minden, ami létrejön, az én néma szemlélődésem tárgya, annak a szemlélésnek, amely eredendően a sajátom, mivel én magam is kontemplációból származom (mégpedig az »univerzális lélekéből«, mely az Univerzális Szellemet kontemplálja, éppen úgy, ahogyan az utóbbi a Végtelent kontemplálja). Szeretem a kontemplációt, és az, ami bennem szemlél, azonnal létrehozza kontemplációja tárgyát. A matematikusok számokat és ábrákat jegyeznek le kontemplációjuk eredményeként. Én azonban nem írok le semmit. Csak nézek, és a materiális világ formái felmerülnek, mintegy belőlem eredve…”
Plótinosz: Enneades III. 8. 4.
menta
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 22:42 | Sorszám: 366
A legegyszerűbb kis gombostű elkészítéséhez is egy idea kellett.. hát akkor a kozmoszhoz?
Nem tudnánk nélküle megtanulni beszélni. Figyeld meg, az egyéves gyerek azt hallja: asztal - és érti egy idő után, az ideájából, a szó világosságából veszi az értelmét. Tudja, hogy asztal a 4 lábú barna fából készült, de felismeri a 3 lábú fém-üveg, vagy a kiránduláson leterített vászonban is - nem kell külön bemutatni. De ezt még meg lehet mutatni. Csakhogy elég hamar pontosan érti azokat is, amiket nem lehet megmutatni: jó, talán, mégis, inkább stb
menta
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 22:34 | Sorszám: 365
tévedés? az emberek sokfélék, ilyen is van, őt inkább agnosztikusnak nevezném, aki letett az egészről és nem is érdekli, azután olyan is van, hogy egész nap ezen gyötrődik fórumokon - és gyakorta sokkal többet foglalkozik vele, mint egy hívő: D
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 21:28 | Sorszám: 364
Pont az a lényege az ideáknak, hogy a végtelenféle véletlen konstelláció között nem kell
elvesznünk.
Például létezik olyan idea, hogy "szék".
Végtelen sokféle szék van.
És végtelen sokféle konstelláció van, ami "nem szék".
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 21:15 | Sorszám: 363
Falsch.
A Waterloo-i csatának mindössze kétféle kimenetele lehetett: vagy az angolok győznek, vagy a franciák.
Kémiai elemből is csak százvalahány féle van.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 20:48 | Sorszám: 362
Abszolúte tévedés. Az ateista nem vív harcot. Mit bizonyítson? Valaminek a nemlétét nem lehet, nem is kell bizonyítani. a bizonyítási kényszer a másik oldalon van, még ha el is feledkezünk róla rendszerint.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2016. január 22. 20:47 | Sorszám: 361
Magad mondtad alant, hogy nincs kezdet, mert a világ örök.
Akkor pedig, végtelen idő alatt minden megtörténik ami lehetséges, mégpedig minden egyes lehetőség végtelen alkalommal. Erre miféle előzetes idea volt?
mpd
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 22. 20:45 | Sorszám: 360
No ez ott sántít, hogy a történelem (nevezzük így a világ lefolyását, időbeni előrehaladását), szóval az nem digitális, azaz szó sincs arról, hogy vagy "A", vagy "B" a lehetséges kimenetel. VÉGTELEN kimenetele van minden pillanatban az éppen zajló majdnem végtelen számú történésnek.
Végtelen számú idea pedig NEM LÉTEZHETETT előzetesen.
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 22. 20:19 | Sorszám: 359
A Véletlen azért nem jó ősoknak, mert nem ok és nem ősi.
A Véletlen: pillanatnyi konstelláció.
Amelyben valóban esetleges, néha csak egy pillangó-szárnycsapáson dől el, hogy két
történelmi léptékű folyamat közül az "A" vagy a "B" terv valósul meg.
De úgy az "A" mint a "B" tervre igaz, hogy csak azért valósulhat meg, mert az ideája
már a világ kezdete előtt megvolt.
menta
Olvasta: 2 | Válasz | 2016. január 22. 19:54 | Sorszám: 358
végül is... nevezhetjük az Abszolútumot Véletlennek, mindegy, nominálisan, mindegy, lehet X.Y.-nak is, Fagurigának is. Praxisban nem mindegy, nagyon nem, hiszen a nagy tanítók - Buddha, Szókratész stb. és főleg a megtestesült Logosz, az emberré lett Isten - tanítása így süket fülekre talál, de arról már rég letettem, hogy bárkit is meg akarjak téríteni. Mert végül is az is mindegy, valaki valahol egy abszurditásban hisz:a neve Véletlen. Legyen úgy.
*
A véletlen a része a gyönyörű, kristályosan szép világunknak. Része, de nem az egész.
*
Az ateista hatalmas harcot vív, hogy bebizonyítsa az ellenkezőjét, annak, amit szíve mélyén érez. A vallásos - ahogy mélyül az Istenmegismerésben - egyre inkább érzi, milyen végtelen, milyen nehéz... itt is egy harc van, szívében háború, legyőzni a gonoszt, tisztának lenni - írnak erről a misztikusok. Nyugodtság nincs. Talán a vallásosban a remény, hogy Hozzá eljuthat, ad egy bizalomból fakadó lelki békét
*

"Bár ők azért keresik az ésszerű magyarázatot, mert nem hisznek,
mi pedig azért, mert hiszünk,
mégis egy és ugyanaz, amit keresünk."

(Canterbury Szent Anzelm)


Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...