Téma: Méhes Akadémia |
|
iszalag |
|
Raffaello: Atheni iskola Középen Arisztotelész és Pláton |
|
Rendes Kis |
|
Tegnap megállapítottuk, hogy szép-szép a Szabadtéri Akadémia ideája ... de a mi éghajlatunkon (fűtési szezonban) nem baj ha a szabadságunkat 1 tető és 4 fal korlátozza ... |
|
Rendes Kis |
|
Kérdés: az athéni Akadémiát Epikurosz vagy Platón alapította ?
|
|
Rendes Kis |
|
"Ha már Szent Ágoston is aszondja", akkor legyen Méhes Önvédelem. |
|
Rendes Kis |
|
Ha a buli nem az anti-Méhes, hanem "a közösségi együttlét felsőfoka", akkor ideje, hogy megalakuljon a Méhes Buli-Zóna. |
|
Rendes Kis |
|
Azt mondja Franciska, hogy: ő mindent elfogad Hamvas Béla tanításából, kivéve azt, hogy a kereszténységnek a másik 4 "nagy hagyomány" fölötti primátusát vallotta. |
|
Rendes Kis |
|
A tegnapi "recollectio" eredménye: Méhes Hagyomány Szerviz. |
|
iszalag |
|
Gyönyörű Giotto fresko az illusztrráció! |
|
|
katáng |
|
Javaslom a helyszín pontosítását. |
|
|
Rendes Kis |
|
Hogy tovább nehezítsem a dolgodat :
Március 13-án 18 órakor a PPKE Jogi karának dísztermében mutatják be Luigi Giussani Lehet így élni? című könyvének magyar kiadását.
A könyvbemutatón előadást tart Erdő Péter bíboros, Michele Faldi, a milánói Szent Szív Katolikus Egyetem Posztgraduális Intézetének igazgatója és Kisdi Ágnes, a budapesti Piarista Gimnázium tanára.
A könyvbemutatón hegedűn közreműködik Markó Bianka és Németh Máté. ... http://www.magyarkurir.hu/?m_op=view&id=20656&rovat=1&fokat=26 |
|
iszalag |
|
Köszönjük a meghívást! (Most, sajnos nem megy |
|
Főmacskosz |
|
hmm - Székely János püspök úr meg az Angol Kisasszonyoknál tart előadást na most melyik ujjamat harapjam ? |
|
|
kutato |
|
Azt hiszem, értem (Azaz, meg kell találni az igazi önmagunkat! |
|
|
iszalag |
|
Idézet: Méhes a "Mennyek Országa" - bárhol is döglődjék a tested: a Méhesben vagy !
Ott szeretnék lenni a Méhesben!
|
|
|
Főmacskosz |
|
Dícsértessék ! Remete lennék a hetediken és belső termeimet kaptárnak nevezném - jó így? Isten hozott engem ! |
|
Rendes Kis |
|
(Ez, persze, nem jelenti azt, hogy a Méhesnek ne lehetne bármék más rend tagja is tagja: a "teljes szabadság" fogalmába az is belefér, hogy az ember a szabadságát önként feladja !) |
|
Rendes Kis |
|
Mondom Andreának a tervem, hogy remetének állok. Azt mondja erre: - Jó. (Pedig titokban reméltem, hogy azt mondja: "Na ne !") - Nem bánom, leszek. (A remete biológiai szempontból terméketlen, de a hozzáfordulókat a biológiai termékenységre is bíztatja !) Azt kérdi: - Mért nem lépsz bele valamék meglévő rendbe ? - Nem tehetem: amennyire én tudom, valamennyi meglévő rend a tagjaival "engedelmesség"-et fogadtat - ez pedig beleütközne a Méhes alapszabályába ! |
|
Rendes Kis |
|
Azzal fordult hozzám* Ákos és Andrea: - Mester, mondd meg, mit tegyünk ? Én, erre: - Mért szólíttok engem mesternek ? ... A Mestert 2000 éve keresztre feszítették (~tük ?), de lélekben velünk maradt: Őt kérdezzétek ! - Az, hogy pénzem van, csak annyit jelent, hogy tudok belőle Nektek kenyeret venni. De nem jelenti azt, hogy én több jelet kapnék aziránt, hogy mit kell tennünk, mint Jónás próféta ! - Mit kell tenni a Méhesért ? ... Ott kell lenni. Hol van a Méhes ? ... A Méhes - XIV. Lajos szavaival élve - én vagyok. Erre felhördültetek: - Akkor tán társalkodónőt keresel ? - Jaj, nem, dehogy. Ezek a szavak nem XIV. Lajoséi - hanem Istentől valók. Ki vagyok "én" ? - Én nem is létezem, csak Isten létezik, ha azt mondom, "én vagyok", azt nem én mondom, csak az Ő szószólója vagyok ! - Az, hogy én én vagyok, nem azt jelenti, hogy Te te vagy ! ... Te is "én" vagy ! (Ez, mint Kunszt Györgytől megtudtam, a Szánkhja !). Ha Te is belépsz az isteni "én"-be (a Valóságba), akkor - ne feledd: a Méhes a "Mennyek Országa" - bárhol is döglődjék a tested: a Méhesben vagy !
____________ *) Nem szószerinti idézetek. |
|
Rendes Kis |
|
Elmondtam Andreának (ahogyan Apukámtól hallottam) a "sétálva beszélgetés dícséretét": a lépegetés fizikai-fiziológiai módon is serkenti a gondolkodást, a lépések ritmusa jótékonyan hat a gondolatok ritmusára, és azzal, hogy nem egymást nézzük, hanem mindketten ugyanazt az elénk táruló látványt, segíti, hogy a gondolataink rátérjenek 1 közös vágányra. Azt mondja Andrea: "De a szemkontaktus is fontos lehet !" Utánagondoltam: A szemkontaktus valóban fontos, ha nem bízom a beszélgetőtársamban. A szem, az arc (már persze, ha nem pókerarc) hajlamos arra, hogy az őszintétlenséget leleplezze ... Vagyis: ha a szemkontaktusról lemondok, az a beszélgetőtárs iránti bizalom jele. |
|
|