Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna |
|
Felkesz Deneverr |
|
Nah, Pityu már beért negyediknek! Úgy tűnik, Verne Gyula róla írta a könyvét. Igaz ő nem ért vissza pont 80 nap alatt, majdnem 2 órával lekéste az éjfélt ...
|
|
R.András |
|
Van nekünk egy elképesztően szépséges bolygónk, talán a legszebb az univerzumban, és igyekszem ebből annyit észlelni, eltenni magamnak, amennyit lehetséges. Milyen kevéskét vagyok képes az egészből meglátni, megérteni, és az milyen sok! Kicsit azért is jöttem ide újra, hogy a mai énemmel éljem át ezt a csodát. Kísértetiesen visszatérő gondolatom, hogy vajon meddig fogják ezt így látni még az utódaink. Azt tudom, hogy mit kaptunk mi, mit kaptam én, de azt már nem tudom, hogy meddig marad ez a csodavilág ilyen, meddig lehet és lesz érdemes így idejönni, mint ahogy most én. Nyilván nem rajtam múlik, és az is nyilvánvaló, hogy minden jó szándék ellenére olyan pályán fut a világ, hogy megállíthatatlanul fölélünk és szennyezünk. Történnek bágyadt kísérletek a változtatásra, de a pusztítás nem vár, az percenként és tonnákban mérhető. A civil szféra csak jelzéseket tud küldeni a döntéshozók felé, azok pedig a túlnépesedő világ gondjai közepette sokadik szempontként kezelik és futnak az események után. Kár!
... Van nekem két kicsi hydro-generátorom, amik tökéletesen ellátják a hajót elektromos energiával. Oldalanként egy-egy, mindig azt használom, amerre dől a hajó. Az sem kell, hogy folyamatosan menjenek, az idő 60%-a elegendő, ha a sebességem legalább 8 cs. A mi hajóink nem működhetnek elektromosság nélkül, csakúgy mint egy hétköznapi háztartás manapság. Szép lenne úgy “szőrén” vitorlázni, mint a régi időkben, de az a technikai színvonal, ami ezt a teljesítményt lehetővé teszi, nem létezik energia nélkül. Mikor ezeken az összefüggéseken gondolkozom, csak felnézek a vitorlámra és azokra az emberekre gondolok, akik egy akkora cégóriást működtetnek otthon, mint az MVM Partner, akik egy társadalom energia ellátásáért felelnek, és oldják meg. Büszke vagyok, hogy egy ennyire professzionális cég méltónak talált a támogatására. Az én kicsi generátorom sem egyszerű eszköz, igen magas technológiai intelligencia hozta létre, hogy ellát egy ekkora hajót, ilyen teljesítmény mellett. ... http://spiritofhungary.hu/vendee-globe-soh77-12-heti-kronika-legfrissebb-hajo ... |
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Igen, Nándi egyedüli esélye csak az lehet, hogya kisebb ívben "kerüli" a doldrumos terület(ek)et... Látszólag, nincs is rossz útvonala, de persze nem lehet biztosra venni, hogyha majd ténylegesen odaér, akkor sem "fogy-e" el a szél ... ;-)) Hajráááááá |
|
mackó |
|
Lajos most 805 mérföld előnyben van Nándihoz képest, viszont én is úgy látom, hogy az elkövetkező pár óra múlva lényegesen jobb szélben vitorlázhat Nándi ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
Nem nyert. Most már be van rajzolva a pályájuk is, úgy látszik, előbb-utóbb mindannyiuknak meg kell csinálni egy ilyen manővert .....
|
|
Felkesz Deneverr |
|
a királynét megölni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
"In theory, it would be necessary to sail as close as possible to the coast of Vendée to get the best wind angle. The problem is that near the coast, the wind can be lighter and much more unstable. It is therefore necessary to choose a good compromise between © Great Circle wind speed and the best angle. Rules to be applied in these situations are well known in summer. Skippers are less used to racing in winter with temperatures below 0. The effects on the wind are different. They will have to study closely the high resolution models and trust their experience.
For Jean Le Cam, the wind shift will be a little closer to the coast. He can thus aim at a point closer to Sables d'Olonne while Jean Pierre Dick and Yann Eliès should not be far from Noirmoutier Island." http://www.vendeeglobe.org/en/news/18371/the-key-points-for-jean-pierre-dick- ... |
|
|
|
|
mackó |
|
Közben Nándi meg a szélcsendből próbál erőt meríteni ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
Hmm, Jani már beért a körbe... Érdekes ez a vitorlázási geometria. Jean-Pierre-nek bejött az a "fura" manőver, úgy látszik így megduplázta a meglevő 6 mérföldes előnyét!! Most cca 12-13 mérfölddel vezet!...
|
|
Felkesz Deneverr |
|
nah, inkább szunyókálok még egy kicsit... 6 perc alatt alig moccan arrébb ... :-DD
|
|
Felkesz Deneverr |
|
De mégse nem nagyon stimmel, mert a 100 mérföldes körön belül meg óránként kellene frissíteni!! Mondjuk, ez a kör most nincs berajzolva.... Megin' elvették a játékomat .. |
|
Felkesz Deneverr |
|
ühhh, most ezek vagy becsapnak engemet, vagy becsapnak engemetet!! Látszólag, bejött neki!! A mérésem szerint most 55 mérföldre van a céltól... Csakhogy. Ő már benne van a "6-perces" körben. A másik kettő meg még, gondolom nem, ezért ugyanott "vannak" ahol voltak 5-kor .. Le is mértem. Mondjuk, ha ök még nem értek be a 6-osba, akkor biztos hátrébb vannak valamennyivel .. |
|
Felkesz Deneverr |
|
Na, érdekes lesz, mert mégiscsak szoros befutója lehet a hármas bolynak!!... Lehet, hogy Jean-Pierre "ráfaragott", mert hiába volt gyors, most mégis vesztetett mérföldeket, mert ő volt a "külső íven"... Igaz, pluszban még valami ravaszságon is töri a fejit, kiváncsi vagyok, hogy bejön-e neki...
72.8, 78.6 és 91.8 mmérföld a céltől való távolságaik!
|
|
|
|
R.András |
|
Nandor Fa was crossing the equator this evening returning to the Northern Hemisphere on Spirit of Hungary lying in a solid eighth place, while Pieter Heerema is on course to become the first Dutch solo skipper to race round Cape Horn. Nandor Fa: “It is fantastic for me to be getting to the Equator. It is always a big task to be getting across the Doldrums and for me at the moment it seems like my luck is in. I have wind all over and I am doing 13kts of boat speed in not a lot of wind. I am one degree to the equator and going well in the Doldrums area. I push myself and this is a big jump, a big step for me. The heat is always hard for me. It is 32 degrees in the cabin and if I go out it is difficult because of the temperature.” ... www.vendeeglobe.org/en/news/18373/beyou-reflects-while-dick-elies-le-cam-char ... |
|
Felkesz Deneverr |
|
833,7 Amúgy, amikor nem teljesen egyirányban nennek, akkor inkább a VMG (sárga) érték a mérvadóbb... Most például Nándié: 8.2 (9.8) Lajosé: 4.1 (10.7) //Ez a VMG akkor látszik ha az egeret a hajó fölé mozgatod//
|
|
mackó |
|
839,1 Viszont most egy kicsit lassabban halad a fickó mögött... |
|
Felkesz Deneverr |
|
Szerintem, nincs különbség. Az a hajó sem igazán ment még többel mint 18 csomó... Nándi a mostani lemaradását a Déli (Csendes) óceánon szedte össze, a sok negatív körülmény miatt.
|
|
R.András |
|
Hát igen, én is úgy vettem észre, hogy Lajos hajója azonos körülmények között egy kicsivel többet tud ... De most nem azonosak a körülmények !
|
|
Felkesz Deneverr |
|
(( Például, az a bizonyos idkibkész, azaz ómagyarul: időkibővítő (kézi) készülék! )) |
|
Felkesz Deneverr |
|
Nem tudhatod. Lehet, be van építve valami csodakütyü, amit csak a hajrában fog bevetni!!
|
|
|