Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna |
|
R.András |
|
Igen, úgy néz ki, Nándinak még Lajosnál is nagyobbat kell kerülnie a Bahamák meg Grönland fele ... |
|
mackó |
|
No igen, viszont Nándinak nem éppen megfelelő a szélirány, ahogy azt Bőregér barátunk is írta már ... |
|
|
R.András |
|
Lajosnak most jó dolga van: erős szél, jó irányban ... |
|
R.András |
|
Ha erősebb a passzátszél, akkor gyorsabban lehet haladni - a rosszabb irányba ... |
|
R.András |
|
Lehet, nem is a szél, hanem a hullámok iránya az, ami befolyásolja, hogy merre lehet menni ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
... sz'al, gyanús nekem ez a Lajos. Valszeg, nem csak "keresztbe'", hanem "hosszába'" is teljesíteni akarja a földkerülési távot!! |
|
Felkesz Deneverr |
|
most inkább mégis megindult megint északfele... szelet keresni..
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Remélem, Nándi is olyan napszakban érkezik meg, amikor a helyiek közül is sokan ki tudnak menni a fogadására! Hiszen, ő lesz a 2. kűffődi!!!
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Nem a szél nagyságával van a gond, hanem az irányával, tkp. Nándi kap nagyobb szelet... De Nándi már az orthodromy-tól távolodik, Lajos viszont mostantól már közeledik affele... Ez önmagában is lemaradást okoz, még azonos hajósebesség mellett is. Amúgy, tegnap méricskéltem egy kicsit, érdekes, mert a Lajos által megtett út nem is olyan sokkal több mint ahogy azt az ember egy rápillantás alapján gondolja .. ;-))
|
|
|
R.András |
|
Sajnos, Nándinak csak passzátszellő legyezget, Lajos meg kapott 1 jó kis anticiklont ... |
|
mackó |
|
Lajos barátunk célba vette Gibraltárt. A távolság meg 827 mérföldre nőtt Nándival szemben. |
|
Felkesz Deneverr |
|
Mostanra már Vicceskedvű Zsan is beporoszkált a kikötőbe!
Sz'al, Nándi már a 2. pozícióban!
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Hoppá, Jani is átment már a célvonalon! De Zsannak még egy ideig viccekkel kell elűznie az idejét, 9 mérföldet kell még leküzdenie ....
|
|
Felkesz Deneverr |
|
"most" 805 Lajos kezd fordulni!... Talán, még egy kicsit lehet hogy fog csökkenni az érték, mert Luji mégiscsak be fog érni egy fujdogálós zónába, de kábé max. 24 óra múlva már majd fog indulni mint egy raketta, valszeg. Az is lehet, hogy Nándi is az "ő pályáján" fog menni ....
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Nah, Pityu már beért negyediknek! Úgy tűnik, Verne Gyula róla írta a könyvét. Igaz ő nem ért vissza pont 80 nap alatt, majdnem 2 órával lekéste az éjfélt ...
|
|
R.András |
|
Van nekünk egy elképesztően szépséges bolygónk, talán a legszebb az univerzumban, és igyekszem ebből annyit észlelni, eltenni magamnak, amennyit lehetséges. Milyen kevéskét vagyok képes az egészből meglátni, megérteni, és az milyen sok! Kicsit azért is jöttem ide újra, hogy a mai énemmel éljem át ezt a csodát. Kísértetiesen visszatérő gondolatom, hogy vajon meddig fogják ezt így látni még az utódaink. Azt tudom, hogy mit kaptunk mi, mit kaptam én, de azt már nem tudom, hogy meddig marad ez a csodavilág ilyen, meddig lehet és lesz érdemes így idejönni, mint ahogy most én. Nyilván nem rajtam múlik, és az is nyilvánvaló, hogy minden jó szándék ellenére olyan pályán fut a világ, hogy megállíthatatlanul fölélünk és szennyezünk. Történnek bágyadt kísérletek a változtatásra, de a pusztítás nem vár, az percenként és tonnákban mérhető. A civil szféra csak jelzéseket tud küldeni a döntéshozók felé, azok pedig a túlnépesedő világ gondjai közepette sokadik szempontként kezelik és futnak az események után. Kár!
... Van nekem két kicsi hydro-generátorom, amik tökéletesen ellátják a hajót elektromos energiával. Oldalanként egy-egy, mindig azt használom, amerre dől a hajó. Az sem kell, hogy folyamatosan menjenek, az idő 60%-a elegendő, ha a sebességem legalább 8 cs. A mi hajóink nem működhetnek elektromosság nélkül, csakúgy mint egy hétköznapi háztartás manapság. Szép lenne úgy “szőrén” vitorlázni, mint a régi időkben, de az a technikai színvonal, ami ezt a teljesítményt lehetővé teszi, nem létezik energia nélkül. Mikor ezeken az összefüggéseken gondolkozom, csak felnézek a vitorlámra és azokra az emberekre gondolok, akik egy akkora cégóriást működtetnek otthon, mint az MVM Partner, akik egy társadalom energia ellátásáért felelnek, és oldják meg. Büszke vagyok, hogy egy ennyire professzionális cég méltónak talált a támogatására. Az én kicsi generátorom sem egyszerű eszköz, igen magas technológiai intelligencia hozta létre, hogy ellát egy ekkora hajót, ilyen teljesítmény mellett. ... http://spiritofhungary.hu/vendee-globe-soh77-12-heti-kronika-legfrissebb-hajo ... |
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Igen, Nándi egyedüli esélye csak az lehet, hogya kisebb ívben "kerüli" a doldrumos terület(ek)et... Látszólag, nincs is rossz útvonala, de persze nem lehet biztosra venni, hogyha majd ténylegesen odaér, akkor sem "fogy-e" el a szél ... ;-)) Hajráááááá |
|
mackó |
|
Lajos most 805 mérföld előnyben van Nándihoz képest, viszont én is úgy látom, hogy az elkövetkező pár óra múlva lényegesen jobb szélben vitorlázhat Nándi ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
Nem nyert. Most már be van rajzolva a pályájuk is, úgy látszik, előbb-utóbb mindannyiuknak meg kell csinálni egy ilyen manővert .....
|
|
Felkesz Deneverr |
|
a királynét megölni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
"In theory, it would be necessary to sail as close as possible to the coast of Vendée to get the best wind angle. The problem is that near the coast, the wind can be lighter and much more unstable. It is therefore necessary to choose a good compromise between © Great Circle wind speed and the best angle. Rules to be applied in these situations are well known in summer. Skippers are less used to racing in winter with temperatures below 0. The effects on the wind are different. They will have to study closely the high resolution models and trust their experience.
For Jean Le Cam, the wind shift will be a little closer to the coast. He can thus aim at a point closer to Sables d'Olonne while Jean Pierre Dick and Yann Eliès should not be far from Noirmoutier Island." http://www.vendeeglobe.org/en/news/18371/the-key-points-for-jean-pierre-dick- ... |
|
|
|