Téma: Marx Károly prófétai habilitációja |
|
|
Rendes Kis |
|
Drága bácsi, a "látás"-nak van egy, a szemmel látásnál magasabb szintje: az értelem fényénél való látás: a megértés. Amikor Jézus azt mondja, hogy "Nézzetek rám !", akkor azt mondja, hogy "Értsetek meg !" Nyilván, ha az értelem megvilágításánál nézték, akkor ragyogóan szép volt. A próféta nem botrány, hanem: 1) Isten által kiválasztott személy, aki az Ő akaratát közvetíti; 2) jós, látnok. Jézus a mi számunkra is próféta. Jézus nem azért volt botrány a zsidók szemében, mert próféta volt. Ezt ők is elismerték és értékelték. Azért volt botrány, mert "káromkodott": kinyilatkoztatta magáról, hogy Ő a Fiú, az Atya Egyszülöttje. |
|
mpd |
|
Ezt Marksz mondta, vagy inkább Jézus?
Mt 10.34 Ne gondoljátok, hogy békét jöttem hozni a földre. Nem békét jöttem hozni, hanem kardot. Mt 10.35 Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a menyet anyósával. Mt 10.36 Az embernek a tulajdon családja lesz az ellensége. Mt 10.37 Aki apját vagy anyját jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám, aki fiát vagy lányát jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám. |
|
schlempe |
|
Amikor az akkori, jézuskorabéli "emberek" említették Jézusnak, hogy: "AZ ATYÁT NEM LÁTTA SENKI", akkor Jézus arra utalt válaszként--ha jól tudom, hogy: " NÉZZETEK RÁM! AZ ATYA ÉS ÉN EGYEK VAGYUNK! AKI ENGEM LÁT, AZ ATYÁT (IS) LÁTJA!" Szóval akkor az Atyaisten is "csúnya" lenne... Nehezen tudom elfogadni. Inkább gondolnám azt, hogy se szép se csúnya nem volt Jézus, inkább amolyan "átlagos". Persze Ön nyilván az EMBERJÉZUS-ról beszél--tudom--s nem a második isteni személyről a Szentháromságban, aki bármiyen lehetett: szép is, csúnya is, átlagos is. Ráadásul--mi már tudjuk--Jézus csak a zsidóknak volt próféta, azaz BOTRÁNY, nekünk keresztényeknek Ő az Atya EGYSZÜLÖTTJE, a Második Isteni Személy a Szentháromságban--mely teológiai igazságot már az Első Jeruzsálemi Zsinat KIMONDTA! |
|
Rendes Kis |
|
Hamár a próféták kinézete szóba került, meg kell említenem, hogy - ellenőrizetlen ! - híradás szerint Jézus is csúnya volt, satnya termetű, a Közel-Keleten szokásosnál is füstösebb arcú. |
|
schlempe |
|
Crux mitigat fortem, fortigat mitem. |
|
Rendes Kis |
|
Marx képét (engedelmeddel) inkább nem raknám ki, mert ő (ha ez egyáltalán emberileg lehetséges) még Jeremiás prófétánál is csúfabb volt. |
|
Rendes Kis |
|
És hol teremnek manapság olyan mesterek, akik engem a harci ösvényre rávezetnének ? |
|
schlempe |
|
Csak az a kérdés, hogy mit jelent az, hogy "ostoba". Ki és mi az "ostoba"? |
|
menta |
|
Upadéso hi murkhánam prakopaja na santajé. A tanítás az ostobának megrázkódtatás, nem megnyugvás.
|
|
schlempe |
|
Elolvasva ezt a nagyon bölcs okfejtést arra jutottam, hogy például csak akkor juthatunk előbbre ha megvizsgáljuk, hogy a MIT JELENT a "MINDEN EMBER EGYENLŐ" kijelentésben az, hogy "EGYENLŐ"? Ezekután továbbá arra--hogy ha az "egyenlő"-ben netán valamennyire túljututtunk és valahogy-valamiféle közös nevezőre vergődtünk, akkor egyeztetnünk kell azt, hogy MIT JELENT az, hogy "MIT JELENT?" Azt hogy Ön van én mit értünk ott "bele"--egyik vagy másik szó jelentéstartalmbába? Aligha...Igy azután csak lassan lehet előrehaladni, ha lehet egyáltalában, mert még azt is meg kéne vizsgálni, mi az hogy "előre"? |
|
menta |
|
Nagy irodalmat ajánlanék hozzá, mert nincs időm kifejtetni. Röviden annyit: A szó: kaszt nem egészen jó, 'sajátút'? talán ez lenne a jó? Mert a kasztrendszer ötezer éve dekadens és nem a tradicionális értelemben működik. Ezért is volt, hogy már Buddha mondta: Mindenki elérheti a buddhai rangot, ha egyedül a szívében keresi Buddhát (az idézetben az van a 'hentes is', vagyis a legalsó kasztbéli is) Csakhogy ezt nem értették meg és a nagy francia elsötétedés óta egyre inkább nem értik.
Atyám házában sok hely van, Isten nem személyválogató, de kövessetek engem - mondta ugyanezen okból az Ács Fia. Magától nem lesz, csak ha 'újraszületik' (kétszer született dvidzsa = beavatott) (l. Nikodémussal a párbeszédet). Mert ez nem azt jelentette, hogy 'minden ember egyenlő'. Az, hogy ez nem igaz - csak a jog előtt egyenlő, továbbá joga van az Útra rátalálnia és azon eljut Istenhez - azok is tudják aki tele torokból hangoztatják lépten-nyomon. Nem egyenlő. Annyira nem, hogy mind a több mint hét milliárd más és más. Van egy saját útja, és azt kellene megtalálnia és haladnia. A kasztbeavatás pedig ennek a 'sajátútnak' (svadharma)a (szellemi vezető, mester segítségével való) megtalálását és a megerősítését jelenti. De ugyanezen maradványa volt, hogy amikor a hűbér úr a hűbérest felfogadta, megcsókolta, egymásnak hűséget esküdtek, vagyis a segítségével fogja az Útját járni,rajta keresztül realizálja az útját. (Hogy ebből mi lett, hogy alakult a mezőgazdaság, a földmíves, mióta a miénk a föld, a munkások, proletárok sora, mióta miénk a gyár, abba már nem lehet könnyek nélkül belegondolni.) |
|
Rendes Kis |
|
Köszönöm. Abban segíthetnél, hogy miféle beavatáson kell átmennie az embernek, hogy a harcos kaszt tagjává válhasson ? |
|
menta |
|
Aludtam rá egyet, és úgy találom, nyugodtan akaszd vissza a falra Marx képét. De ha a fejedre esik, engem ne okoljon senki. Szóltam. |
|
Rendes Kis |
|
Ezt a mi világunkat a pénz vezérli, éspedig rossz irányba. Igaza volt Názárethy és von Marx uraknak, hogy a pénzhatalmat meg kell dönteni. |
|
mpd |
|
OFF Laár buddhista, ha jól tudom.
|
|
Rendes Kis |
|
m.v. = mint vendég, mert sejtésem szerint Besenyő úr inkább a kabarett világában fejti ki magát, mintsem a mély filozófiában. Ezzel együtt, a 2 x 2 igazságából mit sem von le, hogy ezt az igazságot már az első ált. isk. tanulók is képesek belátni. Mindenesetre érdemes volna újból áttanulmányoznunk Réz Márton Semmi könyvét, biztosan ő is említi, csak átfutottunk rajta. Még érdekesebb volna azt kinyomozni, hogy a semmiből teremtés téveszméje honnan származik ? Hiszen az nyilvánvaló nonszensz. |
|
schlempe |
|
A MINDENKITŐL IS TÖBBET: AZ EGÉSZ VILÁGOT..a tenyeremnél is jobban. Ám ezt a Bélucit mégsem... |
|
|
schlempe |
|
Nem ösmérem essztet a Béla nevű HÖLGYET |
|
|
schlempe |
|
És akkor még egy szót sem szóltunk az Irgalom Kertész Ágnes-éről. |
|
schlempe |
|
Amikor arról volt szó, hogy Németh László Nobel-díjas lehet, akkor az Égető Eszter-t tüntették volna ki a Nobel díjjal.Ez 1958-ban volt, és sajnos akkor Ivo Andric: Híd a Drinán c. műve kapta, Németh Égető Esztere helyett. Mellesleg maga Németh László IS(!) az Égető Eszter-t tartotta a legsikerültebb művének. Nálam az Iszony és az Égető Eszter egy szinten van. Azzal a különbséggel, hogy amíg Égető Eszter egy, a küzdelmet--életküzdelmet--megvívó hősnő győzedelmes harcot vív meg, addig Kárász Nelly az Iszony hősnője elkbukik. Eszter derűs, Nelly tragikus--ám mndketten nagyon hitelesek és nagyon vonzóak. |
|
vanna16 |
|
a humor , ha nincs túlszerepelve, túljátszva jobb ( szerintem) |
|
mpd |
|
Azért a Besenyő Család meg a Való világ közt rengeteg oktávnyi különbség van. Utóbbit még fogadásból se nézném. Németh Lászlót én is szeretem, bár érdekes mód nem a legnépszerűbb Égető Esztert, hanem az Iszonyt, a Bűnt meg a Gyászt. Az Első meg az utolsó Stephen Kinget megszégyenítő horror, ugyanakkor ordít róla a való élet, a magyar falu élete. |
|
|