Téma: W.A.M. |
|
R.András |
|
Mozart: A varázsfuvola, Képária - Réti József |
|
Rendes Kis |
|
Mielőbb tessen is fölpattanni egy méretes piedesztálra ! |
|
schlempe |
|
Nem egy és ugyanazon magyar nyelven beszélünk...persze nem új fölfedezés(em) ez. De ha itt van IGAZI ÖRÖMÖM, akkor az többek között az, HOGY Istennek hála NEM TUDOK SZÓT ÉRTENI ÖNNEL. HÁLÁS VAGYOK ÉRTE AZ ÚRNAK. Minőségem igazi minőségem jelét látom ebben. |
|
Rendes Kis |
|
"Maria João Pires (1944) minden szerző közül talán épp Mozartban a legjobb. Az utolsó zongoraverseny, a tavaszváró K. 595-ös B-dúr koncert csupa derű és vágyakozás (éppen a koncert hónapjában, januárban fejezte be Mozart – ilyenkor nagyon lehet vágyakozni a tavasz után, talán ezért került a fináléba a Sehnsucht nach dem Frühling – a híres Komm, lieber Mai – témája)."
... www.revizoronline.com/article.php?id=5931 |
|
Rendes Kis |
|
Az "állhatatos" és a "szilárd" még olyanabb, mint a "megszokott". Az már "megcsontosodott". |
|
mpd |
|
Maraggyommá' maga bálványimádó.
Tudja-e, hogy Avilai Szent Teréz egy kis bőrkarikát hordott az ujján, gyűrűként, amiről azt állította, hogy az Jézus lemetélt előbőre? Mi ez, ha nem bálványimádás? Totemizmus. |
|
schlempe |
|
"..megszokott álláspontunkat". Tévedés--az Ön részéről, T.R.K.-- az, hogy úgy véli, miszerint az "állhatatos" "szilárd" álláspont azonos lenne a "megszokott"-tal. Mindez egy TIPIKUS, DE--az esetek nagyobbik részében ma már-- NEM HELYTÁLLÓ protestáns kritikai SABLON (megjegyuem: mélyebb ismeretet NÉLKÜLÖZŐ sablon)a katolicizmus irányába. Mellesleg a XV.sz.-ban még volt is némi alapja de már a XIX.sz.-ra is megalapozatlanná: gépies ls tartalmatlan mantrá-vá csontosodott. Akik mondták "föl se néztek" a Bibliájukból csak szajkolták... ész nélkül. |
|
Rendes Kis |
|
Ez olyan schlempe-féle érvelés: "Azzal, ha hagynánk magunkat befolyásoltatni a tények által, azt kockáztatjuk, hogy esetleg föl kellene adni megszokott álláspontunkat !" |
|
Rendes Kis |
|
Azért csak meg kék próbálni, hátha a zenében nem ilyen áldatlanok az állapotok ! |
|
mpd |
|
És lám, még 2005-ben is így ír egy magyar antropológus (nő):
Egyfelôl a kulturális antropológia tekintélyének védelmében csatlakozhatnánk a Mead eredményeit feltétlenül elfogadók táborához (Holmes, Leacock, Coˆté stb.), a mai kutatók velük tökéletes ellentétben álló tapasztalatai ellenére is, másfelôl felsorakozhatnánk Freeman mögé, ahol azonban az a veszély leselkedik ránk, hogy döntésünkkel akaratlanul is legitimáljuk Freeman módszerét következményeivel egyetemben, s elfogadjuk, hogy az emberi szexualitás tárgyalásának egyetlen elfogadható kerete a biológia és az etológia.
Azaz, igaz, hogy a cáfolat jogos, de akkor sem adjuk fel a genetika tökéletes elutasításából táplálkozó elveinket. Az ember azt hinné, Watsonnal és Skinnerrel sírba szállt a behaviorizmus, és manapság Liszenkót sem szoktuk dícsérni, de lám, az antropológiában még mindig ott van. 80 év múltán is. |
|
mpd |
|
Érdekes, érdemes elolvasni: epa.oszk.hu/00000/00015/00031/pdf/szemle06.pdf Részlet:
Az újabb kutatások egészen más képet rajzoltak a szamoai társadalom szexuális normáiról. Kezdtek gyûlni a leírás hitelességét illetô szakmai kételyek. Derek Freeman ausztráliai antropológusprofesszor – aki maga is folytatott Szamoán tereptanulmányokat – több ízben fogalmazott meg kritikai észrevételeket Mead könyvével kapcsolatban. Bírálatát mind Mead, mind pedig az amerikai antropológusok elhárították. 1987-ben azonban Freeman döntô bizonyítékot kapott a kezébe. Egy helyi kormányképviselô szervezte meg számára a találkozást Mead egykori adatközlôjével, Fa’apua’a Fa’amuval, a nyolcvanhat éves korában is „elegáns és méltóságteljes” szamoai nôvel. Ô és Fofoa nevû barátnôje voltak Mead adatközlôi 1926-ban Ofu szigetén. Az idôs hölgy 1987. november 13-án videóra rögzített emlékezésében beismerte, hogy annak idején barátnôjével együtt megtréfálták a kutatónôt. Mead a szamoai serdülô lányok szabad, sôt szabados nemi életével kapcsolatos megállapításait szinte kizárólag ennek a két lánynak az elbeszélésére alapozta. Ôk pedig, mint az egykori adatközlô eskü alatt vallotta, valótlanságokkal traktálták, „megvezették”. |
|
|
Rendes Kis |
|
Ez gáz. Váltsuk le ezeket a korrupt tanszékeket ! |
|
mpd |
|
Esélytelen. Mondtam már, hogy a hivatásosak lesöpörnek mindent amit nem ők találnak ki.
Emlékezz csak - más szakterület, antropológia - Margaret Mead esetére. Egész tanszékek, intézetek alakultak a légbőlkapott kutatásaira, tudományos publikációk ezrei, doktori disszertációk százai. Így hát, amikor tételesen megcáfolta valaki (pedig ő is szakmabeli volt!!!), az illetőt söpörték le az asztalról, nem a hamisítót. |
|
|
Rendes Kis |
|
Ez korszakos fölfedezés. Ezt publikálni kék zenei fórumokon ! |
|
mpd |
|
Bach Capriccióját szerintem nem sokan ismerik, pláne úgy, hogy miről is szól. Pedig az alcíme világosan utal rá. Hallgasd meg, van benne félperces tétel is, és annyira egyértelműen kitűnik egyikből az aggódás, másikból a reménykedés, nagyon pipec kis mű. Ferruccio Busoni figyelmét is megragadta és átdolgozta. Nyikolaj Gyemigyenko előadásában igen szép. |
|
|
|
mpd |
|
Ezeket a leveleket őrizte meg haláláig, Teréz arcképe mellett. Micsoda titok, micsoda emlék.
|
|
mpd |
|
Én se. És nem is biztos, hogy így van, ez az én VÉLEMÉNYEM. Tekintve, hogy nem vagyok zenetörténész, a hivatásosak bizonyára fanyalognának és lefikáznák az elméletemet, dehát ez mindig így van.
Néha azért elcsodálkozom, mennyire nehéz a mainstream ideológiákat áttörni. Itt van pl. Beethoven és Brunszvik Teréz esete. Egy hivatásos pszichológussal és egy amatőr történésszel simán levezettük, hogy BT volt a Halhatatlan Kedves, és Beethoventől gyermeke született (Minona). A Brunszvikok viszont (elszegényedőfélben lévén pénzes vejkót kerestek, nem holmi nem is nemesember muzsikust) határozottan léptek, a gyermeket átadták Teréz húgának, akinek már úgyis volt egy szakajtóval, és minden nyomot eltüntettek. Na most, a zenetörténészek egyetlen pillanatig sem hiszik el egyetlen elemét sem ennek a sztorinak, arra alapozva, hogy NINCS NYOMA annak, hogy itt meg ott ekkor meg akkor találkoztak, Beethoven neve szerepel egy onnan távoli panzió vendégkönyvében, vagy éppen NEM szerepel a neve egy másikéban, a család állítása szerint (!!!) akkor Teréz éppen Erdélyben volt stb-stb.
Holott!!! Holott LvB és BT arra készült, hogy a terhesség tényével felfegyverkezve a család elé állnak és kicsikarják a beleegyezést házasságukhoz. Következésképpen egészen a bejelentés tervezett időpontjáig ŐK MAGUK tüntették el találkozásaik minden nyomát, folyamatosan. Hiszen az utolsó pillanatig titkolózniuk kellett. Dehát egy LvB méretű, eleve magányos zseninek nem okozhatott gondot titkolóznia, szerintem még élvezte is. Azonban a bejelentés csírájában halt el, mikor Teréz megpróbált úgymond időpontot kérni a családjától a Nagy Bejelentésre. Onnantól a Brunszvik család tüntetett el minden nyomot, Terézt elvitték a család erdélyi birtokaira, odavitték Jozefint is, míg a gyermek megszületett. Tehát minden érdekelt fél folyamatosan konspirált és takarította a nyomokat. Szegény Beethoven meg amikor értesült a kudarcról, megértette, hogy ez a vég, és azzal se nyerne semmit, ha világgá kürtölné a dolgokat. Terézt tönkretenné egy életre (mondjuk így is tönkrement szegénynek az élete). |
|
|
Rendes Kis |
|
Érdekes, nem is tuttam, hogy a programzenének ilyen pontosan tudható kezdete van ! |
|
mpd |
|
Egy Hanslick nevű bécsi kritikus (Liszt ádáz ellenfele) egész értekezést írt arról, hogy programzene nincs és nem is létezhet (A szimfónikus költemények verték ki nála a biztosítékot).
Úgy látszik, nem ismerte JSB Capriccióját, amit legkedvesebb bátyja búcsúztatására írt. Onnan kezdődött az a fajta zene, ami SZÓL VALAMIRŐL. Nem csak egyszerűen szép.
|
|
|