Téma: Oktatmány |
|
Rendes Kis |
|
A megoldás kulcsszava alighanem az illiberalizmus. |
|
Rendes Kis |
|
A hatvanas években, a komcsi pedagógia fellegvárában a Tanítóképző Intézet Gyakorló Általános Iskolájában engem még olyan tanarak oktattak, akik a Horthy-korszakban szocializálódtak. A rendszerváltozás után, a gyerekeimet az egyházi iskolában olyan tanarak oktatták, akik a komcsi érában szocializálódtak. Az unokatestvérem gimnazista korában néhány évet az Egyesült Államokban végzett. Osztálymásodik volt, az osztályelső 1 Dél-Koreából érkezett ifjonc volt, akit odahaza reggel 9-től este 9-ig okítottak. Egy kortársam ifi korában NB1-es kosárlabdázó volt, később edzőként működött idehaza, majd az USÁ-ban. Aszondja, a 10 éves magyar gyerek toronymagasan jobb a hasonló korú usák gyereknél. Viszont: nálunk a gyerekből 18 éves korára 1 életunt, fásult konzumidiótát faragnak, az usákokból pedig addigra kihozzák az ambíciót, hogy vigye valamire, nem kell bíztatni, hajtani, csak technikai tanácsokkal ellátni, hogyan csinálja. Nejem, aki pedagógosz, is megerősítette, hogy a magyar középiskolák outputja: a tragédiák. |
|
mpd |
|
Tuggya a fene. Én ott kezdeném, hogy voltak idők (szerintem ez független a politikai berendezkedéstől), amikor még az iskolában oktatás és nevelés folyt. Ami ma ott folyik, arról kicsit más véleményem van. De mondom, asszem ez világszerte így van, szétválik a tömegoktatás és a kevés elit iskola ahol valóban tanulnak is valamit. |
|
orosz_hussalata |
|
Van ennek mérésére objektív módszer? Egyáltalán világos-e mi a cél? |
|
Időszakos Állat |
|
Vannak emlékeim arról, hogy még az átkos idején mintha sokkal jobb lett volna a közoktatásunk, akár még viláxínvonalnak is számított állítólag. Vót valami felmérés erről akkor? Vagy mi alapján? |
|
|