Téma: OVkH - Országos Villanykút Hálózat |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
... Pedig minden olyan szépen indult! Kaptunk egy sajtóközleményt az E.ON áramszolgáltatótól, miszerint "Elektromos töltőállomás-hálózatot, E-sztrádát létesített az E.ON Budapest és Bécs között". Fel is kaptuk a fejünket: ez aztán a téma: már indulunk is villanyautóval Bécsbe! Ment is minden, mint a karikacsapás.
A Peugeot Hungária lelkesen fogadta az ötletet, örömmel adták kölcsön (újra) az iOn-t a kísérlethez. Mivel a 243 kilométeres távot oda-vissza a 65-70-es tempóval is legfeljebb 120-130 kilométeres hatótáv mellett legalább öt töltéssel lehet megtenni, a túrába egy szállodai éjszakát is beiktattunk, és szerkesztőségi munkaautózás helyett családi kirándulást kreáltam a villanyautó-tesztből.
... http://www.vezess.hu/magazin/villanyautoval_mentunk_magyarorszagrol_europaba/ ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Elektromos autót töltöttünk Budapest utcáin
Egyelőre több a töltő, mint az autó
Kölcsönkértünk egy villanyautót, és bejártuk a főváros - egyelőre - ingyenes töltőpontjait. Sorba állni sehol nem kellett a konnektorért, viszont sok helyen nem fértünk oda hozzá. Videó.
Az oszlopon lévő telefonszám hívásával hat(!) perc csacsogás után aktiválódik a töltés, négy(!) perc, amíg a rendszer az újabb hívás után leold és az oszlop engedi kivenni a kábelt. Ennyi idő alatt egy benzines kocsi teljes tankolása megvan, kávéval, pisivel
Az emberek nagyon nézik, mindenki örül, hogy már nem sokáig kell szívni a belvárosban a füstöt. Nem érzik, hogy még évtizedekbe telik a váltás
Hol is vannak azok a töltőpontok?
Furcsa, de a triviális kérdésre nem is olyan egyszerű választ lelni. Az ELMŰ elektromos autózással foglalkozó honlapján, az E-Mobility program hivatalos kommunikációs felületén mindenféléről olvashatunk, követhetjük facebookon a szervezetet, csak épp lista nincs a töltőpontokról. A Kapcsolat menüpont alatt pedig telefonszámot nem, csak egy email-címet találtunk, amire írtunk is, de cikkünk megjelenéséig hiába vártuk a választ.
Azért aki elég kitartóan keres, még ezen a honlapon is talál. Az Elnevező játék menüpontban, ahol a magyarság a Megyeri híd elbukása után január 31-ig újra kiélheti Chuck Norrisszal kapcsolatos elnevezési vágyait, ott a lista. Ha nem is teljes; még két töltőponttal kiegészítettük az itt szereplő hetest: ... http://www.vezess.hu/magazin/elektromos_autot_toltottunk_budapest_utcain/3509 ... |
|
|
gajo |
|
"A Tesla elektromos autója el tud majd menni New Yorktól Los Angelesig "
Én is eltudok! |
|
|
mackó |
|
Huhh, átfutottam a cikket, döbbenetes adatok. Még akkor is, ha figyelembe vesszük a lakosság arányát... |
|
mackó |
|
Most már nekem is, körbenézek... |
|
|
mackó |
|
A plugincars honlapja nem nyitható meg. |
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Hát ez az: minek az aksi, ha az út hajtja a kocsit ... |
|
mackó |
|
Érdekes próbálkozások. Viszont! Ha már áram, akkor elsőrangú probléma az akkumulátor, illetve annak töltése. Én megpróbálnám autópályák esetében az áramszedőt (troli) előtérbe nyomni. Persze nem felsővezetékes megoldással, hanem alsóval. Nem kell különleges akkumulátor, nagy távolságokat lehet megtenni elektromos energiával, alacsonyabb rendű utakon meg a hibrid autók a szokásos módon közlekednének... |
|
|
|
mackó |
|
Jövő év végéig ingyenesen használható!!! Ha moziba ülsz, a parkolás is ingyenes... |
|
Rendes Kis |
|
Újabb elektromos töltőállomás nyílt Budapesten forrás: sajtóközlemény Megjelenés: 2012.09.28., 17:28
Átadták az első bevásárlóközpontban elhelyezett elektromos töltőállomást Magyarországon.
A környezetbarát közlekedésért megvalósult összefogásban dr. Vígh Gábor, a Mammut vezérigazgatója és Nagy Zoltán, az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport értékesítési igazgatója közösen nyitotta meg a töltőállomást a nagyközönség számára. Bár a hazai elektromos autózás története alig néhány évre tekint vissza, a 2010 szeptemberében telepített első hazai elektromos töltőállomás átadása óta azonban folyamatosan bővül a hálózat. Most egyszerre két új kutat, egyenként két töltőponttal helyeztek üzembe a Mammut I. és a Mammut II. parkoló garázsában, így a korábbi 8 köztéri és közel ugyanannyi magánterületen elhelyezett autótöltő állomások száma tovább bővült. A beruházás az elektromos autózás hazai elterjesztése érdekében, a praktikusságot szem előtt tartva valósult meg, így egy bevásárlás, vagy akár egy mozifilm megtekintése alatt is feltölthetjük elektromos járművünket. Egy „tank” feltöltése ugyanis akár 1-2 óra alatt is végbemehet.
... http://www.alternativenergia.hu/ujabb-elektromos-toltoallomas-nyilt-budapeste ... |
|
Rendes Kis |
|
Univerzális megoldás a villanyautók töltésére forrás: autonavigator.hu Megjelenés: 2012.05.12., 10:28
Többek között a GM, a Ford, a VW-csoport és a BMW is részese az összefogásnak, melynek célja univerzálisan használható gyorstöltő kialakítása.
Los Angelesben épp zajlik az elektromos járművek konferenciája, az Electric Vehicle Symposium 25, ahol nyolc autógyártó bejelentette, hogy egységes gyorstöltőt fognak alkalmazni elektromos és hibrid járműveiken, írja az autonavigator.hu. Az Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche és Volkswagen együttműködésében kialakított új töltőfej és csatlakozó segítségével állítólag alig 15-20 perc alatt újratölthetők lesznek az elektromos járművek akkumulátorai. Az új töltők 2012 végén kerülnek forgalomba, míg az első ilyen csatlakozókkal felszerelt autók megjelenése 2013 elejére várható.
Az autógyártók mellett a Society of International Engineers (Mérnökök nemzetközi társasága) is bejelentette, hogy a nyolcak által kifejlesztett töltőt fogja ipari szabványként használni, az európai autógyártók szövetsége (ACEA) pedig továbbra is támogatja a töltők egységesítésére irányuló törekvéseket.
... http://www.alternativenergia.hu/univerzalis-megoldas-a-villanyautok-toltesere ... |
|
Rendes Kis |
|
Villanyautóval Budapesten forrás: origo.hu Megjelenés: 2012.06.15., 16:10
Budapesten jelenleg több töltőpont található, mint elektromos autó, de ebből nem következik, hogy a járművek tankolása egyszerű feladat. Furcsa szabvány, a KRESZ-táblákat nem ismerő autósok, lassú ügyfélkezelés hátráltatja a forradalmat. Igaz, a töltés legalább ingyen van.
A nagy forradalomban lassan mindenki fújja, hogy a száz kilométeres óránkénti sebességet először villanymotoros járművel sikerült átlépni, ráadásul nem az előző, hanem a még eggyel korábbi évszázadban, 1899-ben. A rakéta formájú autót a “La Jamais Contente” névre keresztelték, ami körülbelül annyit tesz, hogy “az örök elégedetlen.” Ez az örök elégedetlenség köszönhet vissza akkor is, ha az elektromos Nissan Leaf másfél évvel ezelőtti Év autójának választása után villanyjárművel indulunk töltőkörútra Budapesten.
... Egyébként ugyanúgy viselkedik, mint egy hagyományos, automata váltós kiskocsi, csak a villanyautósan erős motorfék és az alacsony menetzaj lehet feltűnő. Utóbbival vigyázni kell, a madarak mintha észre sem vennék a dodzsemként búgó iOnt, egy-két veréb el is hullott a teszthét alatt. A 64 lóerős, 180 Nm nyomatékú villanymotor dinamikusan mozgatja a 3,4 méter hosszú, az akkumulátor miatt 1,12 tonnás apróságot, a 130 km/h-s autópálya-tempót is lazán futja. A házi töltéshez maximum 16 amper felvételére képes töltőt ad a Peugeot, ez alkalmanként, teljesen kiszámíthatatlanul lecsapkodta a kerti konnektor (szerencsére külön) biztosítékját. Előfordult, hogy húszpercenként kellett visszakapcsolni, máskor egy egész éjszaka eltelt rendkívüli esemény nélkül. Rejtélyes, az okostöltős Volt nem produkált ilyet.
De mi van akkor, amikor nem otthon, hanem Budapesten kell villanyautót tölteni? Tulajdonképpen azért kértük el az iOnt, hogy ezt kipróbáljuk, az is igaz viszont, hogy a keresgéléssel túl nagy kockázatot nem vállaltunk. A teszt első napjaiban kiderült, hogy éjszaka csurig töltött akkumulátorral, a közvetlenül a 23. kerület mellé épült Dunaharasztiból való indulással számolva nehéz annyit autókázni a fővárosban, hogy hatótávolságilag gondot jelentsen a visszaérés a bázisra. Töltőpont-túránknak így azzal a megnyugtató érzéssel vághattunk neki, hogy igazi tét nincs, az se baj, ha véletlenül egyik töltőoszlop sem működik.
Már az indulás is gondot jelentett, a töltőpontokat felállító cégek arra ugyanis vették a fáradságot, hogy a villanyautózást népszerűsítve elektromos tankoszlopokat létesítsenek, ezek pontos helyéről azonban nincs hivatalos lista. Innen-onnan, sajtóközleményekből, blogbejegyzésekből és egyebekből kellett összeállítani a listát, amelyet most keretes írásunkban, térképes megjelenítéssel közkinccsé is teszünk. Az egyes töltőpontokon szerzett tapasztalatainkat is lentebb foglaljuk össze - felkeresésük sorrendjében.
... http://www.origo.hu/auto/20120613-elektromos-auto-toltese-budapesten.html ... http://www.alternativenergia.hu/villanyautoval-budapesten/49173 |
|
|