Téma: Duna @ Kultúra |
|
malom |
|
:-D Háppersze, nem felfelé kell emelni, de nem ám, hanem előbb húzni egy kicsit a folyófenekén... ;-) Ha esetleg nem akarna magától széttörni...
|
|
R.András |
|
Nem is 1 csörlő kellene, hanem 2, a 2 szomszédos hídpillér közelében. |
|
R.András |
|
Nem mérnöki módon gondolkodsz. A csörlőt perszehogy nem a híd szélén, 1 ponton kell rögzíteni: kell alátenni teherelosztó szerkezetet. |
|
R.András |
|
Nyilvánvaló, hogy teljesen más a két eset. Az, hogy folyóból kell kiemelni a roncsot, arrafelé tereli a mernökember gondolatait, hogy nem fölfelé, hanem oldalvást, a folyásiránnyal szembe kell húzni, akkor a víz áramlása is segíti az emelést. |
|
pandala |
|
Idézet: A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány – mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.
Jasenszky Nándor, a TEK osztályvezetője elmondta: a Hableány a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll. Hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék. Ez folyamatos munka – jegyezte meg. Közölte: jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva.
Felidézte, a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt – mondta.
Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.
Hozzáfűzte: arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.
|
|
pandala |
|
'Hosszában'. És nem a híd szélén jár... És, nem igazán csavaró-nyírőerővel terheli a hídat, és nincs is rögzítve sem hozzá, lógva ....
|
|
pandala |
|
ez csak 110000 tonna, és nem merült el teljesen szóba sem kerülhetett semmiféle csörlős vagy darus megoldás .... és, vagy fél évig tervezték a kiemelési-folyamatát .. és, nem folyóban süllyedt el .. egyáltalán nem lehet összehasonlítani a két esetet |
|
|
R.András |
|
Az Új téma nekem sem működik, kézzel tudok új témát nyitni. |
|
|
|
tiszavirág |
|
András! Nem működik a Keresés és az Új téma.
|
|
tiszavirág |
|
40 tonna a hajó + kezdeti megemeléskor még annyi, vagy jóval több, mi van, ha a híd az egyoldalú nagy terhelés miatt kiszakad? Hova erősítenék fel a csörlőt és hova tennék a kiemelt hajót? Miközben a hajó szét is törhet a művelet alatt.... |
|
R.András |
|
Nem azért mondom, ha a roncs ott van a híd alatt, miért görcsölnek az úszódaruval, miért nem tesznek a hídra 1 csörlőt ??
|
|
R.András |
|
Jön a nagy daru ! Ma is nagy erőkkel dolgoztak a búvárok, kialakították az emelőpontokat a hajóroncson. Ha sikerül sok ponton rögzíteni, 20-30 perc alatt is ki lehet emelni a hajót, ha minden optimális lesz hozzá. Azonban a hajótest ketté is törhet a mentés közben, mivel a Hableány 70 éves, a katasztrófa okozta károsodása pedig nem ismert. A mentési munkálatokat ma már nem kezdik el. ... https://gondola.hu/hirek/239339-Megerkezett_a_Clark_Adam_uszodaru_Budapestre. ... |
|
R.András |
|
A parancsnok egyébként ezekben a percekben a Dél-Koreából érkezett mintegy száz újságírót tájékoztatja a margitszigeti operatív irányítási ponton a jelenlegi helyzetről és a tervezett lépésekről. A dél-koreai újságírók feszült kérdéseiből is látszik, hogy mekkora nyomás helyeződik a honfitársaik tragédiája nyomán Budapestre érkezett katonai mentőkre. ... https://gondola.hu/cikkek/113299-Negynel_tobb_holtestet_talaltak_a_Duna_also_ ... |
|
R.András |
|
Nagyszabású nemzetközi sajtótájékoztatót tartott hétfő délelőtt a Terrorelhárítási Központ a múlt szerdai dunai hajókatasztrófáról és a mentési munkálatokról. Hajdu János főigazgató tájékoztatóján elhangzott, eddig 621 fő vett részt a mentésben múlt szerda óta, intézményesen a Belügyminisztérium, az ORFK, a BRFK, a katasztrófavédelem, a mentőszolgálat, a vízügy, a TEK, a Műegyetem és az MTA szakemberei.
A mentésről szólva elmondta, az első bejelentés más helyszínt jelölt meg, mint ahol valóban a Viking alá került a Hableány, A TEK főigazgatója megerősítette a hivatalos számokat: 7 főt mentettek ki, 7 koreai halottat megtaláltak és azonosítottak, további 21 főről nem tudni semmit, köztük van a hajó kétfős magyar személyzete. Gál Kristóf rendőrségi szóvivő elmondta, a szállodahajó kapitányát, a 64 éves C. Jurijt kihallgatták, őrizetbe vették, és ügyészségi indítványra elrendelték előzetes letartóztatását is. A Hableány kiemelésére a belügyi tárca a TEK-et jelölte ki, a főigazgató Hajdu János felidézte a baleset ismert és hivatalosan tudható körülményeit. Hosszabban beszélt arról, hogy a Duna a baleset idején 501 centiméteren állt, most 517 centi a vízállás, a (nem a vízmércénél lévő) hajó viszont nem 7,5, hanem 9 méter mélyen van a Dunában.
A hajóval kapcsolatban elmondta, hogy 27,2 méter hosszú és 50 tonna tömegű, ami azért fontos, mert jelenleg ezt egyetlen daru tudja kiemelni, a Clark Ádám-daru (emelési teherbírása: 200 tonna), a berendezést viszont a jelenlegi vízállás mellett nem tudják a helyszínre juttatni a hidak alatt, várni kell, hogy apadjon a folyó. A jelenleg a helyszínen tartózkodó Táncsics-daru épp 50 tonnát bír. Hajdu János hosszabban is beszélt a sodrásról, amely 4 méter másodpercenként, ez erősen befolyásolta a búvárok munkájának sikerességét. Mint mondta, két irányban gondolkodnak most: csak a holttesteket felszínre hozni, illetve a hajóval együtt mindent és mindenkit kiemelni, a kegyeleti szempontok figyelembe vételével. Minden reggel és este összeül a válságstáb, hogy az aktuális helyzetet elemezzék. Szót ejtett arról az eseményről is, amikor egy tájékozódási munkát végző búvár beakadt egy kábelével a létrába, amin lement, őt egy mentőbúvárnak kellett felhozni. ... https://gondola.hu/hirek/239230-TEK__a_holttesteket_biztosan_felhozzuk__a_haj ... |
|
R.András |
|
Az előkészületeket végző katonák és katasztrófavédők egyelőre csak annyit tudnak tenni, hogy a Hableány elsüllyedt roncsait teljesen körbehatárolták, felvonultatták az összes műszaki eszközt, darukat, pontonhidakat, amelyek majd a roncs kiemeléséhez szükségesek lesznek. Mivel az árvíz sodrása továbbra is életveszélyes, így napközben többször is próbamerüléseket hajtottak végre.
Az egyik búvár a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy leereszkedve a meder aljára, még a speciális létrát sem tudta elengedni, olyan nagy a víz sodrása. A tegnap délutáni próbamerülések során az egyik búvár csak nagy nehézségek árán tudott a felszínre jönni, munkatársai azonban a felszínre húzták a férfit. Az áradó Duna miatt egyelőre megközelíthetetlen a hajóroncs A Magyar Nemzet úgy tudja, a szállodahajó kapitánya elleni gyanúsítás arra épül, hogy a Viking Sigyn hajózószemélyzetének a vízi KRESZ értelmében fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány hajózószemélyzetével. Az áldozatul esett hajó hegymenetben, a parthoz közelebb, de a fősodorban szintén hegymenetben közlekedő Viking Sigyn előtt hajózott. A vízi KRESZ szerint a hátsó hajónak közölnie kell az előtte/mellette haladóval, hogy előzésére készül, és hogy melyik oldalon halad el mellette. A szállodahajó elektronikai navigációs rendszereinek adatai, a kormányállásban rögzített hangfelvétel azonban azt bizonyítja, hogy még csak kísérletet sem tettek a kapcsolatfelvételre, sőt a Viking Sigyn hangjelzést sem adott, amivel figyelmeztethette volna a környezetében hajózókat.
A gyanúsítást az a tény is megalapozza, hogy a Viking Sigyn az ütközés után még vagy fél kilométert haladt felfelé, majd félreállt, ám a fedélzetéről senki sem értesítette a hatóságokat arról, hogy mi történt. Emlékezetes, hogy a tragédiáról annak bekövetkezte után tíz perccel egy, a térségben hajózó turistahajó egyik utasa értesítette a hatóságokat, a mentést pedig civil hajók személyzete és utasai kezdték meg. ... https://gondola.hu/cikkek/113282-Eletveszelyes_akciora_keszul_a_nemzetkozi_bu ... |
|
|
|
R.András |
|
Ma teljesítettük a Dr. Rácz György emléktúrát a húgommal és 2 klubtaggal az Esztergom nevű 4párevezős hajóban, Szentendréről a Rómaiig !
|
|
dejszen |
|
Eszement ötletek! Csupa sík, téglalap, kocka, szöglet... A koszos, csapzott várost kellene előbb helyrepofozni. Az árvízre, jégzajlásra már nem is gondolnak?
|
|
|
mpd |
|
Egyáltalán, a dinnyehéj úszik-e a vízen? kipróbálta már valaki? |
|
|
|