Téma: Hibabejelentés |
|
Anya |
|
Sem kijelentkezni, sem levelet írni nem tudok, mert nem találja a betát! |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Nem akarsz ott berendezni 1 kis Magyar Taizét ?? |
|
Marcona Vince |
|
Ja, és kultúrkör. Nincs kultúrkör. Remeteség van. Távol a város, közel az erdő. Csend, könyvek, magány -- és ima. Magunkért, másokért -- a világért, mert nagy bajban van. Ora et labora.
Amikor ifjú voltam, nagyjából így akartam élni. Ezt akartam elérni. 41 éves koromra elértem s most csodálkozom, hogy mennyire így van ez: az leszel, aki igazán lenni akarsz. |
|
Marcona Vince |
|
Magyar Mizó. Szlovák Tiso. Német Izé. Francia Taizé.
Szent volt testvérünk, Roger (ejtsd: Rozsé).
Hát nem vagyok én is egy igazán hívő ember???? (Na, nem mindig.... ) |
|
Rendes Kis |
|
... De ha tudsz valahol 1 jó dizájnt, azt szívesen ellopom ! |
|
|
|
|
Login |
|
Nagyon zavaró. Én felülre tenném, a fórum-kép helyére. |
|
|
Rendes Kis |
|
Bocsánat, a bétát szétbányásztam ! ... Egyelőre ne tessen tesztelni ! ... |
|
Login |
|
Beta: Warning: main(): Unable to access forum_lib-0.38.php in /disk/raid2/r/e/remekm/gondola-forum-beta.php on line 226
Warning: main(forum_lib-0.38.php): failed to open stream: Permission denied in /disk/raid2/r/e/remekm/gondola-forum-beta.php on line 226
Warning: main(): Failed opening 'forum_lib-0.38.php' for inclusion (include_path='') in /disk/raid2/r/e/remekm/gondola-forum-beta.php on line 226
Fatal error: Call to undefined function: fejlec() in /disk/raid2/r/e/remekm/gondola-forum-beta.php on line 234
|
|
|
Login |
|
Süket vagyok. Mit lopsz? |
|
|
Login |
|
Micsináltál? Kimostad a képernyőt? |
|
Rendes Kis |
|
Most gyorsan utánanéztél, vagy csak vicc volt a "Magyar Mizé" ? |
|
|
Marcona Vince |
|
Jól van. Talán Roger Schütz is megértett valamit ebből... hiszen mégiscsak felerészt német volt. S úgy halt meg, mint a legnagyobbak. |
|
Rendes Kis |
|
Még mindig nem ocsúdtam föl ! ... Nem sikerült rásejtenem, hogy melyik az a kultúrkör, akik görögül olvassák a Bibliát, ugyanakkor nem hallottak még Taizéről ... |
|
Marcona Vince |
|
Szólíts csak Vincének. Mi Marconák már az anyatejjel szívjuk magunkba a latintudást. A görög meg magánszorgalom. A kérdés azonban az volt, nem voltak-e "pogányok" az ókeresztény görög egyházatyák. Ha ők pogányok voltak, akkor nincs kereszténység. Érdemes itt elővenni Dionüsziosz iratait. D. az volt a görög egyháznak, mint Platón a korábbi görögségnek. D. maga a "szent filozófus", hiszen magáról mondja, hogy filozófusként Pál apostol hatására tért meg. Akár így volt, akár nem, D. alakja jól mutatja a tételt: a ker. a hellenizmus csúcsteljesítménye, melynek lényege eredetileg a filozófia
Új fejlemény a nyugati skolasztika, Arisztotelész és főképpen a germán protestantizmus. Ez adta a világnak a legnagyobbat a görögség óta: Luthert, a német zenét, költészetet, filozófiát, és teológiát. Ez a Német Teológia egészében. A Német Teológia az újkor valódi vívmánya és öröksége a globalizmusnak. Ma még nem látjuk elég világosan, de ebből emelkedik ki az emberiség új alakja --
Senki nem értette meg oly mélyen, hogy kicsoda Krisztus, mint a németség. |
|
Rendes Kis |
|
Nagy ég ! ... Szólíthatlak Mesternek ? ... Émmég latinul sem tudok, nemhogy görögül ! |
|
Marcona Vince |
|
Én is elolvastam a Kor. adott helyét, mivel ez volt az olvasmány. A morion tou theou azóta is foglalkozat (meg előtte is). A Vulgata ezt eufemizálva fordítja, quod stultum est Dei sapientius est hominibus et quod infirmum est Dei fortius est hominibus. De a görög kőkemény és direkt: oti to mwron tou qeou sofwteron twn anqrwpwn estin kai to asqene" tou qeou iscuroteron twn anqrwpwn estin (sajnos itt nincsenek görög betűk). Nem arról van szó, "ami Istennek őrültség", hanem "Isten őrültségéről".
Mi a morion tou theou? Mi az "Isten őrültsége"? Itt megállok és elgondolom, amennyire tudom, Jézus hogyan élte meg ezt. Ő maga is ilyen volt -- kiszámíthatatlan, sokszor ellentmondásos, olykor próféta, máskor rejtőzködő remete... tanító, de a példázataiban világosan egy, a judaizmustól gyökeresen eltérő világlátás körvonalai...
Vegyük a feltámadást. Ez a motívum teljességgel ismeretlen a régi judaizmus számára. Az ÓT-ban nem szerepel, nem is szerepelhet (nincs megfelelő lélekfogalom).... noha van benne testi elragadás, Illés pl. De a feltámadás a fizikailag meghalt test kikelése a sírból. Ez történetileg csak a qumrániaknál szerepel az ÚT előtt. Ott sem azzal a materializmussal. Az akkori, hellén műveltségű ember honnan ismerte ezt a motívumot? Ismerte-e? Persze. Egyrészt a meghaló és feltámadó istenek világából: Dionüszosz meghal (darabokra tépik) és feléled. Perszephóné meghal (lekerül az alvilágba), de könyörgésre visszatér. Platón szerint (Államférfi) amikor a kozmikus ciklus az ellenkező irányba fordul, a halottak feltámadnak a sírjukból és minden megifjul.
A hellenizált keresztények birtokában voltak ezeknek a tudásmotívumoknak, ők értették Isten halálát és feltámadását, a judaizmus ezt nem érthette. Sőt, maga Jézus nyilván bele volt ágyazva ebbe a hellenizmusba, hiszen annyi példázata mutatja ezt -- nem a judaista hagyományt. Ilyen a tékozló fiú története -- kozmikus mítosz a Visszatérésről.
A görögség lényege a philosophia volt, mely nem csupán logika, hanem minden: mindaz, amit később a "vallás" fogalomkörében foglaltunk össze; úgy tekintett a "barbár filozófiákra", mint amelyekben a bölcsesség különlegesen fejeződik ki, így fogadta tehát a khrsztianiszmoszt is. A mai kereszténység történeti értelemben ennek a hellenizmusnak a csúcsteljesítménye. A philosophia csúcsteljesítménye. Történetileg. |
|