Téma: Méhes Mozgalom Testvériség |
|
katáng |
|
Baleset kategória. Ki kell rántani saját engedélye nélkül. Van még néhány hasonló eset... Baj, de nem betegség. |
|
|
katáng |
|
Bármilyen betegségben szenvedőn is (legyen az akár lelki) segíteni úgy lehet, ha az egyén vállalja, van betegségtudata. Andinak igaza lehet. |
|
|
Rendes Kis |
|
Akiről kiderül, hogy alkoholista vagy drogos, az kiesik az "állók" közül és bekerül az "elesettek" közé.
Azt hittem, ezzel meg tudom győzni Andit, hogy a "megengedő" helyett a "nevelő" hozzáállás a jó.
De nem. Kitart amellett, hogy amíg az alkoholista/drogos nem látja be, hogy rossz úton jár és nem akar változtatni, addig nem lehet rajta segíteni.
Lehet, hogy Sánta János is ezt az álláspontot erősíti ? Idézet: A bűnt nem a bűnösök, hanem a szentek ismerik – 2008. március 28.
A bűnt nem a bűnben élők ismerik, hanem a megtérők, mert már kiemelkedtek a bűnös állapotból. Ne csodálkozzunk tehát, ha a bűnösök úgy szorgalmazzák a bűnös megoldásokat a világ problémáira, mintha azok jók lennének.
Még nem ízlelték meg a szentség tiszta állapotát, honnan tudnák tehát, hogy mi a jó. A bűnt csak egy bűnmentes környezetből lehet igazán látni. Ha nem azonosulunk vele. Így még inkább szíven üt, hogy a Második isteni Személy emberré testesült. Tudja, mi lakozik az emberben, hiszen teljesen ember, de Isten oldaláról látja az embert, tehát tudja, mi nem tartozik az emberhez, és mivé válhat az ember.
A bűnnel együtt jár egy bűnös életritmus, amely zárt világot jelent. Ez a zárt világ nem kopik el, nem fog elmúlni, ebből csak tudatosan lehet kitörni. Jézus a feltámadásával elkezdi széttörni ezt a zárt világot.
... http://magyarkurir.hu/?m_op=view&id=21161&rovat=6
Én azért még mindig nem érzem magam meggyőzve: igaz, hogy még nem ízlelték meg a szentség tiszta állapotát, honnan tudnák tehát, hogy mi a jó* ... de ha nem emeljük ki a bódult állapotból, akkor soha nem is fogják megízlelni ! ___________ *) Ez az öntudatlanságuk arra elég, hogy ne haragudjunk rájuk (hiszen "nem tudják, mit cselekszenek") ! |
|
iszalag |
|
Azt gondolom, a szépség eléggé szubjektív. Mindenkinek más és más jelenti a szépet, szinte mindenben. Isten független a szépségtől, de ugyanakkor Isten és az Istenhit szép!
Idézet: "A szépség: út. Az Isten-megismerés 1ik útja !"
Igen, a sok szépség közül ez az egyik lehetséges! Ebben a vonatkozásban Isten szép, sőt a legszebb..Mégis, valahogy úgy érzem, ez Isten lényétől független. Valahogy isten lealacsonyításának, leegyszerűsítésének érzem, ha szépséget Istennel azonosítjuk..
(Bevallom, nagyon-nagyon tudatlan vagyok a hit, a keresztény vallás terén. De a szívemben benne van..talán velem született! Lehet, egyáltalán nincs igazam..
|
|
iszalag |
|
Tőled tanultam ! Édesapád írt erről ! - én úgy emlékszem. |
|
katáng |
|
Emberként mindenképpen! Szenvedő, jobb sorsot megélt, jobb sorsra érdemes emberként. |
|
Rendes Kis |
|
Én úgy érzem Isten a szépség felett van!
Egyezzünk ki abban, hogy "A szépség: út. Az Isten-megismerés 1ik útja !"
|
|
Rendes Kis |
|
Isten minden, és Isten semmi!
Ezt Iszalag mondja ? Tetszik !
|
|
iszalag |
|
Idézet: Isten a Remény - a hajléktalan reménytelen. Előbb vissza kell adni neki a reményt, hogy fölismerhessük benne az Istent.
Előbb bele kell látnunk Istent, s akkor vissza tudjuk adni Neki, Isten képmásának, a reményt! De, szerintem, mind a ketten ugyanazt mondjuk: a hajléktalanon csak úgy tudunk segíteni, - úgy igazán, h a gödörből kihúzzuk, - ha hiszünk Istenben! Ha Istenben bízunk, akkor, magunkban is bízunk, és bízunk abban, h a reménytelen helyzeten Isten segítségével úrrá leszünk. Ezért, mindegy, h a segítségnyújtás előtt v után látjuk a szemében Istent (ahogy Miklós Úr mondta!). Igy érzem, legalábbis! De, ha tévedek, netán meggyőzhető vagyok!
|
|
|
iszalag |
|
Isten a szeretet! Vagy Isten a szeretet is! És, igen, Isten a remény is!
Ezt én is így érzem. A tudásom sajnos nagyon hiányos ezen a téren (is). Ezért az érzéseimre kell hagyatkoznom.
|
|
|
iszalag |
|
Én úgy érzem Isten a szépség felett van! S az csak a mi emberi gyarlóságunk, hogy antropomorf módon a szépséget bele vetítjük! Lehet, h nincs igazam, de így érzem!
|
|
Rendes Kis |
|
Szerintem a szépség isteni tulajdonság. Az csak a mi emberi gyarlóságunk, hogy antropomorf módon ismerjük föl a szépséget.
Isten a Remény - a hajléktalan reménytelen. Előbb vissza kell adni neki a reményt, hogy fölismerhessük benne az Istent. |
|
iszalag |
|
Valahogy nekem a szépség emberi kategóriának tűnik! Sajnálni Istent nem lehet, ez képtelenség, igaz. De Jézust, aki emberi volt nagyon-nagyon lehet!(Ő is sírt 2x).
Talán a hajléktalanokban Jézust kellene látnunk? Nem, Jézus személye konkrétabb, nem tudnám a hajléktalanokba belelátni. Istent inkább ! : : (Teremté.....képmására |
|
Rendes Kis |
|
Isten szép, nem ?! Istent hogy lehet sajnálni ?? |
|
Rendes Kis |
|
(Persze, az is lehet, hogy reménytelenül konformista vagyok ... ) |
|
|
iszalag |
|
Isten mindenütt ott van.. Még a sárban fekvő emberben is, nem? |
|
Rendes Kis |
|
Mint testvért, kivakarom a sárból - és akkor fölismerem benne az Istent ! |
|
iszalag |
|
(Barsi atyát, sajnos most nincs idő elolvasni, ha a kérdés konkrétan arra vonatkozott..) |
|
iszalag |
|
Egészen biztos! Azt mondta, nagyon nehéz, de kell! Meg kell látni a hajléktalanok szemébe nézve, Istent! (De talán Miklós úrat kellen megkérdezni, hogyan gondolta, pontosan
|
|
Rendes Kis |
|
Biztos vagy benne, hogy Miklós úr erre gondolt ? Isten nem fetreng a sárban !? ... A testvérem (esetleg) igen ! |
|
|