|
Téma: Családhit |
|
Rendes Kis |
|
Nem, drága bácsi: ha Isten áthágná a sajátmaga által hozott törvényeket, az botrány volna. Isten nem önkényúr, aki tetszése szerint hoz és töröl el törvényeket. Különben hogyan bízhatnánk Benne ? A Természetben egyetlen Isten-bizonyíték van, a szabad akaratunknak egyetlen bizonyított garanciája van: a Heisenberg-féle határozatlansági reláció. Hogy a Természetben a determinizmus nem hézagtalan. Ez a természetfölöttinek az egyetlen beavatkozási pontja a természetesbe. Nem véletlen, hogy Ön sem, én sem és egyetlen józan ember sem tapasztal olyan mesébe illő csodákat, amelyek ellentmondanának a természettörvényeknek. Ezekről a "csodákról" kivétel nélkül zaklatott elmeállapotú személyek számolnak be, ellenőrizhetetlen és reprodukálhatatlan körülmények között. A régebbi századokból származó csoda-leírások: legendák. Azokban az időkben szokás volt, hogy köztiszteletben álló szentek tetteit eltúlozzák. Szent Erzsébet NEM változtatta rózsává a kenyeret. Szent Erzsébet csodálatosan jószívű, áldozatosan adakozó teremtés volt, ezért az életrajzírója kötelezőnek érezte, hogy legendát költsön a személye köré. Ezt nem én találtam ki, hanem egy, a Magyar Katolikus Rádióban megszólaltatott katolikus művészet-történész előadásából idéztem. A bibliai csoda-leírások is hasonlóképpen keletkeztek. Azokat nem nekünk írták, hanem zsidóknak, cigányoknak, oláhoknak, akik maguk is hárommal megszorozzák, amit mondanak, tehát hárommal elosztják azt, amit olvasnak-hallanak. |
|
rintintin |
|
"..materialista csodadefiníción olyan 10 éves kor környékén illik túljutni." ILYEN NINCS, A KATOLIKUS HITBEN HOGY VALAMI "ILLIK" VAGY "NEM ILLIK"! A HITBEN LEGALÁBNBIS NINCS.CSAK A KOMMUNISTA TÁNCISKOLÁBAN VAN, MEG FELEKI KAMILL BÁCSI "TUDNILLIK, HOGY MI ILLIK" C. PREHISZTORIKUS KORABELI TV MŰSORÁBAN!NEKEM A BUDAPESTI MŰEGYETEMEN GOMBÁS PROFESSZOR AKADÉMIUS VOLT A FIZIKA-KVANTUMFIZIKA PROFESSZOROM--XXI.SZ.- TUDOMÁNYOS SZELLEMBEN.Ő--Gombás akadémikus, aki katolikus maradt a legvéresebb kommunizmus idején is, sőt, katolikusként csábitották haza a nagy-britanniai Cavendish Intézetből--az általam megadott CSODADEFINICIÓT VALLOTTA, elfogadta, sőt a maga módján szerényen-csendesen de hirdette.Isten valóban:"..nem azért teremtette a természeti törvényeket, hogy azután sajátmaga áthágja azokat."--egyrészt, DE MIVEL Ő MINDENT MEGTEHET BÁRMIKOR íGY "ÁR IS HÁGHATJA A SAJÁTMAGA ÁLTAL TEREMTETT TERMÉSZETI TÜRVÉNYÍEKET IS!Úri "GUSZTUSA SZERINT" IGENIS BÁRMIKOR.MERT! AZ Ő LOGIKÁJA NEM A MI LOGOKÁNK.AZ ÖN FELFOGÁSA EGY VULGÁRPRAKTICISTA TUD. SZOC. ADJUNKTUSÉ EGY MARXIZMUS LENINIZMUS TANSZÉKEN A KÖZGÁZON. ISTEN KIMUTATHATJA MINDENEN AZ EMBERI GONDOLKOZÁSON IS FELÜLIVELŐ AKARATÁT ÉS OLYKOR EZT MEG IS TESZI.PERSZE RIKÁN EZ IGAZ. DE AZ ÖN LOGIKÁJA FÖLDI-EMBERI LOGIKA--MÁR HA LEHET ANNAK NEVEZNI--MONDHATNÓK: EGY FÖLDHÖZRAGADT MATERIALISTA LOGIKA, AMINEK A FÖLDI VALÓSÁGHOZ VALÓBAN SOK KÖZE VAN DE AZ ÉGIHEZ(?)....sömmi!!! |
|
Rendes Kis |
|
Drága bácsi, ezen a gyerekes, materialista csodadefiníción olyan 10 éves kor környékén illik túljutni. Isten nem azért teremtette a természeti törvényeket, hogy azután sajátmaga áthágja azokat. A természetfölötti, ahogy a neve is mutatja, a természet fölött van, nem túrkál a természetben. Természetfölötti tulajdonságunk: a szabad akaratunk a természettörvények által be van korlátozva. Azokon a pontokon tudunk beavatkozni a természetbe, amelyek a természettörvényekkel nem determináltak. Nem hazugság, amikor azt mondjuk a gyerekeinknek-unokáinknak, hogy a karácsonyi ajándékot az angyal hozza. Ám az angyal NEM bilokációban lakik: benne lakik a nagymamában. |
|
Rendes Kis |
|
Türelem kell hozzá, mert az a link a kék gondolára mutat. Nem boszorkányság: pocsék technika. |
|
rintintin |
|
Mellesleg szólva: NEM TUDTAM megnyitni--hogy legjobb szándokaim szerint elolvasnám-- ezt az Ön szerint "jézusi definiciónak" nevezett linket.NO, EZ IGAZÁN CSODÁT KÖZÖLHET...VAGY MIFENÉT..... |
|
rintintin |
|
"..ez a csodának a heródesi definíciója."--Ön szerint. Más szerint "EZ"--AMIT JÓMAGAM MEGADTAM-- NEM HERÓDESI DEFINICIÓ! Nem döntötte el, és NEM IS DÖNTHETI EL SENKI--SEM ÖN SEM ÉN(!)--melyik a helyes definició. LEGFÖLLEBB HIHETÜNK EGYIK VAGY MÁSIK HITELESSÉGÉBEN. PERSZE VANNAK Ú.N. "HÉTKÖZNAPI CSODÁK"--VALÓBAN VANNAK.DE 'ATTÓL MÉG VANNAK "NEM"(!) HÉTKÖZNAPI CSODÁK IS! Az általam közvetített "csodadefinició" lényege ugye: VANNAK TERMÉSZETI TÖRVÉNYEK..MELYEKET PERSZE SZINTÉN A MI URUNK ISTENÜNK ALKOTOTT-TEREMTETT. ÉS VANNAK JELENSÉGEK, MELYEK A TERMÉSZETI TÖRVÉNYEKEN "TÚL" ÉS "FÖLÖTT" VANNAK.NO, EZ UTÓBBIAK A CSODÁK! MELYEK KELLENEK AZ ANYASZENTEGYHÁZ TANITÁSA SZERINT AHHOZ, HOGY EGY FÖLDI EMBER A SZENTEK SORÁBA, AHOGY MI MONDJUK IGAZI KATTOLIKUSOK: "AZ OLTÁRRA EMELHETŐ" LEGYEN! |
|
|
rintintin |
|
Természetesen én is nagyon-nagyon tisztelem a családjukat odaadóan szerető hölgyeket: feleségeket, édesanyákat, nagymamákat, gondozónőket, tanítónéniket, védőnéniket, dadusokat, áldozatos doktornőket etc..etc... Az ÉLETSZENTSÉGEN azonban az Anyaszentegyház MÁST: TERMÉSZETFÖLÖTTIT-it ért--amennyire én tájékozott vagyok ebben a dologban.A Szenttéavatási Kongregáció ÉPP EZÉRT KÖVETEL MEG a szenttéavatás föltételeként egy BIZTOS és ELVITATHATALAN CSODÁT-annak biztos bizonyítékával--magának a szenttéavatásnak feltételeként.Ezért áll úgy a helyzet, hogy sok szenttéavatási ügy "nem halad előre"--a szenttéavatási "pör" szemszögéből nézvést--MERT NINCS MEG EZ A BIZONYOS CSODA, ami a szenttéavatás SZÜKSÉGES FELTÉTELE.EGY ELVITATHATATLAN ÉS MINDEN SZEMPONTBÓL BIZONYITOTT ÉS KÉTSÉGBEVONHATATLANM JELENSÉG, MELY A SZENTTÉAVATANDÓ KÖZ-BEN-JÁ-RÁ-SÁRA TÖRTÉNT: GYÓGYULÁS, LEVITÁCIÓ, BILOKÁCIÓ ILYESMI....pL. DON BOSCO ESETÉBEN A BILOKÁCIÓ TÖBBSZÖR LÉTREJÖTT.A fizika törvényei sszerint: egy test egy időpontban csak egy HELYEN lehet(-ne), vagy ugyanilyen törvényszerúség a gravitáció, mely lefelé hózza a súlyt.A bilokáció ezen túlmutat: egy test egyszerre 2 vagy több helyen is jelen van, s ez biztos!Ellentmondva a természettörvénynek de mégiscsak létezőn. Szóval katolkus értelemben EZ KELL A CSODÁHOZ, kivéve a mártirokat! Tehát a katolius NEM UGYANAZT ÉRTI a "SZENT" SZÓN, mint a NEM KATOLIKUS!Ezt a tény lehet kritizálni, nem elfogadni, fintorogni rajta, hülyéskedni is lehet ezen...sokmindent lehet. Egyet nem lehet! Ezt az állapototot megváltoztatni nem!BIZ-TO-SAN NEM LEHET MEGVÁLTOZTATNI! |
|
|
Békáscity |
|
Ah - köszönöm ! Rendes vagy Kis És hozzátenném (épp nagyon fáradtan) hogy minden anya-feleség/egyben szerető-gyermek és betegápoló-mesterszakács és cukrász- putzfrau és mindezeken felül mosolyogva, csinosan munkábajáró koránkelő dolgozó nő ... Hogy bírjuk ? hogyan csináljuk ? már aki ... mert én úgy nézek ki mint egy szabadnapos mosónő |
|
|
rintintin |
|
Hát tessék megengedni nekem, hogy ÉN IS ELMONDHASSAM UGYANAZT ÖNMAGAMRÓL, amit ÖNMAGÁNAK a legtermésszesebb módon megenged.MERT TALÁN ÉN is VÓNÉK "VALAKI" ebben a földi életben, s nemcsak Ön. |
|
Rendes Kis |
|
Lehetne. Ha nem úgy neveltek volna, ahogy a szüleim, nagyszüleim és szelíd, igazhitű papjaink tették. És ha nem gyomlálgatnám magam is a gyöpöt. |
|
rintintin |
|
És tessék mondani! Csak belém lehet "begyöpösödve bármi is"? Önbe nem? |
|
Rendes Kis |
|
Azért tetszik ezt mondani, mert bele van gyöpösödve keresztkem bácsi gondolkozásába az a korrupt fölfogás, hogy a szentség valami roppant különleges és ritka dolog. Ehhez képest vegyük például szent Gianna Beretta Molla esetét, aki semmivel sem volt ritkább vagy különlegesebb, mint az Ön édesanyja vagy az én édesanyám, de történetesen mégis, hivatalosan is szentté avatták. A többi édesanyák ugyanolyan szentek, avatás nélkül is. |
|
|
rintintin |
|
Lényeg: TARTHATALAN AZ A FELFOGÁSA, hogyha hitkérdésekben valamiben vitatkozunk, akkor mindég és csakis mindég Önnek lehet igaza!EZ A JÓZAN ÉSSZEL ÉS AZ ALAPVETŐ INTELLEKTUÁLIS IGÉNYESSÉGGEL VALAMINT A POLGÁRI ÉS EGYHÁZI ERKÖLCCSEK IS ELLENKEZIK! öN NEM "DORONGOLHAT LE SENKIT AZZAL"--AMIT LÉPTEN NYOMON MEGTESZ--HOGY A RÓMAI KATOLIKUS EGYHÁZ ERKÖLCS PAPSÁG FELSŐ VEZETÉS, A PÁPA MIND HÜLYE, ROMLOTT DEGENERÁLT, CSAK ÖN OKOS.EZ KOMOLYTALAN!Weöres Sándor gyerekverséhez hasonlatos ez a mentalitása, miszerint: "Öcsi hülye, Gyöngyi hülye csak én vagyok okos énekem a segembe is felyem van" |
|
Rendes Kis |
|
Ehhez képest minden kritika nélkül, sőt minden kritika lehetőségét kizárva fogadja el az Egyház szóbeli és írásbeli megnyilatkozásait. |
|
rintintin |
|
Mellesleg.Borzasztóan primitiv és leegyszerűsitő, majdhogynem gyermetegen infantilis szemléletre vall az, hogyha "valaki a hittel kapcsolatban NEM ÚGY GONDOLKOZIK MINT É--MINT ÖN--akkor az gyáva, elvtelen, eltorzult, TAKONYÍGERINCŰ féreg" etc..etc...És egy negyed pillantig sem fordul meg az a gondolat az ilyenféle emberi fejben, hogy: "NETÁNTÁN KRITIKA ALÁ VEGYEM A SAJÁT(!) GONDOLKODÁSMÓDOMAT IS. S NECSAK MINDÉG A MÁSÉT"! EZ EGYSZERŰEN A KAZUISZTIKUS GONDOLKODÁSMÓD CSŐDJE! MERT ÉN IS, ÖN IS IGENIS TÉVEDHETÜNK: MIN-DEN-FÉ-LE GONDOLKODÁSMETODIKÁBAN!!! MONDOM ÖN IS, ÉN IS, A RÓMAI PÁPA IS, A SZENT ÉS APOSTOLI RÓMA KATOLIKUS ANYASZENTEGYHÁZ FEJE, JÉZUS KRISZTUS FÖLDI HELYTARTÓJA IS TÉVEDHET ÉS Ő EZT EL IS ISMERI--MA MÁR! |
|
rintintin |
|
"Szeretett plébánosunk (nyugodjék) is bíztatott bennünket, hogy: szabad a saját nagymamánkhoz imádkoznunk." EBBEN(!) IS IGAZA VAN "Szeretett plébános"-uknak. De! Egy biztos.Ha én valamelyik családtagomat--bármelyiket--"A SZENTSÉG HIRÉBEN ÁLLÓ" embernek "látnám" vagy "találnám" akkor a következőt tenném: "MEGKÉRNÉK MINDEN ISMERŐSÖMET HOZZÁTARTOZÓMAT, HOGY KERESSENEK ÉRVEKET ÉS BIZONYITÉKOKAT AZ ellen(!!!), HOGY SZERETTEM, AKI "SZENTSÉG HIRÉBEN ÁLLÓ EMBER", TEHÁT: nem szent!!!! TEHÁT VASKOSAN AZ ADVOCATUS DIABOLI OZITÚRÁJÁBA HELYEZKEDNÉK, SZÖGES ELLENTÉTBEN AZ ÖN FÖLFOGÁSÁVAL!!!MERT ÉN KERESZTÉNYI MÓDON SZERÉNY ÉS MÉRTÉKTARTÓ VAGYOK, S SZÁMOLOK NAGYONIS SZÁMOLOKOK A SAJÁT TÖKÉLETLENSÉGEMMEL! Mert ÉN tévedhetek, gyarló vagyok túlzok, önhitt vagyok, önző is lehetek, egyszóval: VALÓSÁGELLENESEN ELFOGULT A SAJÁT SZERETTEMMEL KAPCSOLATBAN. Ez egyébként a Szenttéavatási Kongregáció alapelv is a Szentséknél, amit Ön módszeresen--ÉS TÖKHÜLYÉN(!)--hibáztat.De ez kb. olyan, tetszik tudni, mintha valaki a fociban kikap a csaapatával és mindég a birót hibáztatja.
|
|
jojoba |
|
Valami öregek otthonában nézünk majd szembe a kaszással, hősök leszünk, vagy szentek? Durva világ ez, nagyon durva. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Szeretett plébánosunk (nyugodjék), amikor visszatért a Szentföldön tett utazásból, ahol módja volt az iszlám hívők mindennapi életét is tanulmányozni, félig ironikusan, félig komolyan azt mondta, hogy irigyeli az iszlám hívők hitéletének intenzitását, hogy a kirakodóvásár forgatagában, amikor fölharsan a müezzin kiáltása, nem szégyellik elővenni az imaszőnyegeiket és minden mást félretéve imádkoznak. Csak a langy álkeresztények haboznak, hogy az életüket is kockára tegyék, ha arról van szó, hogy meg kell védeniük a családjukat, a hazájukat. |
|
Rendes Kis |
|
Ezt azért tetszik így gondolni, mert az évszázadok alatt, az Egyház korrumpálódásával párhuzamosan a szentség fogalma is eltorzult. Az őskeresztények idejében minden egyes hívő számára konkrét életprogram volt, hogy szentté váljon. Csak a későbbi századokban vált a szentség valami elérhetetlenül ritka, szinte megvalósíthatatlan életeszménnyé, költöztek föl a szentek az emberek közül a templomok ólomüveg ablakaira. Azért az igazán és mélyen hívők titokban őrzik a szentség eredeti fogalmát, például az Öröktűz című novelláskötetet érdemes föllapozni, abban szép példákat gyűjtöttek össze:
Szeretett plébánosunk (nyugodjék) is bíztatott bennünket, hogy: szabad a saját nagymamánkhoz imádkoznunk. |
|
|
Tovább ... |
|